Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Är det ingen som har en hårdvarukalibrator som kan säga vad skärmen har att gå för, eller måste jag bli den första på den biten?
Skulle ju suga om den inte ger åtminståne samma färgåtergivning som min VA panel gör, vet att svärtan är åt helvete, men färgerna måste ju åtminståne vara korrekta.

Permalänk
Medlem

Det ser ut att bli en ACHIEVA Shimian QH270-Lite 27 för min del, lite för bra pris helt enkelt. Dock så vet jag inte om ett 6670 kommer att fungera? Ser ut som att den stödjer den upplösningen, men sen om det är rätt dvi kabel förstår jag inte riktigt. Det handlar alltså om denna: http://www.asus.com/Graphics_Cards/AMD_Series/EAH6670DIS1GD5/

Någon som är klokare? Köper ett nytt kort om det behövs, men spelar inga tunga spel så det blir lite onödigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Det ser ut att bli en ACHIEVA Shimian QH270-Lite 27 för min del, lite för bra pris helt enkelt. Dock så vet jag inte om ett 6670 kommer att fungera? Ser ut som att den stödjer den upplösningen, men sen om det är rätt dvi kabel förstår jag inte riktigt. Det handlar alltså om denna: http://www.asus.com/Graphics_Cards/AMD_Series/EAH6670DIS1GD5/

Någon som är klokare? Köper ett nytt kort om det behövs, men spelar inga tunga spel så det blir lite onödigt...

Använd en dual link DVI-kabel så ska det funka.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Jag köpte ju min Achieva Shimian från green-sum för exakt en vecka sedan, 2250 kostade det.
Jag körde via Paypal och det fungerade finfint, pengarna drogs direkt och sedan var det bara att vänta.
I torsdagskväll så registrerade DHL paketet som upphämtat, och kl 05:00 igår morse så landade den i Leipzig, Tyskland.
Jag hade väl endast otur med mitt paket att det tog fyra dagar att skicka det, vad jag har läst så brukar alla få snabb leverans, så mest troligt otur på min sida.

Jag skrev också i samband med köp att han på fraktsedeln (commercial invoice) kunde sänka värdet till 150$ och märka det som en gåva, vilket brukar underlätta tullen och sänka kostnaden. Jag förväntar mig att få en faktura av DHL på runt 250-500kr i tull.

Hur gick det med tullen etc?

Permalänk
Medlem

Fick min Yamakasi Catleap igår. Beställde på onsdag, fick den igår(green-sum). Grym skärm! inga döda pixlar eller andra defekter (vad jag kan se). Foten är fruktansvärt vinglig, men inget att bry sig om då bilden är så bra. Faktura från Dhl 772kr, så totalt 2900kr. Ångrar inte mitt köp. Sjukt stor skillnad mot min gamla 24" fullhd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascpek:

Fick min Yamakasi Catleap igår. Beställde på onsdag, fick den igår(green-sum). Grym skärm! inga döda pixlar eller andra defekter (vad jag kan se). Foten är fruktansvärt vinglig, men inget att bry sig om då bilden är så bra. Faktura från Dhl 772kr, så totalt 2900kr. Ångrar inte mitt köp. Sjukt stor skillnad mot min gamla 24" fullhd.

Klockat den då?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Skrivet av landahl:

Mycket snygg skärm men tyvärr alldeles för liten för min smak. 27 upplever jag lika stor som en 24 (16:10) skärm fast lite bredare. Det skulle spännande om det kom en likadan modell i storleken 30-32

Här är en jämförelse, som ni ser så är höjden på båda skärmarna i stort sett lika och det gör att jag upplever dem ungefär lika stora.

http://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-24-inch-16x10

Stor risk du köpt en sån här skärm...
Suck.
Lämna tråden och ditt Dell-tjafs nu. Är nog många med mig som är så utbota less på din propaganda vid det här laget.
Bildbevis innan jag tror du överhuvudtaget köpt en sån här.
Du får lämna med en lapp med ditt handle på bilden i sånt fall..

Verkar ju konstigt att du hela tråden genom klankar ner på 27-tummare och just dessa skärmar. Lovordar Dell och hatar dessa skärmar. Så gör du en kovändning och tjoff i nästa stund så har du köpt en. Tror inte ett dyft på det där. Nya läsare till tråden. Ta hans inlägg för vad de är. Rent struntprat.

On-topic igen. Har fortfarande inte beställt en ny skärm efter att min ena beställning krediterades (slut i lager eller ngt sånt) från en e-bay säljare.
Nu är man i valet och kvalet vilken modell man egentligen ska ha.

Ni som haft Era skärmar ett tag. Hur upplever Ni dem nu efter en tids användande? Några problem eller allt funkar bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

Hur gick det med tullen etc?

Inte fått den än..
Ännu en gång, maximal otur. 9 dagar sedan jag beställde den. Den befann sig i Sundsvall idag runt 17:00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

On-topic igen. Har fortfarande inte beställt en ny skärm efter att min ena beställning krediterades (slut i lager eller ngt sånt) från en e-bay säljare.
Nu är man i valet och kvalet vilken modell man egentligen ska ha.

Ni som haft Era skärmar ett tag. Hur upplever Ni dem nu efter en tids användande? Några problem eller allt funkar bra?

Jag har haft min Catleap "Extreme" i drygt 2 månader nu, helnöjd fortfarande. Tror jag ska skaffa en till så det blir lite symetri på skrivbordet, har min gamla gamla Samsung 244T som sekundär skärm.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Whatevs, får väl bli en catleap då iomed att ingen svarar. Beställer ni från .com?

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braxfarfar:

Whatevs, får väl bli en catleap då iomed att ingen svarar. Beställer ni från .com?

Jag har iaf beställt en catleap och det gjorde jag på ebay.com. Har fått kolli-id och den har lämnat Korea idag.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Avstängd

Vilken säljare tog du Subzero299?

Valde själv red-cap för min Yamakasi skärm, postat under tråden "YAMAKASI 2703"

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

Tog ifrån green-sum.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Är själv grymt sugen på en CrossOver. Tittar dock på green-sums annons nu och längst ner har han en lista på grafikkortskompabilitet (verkar det som) och ett "no" på 5870 och 5970, vilket är de två korten jag har.

Betyder det att Crossovern inte funkar förrän jag skaffar ett nyare kort? Någon som har erfarenhet/koll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasV:

Är själv grymt sugen på en CrossOver. Tittar dock på green-sums annons nu och längst ner har han en lista på grafikkortskompabilitet (verkar det som) och ett "no" på 5870 och 5970, vilket är de två korten jag har.

Betyder det att Crossovern inte funkar förrän jag skaffar ett nyare kort? Någon som har erfarenhet/koll?

Det betyder att du inte kommer att få någon bild på CrossOvern förrens Windows startas. Du kommer inte kunna se POST eller bootscreen.

Permalänk
Medlem

Ok, tack så mycket för svaret. Får fundera en runda till om det är värt det (vilket jag nog tror det är)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Tog ifrån green-sum

Har bra rykte - vissa som säljer, har inte sålt en skärm tidigare.
Bra är att dom kontrolleras innan dom skickas - kan ju bli dyrt med returfrakter annars.

Vad som skiljer, är ju bland annat att dom kända säljarna står för returfrakten, om den är defekt.

Citat:

Får fundera en runda till om det är värt det

Jo, är ju en chansning, men för runt 2500:- för en sån skärm...å andra sidan, den är inte mycket högre än en 1920x1200 24" skärm.
Bredd & pixeltäthet är det som skiljer.

Man får ju en Dell 24" U2412M för runt samma pris, fast då får man ju gilla genomskinligt sandpapper

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

Det blev en Crossover i alla fall, från green-sum. Så nu är det väl bara att vänta med spänning tills skärmen dyker upp (och se om den passerar tullen eller inte).

Permalänk
Medlem

Fick min idag. Helt grymt vad bra den är jämfört med min gamla Asus vw246h. Allt är gult på gamla skärmen. Inte en död pixel eller nån som fastnat heller. Visst foten är lite vinglig men det får man ta. Tullen hamnade tyvärr på 795+50 men fortfarande ett jäkligt bra pris.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Är det ingen som har en hårdvarukalibrator som kan säga vad skärmen har att gå för

fel forum.
här är det bara GRYM eller KASS som gäller som måttstock

har du hårdvarukalibrator så är jag också intresserad av vad den presterar.
själv sitter jag på en hårdvarukalibrerad 120hz skärm.
inte helt i referensklass kanske men bra nära.

sen undrar jag varför svärtan skulle vara åt helvete?
det är ju en LED skärm så så dålig kan den inte vara.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

fel forum.
här är det bara GRYM eller KASS som gäller som måttstock

har du hårdvarukalibrator så är jag också intresserad av vad den presterar.
själv sitter jag på en hårdvarukalibrerad 120hz skärm.
inte helt i referensklass kanske men bra nära.

sen undrar jag varför svärtan skulle vara åt helvete?
det är ju en LED skärm så så dålig kan den inte vara.

Min Yamakasi till vänster och LG L245WP-BN till höger:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Min Yamakasi till vänster och LG L245WP-BN till höger:

http://i50.tinypic.com/nedkbq.jpg

Grymt avundsjuk att du fick din skärm för endast 460 dollar, dom har höjt priset på skärmarna nu till minst 650 USD :(.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag fick en Crossover 27q häromdagen och vill bara säga att jag är helt galet nöjd, bilden är episk och input lag obefintligt enligt mina ögon.
Fick den 7 dagar efter beställning från "accessorieswhole" och han skickade även med svensk strömkabel Tullavgift verkar jag ha slippt undan verkar det som, score hehe.

http://www.ebay.com/itm/110867210291?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Grymt avundsjuk att du fick din skärm för endast 460 dollar, dom har höjt priset på skärmarna nu till minst 650 USD :(.

Oj, dyyyyyyrt!

Inte ok!

Permalänk
Hedersmedlem

Blev lite sugen på en sån här skärm men 27 sidor kan bli tufft att gräva genom, fins det någon sammanfattning av fördelar, nackdelar och sånt?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

FAn jag blir inte klok, behöver man något speciellt grafikort för att driva den eller för att komma upp i 100+Hz, finns det någon kompatiblitets lista på graffe kort, länka snälla!

Jag har nämligen en laptop, med ett 6990m grafikkort, o dom har cp drivisar, typ samma drivisar som när jag köpte laptopen för 6 månader sedan.

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Stor risk du köpt en sån här skärm...
Suck.
Lämna tråden och ditt Dell-tjafs nu. Är nog många med mig som är så utbota less på din propaganda vid det här laget.
Bildbevis innan jag tror du överhuvudtaget köpt en sån här.
Du får lämna med en lapp med ditt handle på bilden i sånt fall..

Verkar ju konstigt att du hela tråden genom klankar ner på 27-tummare och just dessa skärmar. Lovordar Dell och hatar dessa skärmar. Så gör du en kovändning och tjoff i nästa stund så har du köpt en. Tror inte ett dyft på det där. Nya läsare till tråden. Ta hans inlägg för vad de är. Rent struntprat.

On-topic igen. Har fortfarande inte beställt en ny skärm efter att min ena beställning krediterades (slut i lager eller ngt sånt) från en e-bay säljare.
Nu är man i valet och kvalet vilken modell man egentligen ska ha.

Ni som haft Era skärmar ett tag. Hur upplever Ni dem nu efter en tids användande? Några problem eller allt funkar bra?

Jag köpte en koreaskärm ENDAST för att jämföra med min Dell U3011. Eftersom skärmen kostar lika mycket som kaffe (typ) så beställde jag en av ren nyfikenhet. Jag kan förstå folk som har en mindre budget att röra sig med men jag skulle hellre spara några månader och köpa en bättre skärm eftersom bildkvaliteten inte alls levde upp till vad folk här säger. Visst bilden dög helt klart men jämfört med U3011 så var det en stor skillnad. U3011 är överlägset bättre både när det gäller bildkvalitet och bygge. Min polare blev ialla fall nöjd som fick skärmen gratis.
Vill du ha bildbevis så får du väl ta och maila min polare som har den nu, tom en 10 åring har råd att köpa denna skärmen för sina veckopengar så inget konstigt där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Blev lite sugen på en sån här skärm men 27 sidor kan bli tufft att gräva genom, fins det någon sammanfattning av fördelar, nackdelar och sånt?

Nackdelar: Ingen garanti på mer än DOA, ingen OSD. De ergonomiska förutsättningarna med foten. It sucks!

Fördelar: S-IPS-panel(Samma som i Apple Cinema Display), lågt input lag och lågt pris.

Skrivet av landahl:

Jag köpte en koreaskärm ENDAST för att jämföra med min Dell U3011. Eftersom skärmen kostar lika mycket som kaffe (typ) så beställde jag en av ren nyfikenhet. Jag kan förstå folk som har en mindre budget att röra sig med men jag skulle hellre spara några månader och köpa en bättre skärm eftersom bildkvaliteten inte alls levde upp till vad folk här säger. Visst bilden dög helt klart men jämfört med U3011 så var det en stor skillnad. U3011 är överlägset bättre både när det gäller bildkvalitet och bygge. Min polare blev ialla fall nöjd som fick skärmen gratis.
Vill du ha bildbevis så får du väl ta och maila min polare som har den nu, tom en 10 åring har råd att köpa denna skärmen för sina veckopengar så inget konstigt där.

Kalibrerade du den? Vad var skillnaden? Hur korrekt bilder visades? Eller bara din subjektiva åsikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Nackdelar: Ingen garanti på mer än DOA, ingen OSD. De ergonomiska förutsättningarna med foten. It sucks!

Fördelar: S-IPS-panel(Samma som i Apple Cinema Display), lågt input lag och lågt pris.

Kalibrerade du den? Vad var skillnaden? Hur korrekt bilder visades? Eller bara din subjektiva åsikt?

Nej jag kalibrerade den inte och den hade ingen inställningsmeny heller.
Skillnaden var att U3011 hade mycket bättre färger, skarpare färger och mer naturliga.

Permalänk
Medlem

Är det någon vänlig själ som skulle kunna länka respektive säljare på Ebay så jag slipper gräva igenom all off-topic i tråden? Tack