Auktion G34 opteron processorer 8st 8kärniga och 2st 12kärniga

Permalänk
Medlem

Självklart, antingen gör jag det eller någon annan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt fin teamwork. Vad är det som göra att man kan få dem så billigt? Är det för de kan dubbla som bastuaggregat eller för att det inte finns någon efterfrågan på beg. sådana?

Permalänk
Medlem

Troligen bastuaggregat

Vanliga svenssons köper inte Opteron då de kräver speciella moderkort.
Företag köper inte begagnat om det inte är ett källar företag.

Och då finns det inte så mycket att välja på.
Så vi och hugger när vi ser att priset är rätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av khg:

Troligen bastuaggregat

Vanliga svenssons köper inte Opteron då de kräver speciella moderkort.
Företag köper inte begagnat om det inte är ett källar företag.

Och då finns det inte så mycket att välja på.
Så vi och hugger när vi ser att priset är rätt.

Nu gäller det bara att hitta ett moderkort för en billig peng också, hittade inga 4P på ebay men det är ju säkert jag som söker dåligt

EDIT: Hittade guiden för kylningen och hur svårt är det att göra?
http://hardforum.com/showthread.php?t=1662099

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Per Epost försöker han också kränga ett serverchassie DL585 med 4p moderkort 4 nätagg 64GB ram för €1100 inclusive frakt, första budet jag fick så var summan €1700.
För någon som inte ska överklocka medels bios eller har ES-chip och har utrymme att ha den.
Skulle tro att fläktarna väsnas en del.
Antagligen inte de mest optimala minnena, men troligen ECC.
Kanske går det att rycka nätagg för andra ändamål om dom inte ansluter till något kostigt bakplan?

HP DL585 Generation 7
64GB RAM (16x4GB)
4x 1200W Power Supply
NC375i QuadportNIC
P410i 1GB FBWC

? ??????? ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Det har ingen som helst betydelse.

Om du har ett maxbud som ingen kan tänka sig att bjuda över så har det inte så stor betydelse. Men vill du vinna en auktion till ett hyfsat pris så är det helt nödvändigt om det är några st som är intresserade av auktionen. Många använder inte automatiska maxbud, ännu fler är beredda att höja sitt maxbud när dom ser att högsta budet bara är några kr över deras maxbud.

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig ford-p.

Jag försöker lägga mitt max bud när det är ca 30-40 sekunder kvar för att göra det lite knöligt för de andra att tänka igenom situationen och lägga nya bud.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zleaze:

Najs 2st 6164HE 12-Core vunna, bara två till som behövs då.... 1,7GHz bitches

Grattis! Funderar själv på en 6164/6166 server, men avaktar lite då jag kanske kan få gratis ström på annat håll och då skiter jag i HE

Permalänk
Avstängd

undvik snack om försäljning i forumet, sådant sker i marknaden.

*tråd rensad*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Mycket intressant detta. Jag ser fram emot att få ta del av resultatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av khg:

Jag håller med dig ford-p.

Jag försöker lägga mitt max bud när det är ca 30-40 sekunder kvar för att göra det lite knöligt för de andra att tänka igenom situationen och lägga nya bud.

Hur lång tid tar de för processorerna att komma? Såg i ditt galleri att de va ca 2 veckor om de är samma snubbe borde ta lika lång tid ungefär?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Antagligen, har bara fått faktura på de tre jag budade på. Har sänt en fråga hur vi går vidare med den fjärde processorn.
Åker på semester den 4 åter den 16 till gamla svedala.

Angående moderkort så när jag har kollat så har ecofinder bara varit lite dyrare än att köpa från USA om man adderar moms.
http://www.eco-finder.com/shop/product_info.php?cPath=804_239...

Wiredzone i USA lär hålla lägst pris over there enl 4P byggare.
http://www.wiredzone.com/Items.aspx?key=cat&code=MBA6&br=SUPE...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av khg:

Antagligen, har bara fått faktura på de tre jag budade på. Har sänt en fråga hur vi går vidare med den fjärde processorn.
Åker på semester den 4 åter den 16 till gamla svedala.

Angående moderkort så när jag har kollat så har ecofinder bara varit lite dyrare än att köpa från USA om man adderar moms.
http://www.eco-finder.com/shop/product_info.php?cPath=804_239...

Wiredzone i USA lär hålla lägst pris over there enl 4P byggare.
http://www.wiredzone.com/Items.aspx?key=cat&code=MBA6&br=SUPE...

Är det något man ska tänka på om man köper från wiredzone? Tillkommer moms eller så när man tar in det i Sverige? Har noll koll vid köp från USA
Annars har dom ju rätt, ~650$ blir ~4600kr, snor billigt för ett moderkort!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Är det något man ska tänka på om man köper från wiredzone? Tillkommer moms eller så när man tar in det i Sverige? Har noll koll vid köp från USA
Annars har dom ju rätt, ~650$ blir ~4600kr, snor billigt för ett moderkort!

Sannolikt kommer du att behöva betala tull och/eller moms på det du köper, tror att vissa butiker kan lägga på moms själva men är inte säker. Här kan du se vad tullverket har att säga om saken. Finns gott om trådar på till exempel flashback hur man kan hantera "problemet", osäker på hur bra dem funkar.

Ett alternativ är att någon man känner som ska till/från USA köper och tar med sig tillbaka, det ska gå utan problem.

Permalänk
Medlem

Tänk på att kolla upp fraktkostnaden.
Inköpspriset och fraktkostnaden adderas och sedan betalar du moms på totalsumman.
Dom har fri frakt i USA om den är markbunden, du måste mejla dom och fråga om fraktpriset till Sverige så att du kan räkna ut vad du kommer att betala.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av khg:

Processorer är vad jag vet tullfria, därimot tillkommer moms på köp utanför EU.

Hittade inte bilden med separat vattenkylning för varje cpu, men gissar att det är norrbaggens maskin du sett.

Jag fick just ett samtal från DHL Arlanda där de talade om att "tull och moms" på ca 850 SEK hade adderats och måste betalas (i paketet finns endast
en CPU, en Opteron 6272 från ebay Hong Kong). Möjligen kan det vara enbart moms det handlar om, men de sa "tull och moms" per telefon.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Skrivet av khg:

Tänk på att kolla upp fraktkostnaden.
Inköpspriset och fraktkostnaden adderas och sedan betalar du moms på totalsumman.
Dom har fri frakt i USA om den är markbunden, du måste mejla dom och fråga om fraktpriset till Sverige så att du kan räkna ut vad du kommer att betala.

Har mailat och frågat vad frakten kostar. Sen får jag räkna ut totalsuman Men det blir inte att köpa förrän i augusti ändå men så man har en aning om vad det kostar.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Dr.Fredrik du har priset+frakt*valutakursen från paypal. Kolla vad det blir om du lägger på moms. Stämmer det med 850kronor?
Eller får du en mellanskillnad som då är tull?
Jag läste på tullverketshemsida när jag började kolla på Ebay och även om det var lite luddigt så förstod jag det som om det inte var tull på processorer.
Men nu får vi det verkliga svaret.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har kollat kvittot från paypal och med den dollarkursen verkar påslaget bara bestå av moms (ingen extra tullavgift alltså). Men jag ska kolla exakt vad det står när paketet levereras (senare idag eller på måndag).

Uppdatering: Det är bara momsen man måste betala. Tullfri vara med andra ord.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

Wiredzone hade ju en shipping calculator
Totalt för ett Supermicro H8QGi+-F med frakt och moms landar på ca 6650kr. (5320x1.25=6650)

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Och från den svenska firman ecofinder strax under 7000kr med frakt.
När det är så liten skillnad så skulle jag köpa från en svensk firma.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av khg:

Och från den svenska firman ecofinder strax under 7000kr med frakt.
När det är så liten skillnad så skulle jag köpa från en svensk firma.

Jo det skulle jag också göra, men du vet inga begagnade moderkort annars?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Jo det skulle jag också göra, men du vet inga begagnade moderkort annars?

Socket G34 kommer finnas minst en Opteron generation till så har man ett sådant kort håller man nog på det om man ändå har köpt det. I annat fall kränger man nog hela maskinen, skulle tro det är därför det knappt finns några kort ute på marknaden.

Permalänk
Medlem

Hittade några Opterons 6128, snubben har över 10st och begär drygt 1000kr/st utan moms och frakt.

http://www.ebay.com/itm/AMD-OPTERON-8-CORE-CPU-6128-2-0GHZ-OS...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

http://www.amd.com/us/products/pricing/Pages/server-opteron.a...

Kan användas som guide för att avgöra om priset är rimligt på olika AMD Opteron CPUer.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

Bud ligger just nu på 5,5€, 1 socket G34 men det följer med 32GB ECC RAM och en Opteron 6128

EDIT: Fan va man så jävla trött att man glömde länken?!
Här är den iaf
http://www.ebay.de/itm/Mainboard-Supermicro-H8SGL-F-AMD-Opter...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Ett stycke 6174, 380$, riktigt bra pris skulle jag säga: http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3209...

Skrivet av jonnti:

Bud ligger just nu på 5,5€, 1 socket G34 men det följer med 32GB ECC RAM och en Opteron 6128

EDIT: Fan va man så jävla trött att man glömde länken?!
Här är den iaf
http://www.ebay.de/itm/Mainboard-Supermicro-H8SGL-F-AMD-Opter...

Hur blir det med frakt? I annonsen står det att han endast skickar till Tyskland.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Ett stycke 6174, 380$, riktigt bra pris skulle jag säga: http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3209...

Hur blir det med frakt? I annonsen står det att han endast skickar till Tyskland.

Jag fattar inte tyska direkt Men bra att du la märke till det, sög ju rätt rejält :/

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har köpt på mig lite fler AMD G34 CPUer än jag har behov av och kan tänka mig att sälja dem till samma pris som jag köpte dem för till någon som vill köra folding för Sweclockers. Skicka ett personligt meddelande om intresse finns.
4 st 6176SE
1 st 6272

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]