Permalänk

Bug i 560-TI MSI? hjälp

Har ett problem med mitt "560-TI twinfrozr II MSI 2GB". när jag kollar filmer i full HD (1080p) ibland så flimrar skärmen till och jag får upp en stor matta av färgade pixlar över hela skärmen. typ färgade rätt så lila. oftast så slutar det med att jag får starta om datorn med ibland så slocknar skärmen, tänds igen och då säger windows att programvaran la av. börjar dock funndera på om det är det då jag altid laddar ner Nvidias senaste programvara och samma problem kvarstår. Är det någon som har något liknande problem eller rentav exakt samma och vet hur man ska fixa det?

Permalänk
Permalänk
Medlem

skulle också vilja ha en lösning på detta problem
sitter på ett likadant kort fast 1GB versionen
MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

får samma problem samt att drivrutinen krashar rätt ofta
har provat olika drivrutiner nyaste 296.10 WHQL samt 295.73 WHQL

EDIT: glömde lägga till övrig hårdvara samt mjukvara
OS: Win7 Ultimate 64Bit
Cpu: AMD Phenom II x4 960T 3.0GHz (upplåst till 6 kärnor och överklockad till 3.6GHz)
Mobo: Gigabyte 990FXA-UD3
Ram: 8GB Vengence Low Profile 2x4GB stickor
SSD : Crucial M4 64GB
HDD's: samsung nånting 200GB program och speldisk (+720GB lager på sammanlagt 2 diskar WD blue)

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

en sak jag har märkt är att det krashar oftast när jag surfar och youtubar inte när jag spelar
ska kolla nu om senaste drivrutinen 300 nånting beta löser detta problem
återkommer senare

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Pröva öka volten lite se om det löser det hela, kan vara så att den är undervoltad. (Detta är bara ett förslag)

Permalänk
Medlem

kan det vara flash som spökar tro?
Nu var detta iofsig inte svar på tråpdskaparens problem beskrivning så mycket som den andra killens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

kan det vara flash som spökar tro?
Nu var detta iofsig inte svar på tråpdskaparens problem beskrivning så mycket som den andra killens.

skulle tro att det va just 296.10 och flash som spökade
har kört 300 beta drivisen ett bra tag nu och inte en krash sedan jag bytte

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

tror jag har fixat det. har kört nu i någon månad eller 2 utan några som helst problem har gjort 2 saker
1. kört med progamvara som INTE är beta
2. startat upp en autoconfiguration for volten som ändrar den.
tror att det mest beror på volten med tanke på att det är rätt så överclockat