Permalänk
Medlem

Define R3 - artic white

Hallå alla Sweclockare!

Har hållt på med ett projekt så här nu på vårkanten och tänkte visa upp hur det har blivit, fortfarande lite kvar att göra så några uppdateringar i framtiden kommer att komma!
För övrigt mitt första projekt så era funderingar om systemet uppskattas!

Lite info om hårdvaran

Chassi: Fractal Design Define R3 vitt
CPU: Intel core i5 750 @ 3.8Ghz
CPU kylare: Corsair H60 med två GT 1450 RPM i push and pull
Moderkort: Gigabyte P55A UD-4
Minne: A-data 1333Mhz 2x2GB
PSU: Fractal Design Newton R2 1000watt hel modulärt
Lagring: Samsung 103SJ 1TB
Gpu: Xfx Radeon HD 6950 2GB x2 CrossfireX
Har även fyllt chassit med Be quiet Silent wings fläktar

Thanks to Heili at Fractal Design and Christoph at Be quiet for helping me with this project!

Define R3 - artic white

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem

man vafan varför köpte du olika grafikkort för?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Snyggt gillar fönstret Kyler H60n bra? Hört att den kylar sämre en CM hyper 212 , är det sant?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Hur lyckas alla med att bli sponsrade?
Jag satt och skrev ett mail i en hel timme till be quiet för att få lite support till mitt nya projekt, jag skulle göra ett galleri osv om det men dom svarade aldrig. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Hur lyckas alla med att bli sponsrade?
Jag satt och skrev ett mail i en hel timme till be quiet för att få lite support till mitt nya projekt, jag skulle göra ett galleri osv om det men dom svarade aldrig. :/

eller hur!!! har skrivit en massa till olika företag, fintskrivet och allt men som dej no response XD till slut köpte jag sakerna XD be quite sponsrar en massa här i sweclockers. kan inte någon skicka ett exempel på/säga hur man ska skriva för att bli sponsrad?

btw fint bygge synd att det är olika grafikkort och att fönstret inte har kanter, skule ha sett snyggare med kanter

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

man vafan varför köpte du olika grafikkort för?

Köpte det andra utav en polare som skulle köpa nytt

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Snyggt gillar fönstret Kyler H60n bra? Hört att den kylar sämre en CM hyper 212 , är det sant?

Jag tycker att H60 kyler riktigt bra! får man på ett par bra fläktar i PnP så blir de ännu bättre.
min cpu ligger på 3.8Ghz och kommer aldrig över 60grader i varken spel eller stresstest

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem

precis som 2 andra har påpekat, hur fan lyckas ni bli sponsrade? vad skrev du?

Permalänk

fett nice ! btw fick du fläktarna av be quiet ?

Permalänk
Skrivet av R4UWR:

Hur lyckas alla med att bli sponsrade?
Jag satt och skrev ett mail i en hel timme till be quiet för att få lite support till mitt nya projekt, jag skulle göra ett galleri osv om det men dom svarade aldrig. :/

Hände samma ska för mig :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaxson:

precis som 2 andra har påpekat, hur fan lyckas ni bli sponsrade? vad skrev du?

För och främst ska man såklart skriva väldigt noga och få allt se snyggt ut och lättläst, sedan ska du beskriva utförligt hur du hade tänkt att genomföra och visa upp det. Sedan är det också bra att skriva med vad dom tjänar på att sponsra just dig, ungefär nått sådant skrev jag.

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem

Har lagt in lite nya bilder på bättre kabeldragning!

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geffel:

För och främst ska man såklart skriva väldigt noga och få allt se snyggt ut och lättläst, sedan ska du beskriva utförligt hur du hade tänkt att genomföra och visa upp det. Sedan är det också bra att skriva med vad dom tjänar på att sponsra just dig, ungefär nått sådant skrev jag.

Tack för din hjälp, har skrivit till en massa företag, och har lyckats bli sponsrad av några! tack <3.

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Men, Sleeve och vit lackning på gentle fläktarna så blire kanoners

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeGabbe:

Snyggt!
Men, Sleeve och vit lackning på gentle fläktarna så blire kanoners

Tackar, ska lacka gentle fläktarna svarta så att dom passar in med radiatorn.
Vet du vart man kan köpa billig sleeve?

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk

hoj, snyggt, men tänkte bara fråga, vet du ifall man hör någon skillnad om man kör med ett sido fönster jämfört med en "vanlig" sidopanelsom är ljudämpat och har plats för fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp4rgr1sen:

hoj, snyggt, men tänkte bara fråga, vet du ifall man hör någon skillnad om man kör med ett sido fönster jämfört med en "vanlig" sidopanelsom är ljudämpat och har plats för fläkt.

Vet inte riktigt hur stor skillnad det blir eftersom jag kör med alla fläktplatser öppna så läcker det ut en del ljud därifrån men jag skulle tro att det kanske gör lite skillnad att ha ljuddämpning, om inte annat får chassi sidan lite mera vikt och inte vibrerar lika mycket

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se