Basekill = Ok, Baserape = Bannad!

Permalänk
Medlem

Basekill = Ok, Baserape = Bannad!

I tex. Gulf of Oman så står de i sin base och skjuter med sniper mot de två husen vid (G) där jag står på taket, dvs. basekill. Admin säger då absolut ingenting om detta trots att det står i reglerna "NO BASEKILL / BASERAPE" och trots att jag låter dom skjuta på mig men påpekar det via chatten MINST 10 ggr att det är förbjudet och säger åt någon admin att tala om detta för dom (men ingen admin svarar som sagt). Men när jag skjuter och dödar 2 fiender i deras base från husen vid (G) så vaknar plötsligt admin från sin jävla grotta och bannar mig från servern, inte kickar, utan bannar! Vad ska jag göra? De skjuter ju mig från deras base, ska jag stå och kolla när jag blir dödad? Blir så jävla arg på dessa sk. admins som inte kan hantera och ta hand om en server, de borde inte få bli admins.

Så där, måste skriva av mig lite...suck.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Admin har ju tyvärr rätt att göra vad de vill

Men om jag varit i din position, så hade jag hoppat ner från taket från G ett tag eftersom de visste att du var där hela tiden, och du då är ett lätt offer. Finns mer effektiva spelstilar att spela sniper på, pga att sitta på ett tak hela tiden hjälper inte så himla mycket.

Permalänk
Medlem

Finns många kassa admins men också väldigt många andra servrar.

Det är bara joina en annan=)

Permalänk
Medlem

Jag vet men jag brukar spela Gulf of Oman ganska mycket och giller när det är 64 spelare. Så jag väljer servrar med endast Gulf of Oman samt Conquest - finns inte så många.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
99:e percentilen

Håller med dig helt och fullt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

PTFO

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

Håller med King D, man blir så förbannad. Många gånger känns det som att det är just serverinnehavarna som gör så också (basekill) och sen kickar de dig om du klagar.

Finns inte så mycket att göra än att ändra spelstil eller byta server.

Håller Ni med mig om jag säger att folk har blivit väldigt uppkäftiga och arga i chatten efter att CQ släpptes? Allt, precis allt är "noob"-this "noob"-that. Står man still 5s (medans man laddar om/healar tex) är man camper. Dödar man någon med en shotgun är man "shotgun noob", om någon försöker göra uppdraget med 10st C4 kills är de "C4-noobs".

Jag känner att kan de inte sluta skriva i chatten och bara döda sina nemesis. Har du dött av C4 på en flagga 10ggr kanske du ska byta framryckningstaktik?

Jag kan också bli sur över att någon äger mig på ett "fegt" sätt men om serverreglerna inte har förbjudit spelstilen så tycker jag att man ska få spela som man själv vill.

Mvh

Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Skrivet av Tobias75:

Håller med King D, man blir så förbannad. Många gånger känns det som att det är just serverinnehavarna som gör så också (basekill) och sen kickar de dig om du klagar.

Finns inte så mycket att göra än att ändra spelstil eller byta server.

Håller Ni med mig om jag säger att folk har blivit väldigt uppkäftiga och arga i chatten efter att CQ släpptes? Allt, precis allt är "noob"-this "noob"-that. Står man still 5s (medans man laddar om/healar tex) är man camper. Dödar man någon med en shotgun är man "shotgun noob", om någon försöker göra uppdraget med 10st C4 kills är de "C4-noobs".

Jag känner att kan de inte sluta skriva i chatten och bara döda sina nemesis. Har du dött av C4 på en flagga 10ggr kanske du ska byta framryckningstaktik?

Jag kan också bli sur över att någon äger mig på ett "fegt" sätt men om serverreglerna inte har förbjudit spelstilen så tycker jag att man ska få spela som man själv vill.

Mvh

Tobias

Detta har alltid varit fallet med de riktiga noobsen. De beskyller alla andra för att vara noobs, oavsett vad de använder. Kort sagt, om du dödar någon är du en [insert weapon here]-noob. Slutsatsen är alltså att det verkar ha kommit fler noobs med CQ, vilket ju inte är så konstigt då den är till för att locka CoD-spelare till BF

OnT: Tyvärr är det väldigt många admins som spelar i ena laget, och därför bara bannar om någon bryter mot reglerna i andra laget eller om de helt enkelt blir ägda. Det är av denna anledning jag inte tycker admins ska spela, det är lätt att bli partisk. Och om de så gärna vill vara med på sin server, använd autokick för fan.

Permalänk
Medlem

Det är en sak jag alltid tänkt på...om det andra laget är så dåligt så att de inte lyckas ta en flagga så får dom ju skylla sig själva eller ska det andra laget backa undan för att låta dem ta flaggor??? Jag förstår att admin nukear om det står en bmp och skjuter in i base, men inte annars. Man får ju ta sig i kragen och köra vidare. TS det som hände dig var fel:/

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrainOfSweden:

Detta har alltid varit fallet med de riktiga noobsen. De beskyller alla andra för att vara noobs, oavsett vad de använder. Kort sagt, om du dödar någon är du en [insert weapon here]-noob. Slutsatsen är alltså att det verkar ha kommit fler noobs med CQ, vilket ju inte är så konstigt då den är till för att locka CoD-spelare till BF

OnT: Tyvärr är det väldigt många admins som spelar i ena laget, och därför bara bannar om någon bryter mot reglerna i andra laget eller om de helt enkelt blir ägda. Det är av denna anledning jag inte tycker admins ska spela, det är lätt att bli partisk. Och om de så gärna vill vara med på sin server, använd autokick för fan.

Hahaha så jäkla sant! Sniper noob, ump noob, camper noob, rusher noob etc. LOL:)

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakob.L:

Hahaha så jäkla sant! Sniper noob, ump noob, camper noob, rusher noob etc. LOL:)

Alla vapen som dödar mig är noob-vapen! Om det inte är jag som använder vapnet och dödar andra, då är det eliteskillsuperduper-vapen ^^
Blir sjuuuukt less på allt tjat när man spelar hehe

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Admin som kick/bannade dig var förmodligen den snipern som du sköt i HomeBase Trollololol

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

För övrigt tillåter vi på våra servrar att man besvarar eld från baser, dvs. skjuta tillbaka på folk som skjuter från bas. Sen dom ändrade vart man kan ställa mortars så är det inte ett lika stort problem

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Älskar ju när man kör Conquest Assault och anfaller och stjärnorna i det andra laget gråter över baserape i chatten.
Jävligt skillat att baserape`a något som inte finns..

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Skrivet av Jakob.L:

Det är en sak jag alltid tänkt på...om det andra laget är så dåligt så att de inte lyckas ta en flagga så får dom ju skylla sig själva eller ska det andra laget backa undan för att låta dem ta flaggor??? Jag förstår att admin nukear om det står en bmp och skjuter in i base, men inte annars. Man får ju ta sig i kragen och köra vidare. TS det som hände dig var fel:/

Helt sant. Detta händer ju nästan varje gång på Bazaar och Metro, och ibland på andra banor. Även om det inte är så fasligt kul så finns inte så mycket annat att göra, spelet går ju trots allt ut på att hindradet andra laget från att ta flaggor. Sedan är det ju förstås skillnad på baserape och baserape, jag brukar försöka hålla mig inom rimligt avstånd till flaggan närmast deras bas när detta händer (för det mesta ) istället för att stå precis vid gränsen till deras deployment. Känns i alla fall lite mer rättvist, även om min K/D inte slår i taket på det viset.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är ju vårt kära battlefield fullständing INFEKTERAT med p12or som klagar på allt och alla. Det känns ofta som att minst en tredjedel av spelarna på en server gråter rpg/sniper/granade/IED Bot-noob varje gång dom får däng av en överlägsen spelare.

Det borde finnas en server som autokickar när folk skriver sånt skit i chatten :/

Permalänk
Medlem

Jo de är ju som sagt en jäkla skillnad på baserape och baserape.
Baserape för mig är att åka med helikopter och skjuta sönder obemannade tanks och dylikt inne i andra lagets bas.
Eller att åka in o sno andra lagets helikopter t ex.

Men på Metro och Grand Bazar är det ju oundvikligt att skjuta dem när de ruschar emot flaggan.
Sen är ju t ex Metro ett typ exempel på en karta som inte är menad som Conquest utan designad för Rush.

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrainOfSweden:

Detta har alltid varit fallet med de riktiga noobsen. De beskyller alla andra för att vara noobs, oavsett vad de använder. Kort sagt, om du dödar någon är du en [insert weapon here]-noob. Slutsatsen är alltså att det verkar ha kommit fler noobs med CQ, vilket ju inte är så konstigt då den är till för att locka CoD-spelare till BF

OnT: Tyvärr är det väldigt många admins som spelar i ena laget, och därför bara bannar om någon bryter mot reglerna i andra laget eller om de helt enkelt blir ägda. Det är av denna anledning jag inte tycker admins ska spela, det är lätt att bli partisk. Och om de så gärna vill vara med på sin server, använd autokick för fan.

Är du allvarlig?
Så du menar att admins inte ska spela spelet. Utan bara administrera? 99,999% av alla admins gör det gratis och gör det när dom spelar själva.
På ett spel som battlefield 3 där det inte finns några bra admin tools alls faktiskt. Som raporterar på samma sätt vart folk var och vart dom sköt som det gjorde i BF2, där det vara mycket lättare att göra mods mot base rape och annat.
Det finns inte ens spectate vilket försvårar det ännu mera.

Sen kommer nästa problem. Många servrar kör 64 spelare. Det är totalt omöjligt att hålla koll på allt och alla på servern hela tiden. Man får ta tag i det man ser själv mycket mer kan man inte göra. Speciellt eftersom en hel del av rapporterna/whinet på servrarna inte är hela historian. Det är därför det kan bli lite ensidigt ibland för att man inte ser allt i det andra laget. Och att byta lag går inte alltid heller. Det är verkligen inte lätt att vara BF3 admin. Är inte som cs och cod osv som många får för sig.

För övrigt är det väll ganska självklart att admins spelar på sina egna servrar... Speciellt med tanke på att det är de dom är till för. Spela på servrarna och hålla koll på dom som är där.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av Z0l!d:

Är du allvarlig?
Så du menar att admins inte ska spela spelet. Utan bara administrera? 99,999% av alla admins gör det gratis och gör det när dom spelar själva.
På ett spel som battlefield 3 där det inte finns några bra admin tools alls faktiskt. Som raporterar på samma sätt vart folk var och vart dom sköt som det gjorde i BF2, där det vara mycket lättare att göra mods mot base rape och annat.
Det finns inte ens spectate vilket försvårar det ännu mera.

Sen kommer nästa problem. Många servrar kör 64 spelare. Det är totalt omöjligt att hålla koll på allt och alla på servern hela tiden. Man får ta tag i det man ser själv mycket mer kan man inte göra. Speciellt eftersom en hel del av rapporterna/whinet på servrarna inte är hela historian. Det är därför det kan bli lite ensidigt ibland för att man inte ser allt i det andra laget. Och att byta lag går inte alltid heller. Det är verkligen inte lätt att vara BF3 admin. Är inte som cs och cod osv som många får för sig.

För övrigt är det väll ganska självklart att admins spelar på sina egna servrar... Speciellt med tanke på att det är de dom är till för. Spela på servrarna och hålla koll på dom som är där.

Jag tror du missförstod mig lite/jag formulerade mig dåligt. Självklart både vill och ska admins få spela på sina servrar, men det förekommer alltför ofta att de administrerar till fördel för det egna laget. Många servrar har dock riktigt bra admins, som även är med och spelar, och de ska ha en stor eloge. Men problemet som TS beskrev har jag själv upplevt många gånger, och det är inte kul när admins missbrukar sin makt. Den något skämtsamma videon några inlägg här ovanför har en väldigt hög sanningshalt, tyvärr. När det finns bra automatiska verktyg (som även de kan göra misstag) tycker jag man ska använda dem istället om man har svårt för att vara opartisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

För övrigt tillåter vi på våra servrar att man besvarar eld från baser, dvs. skjuta tillbaka på folk som skjuter från bas. Sen dom ändrade vart man kan ställa mortars så är det inte ett lika stort problem

Helt rätt. Skjuter man ifrån egen home spawn skall det vara tillåtet att skjuta tillbaka.
Brukar ganska ofta hamna i egen hemmabas för att få bättre angreppsvinkel folk på de högre nivåerna av antennen (caspian) eller folk högt upp i husen på Oman. Men jag gnäller inte om de lyckas skjuta mig i egen bas då.

Vet att det i BC2 fanns servers där det var tillåtet att skjuta ifrån home. Men att skjuta på den som sköt ifrån home gav varning och kick.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrainOfSweden:

Jag tror du missförstod mig lite/jag formulerade mig dåligt. Självklart både vill och ska admins få spela på sina servrar, men det förekommer alltför ofta att de administrerar till fördel för det egna laget. Många servrar har dock riktigt bra admins, som även är med och spelar, och de ska ha en stor eloge. Men problemet som TS beskrev har jag själv upplevt många gånger, och det är inte kul när admins missbrukar sin makt. Den något skämtsamma videon några inlägg här ovanför har en väldigt hög sanningshalt, tyvärr. När det finns bra automatiska verktyg (som även de kan göra misstag) tycker jag man ska använda dem istället om man har svårt för att vara opartisk.

Är ju precis det som är saken att det inte finns några "bra" automatiska verktyg i BF3.
Visst det finns några verktyg för tex ovårdat språk eller TKande. Men inte mycket mer än det. Iaf inte för situationen som beskrivs.
Och jag håller med, det finns självklart partiska admins. Men som sagt det blir rätt lätt ensidigt om man är ensam admin på en server för man kan helt enkelt inte se allt. Och speciellt inte det som händer i andra laget.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Blir jag beskjuten från Deployment så besvarar jag elden.

Permalänk

Hederliga spelare blir bannade ,fuskare skiter dem i THATS 2012. :/

Permalänk
Medlem

Något som är sjukt jobbigt. I alla spel, inte bara Battlefield.
Det kan vara så att denna Admin bara bryr sig om hans lag blir "baserapeat" och sånt. Har träffat på Admins som använder fusk och bannar alla som säger något om det. Har varit Admin i ganska många servrar i ett annat spel och då var i alla fall spelarna nöjda (därför fick jag Admin rättigheter på många servrar). När man har en server ska man se till så att man har bra Admins som gör ett bra jobb och inte är egoistiska idioter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F1L1P99:

Hederliga spelare blir bannade ,fuskare skiter dem i THATS 2012. :/

Japp, så fort man säger något om en fuskare (som man VET fuskar) så gnäller man (=whine). Besvarar man eld mot base så är man en baseraper.

Skrivet av Waowt:

Något som är sjukt jobbigt. I alla spel, inte bara Battlefield.
Det kan vara så att denna Admin bara bryr sig om hans lag blir "baserapeat" och sånt. Har träffat på Admins som använder fusk och bannar alla som säger något om det. Har varit Admin i ganska många servrar i ett annat spel och då var i alla fall spelarna nöjda (därför fick jag Admin rättigheter på många servrar). När man har en server ska man se till så att man har bra Admins som gör ett bra jobb och inte är egoistiska idioter.

I vissa servrar står det tex. "No baserape". Men i denna server som jag pratade om i första inlägget så stod det "No baserape/ basekill" så båda är förbjudna. Ändå skjuter kanske 10 stycken sniprar mm. från deras base och admin säger nada. Jag besvarar elden och jag blir bannad.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Inget ovanligt att vettiga och rena spelare blir fuskanklagade och bannade medan fuskare som gör det helt öppet eller diskret inte blir bannade... därför tar jag saken i egna händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Inget ovanligt att vettiga och rena spelare blir fuskanklagade och bannade medan fuskare som gör det helt öppet eller diskret inte blir bannade... därför tar jag saken i egna händer.

Varför tror alla att alla fuskar!?!? ENDA gången jag kallar nån en fuskare är när personen ligger 146-0 och skjuter en genom hela mappen direkt när man spawnar. Det är inte så ofta jag hamnar med såna men jag ser ständitg i chatten att alla p12or anklagar varandra hej vilt-.- Vad menar du med att ta saken i egna händer?:D

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av zin:

Inget ovanligt att vettiga och rena spelare blir fuskanklagade och bannade medan fuskare som gör det helt öppet eller diskret inte blir bannade... därför tar jag saken i egna händer.

Skrivet av Jakob.L:

Varför tror alla att alla fuskar!?!? ENDA gången jag kallar nån en fuskare är när personen ligger 146-0 och skjuter en genom hela mappen direkt när man spawnar. Det är inte så ofta jag hamnar med såna men jag ser ständitg i chatten att alla p12or anklagar varandra hej vilt-.- Vad menar du med att ta saken i egna händer?:D

Jag utgår från hembesök:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Japp, så fort man säger något om en fuskare (som man VET fuskar) så gnäller man (=whine). Besvarar man eld mot base så är man en baseraper.

I vissa servrar står det tex. "No baserape". Men i denna server som jag pratade om i första inlägget så stod det "No baserape/ basekill" så båda är förbjudna. Ändå skjuter kanske 10 stycken sniprar mm. från deras base och admin säger nada. Jag besvarar elden och jag blir bannad.

Kan vara så att de menar basekill = baserape.