Permalänk

Behöver tips om webhotell!

Hejsan!

Jag skapade nydligen ett eget företag och fick ett erbjudande från internet.se

Erbjudandet var en gratis registrering utav ett domännamn samt ingen kostnad i ett år. SÅå vitt som jag förstår så ingår det inte webhotell då det inte nämns.

Är internet.se bra? Vet ni möjligtvis några andra webhotell som är bättre?

Mvh

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
99:e percentilen

Binero är det svenska webbhotell som har bäst omdömen enligt min uppfattning.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

dom ser ju iaf seriösa ut..

kolla på din beräknade storlek (på företaget alltså) samt vad du tror dig behöva i trafikgränser och hur kritisk nertid kommer vara därefter.

Loopia har 25% rabatt på hotell första året några dagar till annars, och här vet jag att alla inställningar och sånt är enkla att göra och inget krånglar.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

internet.se är löjligt dyrt och har fått kritik från ARN flera gånger för oseriösa metoder, håll dig till Binero istället som är bra och seriösa.

Visa signatur

CPU: Intel Xeon E5-2620v3 (6x2.4 GHz) RAM: 16GB (4x4GB) 2133 MHz DDR4 ECC
GPU: EVGA GeForce GTX 970 4GB Chassi: Dell Precision Tower 7910, 1300W (v2)

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Binero.se

Väldigt bra support och trafik som heter duga.
Passar du på nu så får du första året för enbart 120 kr (företagspaketet, standard pris 1650kr) eller 60 kr första året (privatpaketet, standard pris 800kr)

Läs om de båda paketen här:
http://www.binero.se/webbhotell

Edit:
Jag jobbar ej för Binero utan jag är en väldigt nöjd kund som mer än gärna rekommenderar dem

Permalänk
Medlem

Jag fortsätter att rekommendera CityNetwork.

Permalänk
Medlem

Jag fortsätter rekomendera Space2u.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk

hosting24.com. Stort, seriöst och långlivat. Domän ingår även där i alla paket. Skulle även rekommendera hostgator.com's Business plan, då privat SSL skydd ingår, samt ett Toll-free telefonnummer.

Permalänk
Medlem

INTE binero, deras support suger..

jag skulle rekomendera Strongbox (dotterbolag till Ipeer)
http://www.strongbox.se/webbhotell.php

Eller såklart Loopia:
https://www.loopia.se/webbhotell/

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Crystone nu när de har 15 års jubileum. 15kr för 12 månader på deras webbhotells paket.
http://crystone.se/

Visa signatur

Node 304 White | Asus Strix X470-I | R5 2600 @ 3.85Ghz | 16GiB DDR4-3000Mhz CL15 | Sapphire Radeon RX 5700 PULSE | 512GiB 860 EVO M.2 | 1TiB 970 EVO Plus NVMe | Corsair SF450

Permalänk

Jag rekommenderar loopia.se
Jag kör för tillfället med www.n.nu som är gratis men du ska såklart ha loopia!.

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallkotten:

Hejsan!

Jag skapade nydligen ett eget företag och fick ett erbjudande från internet.se

Erbjudandet var en gratis registrering utav ett domännamn samt ingen kostnad i ett år. SÅå vitt som jag förstår så ingår det inte webhotell då det inte nämns.

Är internet.se bra? Vet ni möjligtvis några andra webhotell som är bättre?

Mvh

Ingen som nämnt one.com...
Jag har en hemsida där sedan flera år tillbaka och är väldigt nöjd.
Bra priser skapligt med utrymme, support dygnet runt osv osv...
Skadar ju inte att kika iaf.

http://www.one.com

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Mycket förslag, hehe tack så mycket!

Antar att jag kan utesluta internet.se... Ska kolla på alla andra alternativ, har hört bra om loopia förr så blir möjligtvis det!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tallkotten:

Hejsan!

Jag skapade nydligen ett eget företag och fick ett erbjudande från internet.se

Erbjudandet var en gratis registrering utav ett domännamn samt ingen kostnad i ett år. SÅå vitt som jag förstår så ingår det inte webhotell då det inte nämns.

Är internet.se bra? Vet ni möjligtvis några andra webhotell som är bättre?

Mvh

Skrivet av Tallkotten:

Mycket förslag, hehe tack så mycket!

Antar att jag kan utesluta internet.se... Ska kolla på alla andra alternativ, har hört bra om loopia förr så blir möjligtvis det!

Jag skulle rekommendera http://www.one.com/sv/ , har själv haft olika webbsidor hos One.com under närmare 7 års tid utan några problem med varken borttappade mail (hej Loopia), eller sega webbservrar/felande system (hej Loopia och Binero), eller dålig/seg support (hej Loopia, Binero och alla andra webbhotell) eller att priset är för högt (hej alla andra webbhotell som kostar dubbelt så mycket eller mer än One.com).

One.com har stabilka tjänster, mycket bra support, lågt pris och månbga funktioner ingår (såsom blogg, bildgalleri, Cloud Drive - synka dina filer mellan enheter etc, webbmail, dygnet runt support etc)

Vilket många av dem andra webbhotellen har svårt att leva upp till.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Jag skulle rekommendera http://www.one.com/sv/ , har själv haft olika webbsidor hos One.com under närmare 7 års tid utan några problem med varken borttappade mail (hej Loopia), eller sega webbservrar/felande system (hej Loopia och Binero), eller dålig/seg support (hej Loopia, Binero och alla andra webbhotell) eller att priset är för högt (hej alla andra webbhotell som kostar dubbelt så mycket eller mer än One.com).

One.com har stabilka tjänster, mycket bra support, lågt pris och månbga funktioner ingår (såsom blogg, bildgalleri, Cloud Drive - synka dina filer mellan enheter etc, webbmail, dygnet runt support etc)

Vilket många av dem andra webbhotellen har svårt att leva upp till.

Intressant, räknar inte med så mycket trafik så vill gärna ha så billigt som möjligt. Ska kolla upp one senare definitivt!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Entusiast

Jag rekommenderar Space2u, och avråder från Loopia.

Loopia har prestandaproblem med sin databaser, och det är så pass illa att även de enklaste sajterna med minimal trafik märker av dem rejäla databas-fördröjningarna.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallkotten:

Intressant, räknar inte med så mycket trafik så vill gärna ha så billigt som möjligt. Ska kolla upp one senare definitivt!

www.citynetwork.se har ett väldigt bra erbjudande just nu!

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

Rekommenderar loopia för deras DNS-tjänst och webhotell. Mailen hade jag lagt på extern partner tex Exchange 2007/2010. GNS säljer tex lös-konto (gör nog de flesta idag). Alternativt Google Apps med G-mail och personifierad domän. Har för mig de har upp till 10 gratis e-post konton per Google Apps konto.

Permalänk
Medlem

web10 funkade bra när jag använde det privat. Dock vet jag inte om det "räcker till" om du är företagare. Det beror ju mycket på vad ditt företag ska syssla med på Internet. Om du tex ska ha en webshop lär det vara extra viktigt med snabb bandbredd.

Vill minnas att idg.se brukar utse årets bästa webhotell.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Skrivet av light44:

web10 funkade bra när jag använde det privat. Dock vet jag inte om det "räcker till" om du är företagare. Det beror ju mycket på vad ditt företag ska syssla med på Internet. Om du tex ska ha en webshop lär det vara extra viktigt med snabb bandbredd.

Vill minnas att idg.se brukar utse årets bästa webhotell.

Skickades från m.sweclockers.com

Sidan ska bara visa lite vem jag är osv, typ ett portfolio. Så det kommer inte vara mycket att hämta från databas eller mycket trafik över huvudtaget

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Ingen som nämnt one.com...
Jag har en hemsida där sedan flera år tillbaka och är väldigt nöjd.
Bra priser skapligt med utrymme, support dygnet runt osv osv...
Skadar ju inte att kika iaf.

http://www.one.com

Tyvärr ganska begränsat. Tex kan du inte använda fler än en domän per utrymme..

Permalänk
Medlem

Använder själv Citynetwork. Har inte haft det så länge men det fungerar bra så här långt. 120kr första året därefter någonstans kring 70 kr/månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Tyvärr ganska begränsat. Tex kan du inte använda fler än en domän per utrymme..

ok, har aldrig tänkt på det så, för har inte haft direkt behov för fler än en domän själv.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Har haft hotell hos Manufrog i flera år. Mycket stabilt och bra med fantastisk support!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

ok, har aldrig tänkt på det så, för har inte haft direkt behov för fler än en domän själv.

Om man någon gång sätter upp något extra projekt är det tråkigt att betala extra för webbutrymme och behöva administrera ett konto till. Men när det kostar 12:-/månaden kanske det inte är hela världen..

Skrivet av netza:

Har haft hotell hos Manufrog i flera år. Mycket stabilt och bra med fantastisk support!

Intressant. Bara hört dåliga saker om dem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Jag skulle rekommendera http://www.one.com/sv/ , har själv haft olika webbsidor hos One.com under närmare 7 års tid utan några problem med varken borttappade mail (hej Loopia), eller sega webbservrar/felande system (hej Loopia och Binero), eller dålig/seg support (hej Loopia, Binero och alla andra webbhotell) eller att priset är för högt (hej alla andra webbhotell som kostar dubbelt så mycket eller mer än One.com).

One.com har stabilka tjänster, mycket bra support, lågt pris och månbga funktioner ingår (såsom blogg, bildgalleri, Cloud Drive - synka dina filer mellan enheter etc, webbmail, dygnet runt support etc)

Vilket många av dem andra webbhotellen har svårt att leva upp till.

Kan bara instämma. Har också haft One.com i många år, aldrig några problem!

Permalänk
Medlem

Har kört Loopia flera ggr och alltid varit nöjd.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Använder Binero och Loopia genom jobbet och båda har fungerat felfritt. Hade lite problem med Loopia men det var endast okunnighet från min sida och fick hjälp av mailsupporten direkt, mycket snabba på att svara.
Har även hört mycket gott om One.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk

Har själv aldrig använt webbhotell då jag kör egen server, men rekommenderar alltid one.com till alla då jag jobbat mot dem lite när jag hjälpt andra med deras hemsidor. Ingen jag rekommenderat dem till har klagat på dem, så jag tror dom är rätt bra. Billiga är dem åxå.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Intressant. Bara hört dåliga saker om dem..

Oj, som vadå?

Visa signatur