Ljudkonfiguration mellan 2 ljudkort

Permalänk
Medlem

Ljudkonfiguration mellan 2 ljudkort

Behöver lite hjälp!

Så här är det att jag har min TV kopplat till datorn genom HDMI, och ljudet går ju såklart genom HDMI till TV.
Men, för det ska fungera så måste jag varje gång jag ska kolla på film på tv, dra ut min headset kabel på baksidan för ljudet ska fungera i TV, Sen för att få ljudet i datorn att fungera måste jag stänga av tv och sedan koppla i mitt headset igen.

Jag vill ha någon smidigare lösning, försökte med ett program som heter quicksoundswitch men fungerade inte heller.

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

Kan du inte inaktivera alla andra ljudkällor i windows än just den du använder?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Kan du inte inaktivera alla andra ljudkällor i windows än just den du använder?

Mjo, men ville ha något smidigt sätt, missade det sista jag skulle skriva
Har en sambo och jag vill att det ska va smidigt så hon slipper krångla..

Därav programmet jag hade testat, men även om man byter ljudkort i det programmet så ändras inte ljudet.. =(

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

är väl bara byta i kontrollpanelen? är så för mig iaf. bara klicka på den som jag vill ha ljudet ifrån. Kan iof vara så att du har en auto igenkänningsfunktioni ditt ljudkorts mjukvara. Brukar personligen stänga av dessa funktioner.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com