Permalänk
Medlem

gigabyte 580, mycket ljud

Hej, köpte idag 3 stycken riktigt tysta fläktar och stoppade in i mitt Coolermaster Haf X i ett försök till att få ett tystare system. Fläktarna är knäpptysta när jag drar ner dom till de lägsta med min fläktcontroller.
jag har dock ett problem, min grafikkort hörs klart och tydligt, och kag kan inte sänka idle hastigheten mera än 40% i tex MSI afterburner.
jag har en idle temp på 50C så skulle ju inte vara några problem att sänka fläkten, om det bara gick!!

Hur ska jag lösa detta?

Permalänk
Medlem

löda in en resistor på fläktmatningen eller http://www.overclockers.com/small-and-simple-fan-voltage-regulator/

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem

inget annat jag kan göra?

Permalänk
Medlem

Möjligt att det går genom att flasha in annat BIOS?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Den enda utvägen är nog att flasha BIOS, har ett sånt grafikkort själv och är också lite besviken att man inte kan sänka under 40% :/
Citera mig gärna om du hittar något annat sätt