Permalänk

Speltips

Hello!

Jag lyxade på med en spelburk nu tills Diablo 3 släpptes. Har spelat ps3 i flera år så har betat av några av de blockbusters som finns till gemensamma plattformar.

Jag eftersöker nu tips på shyssta spel som enbart finns till PC eller PC/xbox som har kommit de senaste åren. Jag har kikat länge på:

Witcher 2
Alan Wake
Starcraft 2

Det jag inte är intresserad av är sportspel eller Battlefield/Modern Warfare. De två sista har jag öst på konsoll.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

League of Legends?

Visa signatur

Intel Core i5 3570@ 3.4Ghz, Gigabyte Raedon HD6970, Corshair HX750
--------------------------------------------------------------------------
Ett hack är en smart lösning på något.

Permalänk
Medlem

Witcher 2 är riktigt nice, satsa på det
http://www.g2play.net/store/The-Witcher-2-Assassins-of-Kings-...
ca160 kr

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Hej! Märkligt för jag sitter i precis samma situation. Spanar dagligen på Steam för deras erbjudanden. Eftersom jag är ett gammalt Heroes of might and magic 3-fan så har jag inhandlat HoMaM VI från webhallen för 180 kr vilket har varit ganska trevligt, annars har jag inga direkta råd. Ska själv spana in Witcher 2 nu.

Permalänk
Skrivet av kalltkaffe:

Hej! Märkligt för jag sitter i precis samma situation. Spanar dagligen på Steam för deras erbjudanden. Eftersom jag är ett gammalt Heroes of might and magic 3-fan så har jag inhandlat HoMaM VI från webhallen för 180 kr vilket har varit ganska trevligt, annars har jag inga direkta råd. Ska själv spana in Witcher 2 nu.

Hur står dig heroes 6 mot gamla goda heroes 2 eller 3?

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att HoMM 6 är mycket tråkigare än 3:an (som är ett av mina favoritspel).

Witcher 2 verkar jävligt roligt.

Permalänk
Skrivet av Dannema:

Själv tycker jag att HoMM 6 är mycket tråkigare än 3:an (som är ett av mina favoritspel).

Witcher 2 verkar jävligt roligt.

Jo heroes 3 är ett utav mina favorit spel också... även dungeon keeper 1, Carmageddon, Diablo 2, red alert 1, age of empires 2, Worms 1 osv, finns så mycket bra spel

Permalänk
Medlem

League of Legends, Team Fortress 2 (FPS med humor), Civilization 5 och Sins of a Solar Empire är mina rekommendationer.
Anno 2070 verkar som ett bra spel av vad jag läst.

Skrivet av dontmakeme:

Jo heroes 3 är ett utav mina favorit spel också... även dungeon keeper 1, Carmageddon, Diablo 2, red alert 1, age of empires 2, Worms 1 osv, finns så mycket bra spel

Carmageddon 2 var mitt favoritspel länge!

Permalänk
Medlem

Jag vet att bioshock kom till ps3 efter ett tag men har du inte spelat det bör det göras snarast.

Visa signatur

ASUS Z170A | i7 6770k | ASUS STRIX 3080 OC | Kingston HyperX Fury 16GB | Corsair HX750W | Corsair Force 3 F120

Permalänk
Skrivet av dontmakeme:

Hur står dig heroes 6 mot gamla goda heroes 2 eller 3?

Sådär måste jag väl säga. Jämför du med 4:an och 5:an så är 6:an ett rejält kliv i rätt riktning men det finns fortfarande en hel del att ifrågasätta, kanske främst i speldesign. Men jag försöker att vara ganska öppen gentemot nya delar i spelserier för jag tror någonstans att utveckling är positivt. Några som har spelat Day Z, är det värt pengarna? (för orginalspelet då dvs.)

Sedan ser jag för övrigt fram emot Baldur's Gate Enhanced edition som ska släppas till alla format i sommar. Dock finns det väldigt lite info ute om spelet så jag gissar att det blir förseningar.

Permalänk

Oj vad många svar!
Har kört Bioshock, väntar ivrigt på infinite!
Känns som att det är en rungande kör för Witcher 2 och jag hade det på känn. Helt klart värt att kika upp nu känns det som.

Tack än så länge!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i7-2600K 3,4Ghz | ASUS P8Z77-V LX | Kingston 1333MHz 8GB | ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB | Intel SSD 120GB | Silver Power SP-S650 650W PSU | Win 7 |

Permalänk
Medlem

Mass Effect 1. Sen 2 och 3 men dom finns till ps3an

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Mass Effect 1. Sen 2 och 3 men dom finns till ps3an

Mycket bra spel, men "så klart" spelade Tyvärr.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i7-2600K 3,4Ghz | ASUS P8Z77-V LX | Kingston 1333MHz 8GB | ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB | Intel SSD 120GB | Silver Power SP-S650 650W PSU | Win 7 |

Permalänk

Rekomenderar också Witcher 2.
Klarade precis ut det på Dark, Finns dock en hel drös med alternativa sätt att proggresera i spelet som jag inte testat än.
Det kommer witcher 3 och ett cyber-punk-rpg av samma skapare någon gång i framtiden så jag rekommenderar att hoppa på detta tåg. Förbannat snyggt och välgjort, skitbra dialog och story mm. Lägg märke till hur välgjorda kläderna är.

Ska ge mig på Alan Wake nu, har spelat lite och det är helt okej. Verkar lite enformigt än så länge.

Funderade på Deus Ex spelet som kom senast. Men jag hade sjukt svårt för hur man rörde sig. (lite rocketshoes på hal is och när man hukade sig kändes det som man låg på golvet och krälade.) Men kolla upp det, det kanske faller dig i smaken. Jag är rätt sugen trots att jag har lite problem med ovanstående.

Slänger in ett ord för de senaste batman spelet. Ska själv kolla upp det idag om det är något för mig, Det verkar som att många tycker det är vidrigt nice men det skrivs inget om det känns det som.

Om du har coop vänner att spela med: portal 2 och/eller left 4 dead 2/dead island
Kul spel om man har vänner man kan skratta och skämta med på skype el liknande. Inte så kul tillsammans med random folk eller själv.

Permalänk
Medlem

Skyrim och Fallout 3 är väl två obligatoriska rekommendationer i såna här sammanhang.

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Rekomenderar också Witcher 2.
Klarade precis ut det på Dark, Finns dock en hel drös med alternativa sätt att proggresera i spelet som jag inte testat än.
Det kommer witcher 3 och ett cyber-punk-rpg av samma skapare någon gång i framtiden så jag rekommenderar att hoppa på detta tåg. Förbannat snyggt och välgjort, skitbra dialog och story mm. Lägg märke till hur välgjorda kläderna är.

Ska ge mig på Alan Wake nu, har spelat lite och det är helt okej. Verkar lite enformigt än så länge.

Funderade på Deus Ex spelet som kom senast. Men jag hade sjukt svårt för hur man rörde sig. (lite rocketshoes på hal is och när man hukade sig kändes det som man låg på golvet och krälade.) Men kolla upp det, det kanske faller dig i smaken. Jag är rätt sugen trots att jag har lite problem med ovanstående.

Slänger in ett ord för de senaste batman spelet. Ska själv kolla upp det idag om det är något för mig, Det verkar som att många tycker det är vidrigt nice men det skrivs inget om det känns det som.

Om du har coop vänner att spela med: portal 2 och/eller left 4 dead 2/dead island
Kul spel om man har vänner man kan skratta och skämta med på skype el liknande. Inte så kul tillsammans med random folk eller själv.

Grymt, blir att gå och köpa spelet nu direkt efter jobbet nu när jag läser så mycket positivt om det. Har kört Batman-spelen också på PS3:an och det är en riktigt bra serie. Dessa spel bör andra kika upp om man missat dem.

Skulle vilja spela Deus Ex men såg tyvärr slutet hos en polare så jag tror jag skippar det. Har inga vänner som spelar på PC tyvärr. Ensam på en ön =/

Men Witcher 2 blir givet nu.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i7-2600K 3,4Ghz | ASUS P8Z77-V LX | Kingston 1333MHz 8GB | ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB | Intel SSD 120GB | Silver Power SP-S650 650W PSU | Win 7 |

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

Finns det några nackdelar med att köpa därifrån?

Permalänk

Har bara hunnit installera Witcher 2 men märkte direkt att bilden flimra lite. Nån miss i inställnigarna?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i7-2600K 3,4Ghz | ASUS P8Z77-V LX | Kingston 1333MHz 8GB | ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB | Intel SSD 120GB | Silver Power SP-S650 650W PSU | Win 7 |

Permalänk
Medlem

Kanske borde testa "Dayz" som är en "Arma 2" mod
Det är en Simulator för överlevnad i en värld full av zombies och överlevare som styrs utav andra spelare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av willhaven:

Har bara hunnit installera Witcher 2 men märkte direkt att bilden flimra lite. Nån miss i inställnigarna?

V-sync?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Tyvärr redan på. Verkar som det har lite stuttering oxå

Fick, hoppas jag, bort suttering med att ändra Decal till Medium (hade maxat).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i7-2600K 3,4Ghz | ASUS P8Z77-V LX | Kingston 1333MHz 8GB | ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB | Intel SSD 120GB | Silver Power SP-S650 650W PSU | Win 7 |

Permalänk
Medlem

Red dead redemption på konsoll är det roligaste spel jag har spelat.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk

Hade lite lustigt "flicker/flimmer" igår. Googla på det och hitta ett tips att byta kabel. Hade DVI och tog HDMI och vad jag ser försvann det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i7-2600K 3,4Ghz | ASUS P8Z77-V LX | Kingston 1333MHz 8GB | ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB | Intel SSD 120GB | Silver Power SP-S650 650W PSU | Win 7 |

Permalänk
Skrivet av willhaven:

Tyvärr redan på. Verkar som det har lite stuttering oxå

Fick, hoppas jag, bort suttering med att ändra Decal till Medium (hade maxat).

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ett ganska krävande spel på max inställningar. Jag körde på ett gtx670.