Intressekoll för ölkväll i Augusti (STHLM)

Permalänk
Medlem

Intressekoll för ölkväll i Augusti (STHLM)

Jag och Irlut slog ihop våra lätt alkoholiserade statligt anställda hjärnor (på fyllan) och kom fram till att det var dags igen.. nu en vecka senare och lite nyktrare så har vi kommit fram till att början på Augusti antagligen är en bra deal för det här (ju närmare lön desto bättre)

Så först av allt så är det dags att kolla intresset, och ni har fan inga ursäkter om att ni inte blev förvarnade i god tid den här gången..

Så hojta vid eventuellt intresse så sammanställer jag en liten intresselista i mån av tid så spikar vi ett datum framöver!

Intresselista so far:
nidas
irlut
handa
ballistic
pelleplu
sebbeharry
SunQ
Semplezz
Dasboot_swe
Q'aman
tnctad
kalle_1

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem

Av uppenbara skäl är jag intresserad

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Jag är på!

Permalänk
Medlem

Skriver inte så jättemycket längre här på swec men är helt klart intresserad, bor inte i stockholm men åker dit titt som tätt i jobbet.

Sign me up!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

sådärja.. sakta men säkert börjar det bli en handfull människor iaf

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara trevligt. Få lite ansikten på folket man ser skriva här hela tiden.
Är jag inte utomlands eller ute och ränner runt om i landet är jag med!

Har semester första 2v i Aug så då finns det massor utav tid att göra saker på!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jävligt dåligt av dig att inte prata med oss andra på FM också!;)

Jag tycker om öl:) tagga med mig också!

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

Jag är på!

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Jävligt dåligt av dig att inte prata med oss andra på FM också!;)

Jag tycker om öl:) tagga med mig också!

Har semester så pratar inte med folk på jobbet om jag slipper

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Har semester så pratar inte med folk på jobbet om jag slipper

Jag vet att du saknar oss;)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Inte så aktiv med skrivandet men jag e på

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Bär det av mot öl så är jag på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Jag kanske tittar förbi. Skall till St. Petersburg i augusti så det hänger lite på om jag flyger eller tar båten

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag får ta att hänga med nästa år istället.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Är det efter den 6:e augusti så funkar det för mig, så jag hinner hem från Wacken osv innan

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som vill börja bolla datum så man kan prelboka i kalendern? Jag och Irlut snackade även lite om plats och Monks vid Norra bantorget kändes som något som kan funka. Bu eller bä?

Permalänk
Medlem

Monks funkar alltid helt okej lager för överkomligt pris. Datum är jag ruskigt flexibel runt, men ser gärna att det är i närheten av (+-2 veckor) från lön så man slipper fundera på plånboksbekymmer.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Stockholm ligger några hundra km för långt söderut

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Monks är alltid trevligt, men är inte det på Sveavägen bättre? Det på Wallingatan är väl ganska litet?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pelleplu:

Monks är alltid trevligt, men är inte det på Sveavägen bättre? Det på Wallingatan är väl ganska litet?

Är det inte tvärtom? Jag har varit en gång på vardera ställe och Wallingatan hade åtminstone ett mycket större sortiment och jag har för mig att lokalen var större.

Permalänk
Medlem

Monks på sveavägen är väl toklitet? Hur som haver så är sortimentet heeeelt ointressant för mig då jag normalt sett lever på anchor och dricker Karhu.. (35:- halvlitern är fan APK av rang)

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Monks @ Svea är inte alls stort hehe.

Kul om 20 sweclockare rasar in och börjar snacka hårdvara och andra anekdotar.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte hängt här på ett tag men jag är intresserad.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

The Bishops Arms på Vasagatan är ju trevlig.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

hmm.. har inte haft så mycket tid/lust/ork att lägga på det här projektet senaste tiden. Men ja, visst fan är bishops helt okej, finns även någon helt okej brittaktig krog på rörstrandsgatan som jag självklart inte kommer ihåg namnet på nu.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Bara vi tar en fredag innan löning i augusti så funkar det för mig. Ska bli farsa i aug/sep och är kanske dumt att vara iväg då.....

Skickades från m.sweclockers.com

Fredag 17augusti kl19:00 på bishopsarms vasagatan?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2