Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Vet i fan vad du tappar din telefon i ifall den spricker för så lite, polaren har kört över sin Iphone ca 3 gånger samt tappat den i betånggolvet minst 10 gånger utan att skärmen har spräckts, har haft min Iphone 4 i över 1 år nu utan att repa fram eller baksida. Är helnöjd med den men det är ju en smaksak mellan mobiler.

Gillar inte Android baserade mobilers utseende då jag tycker dom är fula men det är vad jag tycker, alla tycker ju olika så ta det du knner för istället för att lyssna på det oändliga kriget mellan Android och Apple.

<3dej XD vrf så arg? läste du vad jag skrev i mina andra inlägg? eller i början av det inlägget du citerade? han frågade vad jag tyckte och jag svarade och jag började med [B]själv, skönare att hålla i blabla[B] jag gav mitt åsikt och båda du och jag sa att alla har olika smaker när det gäller mobiler, så vi e överens! döda mej inte bara xD ang att den går sönder så handlar det bara om tur, så du har tur

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vad ska du ha för abonemang? Nu när du ska skaffa en smartphone så är ju ett surfabonemang ett måste och en telefon medföljer ju nästan alltid när man skaffar det.
Såg att du kan få S2 för 199 kr i månaden hos tre med 5 gb surf i måander som är svårt att göra slut på om man kör med Wi-Fi hemma.
En S3 kostar 299 i månaden.

ja ett surf abonnemang är en självklarhet, okej, hur lång är bidningstiden då och hur mycket ska man betala kontant, jag har för övrigt kollat lite på halebop, dom verkar va rätt billiga

Permalänk
Skrivet av Björne92:

ja ett surf abonnemang är en självklarhet, okej, hur lång är bidningstiden då och hur mycket ska man betala kontant, jag har för övrigt kollat lite på halebop, dom verkar va rätt billiga

2 år du betalar inget kontant.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

2 år du betalar inget kontant.

okej tack

Permalänk

Var och kolla idag på båda SGS2 och SXS och tyckte mer om SXS men när man hör om dess dåliga batteri blir amn lite orglig, vad tror ni?

Permalänk

har 2 st på jobbet som äger SGII och de säger att den blev väldigt seg och drog mer batteri med nya ICS så bägge backade tillbaks till 2.3.x dock kör ingen av dem roootat och custom rom utan testade endast officiella ICS till den.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

xperia s skärmen är bättre. Kameran ska vara bättre, och den är nyare.

Den har högre upplösning, men att använda den i praktiken är inte kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Den har högre upplösning, men att använda den i praktiken är inte kul.

Ok aldrig använt dn mer än i butik men vad menar du är så kass?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ok aldrig använt dn mer än i butik men vad menar du är så kass?

Skickades från m.sweclockers.com

Den är inte helt så känslig som man vill. Och utomhus är den riktigt dålig, och betrakningsvinkeln är i klass med gamla dumbphones från flera år tillbaka.
Betraktningsvinkeln kanske inte spelar så stor roll kan man tänka eftersom man alltid ska ha den mot sig, men det är ofta man har den liggandes på bordet och bara ska kolla klockan eller stänga av alarmet då man praktiskt taget inte ser någonting.
I vinklar där den ser helt avstängd ut i normalt dagsljus så är S2an precis lika klar som rakt framifrån. Sedan har den inte gorilla glass.
Sedan har telefonen en uppsjö andra brister tyvärr. Känner mig lite dum som köpte en Xperia S till min flickvän, hon är inte helt nöjd. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Den är inte helt så känslig som man vill. Och utomhus är den riktigt dålig, och betrakningsvinkeln är i klass med gamla dumbphones från flera år tillbaka.
Betraktningsvinkeln kanske inte spelar så stor roll kan man tänka eftersom man alltid ska ha den mot sig, men det är ofta man har den liggandes på bordet och bara ska kolla klockan eller stänga av alarmet då man praktiskt taget inte ser någonting.
I vinklar där den ser helt avstängd ut i normalt dagsljus så är S2an precis lika klar som rakt framifrån. Sedan har den inte gorilla glass.
Sedan har telefonen en uppsjö andra brister tyvärr. Känner mig lite dum som köpte en Xperia S till min flickvän, hon är inte helt nöjd. :/

Låter ju inte bra sånt man inte tänker på när man testar den i butikerna sen vet jag inte om jag missat men tester jag läst har inte nämnt det, men då får jag leta efter något annat till min bror känns dumt att tipsa om den nu när jag vet om att den är lite kass i solljus

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Min Iphone blev stulen på bussen idag av någon liten tattarunge, åkte in till Kristianstad och köpte en S3a direkt efter jag kollat upp via Icloud ifall den var igång, lite svårt att säga mycket om den men är sjukt nöjd med köpet och återkommer när jag lekt lite mer med den .

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Låter ju inte bra sånt man inte tänker på när man testar den i butikerna sen vet jag inte om jag missat men tester jag läst har inte nämnt det, men då får jag leta efter något annat till min bror känns dumt att tipsa om den nu när jag vet om att den är lite kass i solljus

Tyvärr mycket de inte nämner i tester. De där vardagsgrejerna kommer inte fram, de påpekar att knapparna är dåliga i alla fall, och det är de, man trodde hon skulle vänja sig, men bara igår så gnällde hon frustrerat på att det tog 9 försök innan den reagerade på en knapp, vanligtvis går det på 1-2 försök dock. Annat som inte kommer upp är att man i princip måste byta alla mjukvara för att det ska fungera bra. Alarmklockan går inte att ställa in med siffror, man får scrolla fram rätt tid i en "scrolljulsklocka". Inte går den snabbt heller. Man ser inte skillnad på när man fotar eller filmar, det är bara några röda pixlar som knappt syns i ena hörnet som indikerar inspelning, så halva semestern råkade hon filma konstigt istället för att fota.
Bara för att nämna sådana där småsaker som man aldrig upptäcker i en recension. Finns mycket mer att säga, tyvärr.

Permalänk

Tyckte SGS3an såg fräsig ut så jag köpte den igår, väntar dock på att den skall titta fram vilket den gör nu i veckan hoppas jag!

Tyckte att den verkade rätt overkill och att jag är rätt nöjd med min Omnia HD. Men skärmen är nog bland det bästa jag sätt!

Kan ju säga att den piskar Iphone 4(tittade på mobilerna sida vid sida)

Sen att den är snabbare gör ju inte saken sämre!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Tyckte SGS3an såg fräsig ut så jag köpte den igår, väntar dock på att den skall titta fram vilket den gör nu i veckan hoppas jag!

Tyckte att den verkade rätt overkill och att jag är rätt nöjd med min Omnia HD. Men skärmen är nog bland det bästa jag sätt!

Kan ju säga att den piskar Iphone 4(tittade på mobilerna sida vid sida)

Sen att den är snabbare gör ju inte saken sämre!

Passa på att beställ ett bra fodral till den!
Jag har sett ett flertal tester där telefonen går sönder om man tappar den.
På något sätt har de lyckats gjort den mer känslig för stötar än en IPhone 4, och man vill ju inte att en så snordyr telefon pajjar direkt.
Hoppas de uppdaterar s3an för att förebygga detta, S2an var ju ett föredöme! Den tålde massvis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ztoned:

Passa på att beställ ett bra fodral till den!
Jag har sett ett flertal tester där telefonen går sönder om man tappar den.
På något sätt har de lyckats gjort den mer känslig för stötar än en IPhone 4, och man vill ju inte att en så snordyr telefon pajjar direkt.
Hoppas de uppdaterar s3an för att förebygga detta, S2an var ju ett föredöme! Den tålde massvis

Hårt hölje vidarebefodrar alla stötar med full kraft till glaset, precis som på iPhone. S2 har ett flexibelt stötabsorberande hölje som ger efter lagom mycket. Glaset är segt och något elastiskt, så är det bara något som mjukar upp den där allra första stöten så håller det otroligt bra. Men kommer en hård smäll som inte mjukas upp så håller det inte lika bra.

Att folk klagar har det dumma kravet på "byggkvalitet" gör att de de satsar på hårdare chassin. S2 fick ju kritik för sitt plasthölje, för att det inte andades byggkvalitet, men det är ju just därför den håller så bra.

Permalänk

När jag förnyar mobil/abonnemang så brukar jag ta den värsta telefonen, ha den i två år (knappt) sedan ta den värsta igen. Dvs sitter just nu på Samsung galaxy S (bara S) och har beställt S3. Detta är en metod jag tycker fungerar bra.

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Avstängd

Räcker en SGS2 för mig tro? Jag byter från en "übersnabb" ZTE Blade då jag tröttnat på att den laggar nåt groteskt vad man än gör (menyerna, webbläsare, spel you name it - den laggar).

Om jag tecknar mig för Halebop Rubbet i 24 mån så kostar en SGS2 1900:- vilket känns överkomligt Polaren har en SGS2 som jag provat och den känns riktigt bra men frågan är om jag kommer jag känna mig dumsnål då jag inte satsade på en SGS3 istället?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Björne92:

Okej jag ska köpa ny mobil efter att ha tappat mig gamla, har aldrig haft en smartphone innan så detta blir en stor uppgradering från mobilen jag hade innan.

först tänkte jag vänta på näsa iphone som jag hörde rykten om att den skulle komma i sommar men sen ändrade jag mig och är nog mer sugen på någon av s2 eller s3.

Tänkte höra med er om ni tycker att det är värt att satsa på s3:an framför S2:an då priset är ungefär det dubbla.

Båda kommer ju få android 4.0 så det är detsamma.

S3 har bättre hårdvara men gör det mycket i en mobil??, jag menar finns det program/spel som s2:an inte klarar av? eller tror ni att det kommer komma nu applikationer som den inte klarar?

Hur ser androidmarket ut i dagsläget? förut när jag kollade så tyckte jag att det såg lite "lame" ut i jämförelse med app store, alltså det fanns inte så många roliga applikationer och liknande i androidmarket.

så vad är er syn, vad skulle ni rekommendera?

Vi ligger i samma sits. Jag har en nokia från 2007 p.g.a. att jag tagit sönder så många mobiler. ibland skäms man när man ska plocka upp sin mobil och ser gamla tanter med smartphones. Jag har blivit lite fet så när jag har fått tillbaka min fina kropp så fort som möjligt så är jag värdig en S3 då jag har aldrig ägt en smartphone. Du borde också satsa på något som tar 1-2 månader sen köpa S3 och vara glad. Pengar är inga problem för mig men man tjänar kanske 1-1.5 k och når sitt mål samtidigt. så kör hårt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Vi ligger i samma sits. Jag har en nokia från 2007 p.g.a. att jag tagit sönder så många mobiler. ibland skäms man när man ska plocka upp sin mobil och ser gamla tanter med smartphones. Jag har blivit lite fet så när jag har fått tillbaka min fina kropp så fort som möjligt så är jag värdig en S3 då jag har aldrig ägt en smartphone. Du borde också satsa på något som tar 1-2 månader sen köpa S3 och vara glad. Pengar är inga problem för mig men man tjänar kanske 1-1.5 k och når sitt mål samtidigt. så kör hårt!

Jag har också funderat mellan S2 och S3 men har nu bestämt mig för en S3. Och jag tänker lite likadant som sig Blir nog till att köpa S3:an efter att jag har jobbat klart på mitt sommarjob som belöning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

1 större punkt med S3 vs s2 är att s3 har mycket bättre display. det är värt att tänka på

NJa, nu har ju S2 "plus" skärm som är bättre, trots lägre upplösning!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

NJa, nu har ju S2 "plus" skärm som är bättre, trots lägre upplösning!

Det beror på vad man menar med "bättre", S2-skärmen åldras ju och det är därför man inte använder samma teknik i S3. S3 har pentile som är mer grovkornigt, men också håller längre, samtidigt är ju knappast bilden sämre för det eftersom upplösningen är så mycket högre att den överkommer pentile-effekten för alla utom de mest kräsna. Och skärmen är ju en hel del större vilket många tycker är bättre.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det beror på vad man menar med "bättre", S2-skärmen åldras ju och det är därför man inte använder samma teknik i S3. S3 har pentile som är mer grovkornigt, men också håller längre, samtidigt är ju knappast bilden sämre för det eftersom upplösningen är så mycket högre att den överkommer pentile-effekten för alla utom de mest kräsna. Och skärmen är ju en hel del större vilket många tycker är bättre.

Du skämtar nu hoppas jag?
Om du har på skärmen dygnet runt i 5 år så blir den sämre så klart,MEN, visa mig den som har det o du får en godisklubba!

Och fortfarande: "plus" skärm!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|