FAN precis inför DH!!

Permalänk
Medlem

Om planen är att ha handen i en plastpåse för den händelse att det blir kladdigt, så är väl vinylhandskar lite smidigare i kombination med tangentbord. Finns med all säkerhet att köpa på apoteket.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

tänk på vad du missar om du låter detta förstöra det...Bit ihop;)

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Tjena! Nu när det är DH på lördag så är det klart att idag när jag och tre polare grillade råkade jag vända mig om och komma åt grillen. Halva handflatan och långfingret och pekfingret är bränt. På sjukhuset sa dom att det troligen inte skulle gå så bra med musen vad tror ni? har ni några tips för att bli av med brännskador snabbt?

Hoppas verkligen att du inte tar råd angående din hälsa av random folk på internet utan frågar t.ex. en distriktssköterska på vårdcentralen...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av arision:

tänk på vad du missar om du låter detta förstöra det...Bit ihop;)

jag vet!! första gången dessutom!!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Hoppas verkligen att du inte tar råd angående din hälsa av random folk på internet utan frågar t.ex. en distriktssköterska på vårdcentralen...

jag vet men dom var så himla negativa tytp nejnej stanna hemma det kommer aldrig hinna läka. ALLT GÅR BARA MAN VILL! Nädtan iallafall

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Fattar det som att du bränt högerhanden så du ligger med vänstern på tangentbordet. Isåfall skulle jag bara smeta in handen i någon salva/kräm sedan ta på en tajt diskhandske eller något och kanske dra några varv med bandage runt för lite mjukhet mot bord etc... Vet inte hur inbiten gamer du är men annars kan du ju sitta och kolla lite på serier mellan spelsessionerna. Finns ju HIMYM, Scrubs, Friends, Chuck, Reaper, Stargate Atlantis, Prison Break, Heroes, Lost etc etc att kolla på Eller alla Star Wars filmer!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Fattar det som att du bränt högerhanden så du ligger med vänstern på tangentbordet. Isåfall skulle jag bara smeta in handen i någon salva/kräm sedan ta på en tajt diskhandske eller något och kanske dra några varv med bandage runt för lite mjukhet mot bord etc... Vet inte hur inbiten gamer du är men annars kan du ju sitta och kolla lite på serier mellan spelsessionerna. Finns ju HIMYM, Scrubs, Friends, Chuck, Reaper, Stargate Atlantis, Prison Break, Heroes, Lost etc etc att kolla på Eller alla Star Wars filmer!

joo jag funderar på att kolla runt på dh osv första dagewn samt kolla lite weedz och scrubs sen andra dagen blir det gaming för då kommer min polare jag lirar cod med hem från cup. Och ja jag skriver med vänsterhanden, att röra musen med vänster är ju grymt svårt

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Tycker att du ska gå och prata med dem på vårdcentralen igen (inte ringa) typ på torsdag eller fredag. Ring nu och boka en tid med dem.

Det är faktiskt mycket troligt att de vet bättre än både mig och alla andra i forumet vilka risker du överväger att ta. Hur din hand ser ut idag säger inget om hur det funkar på lördag och DH. Du ska ju bära en bunke med grejjer, även om du får hjälp så kommer du att anstränga näven mer än "vanligt" (no pun).

Grejen jag hade varit orolig för är ärrbildning som på något sätt minskar rörligheten ifall jag hade valt att anstränga handen för mycket eller på fel sätt under läktiden.

Om vårdcentralen säger att du inte har någon sådan, eller annan, risk med din skada så är det som du säger bara smärta och längre konvalens som är påföljden av DH.

Men för jevlen - riskera inte permanent skada för ett jekkla lan party

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

jag vet!! första gången dessutom!!

jag ska också till DH för första gången nu. men du kan inte mena att pga brännskada ska du kanske inte dit... jag vet inte hur brännskadan ser ut men du klarar väl att trycka på 2 musknappar och styra musen lite lätt över mus mattan?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Tycker att du ska gå och prata med dem på vårdcentralen igen (inte ringa) typ på torsdag eller fredag. Ring nu och boka en tid med dem.

Det är faktiskt mycket troligt att de vet bättre än både mig och alla andra i forumet vilka risker du överväger att ta. Hur din hand ser ut idag säger inget om hur det funkar på lördag och DH. Du ska ju bära en bunke med grejjer, även om du får hjälp så kommer du att anstränga näven mer än "vanligt" (no pun).

Grejen jag hade varit orolig för är ärrbildning som på något sätt minskar rörligheten ifall jag hade valt att anstränga handen för mycket eller på fel sätt under läktiden.

Om vårdcentralen säger att du inte har någon sådan, eller annan, risk med din skada så är det som du säger bara smärta och längre konvalens som är påföljden av DH.

Men för jevlen - riskera inte permanent skada för ett jekkla lan party

Gustav-P

Permalänk
Medlem

Aloe vera is the shit vid brännskador. Vet inte hur det fungerar såhär i efterhand, men av egen erfarenhet så la sig en rätt kraftig brännskada (kokande kokosmjölk/olja över hela armen) på 1 dygn.
Det ska dock vara riktig aloe vera, inget junk på flaska. Skala ett blad och bind fast de med en gasbinda runt handen.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Vill du veta en liten rolig sak? Honung i sår gör att de ruttnar.. Just sayin..

http://www.epochtimes.se/articles/2008/10/07/15899.html

Citat:

Honung har använts i sårbehandling sedan forntiden. Men man vet inte egentligen varför honung har en god effekt och dess mekanismer är fortfarande oklara.

Medan honung kan hjälpa till att avlägsna döda hudceller och skapa en gynnsam miljö för tillväxt av ny frisk vävnad har man mest idag fokuserat intresset på den medicinska honugens förmåga att motverka bakterietillväxt.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Vi är alla olika, för mig är min hälsa viktigast av allt. För dig är det att vara tuffast i kvarteret - helt OK.
OP ställde några frågor. Jag filosoferade kring det på några rader.

Sedan är det upp till OP att avgöra vad som är viktigast för honom, han kan har tur och ha bra läkekött så att han är frisk tills då det beger sig, även om det bara är några dagar dit.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Älskar sådana jobb Klen som man är så sträcker man sig fan varenda jävla gång. Men värmepumparna känns lätta efter ett sådant pass med ett gammalt as.

Hehe, sliter ju bort hud, leder, kött tills bara ben är kvar. Nepp ELTEJP till skador.

räcker man tittar på skiten så får man sträckningar i ögonmusklerna för bövelen..

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Skrivet av simon253:

jag ska också till DH för första gången nu. men du kan inte mena att pga brännskada ska du kanske inte dit... jag vet inte hur brännskadan ser ut men du klarar väl att trycka på 2 musknappar och styra musen lite lätt över mus mattan?

klart att jag ska dit

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Geeks
SweClockers

Fel forum.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015