Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Sorry Demonoidz, inget sub-forum för extreme OC Vi får hänga kvar med "ddr3 1600 körs i 1333?!" delen.

))))): So desu ne.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Sorry Demonoidz, inget sub-forum för extreme OC Vi får hänga kvar med "ddr3 1600 körs i 1333?!" delen.

Varför inte det.

Det skulle enligt mig vara guld värt, En sida där man kan snacka mer om Extreme OC ist för vanliga OC delen.

Jag tycker att vi kan starta en namn insamling för att få ett SUB-Forum för extreme OC, eller om ni inte har något emot det så kan jag skapa ett eget forum för just detta och så gör jag XrOo och Demonoidz till admins där, så kan vi alla leka där inne inom detta ämne?

MVH

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Varför inte det.

Det skulle enligt mig vara guld värt, En sida där man kan snacka mer om Extreme OC ist för vanliga OC delen.

Jag tycker att vi kan starta en namn insamling för att få ett SUB-Forum för extreme OC, eller om ni inte har något emot det så kan jag skapa ett eget forum för just detta och så gör jag XrOo och Demonoidz till admins där, så kan vi alla leka där inne inom detta ämne?

MVH

Nix sawwy intresset är för lågt. Jag kan tycka det tankesättet är helt åt fanders. Sweclockers utan ett sub-forum för extrem överklockning blir.. inte så mycket clockers alls förutom vid dom tillfällen då 4ghz/5ghz klubbarna kom till. Då började man se tecken på vad folk ville visa upp stolt!
Inte mycket att göra, bara acceptera typ. Bra idé på att sätta upp eget forum, vet dock inte hur man skulle kunna få folk dit precis.
Äsch, bara hänga på de lite mer seriösa forumen där överklockning står i fokus. Typiskt nog amerikanska sådana, så man får stå ut med en del tjuriga jänkare som precis vaknat när man väl är inne och skriver haha ;D

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Haha fränt, grattis

Permalänk

Fint där e84: orna brukar vilja gå rätt duktigt ibland Det brukar va mobot som sätter stopp...

kväve på nb/cpu nästa då?

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InZ-Audio:

Varför inte det.

Det skulle enligt mig vara guld värt, En sida där man kan snacka mer om Extreme OC ist för vanliga OC delen.

Jag tycker att vi kan starta en namn insamling för att få ett SUB-Forum för extreme OC, eller om ni inte har något emot det så kan jag skapa ett eget forum för just detta och så gör jag XrOo och Demonoidz till admins där, så kan vi alla leka där inne inom detta ämne?

MVH

Talade med XrOo om just detta med att skapa ett eget forum, och då kom det upp att det blir väldigt svårt att få dit folk. Dock om man får dit folk och att det faktiskt blir någonting utav det, så skriver jag upp mig som admin direkt.

Skrivet av XrOo:

Nix sawwy intresset är för lågt. Jag kan tycka det tankesättet är helt åt fanders. Sweclockers utan ett sub-forum för extrem överklockning blir.. inte så mycket clockers alls förutom vid dom tillfällen då 4ghz/5ghz klubbarna kom till. Då började man se tecken på vad folk ville visa upp stolt!
Inte mycket att göra, bara acceptera typ. Bra idé på att sätta upp eget forum, vet dock inte hur man skulle kunna få folk dit precis.
Äsch, bara hänga på de lite mer seriösa forumen där överklockning står i fokus. Typiskt nog amerikanska sådana, så man får stå ut med en del tjuriga jänkare som precis vaknat när man väl är inne och skriver haha ;D

Detta är som sagt också en idé, och helt ärligt - finns det saker som är mycket roligare än att göra några självbelåtna jänkare flyförbannade?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat grabben (fast anar att du är vuxen;)) du är ju ruskigt duktigt på denna saken:)

Själv försökte jag komma med i 4ghz klubben med min (gamla) 250 prolle, men den kom inte högre än 3.722 ghz... och sen dess har den inte mått speciellt bra:P dock inte lika dåligt som demonoidz moderkort:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Snyggt jobbat grabben (fast anar att du är vuxen;)) du är ju ruskigt duktigt på denna saken:)

Själv försökte jag komma med i 4ghz klubben med min (gamla) 250 prolle, men den kom inte högre än 3.722 ghz... och sen dess har den inte mått speciellt bra:P dock inte lika dåligt som demonoidz moderkort:)

Jahaja så du gjorde nästan en Demonoidz? Har slutat uppdatera klubbarna sedan länge, folk verkar dock finna intresse ändå att posta ^^ kul att se hehe

Skrivet av Core2QUAD:

...

NB fixade inte högre FSB så kväve skulle bara kunnat hålla klocken "stabil" för ev. benchning. Fast där finns det bra mycket högre siffror publicerade redan från andra, på kväve dvs. Så kändes väldigt poänglöst ^^

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Jahaja så du gjorde nästan en Demonoidz? Har slutat uppdatera klubbarna sedan länge, folk verkar dock finna intresse ändå att posta ^^ kul att se hehe

Nja inte riktigt:) men höjde spänningen med 100 millevolt (kan inte höja mer med moderkortet) och kom in och fick en print på 3.722 ghz:)

Men sen den dagen så startar inte datorn så fort man rör på volt/fsb, men inget bränt än:)
Testade att sänka volten en gång efter (utan höjd klockfrekvens), fick blåskärm direkt:( men kul så länge det varade:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Segt att vi inte får en subkategori.. 99% av alla trådar nuförtiden är ju folk som vill ha köpråd eller support. SweHelpers.com :/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Segt att vi inte får en subkategori.. 99% av alla trådar nuförtiden är ju folk som vill ha köpråd eller support. SweHelpers.com :/

Vi får gå ihop och klocka (klaga) på att det inte finns något som faktiskt forumet handlar om! till namnet iallfall!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Jag kommer att börja trixa med ett Forum ikv och slänga upp så att vi har någon stans att hänga vi som vill snacka om riktig OC och utföra det oxå

MVH

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Jag kommer att börja trixa med ett Forum ikv och slänga upp så att vi har någon stans att hänga vi som vill snacka om riktig OC och utföra det oxå

MVH

Säg till om du vill ha hjälp, har 10-20 skapade forum i ryggen

Permalänk
Skrivet av -GufuX-:

Säg till om du vill ha hjälp, har 10-20 skapade forum i ryggen

Det gör jag

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Segt att vi inte får en subkategori.. 99% av alla trådar nuförtiden är ju folk som vill ha köpråd eller support. SweHelpers.com :/

Det fanns ett "Extream"-underforum till " Kylning och överkl..."-forumet förut. men den togs bort förmodligen pga för få poster :/

Kul med tävlingar, synda att man inte har mer än main-riggen och ett mobo som klockar skit...

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Det fanns ett "Extream"-underforum till " Kylning och överkl..."-forumet förut. men den togs bort förmodligen pga för få poster :/

Kul med tävlingar, synda att man inte har mer än main-riggen och ett mobo som klockar skit...

/S

Det är tråkigt det där. Speciellt när man inte ens vet att trådarna finns..

Schysst namn!

/Viktor Sandberg

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InZ-Audio:

Jag kommer att börja trixa med ett Forum ikv och slänga upp så att vi har någon stans att hänga vi som vill snacka om riktig OC och utföra det oxå

MVH

Skrivet av -GufuX-:

Säg till om du vill ha hjälp, har 10-20 skapade forum i ryggen

Tänkte höra efter med er hur det blir med den delen. Hur går det? (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Tänkte höra efter med er hur det blir med den delen. Hur går det? (:

inZ håller tydligen på och leker enligt XrOo, iaf så har han fått admin och grejor, sidan existerar i princip inte alls för tillfället och eftersom inte jag fick någon tillgång till den så har jag bara suttit och refreshat hela kvällen!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -GufuX-:

inZ håller tydligen på och leker enligt XrOo, iaf så har han fått admin och grejor, sidan existerar i princip inte alls för tillfället och eftersom inte jag fick någon tillgång till den så har jag bara suttit och refreshat hela kvällen!!!!!!!!!!!!!

Awh. Jag kan tala med XrOo imorgon gällande det, då han har loggat off för natten. Kan du inte få använda INZ admin?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Awh. Jag kan tala med XrOo imorgon gällande det, då han har loggat off för natten. Kan du inte få använda INZ admin?

vet faktis inte, sak ändå sova nu... jobbar ju 7-16

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -GufuX-:

vet faktis inte, sak ändå sova nu... jobbar ju 7-16

Mkay(: Som sagt så om du är seriöst intresserad så kan jag nog garantera att du får "admin"rättigheter.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Javisst! Njae, inte direkt alltså. Skitsamma, tycker att alla kylmetoder får vara med, men att de sätts i olika grupper för att se vem som tog sig högst med respektive kylmetod. Väcker nog stort intresse!

Dock vet jag inte riktigt om jag vågar mig på redan nu ^.- Får se om man kan komma med 4.6+ iallafall! (:

Då kommer jag få fixa fram ett extra nätaggregat, kapa min vattenloop och testa min peltier @230W !!!
IM IN!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggboxx:

Då kommer jag få fixa fram ett extra nätaggregat, kapa min vattenloop och testa min peltier @230W !!!
IM IN!

Allting är tillåtet ^.- Frågan är ju dock om du hamnar i en ensam kategori, om inte andra kör några specialare:>

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Allting är tillåtet ^.- Frågan är ju dock om du hamnar i en ensam kategori, om inte andra kör några specialare:>

Nej, det få gå under handikapp då min 920 är en C stepping klockar den som skit !

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggboxx:

Nej, det få gå under handikapp då min 920 är en C stepping klockar den som skit !

Haha:>

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Tjena tänkte bara höra om någon har lite gamla komponenter jag skulle kunna få köpa billigt? Tycker nämligen det är grymt kul att överklocka och skulle vilja skaffa en annan rig än min main dator att klocka på så om någon har lite gamla komponenter hemma så hör av er! Sorry för att jag stör tråden btw!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

NB fixade inte högre FSB så kväve skulle bara kunnat hålla klocken "stabil" för ev. benchning. Fast där finns det bra mycket högre siffror publicerade redan från andra, på kväve dvs. Så kändes väldigt poänglöst ^^

Du har inga bra RAM-minnen hemma som skräpar? Typ 1066 mhz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Tjena tänkte bara höra om någon har lite gamla komponenter jag skulle kunna få köpa billigt? Tycker nämligen det är grymt kul att överklocka och skulle vilja skaffa en annan rig än min main dator att klocka på så om någon har lite gamla komponenter hemma så hör av er! Sorry för att jag stör tråden btw!

Vill du ha gammalt junk att leka med är grovsoprummet annars din vän. Dessutom är det ju mer sport att klocka på det man råkar hitta än det man kan köpa, då man inte alls har samma möjlighet att välja och vraka bland grejorna

Har i övrigt planen klar för mig nu inför eventuell procentuell tävling. När jag kommer hem blir det, om tid finns, att modda spänningsregulatorn på ett gammalt A7pro-kort jag har, och skaka fram den Duron 1000 och T-bird 1200 jag vet att jag har någonstans. Roligare plattform att hålla på med än Celeron

Måste lägga till lite mer; har även lite radikalare/galnare funderingar på hur luftkylning kan utformas. Kan plocka ut 300 bar ur en dykartub, vid fallet till atmosfärstryck får man ett ordentligt temperaturras. Detta kan utnyttjas. En annan variant är att man TIG:ar ihop en box runt en konventionell kylfläns, och strömmar luft under tryck genom den, och på så vis utnyttjar den trycksatta luftens högre densitet. Har man ännu högre tryck vid källan, så kan temperaturraset utnyttjas även med den metoden.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av kaput:

Vill du ha gammalt junk att leka med är grovsoprummet annars din vän. Dessutom är det ju mer sport att klocka på det man råkar hitta än det man kan köpa, då man inte alls har samma möjlighet att välja och vraka bland grejorna

Har i övrigt planen klar för mig nu inför eventuell procentuell tävling. När jag kommer hem blir det, om tid finns, att modda spänningsregulatorn på ett gammalt A7pro-kort jag har, och skaka fram den Duron 1000 och T-bird 1200 jag vet att jag har någonstans. Roligare plattform att hålla på med än Celeron

a det är sant ska gå och ta en titt där imorgon En annan fråga jag har en gammal processor hemma som det står intel pentium 3.20ghz 1m/800/sl7j7 på om jag ska hitta ett moderkort till den vad är det för socket?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

a det är sant ska gå och ta en titt där imorgon En annan fråga jag har en gammal processor hemma som det står intel pentium 3.20ghz 1m/800/sl7j7 på om jag ska hitta ett moderkort till den vad är det för socket?

Det är väl en gammal Prescott. Socket 775, right?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!