Permalänk
Medlem

FPS-drop Efter BF3 Update

Hej!

Jag har precis updaterat till den senaste battlefield uppdateringen, jag gick in på en lovande server...ja... Det började med att menyerna var ovanligt långsamma och kändes inte särskilt responsiva alls(Äsch, bara ett litet bug tänkte jag). Jag deployade och hade helt plötsligt fantastiska 8 fps när jag sprang omkring i kulregnet. Sänkta grafikinställningar ledde till en FÖRDUBBLING av mina fps, HELA 16 ;). Så ja.. undrar om någon av er har något tanke om vad som skulle kunna vara fel? Har senaste drivers och har testat att reparera bf3 installationen, men icke! Spelar vanligtvis på High med runt 50-60+ Fps.

Delarna i min dator är förljande:
CPU: Fx-4100
GPU: nVidia 560 ti
Mb: Asus M5a78L-M AM3

8gb RAM 1tb hårddisk etc.

Permalänk
Medlem

Jag hade precis samma problem som dig fast jag slutade spela för dagen och loggade in nästa dag och då var allt som det skulle vara, jag tror att det är någon slags bug.
Vänta någon extra dag och kolla om problemet är löst annars går det ju alltid att installera om spelet fast det kanske inte är det roligaste.

Permalänk
Medlem

Det är en känd bugg i drivrutinerna, kortet körs i 2D-klockhastighet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Det funkade att gå tillbaka till förra versionen utav drivrutinerna och allt går nu som smort

Permalänk
Medlem

Det beror troligtvis inte på drivrutinerna. Har själv haft samma problem men efter omstart av datorn funkar det perfekt. Kortet kan ibland fastna på 2D-klocks när man har kollat youtube eller liknande.