Permalänk
Medlem

DayZ bara krånglar!

Tjena! Ville dela med mig av mig inte så bra erfarenhet av DayZ och undra hur ni har löst era problem?
Jag vet att det är en Alpha men det verkar som om det är "onödiga" fel som uppstår. Har läst lite om det på deras egna forum.

Har haft spelet i 2 dagar och haft spelet igång i kanske 5 timmar totalt, men aldrig lyckats komma in på en server.
Det första var att jag inte kunde gå när jag kom in på en server. Jag googlade lite och läste att jag fick reconnecta eller välja en annan server. Det här varade inte så länge men det kom värre problem. Antingen så slutade det bara ladda vid Receiving server-data eller något liknande som kommer upp det första man joinar en server. Det andra är att det fryser vid den andra Lobbyn på den stapeln efter Downloading missions data. Om man väl kommer in i det så blir det helt svart och det står Retrying to Authenticate i evighet och ingenting händer. Jag har gett alla problemen tid för att se om det bara laddar segt, men det händer aldrig något.

Jag läste på deras forum via en länk på google att Authentication grejen bara är en "bluff" på något sätt. Att det egentligen betyder att koden är något som jag inte förstod. Men inte bra.
När jag säger fryser så menar jag inte fryser, men det laddar. Jag kan fortfarande trycka ESC så återvänder jag till Lobbyn / Menyn.

Har någon annan varit med om några av de här problemen? Jag tvekar på att det är min dator eller installation som spökar för jag har följt guider och gjort som det står och inget annat.

Bifogar lite bilder:

Permalänk
Medlem

Brukar vara så.

Har du installerat det rätt?

Permalänk
Medlem

Haha exakt samma spawn som mig på nedersta bilden! Har också sådana problem ibland, byt server eller vänta funkar för mig.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Visa signatur

Case: Cooler Master HAF-X | Motherboard: Asus Rampage IV Extreme | SSD 1: Corsair Force GT 120gb | SSD 2: Crucial M4 512gb | HDD 1: Western Digital 500gb | HDD 2: Western Digital Caviar Green 2tb | CPU: Intel i7 3930k @ 4,7ghz | RAM: 32gb Corsair Vengeance 2133Mhz | GPU: Gigabyte GTX980 Ti G1 Gaming | PSU: Corsair 1200i Digital

Permalänk

DayZ är ett spel där det går ut på att vänta ca 50% av tiden :D. Idag har jag dock kunnat joina servrar riktigt fort kanske typ 2 mins väntan.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Okej. Bytte till 1.6 koden för att testa om det funkade bättre eftersom 1.7 inte funkade alls. Efter att jag testat 3 olika servrar så kom jag in på en utan problem men jag dog efter 20 minuter Tydligen så funkade det inte så bra att gömma sig bakom husknutar. Plöstsligt var det 4 zombies bakom mig

Permalänk

kör du med 1.7?
1.7 har sjukt mkt problem med just allt det, bytte tillbaka till 1.6 idag och funkade felfritt för mig och polarna

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk

Var hittar alla 1.7? Letar som tusan och uppdaterat till betaklient blablabla men är ändå fast på 1.6.1nåt.

Visa signatur

Corsair 800D | Intel Core i5-3570K | G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3 PC17000/2133MHz | TUF Gaming 3070ti | ASRock Fatal1ty Z77 Performance | Corsair H80 | Corsair Force 3 SSD 90GB | 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpojken:

Var hittar alla 1.7? Letar som tusan och uppdaterat till betaklient blablabla men är ändå fast på 1.6.1nåt.

Fortsätt kör 1.6.1! Vad tusan ska du med 1.7 till redan nu? Den rekommenderas inte (ännu), alpha på alpha (alphaception)

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Backpacks spawnar inte på 1.7 så enda sättet att bli av med den man startat med är att döda någon.

Ps, fungerar det fint att växla mellan 1.6.0.1 och 1.7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Backpacks spawnar inte på 1.7 så enda sättet att bli av med den man startat med är att döda någon.

Ps, fungerar det fint att växla mellan 1.6.0.1 och 1.7?

Fint och fint. Jag skulle inte se vad som inte skulle gå fint. Man byter bara ut 2 filer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskerens:

kör du med 1.7?
1.7 har sjukt mkt problem med just allt det, bytte tillbaka till 1.6 idag och funkade felfritt för mig och polarna

Mer än hälften av alla servrar kör ju med 1.7 så jag trodde den var bättre.

Permalänk

Ja, alla ställen jag joinade bara "ööh, du måste köra med 1.7". Men hittade några sen, dock är det ju knökfullt överallt!

Visa signatur

Corsair 800D | Intel Core i5-3570K | G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3 PC17000/2133MHz | TUF Gaming 3070ti | ASRock Fatal1ty Z77 Performance | Corsair H80 | Corsair Force 3 SSD 90GB | 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Helt sjukt svårt att komma in på en server. Sen när man väl kommer in så hittar man inte sina vänner, sprang runt i nästan en timma tror jag.

Känns som en karta är ett måste...

Permalänk
Medlem

Fan försökt i 3 timmar nu och får bara Trying to authenticate -.-', funkar skit bra att spela på natten då kommer man in utan problem.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Okay, efter diverse googlande och 2st köp av Operation Arrowhead (1 från en lite mindre känd sida, och 1 som officiellt rekommenderas av Bohemia interactive's hemsida att köpa online ifrån.) så kan JAG INTE FÅ SPELET ATT FUNKA! min operation arrowhead nyckel säger securom att den inte är en riktigt nyckel.. ja har ju för guds skulle 2st!

Operation arrowhead vägrar gå in i några av servrarna, den laddar lite snabbt o sen slänger den tillbaks mig i server lobbyn.

Hur exakt installerar man på bästa sätt???

de här gjorde jag;
jag installera arma 2, prova spelet, den gick igång.
installerar operation arrowhead, den går ej igång utan att securom tjatar om fel nyckel.
tankar ner patchen från denna sida;
http://www.arma2.com/supply/game-updates
då går spelet igång, men säger på varenda server "version mismatch" eller så laddas servern varav ja sen slängs ut på en gång!

kan någon komma med en enkel lista om man inte kör via steam för vart man laddar ner båda arma2 och Operation arrowhead som har en ENKEL patch väg.. jag vet att arma 2 hade typ miljoner olika patchar o me tanke på att filen heter annorlunda (typ 34876) istället för att heta 1.6patch så fattar ja ju noll! ja blir skit irriterad på de här,

första installationen kom ja faktiskt in i dayz med hjälp av den här sixupdater, vet inte hur ja fick igång de här, kunde va på en server i 5 min sen blev ja utsparkad av battleye "invalid GUID".

till och börja med vill jag iaf ha Operation arrowhead samt arma2 i rätt version innan ja ens försöker ge mig på dayz men hur fan gör ja!!?? hjälp mig snälla ni!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Fan försökt i 3 timmar nu och får bara Trying to authenticate -.-', funkar skit bra att spela på natten då kommer man in utan problem.

kan de vara så att många dubletter som bohemia släppt gjort så att vi får problem med våra cdnycklar?

jag har kollat många forum och det här är inte ett litet problem utan händer väldigt många! fan att de ska ha föstört detta för oss

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

kan de vara så att många dubletter som bohemia släppt gjort så att vi får problem med våra cdnycklar?

jag har kollat många forum och det här är inte ett litet problem utan händer väldigt många! fan att de ska ha föstört detta för oss

Tror inte det är nog någon bugg med 1.7 för rollade tillbaka till 1.6.0.1 och då kom jag in på en server på första försöket ^^

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Tjena! Ville dela med mig av mig inte så bra erfarenhet av DayZ och undra hur ni har löst era problem?
Jag vet att det är en Alpha men det verkar som om det är "onödiga" fel som uppstår. Har läst lite om det på deras egna forum.

Har haft spelet i 2 dagar och haft spelet igång i kanske 5 timmar totalt, men aldrig lyckats komma in på en server.
Det första var att jag inte kunde gå när jag kom in på en server. Jag googlade lite och läste att jag fick reconnecta eller välja en annan server. Det här varade inte så länge men det kom värre problem. Antingen så slutade det bara ladda vid Receiving server-data eller något liknande som kommer upp det första man joinar en server. Det andra är att det fryser vid den andra Lobbyn på den stapeln efter Downloading missions data. Om man väl kommer in i det så blir det helt svart och det står Retrying to Authenticate i evighet och ingenting händer. Jag har gett alla problemen tid för att se om det bara laddar segt, men det händer aldrig något.

Jag läste på deras forum via en länk på google att Authentication grejen bara är en "bluff" på något sätt. Att det egentligen betyder att koden är något som jag inte förstod. Men inte bra.
När jag säger fryser så menar jag inte fryser, men det laddar. Jag kan fortfarande trycka ESC så återvänder jag till Lobbyn / Menyn.

Har någon annan varit med om några av de här problemen? Jag tvekar på att det är min dator eller installation som spökar för jag har följt guider och gjort som det står och inget annat.

Bifogar lite bilder:

http://i46.tinypic.com/28jjrc6.jpg

http://i48.tinypic.com/25ko19t.jpg

http://i46.tinypic.com/2cmrn76.jpg

Jag gjorde iaf detta för att få denna o funka nu;

Steps:
- install arma 2.
- run game to the main menu screen. exit game.
- update Arma to 1.11 (http://www.arma2.com/index.php?option=com_rokdownloads&view=f...)
- install operation arrowhead to the arma2 folder.
- run game, then close
- install updates (http://www.arma2.com/supply/game-updates)(beta patches; http://www.arma2.com/beta-patch.php)
-Install and run Dayz updater (http://worrom.com/)
-Install six-updater (http://www.armaholic.com/page.php?id=13213)
-Dont run Six-launcher, only six-updater, wait until everything is synced. When complet
-try joining different servers (using normal game as well as six-updaters integrated server browser.)

i believe that the combination of correct patches and a combined use of six updater and dayzupdater gives the game the correct files needed.
remember this is alpha, so you will need to try several servers, for me it has worked joining both 1.6 and 1.7 servers but dont hold me accountable for it if it doesnt work.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

Följ bara denna guiden; http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=12673
Fungerar skit bra.

Något som är komiskt och dessutom jävligt dumt är att med Arma2 OA beta uppdateringen så ändrar den Chat Channels.
Side channel försvinner, så om du kör med beta patchen så kan du INTE prata med annat folk i Side Channel.

Så har du problem med "Retrying to Authenticate" eller Loading Screens så får du välja på att kunna chatta med folk eller få det fixat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Okay, efter diverse googlande och 2st köp av Operation Arrowhead (1 från en lite mindre känd sida, och 1 som officiellt rekommenderas av Bohemia interactive's hemsida att köpa online ifrån.) så kan JAG INTE FÅ SPELET ATT FUNKA! min operation arrowhead nyckel säger securom att den inte är en riktigt nyckel.. ja har ju för guds skulle 2st!

Operation arrowhead vägrar gå in i några av servrarna, den laddar lite snabbt o sen slänger den tillbaks mig i server lobbyn.

Hur exakt installerar man på bästa sätt???

de här gjorde jag;
jag installera arma 2, prova spelet, den gick igång.
installerar operation arrowhead, den går ej igång utan att securom tjatar om fel nyckel.
tankar ner patchen från denna sida;
http://www.arma2.com/supply/game-updates
då går spelet igång, men säger på varenda server "version mismatch" eller så laddas servern varav ja sen slängs ut på en gång!

kan någon komma med en enkel lista om man inte kör via steam för vart man laddar ner båda arma2 och Operation arrowhead som har en ENKEL patch väg.. jag vet att arma 2 hade typ miljoner olika patchar o me tanke på att filen heter annorlunda (typ 34876) istället för att heta 1.6patch så fattar ja ju noll! ja blir skit irriterad på de här,

första installationen kom ja faktiskt in i dayz med hjälp av den här sixupdater, vet inte hur ja fick igång de här, kunde va på en server i 5 min sen blev ja utsparkad av battleye "invalid GUID".

till och börja med vill jag iaf ha Operation arrowhead samt arma2 i rätt version innan ja ens försöker ge mig på dayz men hur fan gör ja!!?? hjälp mig snälla ni!

Jag hoppas du vet det men när man ska spela Dayz så är det COMBINED OPERATIONS man ska starta (i Steam: Högerklicka på Operation Arrowhead -> Start Combined Operations) När jag installerad DayZ så fick jag också med någon BAT som startar CO utan att starta Steam.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ens in på några servrar då det är kryss över dem(se bildlänk!)
Har även gjort precis som det står på instruktionerna (non-steam version)
Någon som haft samma problem? Vissa säger att det är battle -eye men det verkar inte hjälpa när man uppdaterar de!

Snälla hjälp någon vill verkligen spela detta!

Scrrenshoot: http://s10.postimage.org/ai9kr5isp/arma2_OA_2012_06_07_18_56_...