Galaxy S3 första intryck ...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av the squonk:

Tja, för att det finns telefoner med skarpare text behöver det inte betyda att det är suddigt, den som söker skall finna heter det. För mina behov är det extremt skarpt och det är vad alla recenscenter också tycker, ingen har sagt att det är skarpast på marknaden. Men sen finns det fler dimensioner är skarphet, som svärta, betraktningsvinkel, snabbhet, storlek, respons osv osv sammantaget är SIII-skärmen världsklass även om den inte är bäst på något enskilt. Fördelen med pentile är annars att livslängden på skärmen förväntas vara mycket längre än med RGB, också en faktor att beakta, liksom att en LCD-skärm drar mer ström och har sämre svärta.

Var du en sådan som inte förstod att Samsung bara ville spara pengar, annars hade de ju fan inte haft SAMOLED+ i SGSII, eller?

För om du inte redan visste det så kan jag dela med mig om kunskapen, det är nämligen så att skärmar med Pentile är billigare än SAMOLED+ skärmar.
Jag tror inte du riktigt förstod mitt budskap, betalar jag 6000 för en telefon ska den ha bättre skärm än en telefon från 2010 som kostade 1200kr, visst att SGSIII har bättre svärta och färger, men om den är såpass oskarp är det sjukt drygt.
Dessutom blir det för många människor jobbigt att använda skärmar med Pentile matris, jag får själv ont i ögonen ganska snabbt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Tja, för att det finns telefoner med skarpare text behöver det inte betyda att det är suddigt, den som söker skall finna heter det. För mina behov är det extremt skarpt och det är vad alla recenscenter också tycker, ingen har sagt att det är skarpast på marknaden. Men sen finns det fler dimensioner är skarphet, som svärta, betraktningsvinkel, snabbhet, storlek, respons osv osv sammantaget är SIII-skärmen världsklass även om den inte är bäst på något enskilt. Fördelen med pentile är annars att livslängden på skärmen förväntas vara mycket längre än med RGB, också en faktor att beakta, liksom att en LCD-skärm drar mer ström och har sämre svärta.

Jag tittade på S3an på Phonehouse idag och velade väldig mycket för att slutliten bestämma mig för att sova på saken.
Jag bedömde S3an mot HOX och hade båda telefoner bredvid varandra med en blank internetsida uppe. S3an var både mörkare och väldigt blå i färgen medans HOX var bländande vit. Så vad ska man säga, S3 har bättre svärta och HOX har bättre vitt, film vs. surf antar jag :/

Jag undra mest om din ställning till detta, vad tycker och föredrar du som har haft S3 längre tid än 5 minuter? Är den blåa nyansen något som stör vid surfande?

Permalänk
Medlem

Ni som oroar er, den saken är något väldigt individuellt så det är bara att jämföra mera, ser det svårt att ge något råd. Ungefär som att tipsa om en flickvän

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Var du en sådan som inte förstod att Samsung bara ville spara pengar, annars hade de ju fan inte haft SAMOLED+ i SGSII, eller?

För om du inte redan visste det så kan jag dela med mig om kunskapen, det är nämligen så att skärmar med Pentile är billigare än SAMOLED+ skärmar.
Jag tror inte du riktigt förstod mitt budskap, betalar jag 6000 för en telefon ska den ha bättre skärm än en telefon från 2010 som kostade 1200kr, visst att SGSIII har bättre svärta och färger, men om den är såpass oskarp är det sjukt drygt.
Dessutom blir det för många människor jobbigt att använda skärmar med Pentile matris, jag får själv ont i ögonen ganska snabbt.

Anledningen var väl inte främst att SAMOLED+ skärmar var dyrare utan det var snarare att de inte hade fått dom att fungera som de ska i den upplösningen ännu bla just pga onormalt kort livslängd, något som inte fungerar går såklart inte att använda men räkna med att det kommer på nästa modell.

edit. sen beror allt på hur man prioriterar, jag prioriterade browserprestanda högst av allt eftersom jag använder telefonen mycket på det sättet och där är onekligen SIII världens snabbaste och med en optimalt stor skärm för att ändå få plats i en ficka. En no-brainer för mig.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa S3 snart. Ska bli kul och testa Android eftersom jag har alltid kört på iOS

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Den verkar tyvärr vara ett sämre bygge än SII i alla fall när det kommer till "tapp säkerhet" förlorar till och med mot iphone 4s http://www.swedroid.se/vilken-mobil-tal-fall-bast-samsung-gal...

Men men...hur är det möjligt. S3:an förlorar ett falltest mot en skör iPhone!?

Ursäkta..var bara tvungen efter de galet många kommentarer/länkningar till klippet som visade en S2 klara sig bättre än en iPhone i falltest.

Skrivet av Boss302:

Med lite tur/otur hur de träffar marken kan det säkert ett sådant test visa att s3an håller bättre än s2an också.

Exakt, ett test säger ingenting och det är bara att inse att smartphones är något man bör vara försiktig om. Spelar ingen roll vad man har för lur, har man otur går den sönder om man tappar den. Så enkelt är det.

Bäst att låta bli

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det är relevant eftersom det är en vanlig uppgradering, vad får man?

Absolut om man ser det så, jag tolkade det mer som en "Apple suger android rockar!", vilket är en orättvis jämförelse.

Edit: Jag kände samma sak när jag gick från en Desire -> 4S, desiren kändes ju extremt långsam, men insåg ju givetvis att en mer rättvis jämförelse för stunden hade varit en galaxy S2 vs 4S...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Skarp?

Jag tror bestämt att du behöver uppsöka en optiker, tack vare Pentile är min Blade för 1,2kkr skarpare.

Jag tror det är du som borde uppsöka en optiker om du tycker att blade har en skarpare skärm.

Visst ser man att det är små mörka punkter när man t.ex. surfar. Detta kan somliga störa sig på. Men jag vill mena på att detta inte påverkar skärpan nämnvärt då upplösningen och pixeltätheten är så pass hög. Fast det leder till att det vita inte riktigt vitt ut när man håller telefonen på normalt avstånd. Går man närmre ser man de små mörka punkter som synes tydligt här.

Är det någon mobil som man ska jämföra SGIII:s skärm med så skulle det vara HOX. Jag föredrar personligen samsungs skärm över HTC:s, främst för att den är strömsnålare.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde lite mer nogranna inställningar i Volume+ appen med ett par bättre lurar; Sony MDR-CD770, och kom fram till att equalizern inte bör vara så maxad därför att det färgar ljudet. Kom fram till följande inställning från basen och uppåt; 60, 55, 50, 50, 50 samt 20 på volymen. Då får jag ett rejält volymområde att spela med för den vanliga volymkontrollen och för att driva fullvuxna lurar, samt med bara en lätt färgning i form av något framhävd djupbas vilket många gånger är trevligt för rockmusik. Det låter jätterent och med mycket exakt stereobild, inget brus hörs mellan låtarna. Det är knäpptyst. NU gäller det bara att hitta ett par mer portabla lurar som är ungefär lika bra som MDR-CD770
(dom medföljande är faktiskt riktigt dåliga, precis som det brukar vara, men det är hög finish på dom)

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag kan väl "bidra" med mitt intryck av S3an!
Gick ifrån iPhone 4 tiill Galaxy S3 och kan verkligen inte vara mer än nöjd!
Telefonen känns faktiskt väldigt välbyggd, och skärmen är ju bara helt underbar. Var även jag lite fundersam över designen på telefonen, men när man väl håller den i handen så känns den riktigt bra faktiskt.

Det jobbigaste för mig är vänja mig vid Android, men det går sakta men säkert framåt på den punkten iaf
Och känslan av att man kan göra lite som man själv vill är fortfarande lite skrämmande ( )

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jag hade inte rekommenderat volume+ eller liknande då allt den gör är att EQ:a upp alla frekvenser (loudness) vilket minskar dynamiken.

Om man lyssnar mycket på gammal musik är det relativt lugnt att öka en del men den mesta ny musik är redan förstärkt till bristningsgränsen så om man lägger på mer digital förstärkning på det blir det nästan garanterat kompression och klippning till följd.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Jag hade inte rekommenderat volume+ eller liknande då allt den gör är att EQ:a upp alla frekvenser (loudness) vilket minskar dynamiken.

Om man lyssnar mycket på gammal musik är det relativt lugnt att öka en del men den mesta ny musik är redan förstärkt till bristningsgränsen så om man lägger på mer digital förstärkning på det blir det nästan garanterat kompression och klippning till följd.

Nja, det stämmer ju inte, en EQ har ju ingenting med dynamik att göra. Den ändrar nivån på olika frekvenser vilket är en helt annan sak, dock stämmer det att en EQ normalt kan orsaka klippning av ljudet om man höjer någon frekvens för mycket , vilket det gör också med SIII varför jag skriver att det bästa är att ligga på 50 vilket är rakt(max är 100 vilket är rätt oanvändbart).

Men sen kan Volume+ också höja endast volymen, det finns en särskild regel för det och den begränsas naturligtvis av hur högt EQn är, normalt sett skulle även det kunna orsaka klippning men har man inte EQ högre än 50 är det i detta fallet lugnt. Att det fungerar öht att använda Volume+ på SIII beror ju också mycket på att originalvolymen är låst en bra bit lägre än klippning så det finns en del att spela med. Om det inte varit så skulle det kunna ha klippt nästan direkt om man höjde.

Jag förespråkar alltså också att inte leka för mycket med EQn i Volume+, kör rakt och inte för högt. Men en liten bashöjning, 5-10% kan man många gånger kosta på sig, förstärkaren i SIII orkar driva det utan problem Det finns ju också en separat basregel i Volume+, men den fungerar inte alls på SIII.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Hade beställt två stycken S3:or hos Telenor, via internetbutiken. Hämtade ut paketet idag. Fick en iPhone 4S och helt fel abonemang. Undrar vad de håller på med egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Hade beställt två stycken S3:or hos Telenor, via internetbutiken. Hämtade ut paketet idag. Fick en iPhone 4S och helt fel abonemang. Undrar vad de håller på med egentligen

Inget ont om Iphone, men det måste ha kännts tufft, hoppas de löser sig kvickt!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the squonk:

Jag gjorde lite mer nogranna inställningar i Volume+ appen med ett par bättre lurar; Sony MDR-CD770, och kom fram till att equalizern inte bör vara så maxad därför att det färgar ljudet. Kom fram till följande inställning från basen och uppåt; 60, 55, 50, 50, 50 samt 20 på volymen. Då får jag ett rejält volymområde att spela med för den vanliga volymkontrollen och för att driva fullvuxna lurar, samt med bara en lätt färgning i form av något framhävd djupbas vilket många gånger är trevligt för rockmusik. Det låter jätterent och med mycket exakt stereobild, inget brus hörs mellan låtarna. Det är knäpptyst. NU gäller det bara att hitta ett par mer portabla lurar som är ungefär lika bra som MDR-CD770
(dom medföljande är faktiskt riktigt dåliga, precis som det brukar vara, men det är hög finish på dom)

Jo för mig funkar Volume + alldeles utmärkt sen kör jag den ihop med ett till ljudhack från Meltus samt det berömda Beats....

Jag använder sedan två olika öronproppar, de de som följde med, den öppna propp-typen där man är kommunicerbar, sen har jag ett par Sennheiser "in-ear".

Med "in-ear" så kör jag enbart volymförstärkning med de öppna så förstärker jag även basen (plus att jag är kommunicerbar för omgivningen )

Sen har vi ju alla helt olika förutsättningar, mitt ena öra har en gammal rockskada, är väl bara ett fåtal som har perfekt hörsel !

Angående ljudbegränsningen så läste jag någonstans att det är Franska stenhårda regler (lite märkligt om de har egna inom EU) men tillverkarna är nog rädda att kunna stämmas för "vållande av hörselskada". Borde vara mer en amerikansk juristfråga , "får ej ätas" etc mm.....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Defecto:

Jag tror det är du som borde uppsöka en optiker om du tycker att blade har en skarpare skärm.

Visst ser man att det är små mörka punkter när man t.ex. surfar. Detta kan somliga störa sig på. Men jag vill mena på att detta inte påverkar skärpan nämnvärt då upplösningen och pixeltätheten är så pass hög. Fast det leder till att det vita inte riktigt vitt ut när man håller telefonen på normalt avstånd. Går man närmre ser man de små mörka punkter som synes tydligt här.

Är det någon mobil som man ska jämföra SGIII:s skärm med så skulle det vara HOX. Jag föredrar personligen samsungs skärm över HTC:s, främst för att den är strömsnålare.

Nu är det ju dock så att en Blade har högre reell PPI än en SGSIII, get you facts straight dude.
Att Blade inte skulle vara skarpare skulle vara konstigt, då den inte har PenTile och en relativt högupplöst skärm.

Vad som står på papperet fungerar inte när det gäller PenTile, och ni som inte ser PenTile ljuger antingen för er själva för ni vill vara nöjda med det ni köpt, eller så har ni dålig syn.

"Den faktiska upplösningen kretsar enligt Ars Technicas formel på runt 590×1050 pixlar och eftersom subpixlarna är av olika storlek så kan friska ögon utan vidare urskilja pixlighet och ett slags sicksackmönster, kanske främst vad gäller horisontella och vertikala delar av grafiska element – som ikoner och text."
Saxat från Swedroids recension, kul att jag verkar vara den enda här med friska och bra ögon..

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nu är det ju dock så att en Blade har högre reell PPI än en SGSIII, get you facts straight dude.
Att Blade inte skulle vara skarpare skulle vara konstigt, då den inte har PenTile och en relativt högupplöst skärm.

Vad som står på papperet fungerar inte när det gäller PenTile, och ni som inte ser PenTile ljuger antingen för er själva för ni vill vara nöjda med det ni köpt, eller så har ni dålig syn.

"Den faktiska upplösningen kretsar enligt Ars Technicas formel på runt 590×1050 pixlar och eftersom subpixlarna är av olika storlek så kan friska ögon utan vidare urskilja pixlighet och ett slags sicksackmönster, kanske främst vad gäller horisontella och vertikala delar av grafiska element – som ikoner och text."
Saxat från Swedroids recension, kul att jag verkar vara den enda här med friska och bra ögon..

Sluta tjata om det där nu, alla håller redan med om att SIII inte har världens skarpaste skärm, om det är den enda parametern du bryr dig om så varsågod att leta reda på världens skarpaste telefon och köp den! Men smutsa inte ner tråden med upprepningar.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Entusiast
Skrivet av the squonk:

Sluta tjata om det där nu, alla håller redan med om att SIII inte har världens skarpaste skärm, om det är den enda parametern du bryr dig om så varsågod att leta reda på världens skarpaste telefon och köp den! Men smutsa inte ner tråden med upprepningar.

Vad? Jag säger bara att de med fungerande syn garanterat behöver åka o testa telefonen ett tag så de inte blir missnöjda med telefonen.

Och om jag ville ha den skarpaste hade jag redan köpt en Xperia S, men jag vill ha något bättre, och HTC One X har dålig batteritid och SGSIII PenTile, blir väl o köpa en Huawei eller LG istället.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vad? Jag säger bara att de med fungerande syn garanterat behöver åka o testa telefonen ett tag så de inte blir missnöjda med telefonen.

Och om jag ville ha den skarpaste hade jag redan köpt en Xperia S, men jag vill ha något bättre, och HTC One X har dålig batteritid och SGSIII PenTile, blir väl o köpa en Huawei eller LG istället.

Det finns bara ett tänkbart scenario där en normal person störs av pentile, och det beskriver också Swedroid i sin recenscion, det är när man läser webbsidor med tät text i portrait mode utan att zooma in. Då ser man att den pyttelilla texten inte är helt skarp. Dock inte många som läser sidor så, de flesta zoomar in ett hack eller vänder till landscape mode(mycket bättre för webbläsning). Svårare än så är det inte, om det scenariot är viktigt för användaren går S3 bort, annars inte.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Entusiast
Skrivet av the squonk:

Det finns bara ett tänkbart scenario där en normal person störs av pentile, och det beskriver också Swedroid i sin recenscion, det är när man läser webbsidor med tät text i portrait mode utan att zooma in. Då ser man att den pyttelilla texten inte är helt skarp. Dock inte många som läser sidor så, de flesta zoomar in ett hack eller vänder till landscape mode(mycket bättre för webbläsning). Svårare än så är det inte, om det scenariot är viktigt för användaren går S3 bort, annars inte.

Fast nej.
Jag såg det direkt på texten under ikonerna när jag låste upp telefonen.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Fast nej.
Jag såg det direkt på texten under ikonerna när jag låste upp telefonen.

Att det går att se betyder inte att det inte går att använda, alla behöver inte text med oändlig anti-aliasing. Den går att läsa även om det finns kanter på den, och så dåligt är det inte att bokstäverna ser tillyxade ut. Nu får du ta och ge dig!

edit. Man börjar ju undra om du är anställd av HTC eftersom Super-LCD på HOX är typ det enda som talar för HTC ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Angående de medföljande lurarna, det går inte att få dom att låta bra, men det går att få dom att låta användbart med hjälp av Volume+. Om det är så att man behöver ett headset och inte orkar gå ut och köpa ett bättre.

Det medförde rätt extrema inställningar för EQn i Volume+, men då låter det ganska så poppigt:

60Hz på 65
230Hz på 40
910Hz på 15
4KHz på 5
14KHz på 45
Volume på 20

GÅR att lyssna på musik så, med förvånansvärt hyfsat tryck
(en fördel har i alla fall medföljande Samsung-lurarna även om de har en förfärlig ljudsignatur så tål de extremt mycket kräm utan att dista, det är inga dåliga element som sitter i de är bara lustigt tunade)

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Hedersmedlem

Försök hålla er till ämnet.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

François Simond ‏@supercurio 3h

@Twisted4Funk soon

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att headsetet som följer med går helt klart att leva med för ren musiklyssning om man använder den extrema EQ-inställningen i Volume+ som jag beskrev ovan. Det låter nämligen löjligt rent och tål nästan hur mycket kräm som helst, det är bara det att det har en förfärligt krokig frekvensgång original - massor med skrikigt övre mellanregister!

Plus är att det är den mest bekväma in-ear lur jag hitills använt och det är riktigt skön kvalitet på kabeln, luren är faktiskt väldigt mycket bättre än det Apple skickar med så Samsung skall ha cred. Utan Volume+ med EQ låter det dock riktigt illa, och minus är att det inte går att byta låt på sladden. Men volym och paus är bättre än inget.

Jag har ett Sony Ericsson bluetooth headset med manöverknappar och display och möjlighet att koppla in vilka lurar man vill som jag skall testa det vad det lider, har inte hunnit det än, men jag är inte lockad direkt av att använda det eftersom det blir en extra pryl att hålla reda på.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag har haft min SGS3 i några dagar nu och det enda jag kan gnälla lite på är mjukvarugrejer som jag tycker samsung missat, ni som gnäller på skärmen måste ju verkligen leta efter något efter att klaga på för jag tycker bilden är bättre än på min SGS2.

Det jag tycker samsungs kodapor skulle kunna gjort bättre är domhär småsakerna:

* (Minns inte om jag hade nån custom-tgb app eller dyl så dethär kanske inte stämmer) Swypes ord-igenkänning beter sig lite annorlunda på SGS3an jämfört med 2an, det är ingen big deal och inget som dom som inte använder swype kommer märka av.

* Man borde kunna lägga till/ta bort saker i fältet med genvägar i notifikations-fältet(det man får upp om man drar ner "gardinen" högst upp på skärmen), Det jag saknar mest är att kunna ha en toggle for kameralampan/blixten.

* När alarmet går i telefonens alarmapp tystnar den så fort man tar upp den, skitbra! MEN, det farliga är att man inte behöver göra nått mer för att den ska förbli tyst. Jag tycker dom borde lägga till att den automatiskt slår på Snooze om man bara lyfter på telefonen lite snabbt utan att välja att snoosa eller stänga av alarmet.
* En till sak med alarmet är att den inte låter öht om man stängt av ljudet, det borde fixas så att den kan bypassa telefonens egna volymreglage med ett eget.

* Saknar att kunna använda volymknapparna som shutter-knapp i kameraappen

Jag vet att domhär sakerna lätt ordnas med att man flashar en annan ROM som har dom fixarna, men det är inte alla som vill bryta garantin eller ge sig in på så djupt vatten med en telefon som är mindre än en vecka gammal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the squonk:

edit. Man börjar ju undra om du är anställd av HTC eftersom Super-LCD på HOX är typ det enda som talar för HTC ...

Hmmm ?

En lite lösläppt HOX som släppt loss lite av Tegra 3'ans krafter (hårt tyglad default)

Mer tänker jag inte "tjöta" om detta !

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Hmmm ?

En lite lösläppt HOX som släppt loss lite av Tegra 3'ans krafter (hårt tyglad default)

Mer tänker jag inte "tjöta" om detta !

http://i.imgur.com/PQPCQl.png

S3an har också Tegra3 så det där säger egentligen ingenting om hurvida HOX är bättre än SGS3 eller inte.

Båda telefonerna är i vilket fall galet bra smartphones!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humpas:

S3an har också Tegra3 så det där säger egentligen ingenting om hurvida HOX är bättre än SGS3 eller inte.

Båda telefonerna är i vilket fall galet bra smartphones!

S3 har inte Tegra 3, den har Samsungs Exynos 4 Quad.

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Hmmm ?

En lite lösläppt HOX som släppt loss lite av Tegra 3'ans krafter (hårt tyglad default)

Mer tänker jag inte "tjöta" om detta !

http://i.imgur.com/PQPCQl.png

Med tanke på att Samsung i belastningstest håller 42C default mot HOX 55C så undrar man hur du bar dig åt för att din inte skulle börja brinna

För övrigt så är den ju efter din överklock inom felmarginalen lika snabb som SIII, som SIII är default. I rest my case

edit. för er som inte vet så är Samsungs Exynos Quad 32nm, mot Tegra 3 i HOX som är 40nm = varmare, drar mer ström.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||