Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Var det bara 4st som tävlade? :/ btw. Hittar fan inte birdie på facebook.. Finns inga bilder från mod tävlingen på deras hemsida... Om dem inte har laddat upp nå nya eller om jag helt enkelt är blind

Samt vilken vann?

Det var bara fyra som deltog, konstigt nog. Var nog lite för dålig reklam inför. Googla på 'Birdielan facebook' Det var på fredagen.

Jag kom 4:a, supermario 3:a, Bl00m med sin SilentShadow 2:a och det rosa NZXT kom 1:a

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

var phantomen en värdig vinnare ens? med tanke på bilderna såg det inte ut som det...

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Chosz:

var phantomen en värdig vinnare ens? med tanke på bilderna såg det inte ut som det...

Jag tycker absolut inte det! Jag tycker att Bl00m skulle ha vunnit, men det är inte upp till mig, och jag tycker ändå att det är trevligt att de som behöver prylarna också vinner dom.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag tycker absolut inte det! Jag tycker att Bl00m skulle ha vunnit, men det är inte upp till mig, och jag tycker ändå att det är trevligt att de som behöver prylarna också vinner dom.

liksom det var absolut nada med hela bygget som var lite speciellt bara en vardaglig datorbygge dock med en lite udda färg man inte ser varje dag.
Bl00m borde utan tvekan vunnit och du förtjänade en andra plats men som sagt trevligt att dom behöver delarna vinner dom iaf.

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Konstigt att det rosa chassit vann, den som gjorde det har inte lagt ner lika mycket tid som du och Bl00m. Han hade stockkylare till och med . Fast hade gärna sett dig Hannes också på prispallen tillsammans med Bl00m.

Men det är juryns beslut

Permalänk
Medlem

Tråkig "outcome" men du behöver inte ha en titel för att vi ska gilla dig vet du!
Nu får du ta och fixa fram lite fina bilder på resultatet också!

Permalänk
Avstängd

finns det mer bilder på datorn som vann? verkar som att det var fel vinnare iaf. lite mer bilder på din burk skulle vara nice!

Permalänk
Medlem

Var det publiken eller domare som bedömde byggena? Med tanke på hur utgången blev menar jag.
Är byggena igång nånting under tävlingstiden? Tänkte vissa har ju kanske satt i belysningar & liknande som ingår i stuket eller färgtemat.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Proffsmoddare

Jag är säker på att det kommer att ske med större aktning för regler och ett mer seriöst bedömningssätt kommer nog också att användas, så snälla dyk upp och ställ ut era grejer. Vore riktigt kul att få se vad ni har gjort i verkligheten på nästa Birdie!

Skrivet av Chosz:

liksom det var absolut nada med hela bygget som var lite speciellt bara en vardaglig datorbygge dock med en lite udda färg man inte ser varje dag.
Bl00m borde utan tvekan vunnit och du förtjänade en andra plats men som sagt trevligt att dom behöver delarna vinner dom iaf.

Hade jag vunnit hade jag som sagt gett bort delarna. Det känns inte helt okej att jag som är etablerad ställer upp i såna här tävlingar, även om mitt bidrag inte var något att hänga i granen. Theory är inte bra gjord som den är nu. Plexidelarna ryker så snart jag har möjlighet att pilla i datorn igen. Jag la ner stor tid på att göra dem ordentligt fram till veckan innan birdie. Jag pillade med skiten på nätterna och det första startuppen skedde kl.4:00 på torsdagsmorgonen, 5h innan jag skulle åka till birdie. Det blev inte bra helt enkelt, mycket sprucket och inte särskilt finslipat.

Skrivet av LarssoN:

Konstigt att det rosa chassit vann, den som gjorde det har inte lagt ner lika mycket tid som du och Bl00m. Han hade stockkylare till och med . Fast hade gärna sett dig Hannes också på prispallen tillsammans med Bl00m.

Men det är juryns beslut

Den som hade byggt ihop den datorn hade inte lagt ner någon tid alls skulle jag vilja säga. Alltså, mer en gemene man som sätter ihop sin köpta dator. Han hade många vänner i publiken, så han vann prylarna.

Skrivet av -GufuX-:

Tråkig "outcome" men du behöver inte ha en titel för att vi ska gilla dig vet du!
Nu får du ta och fixa fram lite fina bilder på resultatet också!

Jag ville ha återta titeln eftersom att jag vann första året det hölls. Men det är bara för att det skulle vara roligt, det är inte någonting som grämer mig att jag kom sist om jag säger så. Inte ens med tanke på den som vann.

Skrivet av og900turbo:

finns det mer bilder på datorn som vann? verkar som att det var fel vinnare iaf. lite mer bilder på din burk skulle vara nice!

Det finns väl en del uppe på http://bilder.birdie.org/2012-Birdie22/VinZ Det kommer fler bilder på min burk någon dag också.

Skrivet av EW200:

Var det publiken eller domare som bedömde byggena? Med tanke på hur utgången blev menar jag.
Är byggena igång nånting under tävlingstiden? Tänkte vissa har ju kanske satt i belysningar & liknande som ingår i stuket eller färgtemat.

Det var publiken som hade det sista att säga om saken. Juryn skulle välja ut de fem bästa bidragen utifrån alla, men det var bara fyra som ställde upp så alla fick vara med. Datorerna kunde vara på, jag tror att jag satt på min, även om jag har alla ljuskällor avstängda, moderkortet osv så man ser ingen skillnad alls. Bl00ms krånglade, annars hade han fina vita leds som lyste upp hans HW. Ingen annan satt på sina tror jag.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Du kom på sista plats, och någon med ett rosa chassi vann? Känns ju som en väldigt seriös tävling det där.
Om inte annat så vet du ju vilken färg som gäller haha.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KKay:

Du kom på sista plats, och någon med ett rosa chassi vann? Känns ju som en väldigt seriös tävling det där.
Om inte annat så vet du ju vilken färg som gäller haha.

Föregående år har det ändå varit vettiga byggen som faktiskt vunnit.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Tycker vi drar ihop ett SweC gäng nästa år och drar dit. Bokar några rader. Så tar vi över tävlingen.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Den som hade byggt ihop den datorn hade inte lagt ner någon tid alls skulle jag vilja säga. Alltså, mer en gemene man som sätter ihop sin köpta dator. Han hade många vänner i publiken, så han vann prylarna.

Det var publiken som hade det sista att säga om saken. Juryn skulle välja ut de fem bästa bidragen utifrån alla, men det var bara fyra som ställde upp så alla fick vara med. Datorerna kunde vara på, jag tror att jag satt på min, även om jag har alla ljuskällor avstängda, moderkortet osv så man ser ingen skillnad alls. Bl00ms krånglade, annars hade han fina vita leds som lyste upp hans HW. Ingen annan satt på sina tror jag.

Detta tycker jag är så jäkla tråkigt!
Någon random kille med ett skitbygge vinner på grund av majoriteten av kompisar i publiken... Så jäkla trist..
Skulle inte bli förvånad om han skriver på facebook. " Jag vann en tävling för snyggaste chassi." " Överklassade alla i tävlingen" eller liknande.
Hoppas det verkligen blir en ändring på detta!

Tråkigt att Bl00ms krånglade

Får se om jag ev. får ihop något för nästa birdie. Behöver bara ett nytt chassi, då mitt CM HAF 912+ inte passar mig längre, för stor^^.

edit : Extra citering

Skrivet av C4B12:

Tycker vi drar ihop ett SweC gäng nästa år och drar dit. Bokar några rader. Så tar vi över tävlingen.

This !

Hänger gärna på. + inte bara tävlingen hörru Ska vi dra detta i en annan tråd? Då jag inte tror sack vill ha sådant snack i denna tråd

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Tycker vi drar ihop ett SweC gäng nästa år och drar dit. Bokar några rader. Så tar vi över tävlingen.

Jag är alltid där! ^^, Kommer med ett V1010 nästa år.

Skrivet av LarssoN:

Hänger gärna på. + inte bara tävlingen hörru Ska vi dra detta i en annan tråd? Då jag inte tror sack vill ha sådant snack i denna tråd

Denna kanske duger?
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Vilken kamera använder du och objektiv?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ticc:

Ser bra ut. Vilken kamera använder du och objektiv?

De bilder som är bra är tagna med en Nikon D40 med ett 18-55 objektiv. Resten är med mobilen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

De bilder som är bra är tagna med en Nikon D40 med ett 18-55 objektiv. Resten är med mobilen.

Då måste jag lära mig att ta lite kort med min D90 för dom blir inte alls så bra......:( Sen är man ingen naturbegåvning med kameran heller

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ticc:

Då måste jag lära mig att ta lite kort med min D90 för dom blir inte alls så bra......:( Sen är man ingen naturbegåvning med kameran heller

Det är inte jag heller. Det är bara att fota och lära sig genom att göra.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

De bilder som är bra är tagna med en Nikon D40 med ett 18-55 objektiv. Resten är med mobilen.

Skrivet av Ticc:

Då måste jag lära mig att ta lite kort med min D90 för dom blir inte alls så bra......:( Sen är man ingen naturbegåvning med kameran heller

Finfint! , Har haft en D40 som första kamera, gick sedan upp till en D70 och nu har jag en D90, riktigt nöjd med denna tvåsiffriga serien!
Har faktiskt ganska bra Objektiv att tillgå i dagsläget...inga kit-objektiv här inte, en bra extern blixt (SB-24) dock inte radiostyrd :/ och ett mb-80 batterigrepp för den extra batteritiden, behöver dock mer men innan dess skall jag satsa på en riktig fotostudioutrustning, men vem vet vad som händer i framtiden!

Annars är det bara att fota och fota så blir man mer erfaren, Lära sig kameran är ju prio 1 då man absolut inte kommer någon vart i autoläget, annars finns det massa material på nätet att tillgå även på tuben

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KoSoVaR:

Finfint! , Har haft en D40 som första kamera, gick sedan upp till en D70 och nu har jag en D90, riktigt nöjd med denna tvåsiffriga serien!
Har faktiskt ganska bra Objektiv att tillgå i dagsläget...inga kit-objektiv här inte, en bra extern blixt (SB-24) dock inte radiostyrd :/ och ett mb-80 batterigrepp för den extra batteritiden, behöver dock mer men innan dess skall jag satsa på en riktig fotostudioutrustning, men vem vet vad som händer i framtiden!

Annars är det bara att fota och fota så blir man mer erfaren, Lära sig kameran är ju prio 1 då man absolut inte kommer någon vart i autoläget, annars finns det massa material på nätet att tillgå även på tuben

Sålänge man inte vet vad man håller på med spelar det ingen roll vad man har för grejer.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Sålänge man inte vet vad man håller på med spelar det ingen roll vad man har för grejer.

Haha, kanske det klokaste jag läst på länge

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Sålänge man inte vet vad man håller på med spelar det ingen roll vad man har för grejer.

Skrivet av KKay:

Haha, kanske det klokaste jag läst på länge

Det stämmer väldigt bra det Hannes! Som jag sa på mitt inlägg:
-"Lära sig kameran är ju prio 1"

So fort man kan kameran så vet man även vad man skall göra för att ta nästa bild bättre, allt ligger i hur man använder den o det finns tusentals sätt till att göra det och det som spelar roll är hur man själv gillar att hantera den

När det kommer till Kamerahus och tillbehören så är det så är att dem hjälper dig på vägen till bättre bilder, dem förenklar en hel del....Om man nu använder dem på rätt sätt så att säga

men men, färdighet ger resultat!

Permalänk
Proffsmobbare

.. Om vi bortser från det faktum att ingen av oss här är några kamera-gurus direkt.

Skönt att se dig aktiv på Birdie, Hannes, även om det inte blev någon vinst!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

.. Om vi bortser från det faktum att ingen av oss här är några kamera-gurus direkt.

Skönt att se dig aktiv på Birdie, Hannes, även om det inte blev någon vinst!

Ord!

Det var roligt att vara där.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Glöm inte att bli vän med mig på facebook och gilla min sida! Tanken är att du som följer den här tråden ska få ta del av lite mer behind the scenes material och sådana bilder som jag själv kanske inte passar i den officiella loggen. Det fungerar alltså som ett komplement och kommer inte på nått sätt att ta över någonting ifrån den här tråden. Kanske instagram bilderna som jag bjudit på nu på senaste. No big loss there.
http://www.facebook.com/hannes.fredriksson.3
http://www.facebook.com/OfficialHannes

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Glöm inte att bli vän med mig på facebook och gilla min sida!
http://www.facebook.com/hannes.fredriksson.3
http://www.facebook.com/OfficialHannes

Kan ja väl! ;D

hur va de, hade du mer du tänkt o göra på bygget nu eller anser du att du är klar o kör på nästa istället?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spille:

Kan ja väl! ;D

hur va de, hade du mer du tänkt o göra på bygget nu eller anser du att du är klar o kör på nästa istället?

Jag är inte klar. Jag kommer att gå tillbaka några steg. Ta bort samtlig plexi, kan hända att jag behåller baksidan. Kör på en lite annan design.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Glöm inte att bli vän med mig på facebook och gilla min sida!
http://www.facebook.com/hannes.fredriksson.3
http://www.facebook.com/OfficialHannes

Kan man väl göra
Edit: Har gjort!

Här är min fb sida för dem som vill gilla (Alla mina sleevejob och modifikationer/projekt skall komma upp där såsmåningom)
https://www.facebook.com/KosovarMods

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KoSoVaR:

Kan man väl göra
Edit: Har gjort!

Här är min fb sida för dem som vill gilla (Alla mina sleevejob och modifikationer/projekt skall komma upp där såsmåningom)
https://www.facebook.com/KosovarMods

Jaha så detta är tråden för att posta sina facebook sidor?
Eller vänta......

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Om ni går in här kommer ni se någonting som ni bör känna igen.
http://modcontest2012.coolermaster.com/index.php

Obs, det är ingen länk till ett tävlingsbidrag. Det är startsidan som är intressant.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS