Skriv på är ni snälla!

Permalänk
Medlem

Skriv på är ni snälla!

http://www.petitionbuzz.com/petitions/diablo3complaint

Dear gamers,

if you are here, you are probably one of the thousands of people that have posted in the topic "Login and 'Error 37'" on the EU Diablo 3 battle.net forum. At the moment of this writing, this topic has 1.052 pages, indicating that the interest exhibited is quite huge.

First, some background. Diablo 3 is the latest installment in the extremely popular Diablo gaming franchise. By many accounts a long-awaited game, it took several years to complete. While most players agree that the game itself is enjoyable, there exist two issues that have raised the ire of many in the gaming community:

The first issue is that Diablo 3 does not provide an offline single-player mode. In order to play the game, one has to have an active connection to the Internet. Without one, the game cannot be played. This is seems a little restrictive, and one could argue that the problems it creates for consumers far outweigh the perceived benefits.

Of itself, the first issue would not be a problem worthy of an uproar -- after all, the fact that an Internet connection is required is clearly stated. The second issue however, is the availability of Blizzard's EU servers. When the game was launched a few days ago, the servers were overloaded or simply unavailable until well after the launch time. And today, once again, the servers have been overloaded or unavailable for several hours.

Combined with the first, this second issue creates a situation where thousands of European consumers cannot play a game that they have purchased with their hard-earned money at the time of their choosing.

This is a petition to protest that fact and ask that the European Consumer Organisation BEUC (Bureau Européen des Unions de Consommateurs) and other national and international consumer organizations located in the EU investigate the situation and determine whether Blizzard acted responsibly, upholding the obligations arising from selling the game, or not. If not, then the BEUC should seek censure for the company by European authorities and arrange recompense for its customers.

It would also be to the benefit of the European gaming public if the BEUC or another consumer watchdog and/or authority could investigate the practice of "always connected" games and determine whether that practice violates the rights of European consumers. At the very least, such an investigation should stipulate the minimum level of acceptable service and server availability that a company should guarantee towards its customers in such cases.

If you agree with the above, please sign this petition with your name and (optionally) your email.

Raging on the forum will not avail you of anything. A proper, coordinated and civil response might, however. Emphasis on the civil.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

En liten förklaring om vad det är för länk kanske vore på sin plats.

Permalänk
Medlem

Det var typ 4 tusen underskriva tidigare idag är uppe över 8 tusen nu.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Seriös?

Permalänk
Medlem

Ja det är seriöst! Inte jag som startat den dock!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Så folk startar seriöst en namnlista för att servrarna varit överbelastade typ 3 kvällar sen release? Right...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

"Vi som inte gillar Diablo login error 37"

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Tycker att titeln är opassande: det låter som att du vill att vi ska skriva på oavsätt om vi bryr oss eller inte för att visa sympati när det hela handlar om ett möjligt smutskastande av ett av de bättre spelföretagen!!?? Nog för att det var pinsamt med error 37 för många men enligt försäljningssiffrorna slog Diablo III rekord på pc-fronten. Hur hanterar man ett sådant rekord i förebyggande syfte oxå? Det funkar felfritt för mig...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Kvittar hur många som skriver på, Blizz kommer ALDRIG fixa till en offline patch! Vilket jag för övrigt tycker är bra ... hellre svårigheter att logga in ibland än ett spel som blir förstört av hackare och cheaters!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Visst, spelet har sina problem. Ska det verkligen vara nödvändigt att sprida en namninsamling pga inloggningsproblem?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tycker mycket i spelet har varit över förväntan, förstår inte varför det är så mycket tjafs om att det kräver uppkoppling. Är ju en av det största fördelarna med spelet? Trodde det skulle vara mer server strul än det jag varit med om hittils.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Kvittar hur många som skriver på, Blizz kommer ALDRIG fixa till en offline patch! Vilket jag för övrigt tycker är bra ... hellre svårigheter att logga in ibland än ett spel som blir förstört av hackare och cheaters!

Hur förstörs spelet av hackare och cheaters om det bara gäller offline för singleplayer?

EDIT: Hade inte klagat om man nu hade kunnat spela när man önskar, men det hela var ju värdelöst hanterat. Inte ens ett sketet que system hade de förberett... Sen om man sitter på jobbet vill hem och spela, bara för att få error 37 flertalet dagar kanske du förstår varför det är irriterande.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Tycker att titeln är opassande: det låter som att du vill att vi ska skriva på oavsätt om vi bryr oss eller inte för att visa sympati när det hela handlar om ett möjligt smutskastande av ett av de bättre spelföretagen!!?? Nog för att det var pinsamt med error 37 för många men enligt försäljningssiffrorna slog Diablo III rekord på pc-fronten. Hur hanterar man ett sådant rekord i förebyggande syfte oxå? Det funkar felfritt för mig...

Håller med, förstår inte hur folk kan räkna med att Blizzard ska räkna med att det blir världsrekord i försäljning, vad hade hänt om det inte hade blivit det lixom, sår man där med 1000- tals servrar som samlar damm.

Svårt att förbreda något som ingen kunnat förutspå?

Är som att vi skulle skriva på en list som protest mot höjda HDD priser när fabrikerna gick under i thailand

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Kvittar hur många som skriver på, Blizz kommer ALDRIG fixa till en offline patch! Vilket jag för övrigt tycker är bra ... hellre svårigheter att logga in ibland än ett spel som blir förstört av hackare och cheaters!

Har inget med cheaters att göra, piratkopiering på multiplayerspel? </3

Skrivet av thorsama:

Hur förstörs spelet av hackare och cheaters om det bara gäller offline för singleplayer?

Yup men fortfarande störande på något vänster

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

någon som läst eula? lär ju stå något om servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Tycker att titeln är opassande: det låter som att du vill att vi ska skriva på oavsätt om vi bryr oss eller inte för att visa sympati när det hela handlar om ett möjligt smutskastande av ett av de bättre spelföretagen!!?? Nog för att det var pinsamt med error 37 för många men enligt försäljningssiffrorna slog Diablo III rekord på pc-fronten. Hur hanterar man ett sådant rekord i förebyggande syfte oxå? Det funkar felfritt för mig...

Varför är det smutskastande att skriva en namninsamling för att be konsumetverket (eller EUs motsvarighet) att undersöka ett oprövat område?

D.V.S. konsumenternas rättigheter emot alla större spelföretag.

Det finns inga lagar på detta området (iaf inga jag känner till som prövats rättligt), ett större spelföretag kan idag i princip sälja ett spel som kräver att du är ansluten till deras servrar, och sedan bara sätta upp servrar som räcker för 10% av de som köpt spelet.

Detta är inte bra, helt oavset vad det större spelföretaget heter.

För övrigt är namninsamlingen generellt forumlerad mot alla spelföretag/speldistributörer, så man skriver på för att även t.ex. ubisoft eller EA bör undersökas och se om de kan leverera pålitliga servrar för de spel där du måste vara uppkopplad för att spela.

Det kan knappast vara smutskastning om det är riktat mot en hel branch!

Att värna om oss konsumenters rättigheter kan aldrig vara fel om du frågar mig, därför rekommenderar jag alla att skriva på.

Permalänk
Medlem

Brukar inte den typen av namninsamlingar bara vara ett sätt att samla in mailadresser till reklam?

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem

Jag håller mig kortfattat.

Det finns inget singleplayer i Diablo 3. Så nu kan ni stänga tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirnaeth:

Brukar inte den typen av namninsamlingar bara vara ett sätt att samla in mailadresser till reklam?

Skriv på med en slask epost då?

Skrivet av ozo64:

Jag håller mig kortfattat.

Det finns inget singleplayer i Diablo 3. Så nu kan ni stänga tråden.

Singleplayer är när du spelar själv utan att interagera med andra spelare.

Varför kan du inte göra detta i Diablo 3?

Permalänk
Medlem

Blizzard är nog mycket väl medvetna om deras brister och jobbar för fullt på det, varför starta en onödig namninsamling som inte kommer uppnå någonting?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Skriv på med en slask epost då?

Singleplayer är när du spelar själv utan att interagera med andra spelare.

Varför kan du inte göra detta i Diablo 3?

Alla spel man startar är multiplayer. Finns inget singleplayer läge som det fanns i diablo 2.

Dessutom står det klart och tydligt på boxen att det är ett online-ONLY spel. Köper man det ändå och sen klagar på att man itne kan spela offline så är man bra dum i huvudet anser jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag håller mig kortfattat.

Det finns inget singleplayer i Diablo 3. Så nu kan ni stänga tråden.

Men nu handlade de inte bara om singleplayer i diablo 3, kanske ska läsa hela posten innan du postar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Alla spel man startar är multiplayer. Finns inget singleplayer läge som det fanns i diablo 2.

Dessutom står det klart och tydligt på boxen att det är ett online-ONLY spel. Köper man det ändå och sen klagar på att man itne kan spela offline så är man bra dum i huvudet anser jag.

Mja det var inte riktigt menat som du verkar tro, men du läste väl inte vad det handlar om innan du hoppar på och förolämpar. Visst det är helt OK att det är online only, OM det nu hade fungerat. I detta fall så har D3 unavailable for play bara för att Blizzard inte riktigt hanterar sina system tillräckligt bra. Därför så borde de antingen fixa det, vilket inte händer för att köpa nya servrar i dimensionen som behövs kostar enorma summor pengar (gissningsvis från min sida...). Eller så kan de ju introducera singleplayer istället, inte för att jag tror det händer men sitter man och inte bryr sig om problemet så behöver Blizzard inte göra något alls åt det eftersom att ingen klagar på skiten.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Dessutom står det klart och tydligt på boxen att det är ett online-ONLY spel. Köper man det ändå och sen klagar på att man itne kan spela offline så är man bra dum i huvudet anser jag.

Du kanske inte borde kalla folk för dumma i huvudet till höger och vänster utan läsa klagomålet först?

Vad folk klagar på är att de köpt ett spel som de inte kan spela alls, då blizzards servrar inte alltid är uppe.

Permalänk
Medlem

Felet är att jag har köpt ett spel som jag inte kan spela när jag känner för det.

Ingen av er skulle acceptera att ni köpte en diskmaskin och sedan var ni tvungna att kontakta tillverkaren varje gång ni skulle diska och första gången fick ni sitta i telefonkö 3timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephirot:

Felet är att jag har köpt ett spel som jag inte kan spela när jag känner för det.

Ingen av er skulle acceptera att ni köpte en diskmaskin och sedan var ni tvungna att kontakta tillverkaren varje gång ni skulle diska och första gången fick ni sitta i telefonkö 3timmar.

Står definitivt någonting på deras terms of agreement om att du som användare inte kan förvänta dig att deras servrar ska ligga uppe 24/7 och att de inte kan garantera att det är error-fritt.

Det är ett av de största spelen i hela världen, själv tänker jag vänta ett tag och sen spela igenom det med polare när jag har tid/det är mer spelbart.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephirot:

Felet är att jag har köpt ett spel som jag inte kan spela när jag känner för det.

Ingen av er skulle acceptera att ni köpte en diskmaskin och sedan var ni tvungna att kontakta tillverkaren varje gång ni skulle diska och första gången fick ni sitta i telefonkö 3timmar.

Åååh naajj du kunde inte spela Tisdag 16:e Maj 00:45-02:20, PENGARNA TILLBAKA :'(

Vadå, det är väntetid på 2-5 minuter under de hetaste timmarna? Som att inte HoN hade downtime på 1 månad när indierna DDOS-attackerade dom?

När jag köpte BF3 fick jag formatera om min hårddisk och installera om Windows och alla drivrutiner för att det skulle funka, D3 har levererat över förväntan.

Den där skriver jag inte på, finns det en lista för protest mot den där? Skön rubrik på tråden förövrigt, är du måhända miljöpartist? Eller 12?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Alla onlinespel har samma begränsningar. Ibland kan man inte spela för det behövs maintenance. Sånt får man leva med eller köpa spel som inte är online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Står definitivt någonting på deras terms of agreement om att du som användare inte kan förvänta dig att deras servrar ska ligga uppe 24/7 och att de inte kan garantera att det är error-fritt.

Det är ett av de största spelen i hela världen, själv tänker jag vänta ett tag och sen spela igenom det med polare när jag har tid/det är mer spelbart.

Vadå är mer spelbart? Jag har spelat 45 timmar sen release och fick bara vänta mer än 1 minut 2 första nätterna :S Hur svårt kan det vara att copy-pastea sitt lösenord och bara logga in 30 gånger, går skitfort.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Hur förstörs spelet av hackare och cheaters om det bara gäller offline för singleplayer?

EDIT: Hade inte klagat om man nu hade kunnat spela när man önskar, men det hela var ju värdelöst hanterat. Inte ens ett sketet que system hade de förberett... Sen om man sitter på jobbet vill hem och spela, bara för att få error 37 flertalet dagar kanske du förstår varför det är irriterande.

Är väl snarare så att Blizzard hade planerat att blanda in riktiga pengar på Auktionshuset.... vet inte om det blir något dom har ju flyttat datumet säkert 3ggr... sist så fanns inga *gems* att köpa på AH heller... så vet inte vad dom krånglar med.

Om det skulle gå att köpa items för *real money*, så lär det inte vara bra att ha items på klient sidan då det är lättare att hacka.
Fast verkar ju som det gick att hacka iaf med att ta över en annan spelares sessions id eller något.. får väl se om RMAH blir något.