Permalänk
Medlem

Ett skrivarproblem med färger

Har testat och sett om HP supporten kunde vara till någon hjälp men inte.
Det är så här att den skriver ut alla färger utom svart korrekt.

Har bytt den svarta för den var slut (nästan i alla fall).
Det är en: HP officejet pro PK550

Den har inte används mer än sporadiskt och är rädd för över skrivarhuvud måste bytas med (kostar ju mer än det smakar).

Har tillgång till allt ifrån svetstråd till tryckluft, men utan att veta exakt hur den fungerar. Vågar jag inte prova det.

Om någon har tips är det välkommet (har rengjort skrivarhuvudet utan framgång och försökt få den att göra rengöringsprogrammet).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har testat och sett om HP supporten kunde vara till någon hjälp men inte.
Det är så här att den skriver ut alla färger utom svart korrekt.

Har bytt den svarta för den var slut (nästan i alla fall).
Det är en: HP officejet pro PK550

Den har inte används mer än sporadiskt och är rädd för över skrivarhuvud måste bytas med (kostar ju mer än det smakar).

Har tillgång till allt ifrån svetstråd till tryckluft, men utan att veta exakt hur den fungerar. Vågar jag inte prova det.

Om någon har tips är det välkommet (har rengjort skrivarhuvudet utan framgång och försökt få den att göra rengöringsprogrammet).

hmm då skall jag se om jag kommer i håg den tillräckligt
Ta ut skrivar huvudet och läs på datumet troligen är den för gammal som du är inne på men kanske du kan få den att funka med vissa saker.
Här har du en steg för steg för att rengöra skrivarhuvudet både manuellt och en del av det du gjort men en del av dem rengöringarna tar MYCKET färg så kanske du kan testa firmware först
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp...

"nyaste" firmware löste vissa problem med att svart skrivarhuvudet inte skrev ut svart.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?soft...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merak:

hmm då skall jag se om jag kommer i håg den tillräckligt
Ta ut skrivar huvudet och läs på datumet troligen är den för gammal som du är inne på men kanske du kan få den att funka med vissa saker.
Här har du en steg för steg för att rengöra skrivarhuvudet både manuellt och en del av det du gjort men en del av dem rengöringarna tar MYCKET färg så kanske du kan testa firmware först
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp...

"nyaste" firmware löste vissa problem med att svart skrivarhuvudet inte skrev ut svart.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?soft...

Den patronen är från 08. Men det skumma är att dom andra funkar kanon utom svart. Firmware är från 06 och verkar inte finnas nyare :/ Eller så funkar inte uppdateringen inte, dock fick ju skrivaren rycket i alla fall (Skrivarhuvudet ställde in sig).

Får väll lägga till 700kr för att fixa skiten. Att göra den kombo som står gör bara så skrivarhuvudet flyttar sig till läget, där man byter just skrivarhuvudet.

Kommer själv inte skaffa sådan skit skrivare (tur man fick denna skrivare gratis). Suck dom måste bara tänkt pengar när dom kom på detta:/

Nu har man en bläckpatron som är nyinköpt och full så man måste fixa huvudet

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

frågan om den är värd pengarna för nya skrivarhuvuden då den är från 05 eller 04 (modellen menar jag) och alla tillvärkare har nyare skrivare för samma pris som ett skrivarhuvuden och dem är mycket bättre än den. ang kombo för skrivaren skall locket vara nere och du måste trycka ner knappkombinationen inom loppet av 3 eller 4 sekunder för att det skall funka. (power + 6 är den enklaste av rengöringen det finns mer också en är 7 ggr på resume och en är 8 men dom tar mycket mer bläck.

som det är nu skulle jag lätt köpa vilken skrivare som helsst mot för ett skrivarhuvud från den då kvaliten och ekonomin på utskriften brukar oftast vara mycket billigare i längden (brukar själv gå efter ett riktmärke på 2000 till 3000 för en skrivare som är bra och bilig i drift sedan är det bara frågan om vad man skall använda den till). men allt det vet du misstänker jag.

*edit* och den va bra 04 och 05 men nu? näver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merak:

frågan om den är värd pengarna för nya skrivarhuvuden då den är från 05 eller 04 (modellen menar jag) och alla tillvärkare har nyare skrivare för samma pris som ett skrivarhuvuden och dem är mycket bättre än den. ang kombo för skrivaren skall locket vara nere och du måste trycka ner knappkombinationen inom loppet av 3 eller 4 sekunder för att det skall funka. (power + 6 är den enklaste av rengöringen det finns mer också en är 7 ggr på resume och en är 8 men dom tar mycket mer bläck.

som det är nu skulle jag lätt köpa vilken skrivare som helsst mot för ett skrivarhuvud från den då kvaliten och ekonomin på utskriften brukar oftast vara mycket billigare i längden (brukar själv gå efter ett riktmärke på 2000 till 3000 för en skrivare som är bra och bilig i drift sedan är det bara frågan om vad man skall använda den till). men allt det vet du misstänker jag.

Problemet är att jag kostade på mig bläck till den. Annars skulle jag slänga den åt helvete. Inte så man vill slänga 200 i sjön precis. Men provar det du säger då (får se om jag får det funka).

Nä som du edit det sista. Jo, förstår det därför jag vill hellre gör så det nuvarande huvudet fungerar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

finns en sista sak du kan göra med skrivarhuvudet.

detta låter som trolleri men...
koka upp vatten
håll svarta skrivarhuvudet över ångan i 3 till 5 sek
tryck försiktigt nosslarna (det som skall vara mot papperet då du skriver ut ser ut som lite ljusare metall) på ett papper (skrivar papper, inte toapapper )
sedan rengör du de övriga kontakt ytorna som det står på länken och testar med en rengöring igen eller testar och skriva ut nått
(då du ändå håller på kan du ha skrivarhuvudet upp och ner i en kvart för att se om du frigör "lufthålen" i skrivarhuvet)

Men har du otur kan skrivarhuvet gå sönder så gör det sist av allt.
För det kan luckra upp nosslarna så du kan få det att börja skriva ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merak:

finns en sista sak du kan göra med skrivarhuvudet.

detta låter som trolleri men...
koka upp vatten
håll svarta skrivarhuvudet över ångan i 3 till 5 sek
tryck försiktigt nosslarna (det som skall vara mot papperet då du skriver ut ser ut som lite ljusare metall) på ett papper (skrivar papper, inte toapapper )
sedan rengör du de övriga kontakt ytorna som det står på länken och testar med en rengöring igen eller testar och skriva ut nått
(då du ändå håller på kan du ha skrivarhuvudet upp och ner i en kvart för att se om du frigör "lufthålen" i skrivarhuvet)

Men har du otur kan skrivarhuvet gå sönder så gör det sist av allt.
För det kan luckra upp nosslarna så du kan få det att börja skriva ut.

Hade du sagt att jag skulle lägga det i vatten så hade jag klassat det som troll;)

Men hur är egenskaperna på färgen? värme brukar få färgen att stelna (i för sig blir det för varmt smälter färgen eller flagnar).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

då vi gjorde det då det begavs sig så löste den upp färgen då den inte är vatten fast (men vet inte exakta egenskaperna för bläcket i sig men.)

*Edit* kanske finns mer info här: www.hp.com/go/learnaboutsupplies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merak:

då vi gjorde det då det begavs sig så löste den upp färgen då den inte är vatten fast (men vet inte exakta egenskaperna för bläcket i sig men.)

*Edit* kanske finns mer info här: www.hp.com/go/learnaboutsupplies

Få tacka för tipset. Fått det funka lite halvt nu:) Men fick ut dom sidor jag behövde (nästan i alla fall). Het ånga hjälpte lite. Men verkar vara så att huvudet är slut.

Har tittat på ny skrivare en för ca 800-900 kr räcker för mig som skriver ut sällan. Blir väll några sidor på ett år ca (även om man skulle skriva ut 100 sidor på ett år så blir det billigt):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Få tacka för tipset. Fått det funka lite halvt nu:) Men fick ut dom sidor jag behövde (nästan i alla fall). Het ånga hjälpte lite. Men verkar vara så att huvudet är slut.

Har tittat på ny skrivare en för ca 800-900 kr räcker för mig som skriver ut sällan. Blir väll några sidor på ett år ca (även om man skulle skriva ut 100 sidor på ett år så blir det billigt):)

bra att det funka.
Gå på laser då om du inte bryr dig allt för mycket om kvaliten.
Då bläck torkar för snabbt då du skriver ut så "lite"
finns biliga mono skrivare (svart enbart) för det priset skall du ha färg blir det lite dyrare.