Funderar på KÖP: HTC Sensation XE

Permalänk
Medlem

Funderar på KÖP: HTC Sensation XE

Så vad jag nu undrar eftersom jag i nuläget har en (mindre-fungerande) Sony Ericsson W995

Och nu tänkte även byta mitt kontantkort till Abonnemangsform...

Är denna telefon bra? är det något "Problem" del man bör tänka på... etc?
Behöver lite hjälp. vill inte köpa en SKIT telefon igen.

Och tycker om funktionerna i dessa nya Touch-screen mobiler..
slipper tangetsbordet på vanliga telefoner.
BONUSEN ÄR STÖRRE SKÄRM.

Hursomhelst... telefonen jag funderar på köpa heter HTC Sensation XE <HTC Hemsidan>
vad tycker ni om den eller finns det bättre (om den är dålig)... recommendationer?

Permalänk
Medlem

* Gillar Surfa
* SMS / MMS mycket
* Gillar fota
* Skickar mycket via Blåtand (Bluetooth).

+ Fördel ansluta med bärbara via Mobilen.

- Nackdelen är kanske batteritiden... har dubbelt så mycket på min nuvarande.

Permalänk
Medlem

HTC sensation XE är en utav de bästa på marknaden just nu. 1.5ghz processorn tickar på fint och hörlurarna är riktigt bra för att vara hörlurar som följer med. jag rekomenderar den starkt!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hur lång batteritid är det?

Du kan räkna med att ladda varje natt för samtliga smartphones, mer eller mindre. Men som jag brukar säga, om du går från en feature phone till en smartphone är det som att gå från skrivmaskin till dator. Det är helt enkelt en väldig skillnad, och jag rekommenderar att du byter. Titta också på Samsung Galaxy S2, som är billigare och håller bättre kvalitet. Sensation har tyvärr haft en del kvalitetsproblem med glappande jordkontakter, dödsgrepp som reducerar signalstyrkan och damm under skärmen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1114612
http://www.gsmarena.com/htc_sensation_suffers_from_death_grip...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1129272

Observera att alla inte har dessa problem, men de är välkända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Du kan räkna med att ladda varje natt för samtliga smartphones, mer eller mindre. Men som jag brukar säga, om du går från en feature phone till en smartphone är det som att gå från skrivmaskin till dator. Det är helt enkelt en väldig skillnad, och jag rekommenderar att du byter. Titta också på Samsung Galaxy S2, som är billigare och håller bättre kvalitet. Sensation har tyvärr haft en del kvalitetsproblem med glappande jordkontakter, dödsgrepp som reducerar signalstyrkan och damm under skärmen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1114612
http://www.gsmarena.com/htc_sensation_suffers_from_death_grip...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1129272

Observera att alla inte har dessa problem, men de är välkända.

Dock så är ju inte galaxy sII problem fri heller då skärmen bränt in på vissa samt att den verkar bli känsla lätt överhettad. sen ska vi ju inte en prata om kies! sensation är dock i mina ögon mycket bättre byggd och inte lika plastig som Samsung. batteritid ungefär varje natt. kanske mer om du in pillar så mycket

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Känner mig rätt nöjd med svaren jag fått och har nu beställt min HTC Sensation XE.
även fått reda på hur jag tar bort "spärren" på mobilen så att jag kan använda den med mitt egna kort

Tack alla för svar och NEJ det kommer inte bli npågon Galaxy (Googlade och fick reda på den är största problem telefonen "android" på marknad).

Blir bra med HTC Sensation XE **Smile**

Permalänk

Bra val. Sitter med vanliga Sensation och är hur nöjd som helst. Stödet för DivX har fått mig att alltid vilja luncha ensam.

Det är som alla andra säger batteriet som sätter gränserna, men det går alltid att undvika.
Antingen så köper du denna billiga nödladdare som drivs av 4 AA-batterier, så av den får du upp ganska rejält med kräm.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=167105202
Alternativt att du köper ett plagiatbatteri med större kapacitet. Dock försvinner förstås garantin ifall du använder ett sådant.

Hoppas du blir nöjd!

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

återkom gärna med ett svar om första intryck osv! alltid kul att veta vad folk tycker

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

Står o väljer mellan em SE ARC S o HTC S XE. Kul att få höra vad du tycker om din!

Permalänk
Medlem

du kan ju få höra om sensation. vilket är typ nästan samma mobil fast inte riktigt lika snabb. jag upplever den stabilt byggd och skärmen har bra och fina färger (även fast det finns bättre) den högre upplösningen gör det svårt att hitta hemsidor där texten blir pixlig osv. skärmen är lagom stor men mobilen känns endå väldigt liten för att vara såppas stor.

nackdelar.
lite tråkigt inspelningsljud på kameran men detta ska tydligen fixas i en uppdate.
lite svårare att roota än andra.
känner ibland pyttelite knarr från batteri luckan

annars så ser jag bara posetiva delar med telefonen!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raziki:

(Googlade och fick reda på den är största problem telefonen "android" på marknad).

Länk plix? Vi har nämligen nästan inga problem alls med de S2or vi har sålt.

Permalänk
Inaktiv

Kör på en Moto Atrix eller RAZR istället för de där taiwanlurarna. Låt er inte luras av all marknadsföring!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Länk plix? Vi har nämligen nästan inga problem alls med de S2or vi har sålt.

Hittar dock inte länken längre "sidan existerar inte".
- Va ett forum med rätt mkt "problem" flertal hade angående mobilen.

eftersom jag inte har den, eller vänner kan jag inte själv säga att den är värdelös. "återser att ta reda på Riktig fakta!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter Parker:

Står o väljer mellan em SE ARC S o HTC S XE. Kul att få höra vad du tycker om din!

Ta inte Arc min fassa har den och den är mycket långsammare än min evo 3d och syrrans optimus 2x

Permalänk
Skrivet av Raziki:

Hittar dock inte länken längre "sidan existerar inte".
- Va ett forum med rätt mkt "problem" flertal hade angående mobilen.

eftersom jag inte har den, eller vänner kan jag inte själv säga att den är värdelös. "återser att ta reda på Riktig fakta!"

Sidan existerar inte längre? : D
Jag tar allt du nyss skrev med en stor nypa, nej låt oss säga näve, salt.

Visa signatur

"There is no greater evidence of superior intelligence than to be surprised at nothing. "

Permalänk

Jag funderar själv på att köpa mig en XE, har suttit och kollat videos på den och recensioner i två dagar nu. Tänkte åka till stan idag och testa den. Om den nu finns ute i affären. Återstår att se.

Har ju haft en Iphone tidigare men känns som om man verkligen är helt låst, varken flash eller möjlighet att byta sd kort.
Hade tänkt att köpa mig en iphone 4s fast det var krångel med programvaran vad jag hört från min kompis som jobbar på tele2.

Använder i dagsläget mobilen till spotify, internet, youtube så det kan vara ganska skönt med en lite större skärm och ljud.

Permalänk
Medlem

Jaja. Att SGS2 är största problemtelefonen låter mycket märkligt. Får väl hålla tummarna för att du får ett bra ex av Sensation då. Själv har jag avstått från att köpa Sensation eftersom så många verkar ha problem med den. Väntar på Galaxy Nexus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenbit90:

Jag funderar själv på att köpa mig en XE, har suttit och kollat videos på den och recensioner i två dagar nu. Tänkte åka till stan idag och testa den. Om den nu finns ute i affären. Återstår att se.

Har ju haft en Iphone tidigare men känns som om man verkligen är helt låst, varken flash eller möjlighet att byta sd kort.
Hade tänkt att köpa mig en iphone 4s fast det var krångel med programvaran vad jag hört från min kompis som jobbar på tele2.

Använder i dagsläget mobilen till spotify, internet, youtube så det kan vara ganska skönt med en lite större skärm och ljud.

ett tips om butiken inte har sensation XE så är ju sensation i princip samma mobil så då kan du känna på den och tänka dig att XE är lite snabbare. enligt min erfarenhet så är butikerna dock dåliga på uppdatera telefonen så ifall den känns laggig så kan de bero på gammal mjukvara.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Hur stort sd kort kan stoppa i den, 32GB??