Behöver Expertishjälp i att välja mekaniskt tangentbord!

Permalänk
Medlem

Behöver Expertishjälp i att välja mekaniskt tangentbord!

Är lite trött på mitt microsoft sidewinder x4 så jag letar nu efter en ny bräda

det jag vill ha är:

Cherry MX Red
Bakgrundsbelysning helst!
Inga löjliga makroknappar eller num pad
Handlovsstöd

http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfirerapidre...

har blivit kär i detta tangentbord men den saknar både handlovsstöd och bakgrundsbelysning? sen verkar de inte säljas med nordisk layout än :/

har också kollar på Qpad mk-50 men den saknar bakgrundsbelysning och verkar vara av tveksam kvalitet

så nu frågar jag er här på sweclockers.. finns det några liknande tangentbord därute? har ingen budget alls så ös på med förslag sålänge det inte är ett razer tangentbord för det rör jag aldrig igen (har ägt lycosa............................)

Permalänk

MK-50 har inte dålig kvalité, det kan jag lova. Om du dock måste ha bakgrundsbelysning köp MK-85.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwizcalix:

MK-50 har inte dålig kvalité, det kan jag lova. Om du dock måste ha bakgrundsbelysning köp MK-85.

mk 85an känns som ett bra val och har kollat en del på den, ska forska vidare om den

Permalänk
Skrivet av Uvania:

mk 85an känns som ett bra val och har kollat en del på den, ska forska vidare om den

Den har ju fått väldigt bra kritik osv...
Om jag skulle köpa ett tangentbord idag skulle jag köpa MK-85 eller MK-80. Dock har MK-80 Cherry MX Blue så det är inte aktuellt för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwizcalix:

Den har ju fått väldigt bra kritik osv...
Om jag skulle köpa ett tangentbord idag skulle jag köpa MK-85 eller MK-80. Dock har MK-80 Cherry MX Blue så det är inte aktuellt för dig.

nää, blåa brytare har jag testat och det var inget vidare för gaming

Permalänk
Medlem

efter en snabb googling och efter att ha sett sweclockers recension köpte jag ett mk-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

efter en snabb googling och efter att ha sett sweclockers recension köpte jag ett mk-85

Berätta gärna lite vad dina upplevelser är !
Funderar på att köpa ett likadant. Har dock hört lite gnäll på kvalit'en på knapparna.

Verkar inte finnas så många vettiga alternativ till detta om man söker ett tangentbord som :
* Har röda switchar.
* Finns tillgängligt i Sverige
* Har makrofunktion på tangenterna.
* Har någorlunda bra handledsstöd.
* Har numeriska tangenter.

Är det förresten någon som vet om man kan testa detta tangentbord i någon butik i Stockholmsområdet ?
Har bara sett den tidigare modellen MK-80, som ju skiljer sig en del.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Berätta gärna lite vad dina upplevelser är !
Funderar på att köpa ett likadant. Har dock hört lite gnäll på kvalit'en på knapparna.

Verkar inte finnas så många vettiga alternativ till detta om man söker ett tangentbord som :
* Har röda switchar.
* Finns tillgängligt i Sverige
* Har makrofunktion på tangenterna.
* Har någorlunda bra handledsstöd.
* Har numeriska tangenter.

Är det förresten någon som vet om man kan testa detta tangentbord i någon butik i Stockholmsområdet ?
Har bara sett den tidigare modellen MK-80, som ju skiljer sig en del.

du kan ju alltid testa mk-50 de gjorde jag iaf, mk-50 och mk-80 och steel series med svarta sen äger min kompis ett ducky med bruna

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Berätta gärna lite vad dina upplevelser är !
Funderar på att köpa ett likadant. Har dock hört lite gnäll på kvalit'en på knapparna.

Verkar inte finnas så många vettiga alternativ till detta om man söker ett tangentbord som :
* Har röda switchar.
* Finns tillgängligt i Sverige
* Har makrofunktion på tangenterna.
* Har någorlunda bra handledsstöd.
* Har numeriska tangenter.

Är det förresten någon som vet om man kan testa detta tangentbord i någon butik i Stockholmsområdet ?
Har bara sett den tidigare modellen MK-80, som ju skiljer sig en del.

Äger själv ett mk-85, har verkligen inget att klaga på kvaliten på knapparna är skitbra imo.

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk

jag har alltid velat testa bruna eller röda brytare, har just nu blå i mitt Razer Blackwidow. Men flickvännen klagar på att när jag spelar dator, SC2 och bf3 eller liknande så blir hon loco, detta I-landsproblem

Visa signatur

Citera för svar!
[Moderkort: Asrock Z67 Professional Gen 3] [Minne: 16gb Corsair Vengeance 1600mhz] [Processor: Intel Sandy Bridge i7 2600K @ 4,7 Ghz] [Grafikkort: Powercolor 6970 2gb....Kommer snart Gainward phantom 680!] [Chassi: Fractal design R3] [Hårddisk: en skräpig 300gb mekanisk] [SSD: Plextor M3P 128 GB.]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

du kan ju alltid testa mk-50 de gjorde jag iaf, mk-50 och mk-80 och steel series med svarta sen äger min kompis ett ducky med bruna

Mja, det vekar helt ok.
Dock saknar mk-50 macrofunktion för tangenterna. Gillar att göra små makron i spel så det vore trevligt om det fanns.

Skrivet av Mowge:

Äger själv ett mk-85, har verkligen inget att klaga på kvaliten på knapparna är skitbra imo.

Låter najs. Kanske får bli ett sådant då.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Finns ju annars med Tesoro Durandal Ultimate som Jonas nyligen testade.
Mer "gajming" stuk över den dock om man verkligen hatar det.
Ska komma i lager i början av Juni vad jag hört från Dustin, drygt 200kr mindre än MK-85 och man kan välja vilka brytare du vill ha!
(Röd,Blå,Brun,Svart)

Är väldigt kluven själv mellan just Röda och Bruna brytare, har inte kunnat testa just Bruna ännu då dom inte existerar hos Elgiganten eller MM. Gillade dock dom Röda FÖRUTOM att man inte fick någon "respons" när man tryckt ner, vilket du får med dom Bruna så lutar åt att chansa åt dom bruna när Tesoro letar sig ut till butikerna.

(MK-85 finns med samma val av brytare dock för 1500kr...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Berätta gärna lite vad dina upplevelser är !
Funderar på att köpa ett likadant. Har dock hört lite gnäll på kvalit'en på knapparna.

Verkar inte finnas så många vettiga alternativ till detta om man söker ett tangentbord som :
* Har röda switchar.
* Finns tillgängligt i Sverige
* Har makrofunktion på tangenterna.
* Har någorlunda bra handledsstöd.
* Har numeriska tangenter.

Är det förresten någon som vet om man kan testa detta tangentbord i någon butik i Stockholmsområdet ?
Har bara sett den tidigare modellen MK-80, som ju skiljer sig en del.

testkör det nu, är förvånad över hur tyst det är och bytte från ett microsoft sidewinder x4 så är väldigt ovan men kvaliteten är över förväntan, känns välbyggt som mitt förra dyra tangentbord (razer lycosa) dock så fungerande inte touchknapparna som de skulle och spökade och hade sig och ibland kunde en knapp lägga av osv.. köp ALDRIG razer saker ;/

Skrivet av Stillanatt:

jag har alltid velat testa bruna eller röda brytare, har just nu blå i mitt Razer Blackwidow. Men flickvännen klagar på att när jag spelar dator, SC2 och bf3 eller liknande så blir hon loco, detta I-landsproblem

det är väldigt tyst om du inte smashar knapparna och man behöver inte pressa dom i botten för att dom ska reagera, men skulle testat svarta brytare om jag var du, dom är som röda fast trögare av vad jag upplevde när jag testade och fungerar nog perfekt till just sc2 om du lirar det mycket