Förslag på bra co-op spel?

Permalänk
Proffsmoddare

Om ni vill ha ett riktigt roligt co-po partaj så ska ni köra igenom alla Serious Sam spelen. Tar ett tag, men ni kommer ha så sjukt kul. Finns inget spel man blir mer hyper och peppad av!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Saints Row The Third samt lite nostalgiskt med LOTR spelen

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk

Jag har hört att Lord of the Rings: War in the North ska vara bra, passar in i kraven, har dock aldrig spelat det själv så kan inte säga något om det.

Annars även om det inte passar in i och med kraven så är Borderlands grymt roligt att spela, speciellt med en kompis.

Permalänk
Medlem

Håller med trots att det inte innehåller så mycket knivar, saxar(?), pilbågar och medeltida bråte, så är Borderlands helt underbart. ^^

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Om ni vill ha ett riktigt roligt co-po partaj så ska ni köra igenom alla Serious Sam spelen. Tar ett tag, men ni kommer ha så sjukt kul. Finns inget spel man blir mer hyper och peppad av!

Håller med dig till 100%! De är verkligen ett måste!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Moderator
Moderator

Fortsätter liksom så många andra med förslag som egentligen inte riktigt uppfyller era krav:
Quake är gammalt och inte direkt långt men riktigt kul att köra tillsammans imo!

Kanske kan vara något att lira iaf någon av dagarna ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Spelas det på konsol så är ju Dark Souls ett givet tillval, även om co-op är begränsat så att man bara kan köra en del av världen + boss, sen får invita varandra igen, så har det allt annat. Svärd, magier, drakar, skelett och är dessutom härligt utmanande, med co-op går det iaf nästan att spela utan att dö hela tiden ^^

Permalänk
Medlem

Dead Island? Helt fantastiskt, går och inte köpa...

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Inte CoOp med online, Age of Chivalry mod till HL2 asballt medeltida fps spel.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

vet inte om det finns co-op på detta men annars är hellgate london ganska underhållande

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det ju inte så mycket RPG-element men multiplayer delen av Mass Effect 3 är riktigt kul tycker jag!
Och visst, det är vapen och skjuta, men har en del "magi" också.

Permalänk
Medlem

om ni vill slösa tid så finns det en massa äventyrsmods till Minecraft.

t.ex. Kingdom of the Sky 2: The World Burns

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av ZebbeSebbe:

Age Of Mythology är också riktigt roligt!

True! Men AGE2 är favoriten!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Hunted: The Demon Forge har 2-spelar co-op kampanj. Men spelet fick inte speciellt bra kritik.
http://www.metacritic.com/game/pc/hunted-the-demons-forge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Hunted: The Demon Forge har 2-spelar co-op kampanj. Men spelet fick inte speciellt bra kritik.
http://www.metacritic.com/game/pc/hunted-the-demons-forge

Riktigt värdelöst spel. Det sades att spelet var uppbyggt kring coop men jag tyckte bara att coopelementen kändes oerhört krystade och tråkiga.

Spelet var dessutom väldigt linjärt och tråkigt, spelade ej igenom det.

Permalänk
Medlem

Titan Quest.. iofs diablo vinkel men om man ska va petig så kan man faktiskt zooma in lite

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Vilka krav!

Såg nyligen detta spel kanske kan vara nått.

ORION: Dino Beatdown
http://www.youtube.com/watch?v=YPEvhcIevCI

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av Rewinding:

Gauntlet, ärligt talat ett av dom roligaste COOP spelet som finns. Spelade originalversionen när jag var riktigt liten och upptäckte en dag en "nyutgåva" till PS2.

" Gauntlet II " Finns i playstation storen till PS3. Har inte spelat tvåan jag hade inte tvekat att köpa det iallafall. Hack and Slash, Magi, Svärd, Pilbågar, Blod, Power ups, Leveling. Allt finns och ger dig och brorsan en riktigt rolig session !

Gauntles II finns inte kvar på Playstation Store :C

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggleforce:

BORDERLANDS med stora versaler!

Edit: Jag läste bara rubriken och såg inte dina krav.

Skrivet av Pfeffe:

Borderlands är king, speciellt med alla expansions som finns. Kan sitta i flera timmar och nöta=)

Skrivet av Lasergurka:

Trotts att ni ogillade grafiken i Borderlands (jag hatade den också i början) så tror jag att det är de co-op spel som bäst uppfyller de krav ni har, är verkligen riktigt kul, och tar tid att lvla upp till lvl 60, speciellt om man inte rushar igenom det, och grafiken vande jag mig vid rätt snabbt, älskar den nu

Ni hade nog rätt. Vi tänkte testa det igår kväll, brorsan ringde mig 22:25 på skype. Efter lite(?) spelande märkte jag att det är lite ljust i rummet. Vänder mig på stolen och märker att det är solen som börjar gå upp. Klockan var 03:15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbeS:

Tjenare!
Kommer ha det föräldrarfritt i nästan två veckor med min äldre bror ( vi är 18 och 19 ) så vi tänkte spela co-op spel så mycket vi kan Har inte gjort det förut och har ingen koll på bra spel inom området, finns det några ni kan komma på som är värda att lägga ner lite tid på?

Några krav vi tänkte ha på spelen:
-Svärd, magi, pilbågar, knivar, yxor, hammare, saxar?, spjut osv. dvs. ungefär som i WoW/Skyrim etc. ( Tror att alla fattar vid det här läget )
-Helst inte för gammalt, grafiken ska vara något vi kan stå ut med
-Third/First Person, dvs. vill inte titta på gubben uppifrån som i Diablo

Tack på förhand!

Mvh
Abe

Dead Island?

Du kan ju alltid ta en åra och svinga

Visa signatur

| NZXT Phantom Svart | 2 st XFX Radeon HD7970 3072MB Crossfire | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600Mhz |
| Intel Core i7 2600K 3,4GHz + Noctua NH-D14 | Gigabyte Z68XP-UD3P |

Citera gärna mina inlägg så jag hittar tillbaka igen!

Permalänk
Medlem

Fable, Portal 2, Dead Island, Shogun 2, diverse Cry Of Fear och Payday The Heist etc om knivar och saxar inte är ett måste.

Visa signatur

| i5 2500k | MSI P67A-GD55 REV B3 | 8GB Corsair XMS3 Vengeance 1600mhz | Asus GTX 1070ti | Corsair GS 800W | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Skrivet av OlSom:

Ni hade nog rätt. Vi tänkte testa det igår kväll, brorsan ringde mig 22:25 på skype. Efter lite(?) spelande märkte jag att det är lite ljust i rummet. Vänder mig på stolen och märker att det är solen som börjar gå upp. Klockan var 03:15.
http://fc06.deviantart.net/fs70/f/2012/105/8/2/wtf_did_i_just...

Haha, tänkte väl det

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

som sagt portal 2 är riktigt bra i co-op, dock är det inte så långt, vara i några timmar

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M