Program försöker öppna sig i fotovisaren, sedan internet explorer

Permalänk
Medlem

Program försöker öppna sig i fotovisaren, sedan internet explorer

Hej, allt började med att min kompis länka en bild från facebook, "materialet är inte tillgängligt", så han spara bilden och skicka den till mig, sen när jag skulle öppna den så skulla jag välja program att öppna den i, då tog jag Windows Photoviewer/fotovisaren och då ville allt i mitt aktivitets-fält och i start-menyn öppnas i fotovisaren och det gick ju inte så då stog det bara "det kan inte öppnas så här", typ och allt blev i "fotovisar-ikonen". T.ex när jag skulle öppna skype så gick det inte att öppna det i aktivitets-fältet eller i start-menyn, men ikonen var normal i högra hörnet av skärmen och där kunde man öppna skype, (Ni vet där det står vad som är aktivt). Men dessa program gick att öppna om man gick in på "Datorn>hårddisk:C" osv... Men om jag tog bort genvägarna från aktivitets-fältet och fäste de genvägarna som funka i "Dator>hårddisk:C" så blev de automatisk omvandlade till fotovisar-format. Jag höll på och pilla och min kompis försökte komma på, plötsligt råkade jag göra så genvägarna blev i internet explorer format istället och om jag klicka på t.ex skype. Ja då kom jag in på "Visa Hämtningar - Windows Internet Explorer". Detta är väldigt irriterande för paint funkar inte efter detta så jag kan inte ens visa hur det ser ut. Hoppas verkligen ni kan hjälpa mig! Eller hjälpa mig googla på det, jag suger på googla

MVH / Nickelz! :]

Visa signatur

GPU:Gigabyte HD7970 3GB|CPU:2600k@3.4Ghz|MB:Z68A-GD65|SSD:Corsair 120GB|HDD:1TB WD|PSU:TX 750W|RAM:VENGEANCE 8GB|CPU kyl.:H70+Vortex CF-V12S x2

Permalänk