När kommer tethering/WiFi-sharing till Lumia 800?

Permalänk

När kommer tethering/WiFi-sharing till Lumia 800?

Hejhopp!

Är ooedigt (som vi säger i Östergötland) sugen på Nokia Lumia 800, men Nokia "glömde" ju en skitviktig funktion!

När kommer uppdateringar som gör att tethering funkar??

Permalänk
Medlem

"Snart"

Permalänk

Ingen som känner till nån annan metod att få igång tethering? Typ ett hack eller nåt liknande?

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem

vad är de som är problemet egentligen?

Finns väll vissa wp7 lurar som har tethering?

Fattar inte!

Visa signatur

=)

Permalänk

Nokia jobbar på den uppdateringen, fanns inte med vid release pga ngt klödd med en amerikansk myndighet.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Skrivet av Axelander23:

Ingen som känner till nån annan metod att få igång tethering? Typ ett hack eller nåt liknande?

Undrar jag med! Jag använder gärna en hemmapulad Wifi-sharing-app!

Skrivet av SoulShatter:

Nokia jobbar på den uppdateringen, fanns inte med vid release pga ngt klödd med en amerikansk myndighet.

Jo... fasta 710:an har ju fått nu så förhoppningsvis har dom hyvlat av byråkraterna.

Permalänk
Skrivet av Rymdvanilj:

Jo... fasta 710:an har ju fått nu så förhoppningsvis har dom hyvlat av byråkraterna.

Jo den delen är vad jag hört avklarat, Nokia har sagt att de ska dyka upp i en uppdatering relativt snart. Exakt när de är dock återstår att se.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk

Troligt att den kommer i nästa uppdatering 12070 som rullas ut nu fixar ju batteriet, kameran (bättre vitbalans vid auto) och ljudet (mer bas).

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

Inte så kul som man kan tro

Hej!

Personligen tycker jag INTE du skall vara så sugen på Nokia 800. Har en själv och den är ju snygg och pålitlig, men jag tycker tyvärr att WP är ganska fattigt och tråkigt. Hade jag köpt en telefon idag så hade jag lätt satsat på en Android istället.

...sedan så är ju avsaknaden av tethering otroligt trist. "Snart" har varit svaret på frågan när det kommer sedan telefonen släpptes. Märkligt att en high-end lur saknar en sådan självklar funktion i dagsläget.

Men som sagt: Jag rekommenderar helt klart en Android istället.

Permalänk

det kommer med den kommande "Tango"-uppdateringen...den ligger uppe på Nokias servrar och man kan testa den genom tveksamma medel.

Jag har testat Tango, hade det inte varit för att Svenska och FB-integration saknas så hade jag kört den 24/7

Håller mig till Mango sålänge men ja tethering fanns där och fungerade

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk
Skrivet av AndersSpandex:

Hej!

Personligen tycker jag INTE du skall vara så sugen på Nokia 800. Har en själv och den är ju snygg och pålitlig, men jag tycker tyvärr att WP är ganska fattigt och tråkigt. Hade jag köpt en telefon idag så hade jag lätt satsat på en Android istället.

...sedan så är ju avsaknaden av tethering otroligt trist. "Snart" har varit svaret på frågan när det kommer sedan telefonen släpptes. Märkligt att en high-end lur saknar en sådan självklar funktion i dagsläget.

Men som sagt: Jag rekommenderar helt klart en Android istället.

Varför köpte du en WP om du ville ha en Android? Verkar korkat. Du behöver ju inte förutsätta att andra gör lika korkade val som dig.

Dessutom finns teetering nu, uppdateringen ligger på operatörernas bord, och borde rullas ut typ nu i veckan.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Varför köpte du en WP om du ville ha en Android? Verkar korkat. Du behöver ju inte förutsätta att andra gör lika korkade val som dig.

Dessutom finns teetering nu, uppdateringen ligger på operatörernas bord, och borde rullas ut typ nu i veckan.

Väldigt vad du var lättretad... Lite fattigt att kalla folk korkade utan direkt anledning. Jag köpte inte en WP för att jag ville ha en Android, det hade ju varit lite märligt. Jag fick en Nokia Lumia 800 av jobbet.

Har använt både iPhone och Android tigare och min ytterst PERSONLIGA åsikt är att WP är lite fattigt, men det borde ju alla som läst mitt inlägg ha fattat. Fast för att du också skall förstå det så kommer här: Mitt förra inlägg innehöll en PERSONLIG åsikt, så se upp så du inte blir duperad att köpa något du inte vill ha.