Diablo 3 under eller över förväntningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TinMann:

Som diablo: 0/10 - Som sagt det här är inte diablo och har stora problem med stilen som känns väldigt banal. Oerhört besviken att inse att d2 är det bästa och antagligen sista diablospelet någonsin.

Om du sätter D2 framför D1 är du galen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Om du sätter D2 framför D1 är du galen.

<Crazyfrog> A ring ding ding ding, baw baw baw wwrrroooooom: yabba dabba dabba dee!
http://gifsoup.com/webroot/animatedgifs/808227_o.gif

Då är jag väl galen?
Näe man allvarligt: jag hade jätteroligt i d1 men tycker att d2 var roligare och gillade variationen med acts. D1 var ju bara under katedralen, vilket för tidsperioden räckte. Men jag var jätteglad att se flera typer av kartor i d2 när det kom ut. Lika glad är jag att se att d3 fortsätter leverera variation.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TinMann:

Som diablo: 0/10 - Som sagt det här är inte diablo och har stora problem med stilen som känns väldigt banal. Oerhört besviken att inse att d2 är det bästa och antagligen sista diablospelet någonsin.

Tråkigt att du tycker så! Hur mycket tid har du hunnit spendera på D3? Jag tycker nämligen att även om dom förfinat gameplay och ändrat delar så finns större delen av känslan i D2 kvar. Du säger "som sagt det här är inte diablo...". Jag säger att det är precis så mycket diablo som det ska vara! Kommer bli många timmar framöver för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liraren:

Tråkigt att du tycker så! Hur mycket tid har du hunnit spendera på D3? Jag tycker nämligen att även om dom förfinat gameplay och ändrat delar så finns större delen av känslan i D2 kvar. Du säger "som sagt det här är inte diablo...". Jag säger att det är precis så mycket diablo som det ska vara! Kommer bli många timmar framöver för mig.

Du gör misstaget att tro att Diablo II var en värdig uppföljare till första Diablo. Kuta på i 140Km/h i stora fyrkantiga fält är inte samma sak som långsamt gå genom dungeons till creepy musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liraren:

Tråkigt att du tycker så! Hur mycket tid har du hunnit spendera på D3? Jag tycker nämligen att även om dom förfinat gameplay och ändrat delar så finns större delen av känslan i D2 kvar. Du säger "som sagt det här är inte diablo...". Jag säger att det är precis så mycket diablo som det ska vara! Kommer bli många timmar framöver för mig.

D3 har blivit en 20+ timmar nu. Act 1 på nigtmare med en vän just nu.
Om jag tänker på det så jo, en hel del känns igen från just d2. Men det känns aldrig som diablo ändå: jag saknar den väldigt mörka och kalla världen med färre men individuellt farligare fiender. D1 och D2 känns mer som skräck, D3 känns lite för mycket som äventyr med uppenbara WoW influenser.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Får nog säga lite under! Trodde att man arbetat mer med storyn och grafiken då det är 2012 och inte 2005.

När jag testat med guestpass så får jag säga att storyn lämnar mycket att önska då den är lite väl undermålig och tycker inte man dras med i den. Möjligt att det kommer men det är första intrycket som säljer bäst.

Grafiken lämnar även den mycket att önska då den påminner väldigt mycket om tecknat och så lite detaljer som möjligt. 2012 borde man kunna spruta ur detaljrikedomar och sköna effekter men icke. Man har bestämt sig för att spela säkert och kunna sälja så mycket som möjligt.

Detta är väldigt tråkigt och det lever tyvärr lite väl mycket av hajpen. Det är dock ett klart godkänt spel men det känns som att Blizzard drabbats av Activision-sjukan (vilket jag även nämnt in någon annan tråd) och kör på en enda sak: Sälj tills man stupar och framför allt hajpa...

Det kommer inte bli ett köp nu men kanske senare till något lan eller liknande då jag inte känner behovet av att ha det bara för att...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Det finns ett fusk ute för Diablo 3 nu. Tänker inte länka källa i risk för att sprida det vidare. Det ger en del fördelar för de som lirar Hardcore b.la.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Du kan hitta en build som passar dig här med. Skillnaden är att i D3 är det mer sannolikt att det finns flera som är jämbördiga och det finns fortfarande en del som är lite mer "out there". Det är rätt vanligt nuförtiden att de som intresserar sig för spelmekanik fördömer skillträd som något förlegat och dumt, just för att det bara ger illusionen av många val. Speciellt som D3 där valen ofta innebar att vänta tills senare.

Jo, men det är ändå ett dåligt system eftersom det matematiskt sett finns en överlägsen riktning. Eller det är åtminstone ett väldigt dåligt system utifrån vad Blizzard ville göra då de inte ville skapa ett matematikpussel. Det har de erkänt själva och någon utvecklare kallade det "a shitty system".

Om sedan en viss individ gillar D3 eller inte går ju inte att förutspå. Det finns så många faktorer med, t ex nostaglifaktorn, större konkurrens nuförtiden, att man redan gjort en massa av detta då man spelat D2 så mycket, osv. Tycke och smak är som det är.

Det där lät rätt trist och tråkigt.
Med tanke på hur D2 har utvecklats leder alla val till allas väl. De skills som tidigare var värdelösa (sacrifice osv) är nu helt rimliga skills att använda på grund av synergieffekter. Som du nämner kan man alltid räkna på det och komma fram till att den eller den "builden" är bäst. Skulle jag få för mig att solofarma runor är en hammerdin eller trapassin kanske det bästa. Men eftersom man i regel spelar i 8 manna grupper kommer man till det fina i kråksången.
Beroende på uppställningen kommer effekten av de olika mindre åtråvärda förmågorna hos tex paladinen vara mer lockande, Avengern som är nära på värdelös för allt är lysande i dom sammanhangen.
Detsamma gäller vapen, varför skulle en barbar satsa på att kuta runt med enhandsyxor? jo för att vissa yxor har åtråvärda attribut.
Nu skulle en kunna argumentera för att det faktiskt finns vapen som är bäst, vilket det gör men då måste man lägga till tiden för att få dem.
Det är snarare än förenkling att valmöjligheterna är en illusion. Beräkna snarare speltiden som krävs för den ultimata "builden" än den ultimata "builden"

Jag har aldrig hört ett fördömande av "skillträd" och jag ser det väl inte heller som något som skulle vara relevant för någon eller en åsikt som är värd att respekteras eftersom den är urbota dum och här följer en förklaring till varför.

"skillträdet" i Diablo 2 är separat från "statsen" vilket gör det mer påtagligt att det existerar men jag vill å det högsta hävda att samma princip återfinns i istort sett alla spel med karaktärsutveckling eller påverkande val.
Fallout: (1-2 inget intresse av de senare.) beror Perks på vilka stats du har både i special systemet och din förmåga i tjuveri eller handeldvapen. Vidare så har du tags som ytterligare bidrar till en väg.
Hearts of iron: (eller de flesta Paradox titlar.) Forskningssystemet.
Baldurs gate: föregående val påverkar nästkommande val
En lite nyare action titel som Saints Row the third har samma sak dock med mer linjär grafik.

I övrigt känns det alltmer tröttsamt med att ens val avfärdas som styrda av nostalgi. Det är lika rimligt att anta att folk köper Diablo 3 för att de är osäkra i sig själva eller:

De har spenderbyxorna på sig
De vet vad kidsen vill ha
Impa på tjejen/killen i kassan
Aldrig lärt sig romerska siffror och egentligen skulle köpa 2an

Förövrigt blev jag besviken på poleringen/förenklingen av skill systemet men det har nog redan framgått.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk

Gillade verkligen inte att golvet började brinna vid Butcher. Kändes som Mario 64 eller liknande. Är kommande bossar likadana? Så man måste passa sig för brinnande golv, fallgropar, minor, eller annat som inte borde vara där?

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk

Ett trist hack n slash med isometriskt vy. Gäsp.... spelade jag inte något liknande på amigan, vad hette den nu, immortal eller något? Fågelperspektivet är lika irriterande nu som förr. Varför måste man ha kvar något som infördes för att få fusk-3d känsla innan riktigt 3d var möjlig?

Grafiken är usel, animationer består av vadå.. två sprites? Irriterande röster, ljudeffekter story och miljöer. En total ripoff som man inte ens kan fuska i!

Jag ska tipsa er om ett bra hack n slash. Det heter Severance: Blade of Darkness och den är så överlägsen Diablo 3 i allt att man nästan häpnar.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memento mori:

Jag ska tipsa er om ett bra hack n slash. Det heter Severance: Blade of Darkness och den är så överlägsen Diablo 3 i allt att man nästan häpnar.

http://www.youtube.com/watch?v=HOxxZSJeoU8

Överlägset D3, va?. Ge upp...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Avstängd

Vill man ha lite mer realistiskt taktisk Hack ´n Slash så är ju Mount & Blade att föredra, kommer inte ihåg vad den senaste versionen heter.

D3 är ett Action Hack ´n Slash men vill man ha ett RPG Hack ´n Slash så är ju Titan Quest ett betydligt bättre alternativ, dock något sämre än D2 men helt klart att kolla in för dem som inte gjort det.

Permalänk
Medlem

Över förväntningarna, det bästa spelet på väldigt länge. Älskat alla diablo spel dock.

Permalänk

Jag tycker att de har lyckats bra med Diablo 3. Har hittills inte fått några större problem utan allt har rullat på som det ska. Skön gameplay och lite roliga dialoger mellan karaktärerna gör att det blir en trivsam upplevelse. Det enda negativa jag kan anmärka på är pingen som är något hög. Detta beror såklart på att spelet är nytt och många spelar. Något bättre grafik skulle inte heller varit helt helt fel, men hur som helst, i linje förväntningarna helt klart.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker Monks är alldeles för OP jämfört med andra klasser? Hoppas på en nerf på dem snart. Hoppas verkligen de ska hålla på göra olika klasser olika bra.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Efter att långsamt ha kört klart normal och nightmare måste jag säga att jag är smått besviken.. När man väl hade fått gear i nightmare kunde man masspulla allt (till och med om man satt med en AFK polare i Co-op!!). Dessutom saknades det tactics på alla bossar, bara massa tanknspank. Oavsett så hoppas jag innerligt att hell och inferno blir svårare än såhär, och definitivt att PvPn blir ordentligt bra.

Permalänk
Medlem

Nu när man spelat igenom första varvet så ser man hur dom har tagit dom olika monstren från diablo 1 och 2 och blandat in som olika bossar.
Som Butcher som är först "bosen" man möter i diablo som man har ett helvet med för man är så låg level nu är det sista bosen i act1 och mycket lättare eftersom nu har man gått upp i level innan man kommer till honom.
D3 är kul och jag kommer säkert spela igenom alla svårighetsgrader men måste säga 2'n är bättre upplagt med storyn än vad 3'an är fast det är min personliga åsikt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kagamex:

..., och definitivt att PvPn blir ordentligt bra.

Som jag har förstått det så kommer PvP endast bli en arena mode och du kommer inte få några exp eller loot ifrån motståndarna.

Permalänk
Medlem

är inne i inferno nu och måste säga att spelet är över förväntan. nu börjar det verkligen bli en utmaning och här klarar man sig inte igenom med vilken gear eller tactic somhelst.

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Medlem

Än så länge är det väldigt skoj, jag körde Diablo 2 väldigt "casual" och detta känns väldigt Diablo2 för mig både storymässigt och gameplaymässigt (hur de presenterar spelet, små detaljer här och där).

Normal går att köra igenom med alla karaktärer solo gissar jag (spelet Demon Hunter själv utan större probs), sen så blir det klart mer utmanande och faktiskt roligare på Nightmare och uppåt.

I like it!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Det där lät rätt trist och tråkigt.
Med tanke på hur D2 har utvecklats leder alla val till allas väl. De skills som tidigare var värdelösa (sacrifice osv) är nu helt rimliga skills att använda på grund av synergieffekter. Som du nämner kan man alltid räkna på det och komma fram till att den eller den "builden" är bäst. Skulle jag få för mig att solofarma runor är en hammerdin eller trapassin kanske det bästa. Men eftersom man i regel spelar i 8 manna grupper kommer man till det fina i kråksången.
Beroende på uppställningen kommer effekten av de olika mindre åtråvärda förmågorna hos tex paladinen vara mer lockande, Avengern som är nära på värdelös för allt är lysande i dom sammanhangen.
Detsamma gäller vapen, varför skulle en barbar satsa på att kuta runt med enhandsyxor? jo för att vissa yxor har åtråvärda attribut.
Nu skulle en kunna argumentera för att det faktiskt finns vapen som är bäst, vilket det gör men då måste man lägga till tiden för att få dem.
Det är snarare än förenkling att valmöjligheterna är en illusion. Beräkna snarare speltiden som krävs för den ultimata "builden" än den ultimata "builden"

Jag har aldrig hört ett fördömande av "skillträd" och jag ser det väl inte heller som något som skulle vara relevant för någon eller en åsikt som är värd att respekteras eftersom den är urbota dum och här följer en förklaring till varför.

"skillträdet" i Diablo 2 är separat från "statsen" vilket gör det mer påtagligt att det existerar men jag vill å det högsta hävda att samma princip återfinns i istort sett alla spel med karaktärsutveckling eller påverkande val.
Fallout: (1-2 inget intresse av de senare.) beror Perks på vilka stats du har både i special systemet och din förmåga i tjuveri eller handeldvapen. Vidare så har du tags som ytterligare bidrar till en väg.
Hearts of iron: (eller de flesta Paradox titlar.) Forskningssystemet.
Baldurs gate: föregående val påverkar nästkommande val
En lite nyare action titel som Saints Row the third har samma sak dock med mer linjär grafik.

I övrigt känns det alltmer tröttsamt med att ens val avfärdas som styrda av nostalgi. Det är lika rimligt att anta att folk köper Diablo 3 för att de är osäkra i sig själva eller:

De har spenderbyxorna på sig
De vet vad kidsen vill ha
Impa på tjejen/killen i kassan
Aldrig lärt sig romerska siffror och egentligen skulle köpa 2an

Förövrigt blev jag besviken på poleringen/förenklingen av skill systemet men det har nog redan framgått.

Skillträd bygger på grunden att du får de mest kraftfulla förmågorna sist, vilket ger färre möjligheter än samma mängd förmågor där du får välja fritt. Det pga det självklara i att om man får välja fritt så måste man försöka göra fler skills användbara och inte bara ett steg på vägen. Gärna ska man samtidigt begränsas i valmöjligheter då det lättare leder till kvalitet framför kvantitet.

Ett bra exempel på att kvantitet inte ger bra alternativ är kortspel som Magic: The Gathering. Där har man en rent sjuk mängd alternativ men likväl finns det några få alternativ som är bättre än alla andra. Det gäller dock att hitta en sweet spot då för få val begränsar lika mycket.

Skillträd kan göras på bättre och sämre sätt, precis som allt annat, men designen där du ska offra att ha kul nu för att det ska gå bättre sedan är en rutten grund att bygga på enligt mig. Ett spel som istället satsar på att du hela tiden ska göra det bästa av nuet är ett spel som värderar den tid du lägger ner på spelet. Vad du vill säga med dina exempel har jag ingen aning om för t ex Fallout 1 och 2 har inte alls något som liknar skillträd. De har ett klart friare system.

Du verkar dock missat totalt att jag talar om spelkoncept och inte vad en individ gillar, vilket jag direkt påpekat. Man får tycka om vad man vill och ofta är det något man inte direkt har kontroll över. Jag tycker t ex inte det är speciellt roligt att spela Schack, men samtidigt tycker jag det är ett mycket mer elegant skapat spel än flera saker jag tycker bättre om att spela. Det är heller inte så att, även om man håller med mig, man tycker att D3 lyckas med allt det försöker vara. Jag tycker inte D3 är perfekt, men jag tycker det är smartare än D2.

Permalänk
Medlem

Varför döpa spelet till Diablo 3 om dom struntar i att ta med alla dom element med Diablo 2 som var så bra?
Hur roligt blir det PvP? En 60 munk mot en 60 munk.

Sen varför får t.ex få en ny runa var 5e level, som man ändå bara kan använda på en skill som är sämre än den nya man precis fick?

Ni får tycka vad ni vill. Men jag tycker Blizzard sket i det blåa skåpet denna gång.
Diablo 3 är WoW med en annan kameravinkel.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Varför döpa spelet till Diablo 3 om dom struntar i att ta med alla dom element med Diablo 2 som var så bra?
Hur roligt blir det PvP? En 60 munk mot en 60 munk.

Sen varför får t.ex få en ny runa var 5e level, som man ändå bara kan använda på en skill som är sämre än den nya man precis fick?

Ni får tycka vad ni vill. Men jag tycker Blizzard sket i det blåa skåpet denna gång.
Diablo 3 är WoW med en annan kameravinkel.

De skills man får sist är inte alls nödvändigtvis bättre än de man fick först.

Permalänk
Medlem

Jag är också fruktansvärt besviken och ångrar att jag inte provade betan före jag köpte spelet.

Först och främst saknas ju skilltree så jag har ingen möjlighet att bygga en figur som jag vill spela utan alla figurer får samma egenskaper. Blizzards svar på detta var att nybörjare inte skulle bygga "fel" egenskaper. För mig är det en del av ett spel, att jag har rätt att prova mig fram till det som passar mig och hur jag vill spela, men även att göra "fel".

Sedan så är ju vapenhanteringen helt värdelös. Det är bara Barbaren som slår med sitt vapen, alla andra använder bara vapnet i handen för att få extra fördelarna t ex 3% speed.

Grafiken är inte heller vad jag förväntar mig av ett spel som släpps 2012.

Jag har inte haft något problem att logga in ännu i alla fall, även om det verkar vara en hel del andra som klagat på att de blir utsparkade när de tappat uppkopplingen.

Om ni är sugna på att köpa spelet rekommenderar jag er start att prova det hos en kompis först. Det finns inte mycket kvar av ursprungliga Diablo 1 och 2. Spelet borde heta någonting annat, men det säljer väl bättre att göra ett helt nytt Hack n Slash och döpa det D3.

Permalänk
Medlem

Var lite för enkelt, bossarna blir ju inte ens svåra på inferno :/

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ett väldigt roligt spel, men jag väntade mig mer av Blizzard.

De har haft 12 år på sig att skriva storyn, ändå känns den ganska ogenomtänkt och förutsägbar på många ställen. Cutscenen mellan Act 1 och 2 t.ex., satan vad de inte tänkt där.
Även animationerna och grafiken överlag lämnar mycket att önska.

EDIT:
Tycker den här tråden borde ha en omröstning med tre alternativ, typ:

  • Över mina förväntningar

  • Precis vad jag förväntade mig

  • Under mina förväntningar

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

kul att man inte får välja över 1920x1080 >_< fungerar inte portait mode heller

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

har sutte 43timmar mellan tisdag å fredag och ja som tiden visar så har jag fastnat riktigt hårt körde 4co-op så vi har kört igenom normal samt nightmare och första acten på Hell å fy satan vad hell är svårt.

EDIT. tyckte spelet är helt klart underbart å bakgrunden är riktigt snygg visst lite tecknad grafik men spelar spelet för att det är ett sjukt roligt spell inte för att det är snyggt.

Permalänk
Medlem

Det är kul, hade inga förväntningar så spelet är "ungefär som jag förväntade mig".
Storyn är lite halvlam, men det kunde varit värre. Klasserna är roliga, men ganska obalanserade.

Dock är allt runtomkring (AHbuggar, loginproblem, serverkrashes) helt enkelt undermåligt.
Blizzard beter sig som det var deras förta stora online-release, vilket det verkligen inte är.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Långt under förväntningarna, är otroligt besviken faktiskt.

- Battle.net "2.0" som gör spelet fullständigt osocialt.
Finns ingen game lista, inga game namn, inga channels, inga whispers.
Du kan inte chatta med folk som du inte har på din lista, public game systemet är skräp rakt igenom.
Folk kommer in och säger inte ett ord (om dom äns stannar längre än 5 sekunder).
Totalt omöjligt att få nya vänner att spela med.

- Ingen PvP.
Diablo 2 höll i alla år tack vare PvP.
Inte äns dueller finns som hade tagit 5 minuter för programmerarna att implementera.
Jag vill inte ha en förbannad anonym wow arena som ska implementeras senare, jag vill ha dueller, hostile, open world pvp.

Jag är redan trött på spelet och det har inte äns gått en vecka.

Finns många många fler saker som jag tycker är dåliga men dessa är de största problemen.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]