Dator kan inte boota win 64 bit men kan installera 32 bit

Permalänk

Dator kan inte boota win 64 bit men kan installera 32 bit

Nyss byggt ny dator men när jag skulle installera windows 7 64-bit kunde inte datorn boota från skivan. Försökte med två olika 64-bit versioner. Testade sedan med en 32-bitsversion och installationen kunde slutföras. När jag sedan testar med 64-bitsskivorna och trycker på boot from CD så startar den windows, någon som vet vad felet kan vara?

EDIT: Jag har även testat att ha läsaren som både prio 1 och 2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Skivorna borde funka, filerna finns i alla fall på dem och jag har en i5-2500 så processorn borde det ju inte vara.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Att filerna finns på skivan spelar ingen större roll om de faktiskt fungerar, utgår då ifrån att det är originalskivor?

Permalänk

Nej det är inte originalskivor, men har aldrig stött på ett sånt här problem med piratversioner förut, kan det vara ytterligare biosinställningar som ska göras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockavich:

Nej det är inte originalskivor, men har aldrig stött på ett sånt här problem med piratversioner förut, kan det vara ytterligare biosinställningar som ska göras?

piratversioner aja baja...

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Skrivet av SvinVild:

piratversioner aja baja...

jaaa fy på han xD

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk

Körde dban för att blåsa rent hårdisken, nu får jag samma meddelande som när jag försökte installera 64-bit första gången "reboot and select proper boot device". Är det troligt att ett äkta windows skulle fungera eller är det något annat?

Permalänk
Medlem

Rekomenderar att prova köra installationen från en usb sticka, det funkade iaf för mig när jag hade ett liknande problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Då låser vi tråden eftersom det är piratversion. Aja baja som sagt

*Tråd Låst*