Permalänk
Sötast

Riktigt läckert!

Hoppas nu bara att servicepersonalen på inet lär sig att öppna minnesluckan på laptops medans du är så duktig på att bygga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Massor av citat, text och snygga bilder

Bra jobbat, även fast det var en lite mindre update.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av C4B12:

Du gör väldigt fina byggen dude. Roligt att se något rejält här i forumet.

Tack! Kul att höra.

Skrivet av Allexz:

Riktigt läckert!

Hoppas nu bara att servicepersonalen på inet lär sig att öppna minnesluckan på laptops medans du är så duktig på att bygga

Haha! Ska försöka att inte leverera den med några dolda fel.

Skrivet av HerrGoreMann:

Bra jobbat, även fast det var en lite mindre update.

Tackar!

DEL V

Tillbaka efter ett litet uppehåll, men nu kör vi vidare!

Testmontering av bottenplattan och grafikkortet, plattan är lite förskjuten så rören är lite snea.

Dremlade GPU-blocket något, fortfarande en hel del material att ta bort för att det ska passa bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

DEL V

Tillbaka efter ett litet uppehåll, men nu kör vi vidare!

Testmontering av bottenplattan och grafikkortet, plattan är lite förskjuten så rören är lite snea.
http://img713.imageshack.us/img713/1820/74563036.jpg

http://img217.imageshack.us/img217/2661/95625622.jpg

Dremlade GPU-blocket något, fortfarande en hel del material att ta bort för att det ska passa bra.
http://img215.imageshack.us/img215/83/99205412.jpg

Fortsatt bra jobbat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Så jäääävla snyggt!!!!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg byggt det där!

Men på sista bilden, dom där slang klamrarna som du har på ström kablarna.
Antar att dom bara sitter där temporärt medans du bygger/monterar, ser ut att vara kortis varning annars

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla snyggt

Permalänk
Medlem

Går lite sakta framåt tycker jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Går lite sakta framåt tycker jag?

Mästerverk tar tid

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Mästerverk tar tid

Sant!

Permalänk

Riktigt snyggt bygge det verkar bli.
Bilderna som är väldigt svartvita så när som på det röda får mig att tänka på filmen Sin City.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk

Sjukt häftigt projekt! Anar att du ska använda typ meyhems ice white lr ngt? ska själv använda det snart så kommer bli kul om du nu ska använda det se hur det ser ut Och Fläkt monteringen tyckte jag så otroligt snyggt ut väldigt innovativt! Snyggt!

Permalänk
Proffsmoddare

Som vanligt när Laine är i farten så är det perfektion som eftersträvas, och det förmedlas väl genom bilderna. Mycket är så finstilt att det är svårt att förstå va du har gjort. Bara titta på moderkortet, det ser ju ut att ha varit sådär jämt. Galet bra gjort! Radiatorerna är också sjukt najs, jag menar - Det ser ju ut som att de säljs sådär. Fläkten näst intill i radiatorn, klockrent!

Bilderna ser färgredigerade ut, men det är de inte, eller? Det är sådana detaljer i dina byggen som lägger dem på en helt annan nivå, de har en helt annan klass än övriga. Det är inte jätte svårt att vattenkyla en liten dator, men det är näst intill omöjligt att göra det smakfullt och snyggt, med smarta finesser och framförallt välgjort. Hittills är det i princip bara du som lyckats med det, både här och med din Purple Haze, enligt mig iallafall.

Dina färgval är smakfulla, och kompositionen är perfekt! Det ser ut som en möbel, om man kan säga så. Som någon dyr designmöbel.

Lycka till med de framtida uppdateringarna! Jag ser fram emot att få se vad som bjuds härnäst!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Som vanligt när Laine är i farten så är det perfektion som eftersträvas, och det förmedlas väl genom bilderna. Mycket är så finstilt att det är svårt att förstå va du har gjort. Bara titta på moderkortet, det ser ju ut att ha varit sådär jämt. Galet bra gjort! Radiatorerna är också sjukt najs, jag menar - Det ser ju ut som att de säljs sådär. Fläkten näst intill i radiatorn, klockrent!

Bilderna ser färgredigerade ut, men det är de inte, eller? Det är sådana detaljer i dina byggen som lägger dem på en helt annan nivå, de har en helt annan klass än övriga. Det är inte jätte svårt att vattenkyla en liten dator, men det är näst intill omöjligt att göra det smakfullt och snyggt, med smarta finesser och framförallt välgjort. Hittills är det i princip bara du som lyckats med det, både här och med din Purple Haze, enligt mig iallafall.

Dina färgval är smakfulla, och kompositionen är perfekt! Det ser ut som en möbel, om man kan säga så. Som någon dyr designmöbel.

Lycka till med de framtida uppdateringarna! Jag ser fram emot att få se vad som bjuds härnäst!

Extremt bra sammanfatting på vad vi alla tycker!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av HerrGoreMann:

Fortsatt bra jobbat.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar!

Skrivet av Chosz:

Så jäääävla snyggt!!!!

OMGZ0RZ!

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Riktigt snygg byggt det där!

Men på sista bilden, dom där slang klamrarna som du har på ström kablarna.
Antar att dom bara sitter där temporärt medans du bygger/monterar, ser ut att vara kortis varning annars

Det är bara för att få ordning på kablarna, precis som du säger. Det är verkligen ingen permanent lösning, iallafall inte i det utförandet.

Skrivet av Mimematis:

Riktigt jävla snyggt

Tack!

Skrivet av Tunezz:

Går lite sakta framåt tycker jag?

Ska uppdatera äääääännu långsammare nu! Haha, nej men det är mycket som pågår bakom kulisserna också med pappersarbete och dokumentering, samt att Inet-folket ska hänga med på noterna. Hade det varit en dator till mig själv så hade det gått mycket snabbare, men eftersom att det är en produkt som jag skapar åt någon annan så kan jag inte leverera en batmobil och tvinga ägaren att gilla läget.

Skrivet av WoXeR123:

Mästerverk tar tid

Det där var ett schysstare sätt att uttrycka det på!

Skrivet av Mattsingen:

Riktigt snyggt bygge det verkar bli.
Bilderna som är väldigt svartvita så när som på det röda får mig att tänka på filmen Sin City.

Yeah det blir lite Sin City-känsla på det. Man kanske skulle kasta ihop ett litet filmklipp i samma stuk, haha.

Skrivet av Kevin1992:

Sjukt häftigt projekt! Anar att du ska använda typ meyhems ice white lr ngt? ska själv använda det snart så kommer bli kul om du nu ska använda det se hur det ser ut Och Fläkt monteringen tyckte jag så otroligt snyggt ut väldigt innovativt! Snyggt!

Du är nära! Ska använda Ice Dragon-vätska, men jag tror att det är samma vätska som Ice White. Företagen hade ju samarbete.

Skrivet av sack:

Som vanligt när Laine är i farten så är det perfektion som eftersträvas, och det förmedlas väl genom bilderna. Mycket är så finstilt att det är svårt att förstå va du har gjort. Bara titta på moderkortet, det ser ju ut att ha varit sådär jämt. Galet bra gjort! Radiatorerna är också sjukt najs, jag menar - Det ser ju ut som att de säljs sådär. Fläkten näst intill i radiatorn, klockrent!

Bilderna ser färgredigerade ut, men det är de inte, eller? Det är sådana detaljer i dina byggen som lägger dem på en helt annan nivå, de har en helt annan klass än övriga. Det är inte jätte svårt att vattenkyla en liten dator, men det är näst intill omöjligt att göra det smakfullt och snyggt, med smarta finesser och framförallt välgjort. Hittills är det i princip bara du som lyckats med det, både här och med din Purple Haze, enligt mig iallafall.

Dina färgval är smakfulla, och kompositionen är perfekt! Det ser ut som en möbel, om man kan säga så. Som någon dyr designmöbel.

Lycka till med de framtida uppdateringarna! Jag ser fram emot att få se vad som bjuds härnäst!

Som vanligt när Hannes är i farten så flödar välformulerade och charmiga ord ut på forumet. Påminn mig, är du singel? Bara med dig - är det helt okej!

Angående färgerna så har jag fotat med "custom WB" och den har en kalkylerad vitbalans efter studion och ljuset. På något sätt förvränger nog ljuset färgbalansen lite, och gör att sakerna ser lite urvattnade ut.

Jag har inte riktigt forskat i det, utan gillar mest läget. Det ser ju rätt häftigt ut ändå.

Om bygget är så bra som du får det att låta så kommer det att ha en styck glad ägare i slutet!

Skrivet av LTsm:

Extremt bra sammanfatting på vad vi alla tycker!

Grazie mille!

En liten sneakpeak till er, jag orkar inte riktigt hitta på någon del-indelning just nu, så detta är en superpreview 3.0 ultrategra II.

Permalänk
Skrivet av sack:

Som vanligt när Laine är i farten så är det perfektion som eftersträvas, och det förmedlas väl genom bilderna. Mycket är så finstilt att det är svårt att förstå va du har gjort. Bara titta på moderkortet, det ser ju ut att ha varit sådär jämt. Galet bra gjort! Radiatorerna är också sjukt najs, jag menar - Det ser ju ut som att de säljs sådär. Fläkten näst intill i radiatorn, klockrent!

Bilderna ser färgredigerade ut, men det är de inte, eller? Det är sådana detaljer i dina byggen som lägger dem på en helt annan nivå, de har en helt annan klass än övriga. Det är inte jätte svårt att vattenkyla en liten dator, men det är näst intill omöjligt att göra det smakfullt och snyggt, med smarta finesser och framförallt välgjort. Hittills är det i princip bara du som lyckats med det, både här och med din Purple Haze, enligt mig iallafall.

Dina färgval är smakfulla, och kompositionen är perfekt! Det ser ut som en möbel, om man kan säga så. Som någon dyr designmöbel.

Lycka till med de framtida uppdateringarna! Jag ser fram emot att få se vad som bjuds härnäst!

Haha! Ska du säga? Du gör precis lika noggrant.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tycker nätagget sitter lite snett på den näst senaste bilden

Vet inte om du har tagit upp det, men med vad använder du för utrustning för dessa fina bilder?

Skrivet av Laine:

Som vanligt när Hannes är i farten så flödar välformulerade och charmiga ord ut på forumet. Påminn mig, är du singel? Bara med dig - är det helt okej!

(Kolla spoilern för svaret, om du vågar )

Dold text
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Som vanligt när Hannes är i farten så flödar välformulerade och charmiga ord ut på forumet. Påminn mig, är du singel? Bara med dig - är det helt okej!

Nej. Jag är inte gay, men bara med dig - är det helt okej! <3

Förövrigt älskling, de senaste bilderna är euphoriska! Jag skulle betala stora pengar för ett Laine bygge! Hälsa det till din uppdragsgivare!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, fräsig kärra

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än Hålla med Hannes i hans ord! Dina byggen är helt otroliga.

Bara kreativiteten i Radd/fläkt är ju helt i en annan värld! Vore kul att se hur det presterar

Keep up the good work!

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk

Jag vill se mer!!!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Hur går det?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av HerrGoreMann:

Hur går det?

Jag sitter och väntar in folket på "andra sidan" så att jag inte springer iväg för långt i förväg. Men jag ska se om jag inte kan presentera något nytt väldigt snart!

Allting ska ju dokumenteras åt både ett, sju och trettio håll.

Permalänk
Medlem

Ich demand pictures!

Nej men väldigt väldigt väldigt fint!

du kommer väl i håg den där datorn du är skyldig mig? så det är bara skicka den här när du är klar tack!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Ska uppdatera äääääännu långsammare nu! Haha, nej men det är mycket som pågår bakom kulisserna också med pappersarbete och dokumentering, samt att Inet-folket ska hänga med på noterna. Hade det varit en dator till mig själv så hade det gått mycket snabbare, men eftersom att det är en produkt som jag skapar åt någon annan så kan jag inte leverera en batmobil och tvinga ägaren att gilla läget.

Kan du leverera en Batmobil?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Kan du leverera en Batmobil?!

haha I lol'd so hard!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av biorrith:

Kan du leverera en Batmobil?!

Nästa gång!

Såhär får vi inte göra egentligen, men jag orkar inte vänta mer;

DEL VI

Lacken på mellangolvet är bara för att visa ojämnheter, väldigt tunt lager innan jag spacklar och leker.

Som ni ser är det gummiupphängt, detta ska bytas mot en lösning i aluminium.

Over and out!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Nästa gång!

Såhär får vi inte göra egentligen, men jag orkar inte vänta mer;

DEL VI

Lacken på mellangolvet är bara för att visa ojämnheter, väldigt tunt lager innan jag spacklar och leker.

http://img825.imageshack.us/img825/5067/14859572.jpg

http://img837.imageshack.us/img837/3493/31435232.jpg

Som ni ser är det gummiupphängt, detta ska bytas mot en lösning i aluminium.
http://img710.imageshack.us/img710/7894/45862832.jpg

http://img801.imageshack.us/img801/2186/38265702.jpg

http://img214.imageshack.us/img214/5590/20770158.jpg

Over and out!

Yaaaayyy!!! Najs som fan!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Snygga byggloggsbilder
Snygg sleevning
Snygg dator
Ursäkta caps men måste sammanfatta med - FAN VAD SNYGGT!!!!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vid första syn tänker man bara "en kåpa som täcker. Vad stilrent, nice touch". Men sen inser man hur mycket tid och planering det egentligen är under. Jag tänker då inte bara på placering av sakerna, utan gummiupphägninen, (alu?)profilerna och den hålborrade plattan.

Ena nipplen från reservoaren går rätt ner i golvet. Är det för att man ska kunna vända upp-och-ner på burken när man fyller systemet? Smidigt!