Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

Har inte riktigt fattat detta, men om jag har en character, som inte har dött, kan jag då ansluta till en ny server, med samma gear som jag hade samlat ihop på en annan?

Yes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

Har inte riktigt fattat detta, men om jag har en character, som inte har dött, kan jag då ansluta till en ny server, med samma gear som jag hade samlat ihop på en annan?

Du har exakt den gubben med den gearen som du avslutade med på vilken server som helst, du kan hoppa mellan 10 olika och du har samma saker(utan om det det finns någon bugg som gör att allt försvinner, men det har jag inte hört om än)

Om du däremot dör, då förlorar du allting.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Det är fasen vad det ska vara svårt att joina en server. Kan inte någon sätta uppen sweclockersserver med lösen som bara sweckare kan joina?

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Du har exakt den gubben med den gearen som du avslutade med på vilken server som helst, du kan hoppa mellan 10 olika och du har samma saker(utan om det det finns någon bugg som gör att allt försvinner, men det har jag inte hört om än)

Om du däremot dör, då förlorar du allting.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha på tal om det, körde för några timmar sedan och dog, disconnectade och gick in på samma server igen, så spawnar jag med samma gear som jag hade innan jag dog

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Haha på tal om det, körde för några timmar sedan och dog, disconnectade och gick in på samma server igen, så spawnar jag med samma gear som jag hade innan jag dog

Hände mig och en polare igår med, spawnade i ett av husen i cherno, fullt med fiender, vi dödade och dog flera gånger om och spawnade på samma ställe som första gången i huset, tyvärr räknades inte looten osv. för senare den natten spawnade vi åter i huset med gearen innan "buggrundan".

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Gissar att Main-servern är i full brand då jag inte kan komma in på någon server för tillfället
Hoppas att Rocket kan uppgradera den lite, anar att han inte väntade sig att 40k+ skulle spela hans mod

Klagar dock inte då min karaktär ligger lite knipigt till strax utanför NW flygfältet, vill inte direkt kasta mig över att ta mig ut ur området haha

Är riktigt kul att hänga med FB gruppen, är en stor grupp och alla är riktigt trevliga

Låg också där tidigare idag men fick ordnat det när jag kom hem efter jobbet. En bandit stod och kikade runt över flygplatsen när jag kom in, men ett par hagelsalvor i nacken senare så var hans vapen och övrig gear fullt tillgänglig för mig.

Jag klarade att komma in innan det blev för tungt för servern. Detta ledde ju också till att det var väldigt få spelare på servern så nu har jag skaffat riktigt fin gear då jag inte stött på en kotte förutom ovan nämnda bandit och polarn jag sprang runt med.

Permalänk
Medlem

Måste fråag, kan folk spela eller är det smockfullt idag?
Jag har precis isntallerat allting och jag får bara upp "waiting for server response" Har sökt i tråden men inte funnit någon som har en lösning?

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Och där dog jag, av någon random bandit efter att ha spawnat på fel ställe (inte där jag loggade ut) utan startade istället vid Elektro.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Får wait for server response i riktigt lång tid nu. Någon som vet vad felet är? Prövat på ett par servrar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Får wait for server response i riktigt lång tid nu. Någon som vet vad felet är? Prövat på ett par servrar.

samma för mig , har suttit och väntat i 40 min snart

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Får wait for server response i riktigt lång tid nu. Någon som vet vad felet är? Prövat på ett par servrar.

Hade så på varenda server tills jag prövade EU6, där fungerar det kanon!

Permalänk

Ni får försöka lira vid lite uddare tider, så är det enkelt att komma in. Nu när så många spelsidor har hypat modden så pass mycket så är det ju uppenbarligen smockat på helger och kvällar. Inget direkt konstigt över det. Lägg er lite tidigare på kvällen och gå upp tidigare på morgonen för att hinna lira några timmar då istället innan jobb/plugg Även om det är många spelare även då, så verkar det iaf inte heller vara lika många tokiga bandit-pack överallt. Perfekt tillfälle att ge sig på lite mer vågade raids och finna bättre gear.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

blev lite intresserad av arma 2 när jag såg denna del av forumet och framförallt dayZ modden. Hittade något som hette Arma2 Free, är det något att ha? fungerar det med dayZ modden? vad skiljer sig ifrån free och det riktiga spelet?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ja, det har verkligen fått enorm uppmärksamhet. Tror knappast Rocket kunde gissa att hans alpha-mod skulle uppnå sådan popularitet, allafall inte så snabbt

Jag måste dock säga att jag tycker det är märkligt att ingen större spelutvecklare redan gjort ett spel med liknande upplägg tidigare. Nu har jag dock som sagt inte spelat andra zombie-spel så det är ju möjligt att det finns liknande men det är allafall inget jag hört om.

Närmaste jag kan komma på är Stalker (inte direkt zombies, men känslan är snarlik), med samma skön atmosfär och survivor horror.

Kanske har de inte vågat satsa på denna mer oförlåtande/realistiska speltypen för att de trodde det inte skulle dra till sig tillräckligt många spelare. Tydligen verkar det göra det

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Kanske har de inte vågat satsa på denna mer oförlåtande/realistiska speltypen för att de trodde det inte skulle dra till sig tillräckligt många spelare. Tydligen verkar det göra det

Precis därför. Du ser ju hur genren har utvecklat sig. L4D, Killing Floor osv. Det är Hack & Slash som säljer mestadels, men kanske trenden är bruten?!
Hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogge:

Det är fasen vad det ska vara svårt att joina en server. Kan inte någon sätta uppen sweclockersserver med lösen som bara sweckare kan joina?

Tyvärr så går detta inte att göra i dagsläget. Eftersom att man kan spela med sina karaktärer på alla servrar så måste alla servrar ha samma spelregler. Som ett exempel så kanske något gäng startar upp en server och sätter lösenord på den så att enbart de kan spela på den, då är det ju självfallet att de sätter ner zombie-raten och lootar alla militärområden. Ifall någon skulle göra så; skulle de ha en otrolig stor fördel och då de joinar andra servrar. Detta är en av anledningarna till att man inte får ha lösenord på servrar.

Dock så skulle det varit trevligt om alla swecare kunde hänga på en server, där endast swecare skulle få vara.

Skrivet av DragonRapide:

blev lite intresserad av arma 2 när jag såg denna del av forumet och framförallt dayZ modden. Hittade något som hette Arma2 Free, är det något att ha? fungerar det med dayZ modden? vad skiljer sig ifrån free och det riktiga spelet?

Jag har för mig att det ska krångla med gratis versionen av Arma 2. Om du skulle få igång det så kommer alla texturer vara väldigt lågupplösta. Men köp spelet vet jag, även jag som hyfsat fattig student hade 250kr att spendera på detta spel. I min mening var det värt varenda öre och spelglädjen är enorm.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Skrivet av 51eYez:

Tyvärr så går detta inte att göra i dagsläget. Eftersom att man kan spela med sina karaktärer på alla servrar så måste alla servrar ha samma spelregler. Som ett exempel så kanske något gäng startar upp en server och sätter lösenord på den så att enbart de kan spela på den, då är det ju självfallet att de sätter ner zombie-raten och lootar alla militärområden. Ifall någon skulle göra så; skulle de ha en otrolig stor fördel och då de joinar andra servrar. Detta är en av anledningarna till att man inte får ha lösenord på servrar.

Dock så skulle det varit trevligt om alla swecare kunde hänga på en server, där endast swecare skulle få vara.

Jag har för mig att det ska krångla med gratis versionen av Arma 2. Om du skulle få igång det så kommer alla texturer vara väldigt lågupplösta. Men köp spelet vet jag, även jag som hyfsat fattig student hade 250kr att spendera på detta spel. I min mening var det värt varenda öre och spelglädjen är enorm.

jag funderar på det men arma 3 kommer ju ut relativt snart och behöver uppgradera mitt grafikkort så det blir tight i budgeten

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av 51eYez:

Tyvärr så går detta inte att göra i dagsläget. Eftersom att man kan spela med sina karaktärer på alla servrar så måste alla servrar ha samma spelregler. Som ett exempel så kanske något gäng startar upp en server och sätter lösenord på den så att enbart de kan spela på den, då är det ju självfallet att de sätter ner zombie-raten och lootar alla militärområden. Ifall någon skulle göra så; skulle de ha en otrolig stor fördel och då de joinar andra servrar. Detta är en av anledningarna till att man inte får ha lösenord på servrar.

Dock så skulle det varit trevligt om alla swecare kunde hänga på en server, där endast swecare skulle få vara.

Jag har för mig att det ska krångla med gratis versionen av Arma 2. Om du skulle få igång det så kommer alla texturer vara väldigt lågupplösta. Men köp spelet vet jag, även jag som hyfsat fattig student hade 250kr att spendera på detta spel. I min mening var det värt varenda öre och spelglädjen är enorm.

Jo det kan man. finns redan servrar till det.

Permalänk
Medlem

Problemet ligger i att alla alfa servrar snackar med servern som har hand om karaktärerna och statistiken, när denna sen blir totalt överbelastad so blir det login och spawn problem för de som försöker hoppa in.

Skrivet av DragonRapide:

blev lite intresserad av arma 2 när jag såg denna del av forumet och framförallt dayZ modden. Hittade något som hette Arma2 Free, är det något att ha? fungerar det med dayZ modden? vad skiljer sig ifrån free och det riktiga spelet?

Arma 2 Free stödjer inte mods samt saknar kontinenten som day-z utspelar sig på, du kan komma runt detta genom att köra med arma free och köra operation arrowhead enbart men då kommer du ha lägre textur och ljud kvalitet, samt att det inte direkt är stött av modet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nire431:

Tjenare alla glada spelare, vi i LaZy Gamers sitter och nöter detta spelet för full och vill gärna ha in flera människor på våran Teamspeak server som vill spela med oss! Vi är ett gäng goa killar 20-26 år. Som skapat detta lilla "community" där vi spelar diverse spel ihop! Så kom in på våran server och lira med oss eller säg bara hej! Teamspeak 3 server: T309.DARKSTARLLC.COM:10187

Vi har även hemsida & FB sida för att hålla er uppdaterade om Teamspeak ipn med mera.

www.lazygamers.se http://www.facebook.com/LaZyGamers

Välkommna!

/Nire

Kan rekommendera att ni joinar denna grupp, är ett extremt vänligt och underhållande gäng!

Dayz är ett oerhört bra spel men det brottas med en del svårigheter tycker jag. Dess positiva saker är dess unikhet och känslan man får av att spela. Känslan man får när man kryper runt i chernonaus/elektro och försöker lyssna efter zombies/andra spelare är obeskrivlig eller när man är i strid med någon är rädd för att tappa dö och tappa allt man samlat på sig. Eller varför inte när jag jagade en kille mer än 1km med jägar geväret utan att han visste om det för att jag inte kunde sikta pga han sprang hela tiden och först när han tog en paus kunde jag pusta ut och sikta utan att siktet hela tiden svängde fram och tillbaka. Spelets negativa sida är att du måste lägga ner otroligt mycket tid på att komma in på servrar och att om du spelar på kvällarna så kan du inte ta del av när det är ljust på spelet utan att spela på amerikanska servrar som inte har bra ping. Sen också att det tar oerhört lång tid att transportera sig. I princip är spelet 30% laddning, 50% transport mellan olika ställen och 20% ren njutning. Även efter en tid blir det lite repetition på det hela. Det är inte svårt att samla på sig de bästa grejerna, men sen efter det? Jag tror att det skulle vara mycket bättre om de antingen gjorde kartan mindre eller ökade antalet spelare på en server så att det blir lite mer player interaction. Kanske också införa motorcyklar och göra så att det blev lite enklare att inskaffa de. Jag tycker konceptet är jättebra och önskar att någon verkligen tog tag i det och kanske t om gjorde ett eget spel på de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Kan rekommendera att ni joinar denna grupp, är ett extremt vänligt och underhållande gäng!

Dayz är ett oerhört bra spel men det brottas med en del svårigheter tycker jag. Dess positiva saker är dess unikhet och känslan man får av att spela. Känslan man får när man kryper runt i chernonaus/elektro och försöker lyssna efter zombies/andra spelare är obeskrivlig eller när man är i strid med någon är rädd för att tappa dö och tappa allt man samlat på sig. Eller varför inte när jag jagade en kille mer än 1km med jägar geväret utan att han visste om det för att jag inte kunde sikta pga han sprang hela tiden och först när han tog en paus kunde jag pusta ut och sikta utan att siktet hela tiden svängde fram och tillbaka. Spelets negativa sida är att du måste lägga ner otroligt mycket tid på att komma in på servrar och att om du spelar på kvällarna så kan du inte ta del av när det är ljust på spelet utan att spela på amerikanska servrar som inte har bra ping. Sen också att det tar oerhört lång tid att transportera sig. I princip är spelet 30% laddning, 50% transport mellan olika ställen och 20% ren njutning. Även efter en tid blir det lite repetition på det hela. Det är inte svårt att samla på sig de bästa grejerna, men sen efter det? Jag tror att det skulle vara mycket bättre om de antingen gjorde kartan mindre eller ökade antalet spelare på en server så att det blir lite mer player interaction. Kanske också införa motorcyklar och göra så att det blev lite enklare att inskaffa de. Jag tycker konceptet är jättebra och önskar att någon verkligen tog tag i det och kanske t om gjorde ett eget spel på de.

Haha, coolt om motorcyklar hittade in i spelet. Kan se bilden framför mig när ett motorcykelgäng brummar in i någon byhåla o börjar skjuta runt omkring sig i ren arnold stil

Permalänk
Medlem

De patchade spelet medans jag var i "waiting for server response" och nu så är DAyz servern nere.
Någon som kan vara snäll att dela med sig av sina 1.5.7 filer?

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

De patchade spelet medans jag var i "waiting for server response" och nu så är DAyz servern nere.
Någon som kan vara snäll att dela med sig av sina 1.5.7 filer?

så det är 1.5.8 nu?

för 1.5.7 har det varit sen igår natt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

De patchade spelet medans jag var i "waiting for server response" och nu så är DAyz servern nere.
Någon som kan vara snäll att dela med sig av sina 1.5.7 filer?

Absolut, skicka PM så kan jag skicka över skype.

Förresten, vad krävs för att hålla igång en egen server. Gissar hela Combined Operations och en ganska stark server?

Hade varit intressant om vi kunnat skrapa ihop delar och ställa hos någon som har en bra lina. Själv sitter jag med 10mbit upp och antar att det inte är tillräckligt. Men bidrar gärna med delar till den som är villig.

Permalänk

Planerar inte att spela D3 utan passar på att spela Day-Z nu i natten, är tyvärr bandit efter en massa självförsvar men om någon är sugen skulle det vara roligt att teama up

Edit: Vill alltså bli av med bandit "stämplingen"

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laggboxx:

De patchade spelet medans jag var i "waiting for server response" och nu så är DAyz servern nere.
Någon som kan vara snäll att dela med sig av sina 1.5.7 filer?

http://cdn.armafiles.info/

Permalänk
Skrivet av Ridder:

Absolut, skicka PM så kan jag skicka över skype.

Förresten, vad krävs för att hålla igång en egen server. Gissar hela Combined Operations och en ganska stark server?

Hade varit intressant om vi kunnat skrapa ihop delar och ställa hos någon som har en bra lina. Själv sitter jag med 10mbit upp och antar att det inte är tillräckligt. Men bidrar gärna med delar till den som är villig.

Q: Can I host a DayZ Server?

A: Send as a email to dayzdevteam@gmail.com if your server has these broad requirements and wish to be run 24/7:
Windows OS (only tested on Windows Server 2008)
4GB RAM
Dual Core CPU (Quad recommended)
10Mbps down, 5Mbps up (considered a minimum for ~25 players, can spike well above)
Able to run the custom HIVE console EXE application
RDP for DayZ staff so updates can be self applied. Alpha is a very rough time, 10 updates van be released in an hour
MySQL (currently not used, but in Beta/Release each server will run its own DB)

Btw, de verkar ha uppdaterat hemsida. Ser riktigt snyggt ut nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bidrar med en liten screen:

Permalänk

Efter 1.5.7 patchen kom det en ny ikon. Ser ut som en temperaturmätare... Någon som vet vad denna står för? Kan man kanske hamna i feber nu?

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |

Permalänk

Angående att hosta server så är jag villig att bidra med en regelbunden peng om någon kommer igång med det!

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |