Permalänk
Medlem

PCgamer, Kotaku, FZ med flera har hakat på DayZ-trenden. Det är kul att modden äntligen får den publicitet som den förtjänar. Även om det blir mer och mer spelare och därmed fler nybörjare samt oseriösa spelare så är det ändå kul att se modden växa. Trotts alla dessa nya spelarna hoppas jag att servrarna kommer ha kvar den community:n som den förtillfället har.

Länkar:
http://www.pcgamer.com/2012/05/12/for-the-love-of-pc-gaming-d...
http://kotaku.com/5908753/this-might-be-the-greatest-zombie-g...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120511/dayz-zombieinvasio...

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 51eYez:

PCgamer, Kotaku, FZ med flera har hakat på DayZ-trenden. Det är kul att modden äntligen får den publicitet som den förtjänar. Även om det blir mer och mer spelare och därmed fler nybörjare samt oseriösa spelare så är det ändå kul att se modden växa. Trotts alla dessa nya spelarna hoppas jag att servrarna kommer ha kvar den community:n som den förtillfället har.

Länkar:
http://www.pcgamer.com/2012/05/12/for-the-love-of-pc-gaming-d...
http://kotaku.com/5908753/this-might-be-the-greatest-zombie-g...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120511/dayz-zombieinvasio...

Synd bara det att spelar basen expanderar alldeles för snabbt, varken master servern eller server antalet hinner med alla nya spelare. Man får oftast sitta alldeles för lång tid i lobbyn o vänta på en server. Speciellt när man är flera st som vill köra på samma server. Hoppas det ordnar sig snart, skulle va bra om de tog imot donationer o kanske fixade upp en redig master server till o börja med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Synd bara det att spelar basen expanderar alldeles för snabbt, varken master servern eller server antalet hinner med alla nya spelare. Man får oftast sitta alldeles för lång tid i lobbyn o vänta på en server. Speciellt när man är flera st som vill köra på samma server. Hoppas det ordnar sig snart, skulle va bra om de tog imot donationer o kanske fixade upp en redig master server till o börja med.

Sannerligen. Det finns ett par stora problem, förhoppningsvist så kommer de lösa sig inom snar framtid. Jag hoppas ju att Bohemia Interactive (företaget bakom Arma) backar upp "Rocket" (DayZ skaparen samt en arbetare på Bohemia) med en rediga server, då denna mod drar till sig otroligt många spelare. Det är inte av inte som att Arma II har kommit på toppen i försäljningslistorna på Steam. Så jag tror och hoppas att Bohemia Interactive tar chansen och hjälper till med en redig server.

Sedan så behövs det mycket fler med servrar, men "Rocket" har väldigt många krav för att få hosta en server. Trotts att det kommer fler och fler servrar för varje dag så behövs det ändå många fler.

Men ett litet tips för nuet är; om du har ett gaming tangentbord så borde du göra en macro som spammar enter, på så sätt kan du spara ett par knapptryckningar.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk

Hehe, se upp för de som heter [TARDS] i början av sitt namn
http://www.dayzmod.com/leader/murders.php

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan tipsa om flashbacks DayZ-grupp. Sök på FBDZ i steam.

Hade en grym session nyss där vi var mellan 5-7 personer hela tiden. Blev jagade av en grupp i svarta natten vid ett tillfälle, någon måste haft NVGs för dom kom så jäkla nära och tog ett par av oss innan någon droppar en av dom smygit sig upp på några meters avstånd. Man såg ingenting, efter vi droppat killen och loggar vi direkt ut och kör en server med dagsljus.
Nya servern börjar vi på utanför stary sobor, tror den precis kom upp för militärcampet där var smockat med vapen och sånt.

Senare så raidar vi flygplatsen NW och efter ett tag verkar 2-3 andra grupper göra samma sak. Vi ligger 7 pers i en hangar och siktar utåt för vi tror ena gruppen kommer komma in, en kille kommer in och möts av 7 gevär haha. Hans kompis försöker gömma sig i flygtornet men vi sniprar honom.
Sen flyr vi för en annan grupp skjuter på avstånd och lyckas få en av oss. Nu börjar servrarna krångla med updates så vi fortsätter imorgon med ett skönt gäng gearade med vapen som DMR, m16 med kikarsikte, vanlig m16 osv. Bra med blod och skit också. Tror vi siktar mot Olsha eller Krasno airfield imorgon typ.

Permalänk

Efter att ha lirat en stund så kan jag säg att detta är underbart. Precis så som ett zombiespel skall vara, helt utomordentligt bra!

Otroligt tillfredsställande spel!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 51eYez:

PCgamer, Kotaku, FZ med flera har hakat på DayZ-trenden. Det är kul att modden äntligen får den publicitet som den förtjänar. Även om det blir mer och mer spelare och därmed fler nybörjare samt oseriösa spelare så är det ändå kul att se modden växa. Trotts alla dessa nya spelarna hoppas jag att servrarna kommer ha kvar den community:n som den förtillfället har.

Länkar:
http://www.pcgamer.com/2012/05/12/for-the-love-of-pc-gaming-d...
http://kotaku.com/5908753/this-might-be-the-greatest-zombie-g...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120511/dayz-zombieinvasio...

Spelet hypas rätt mycket just nu och många kommer förmodligen hoppa av framöver när de konstaterar att speltypen förmodligen inte passar dom och andra utvecklare inspireras av det Day Z gör. Det är ju trots allt en mod som använder Bohemias ARMA2 som trots allt är en del av en en extremt nichad spelserie som dessutom ställer rätt höga krav på spelaren. Jag ser inte att detta skulle bli ett nytt CS, spelet är i grunden för komplext för större delen av spelarskaran.

Även om servrarna överlastats rejält så får ändå all den publicitet som både Day Z men även ARMA 2 fått ses som mycket bra med tanke på vad det är. Själv lyckades jag inte ens komma in på någon server idag men har istället lagt lite mer tid att kolla officiella Day Z-forumet istället. Det finns mycket läsvärt där.

Permalänk
Medlem

Traskade igenom Cherno (jag hade precis spawnat, så det var inte så noga om jag levde eller dog) under sen-server-tid (så varken zombies eller loot spawnade). Ljuset hade även buggat, så det var fantastiskt svårt att se någonting.

Hur som helst så traskar jag omkring och hör ett förfärligt surrande. Jag följer ljudet och ser en död bandit. Precis bredvid hans kropp är det en stege, så han hade uppenbarligen equippat en pistol och försökt klättra och sen ramlat ner. Han hade många godsaker på sig; AKM, tre magasin, kniv, tändstickor, ALICE-pack, hunting knife, painkillers, kompass, kikare och massor med mat.

Efter att jag plockat på mig kikaren och AKM:en (med magasin) så hörde jag någon som sköt en bit bort, och tänkte att det var bättre att fly med det jag hade plockat på mig än illa fäkta. Så jag lade benen på ryggen och sprang norrut. Önskar dock att jag plockat på mig kompassen för nu är jag fasligt långt norr/väst/nord-väst ut någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

Traskade igenom Cherno (jag hade precis spawnat, så det var inte så noga om jag levde eller dog) under sen-server-tid (så varken zombies eller loot spawnade). Ljuset hade även buggat, så det var fantastiskt svårt att se någonting.

Hur som helst så traskar jag omkring och hör ett förfärligt surrande. Jag följer ljudet och ser en död bandit. Precis bredvid hans kropp är det en stege, så han hade uppenbarligen equippat en pistol och försökt klättra och sen ramlat ner. Han hade många godsaker på sig; AKM, tre magasin, kniv, tändstickor, ALICE-pack, hunting knife, painkillers, kompass, kikare och massor med mat.

Efter att jag plockat på mig kikaren och AKM:en (med magasin) så hörde jag någon som sköt en bit bort, och tänkte att det var bättre att fly med det jag hade plockat på mig än illa fäkta. Så jag lade benen på ryggen och sprang norrut. Önskar dock att jag plockat på mig kompassen för nu är jag fasligt långt norr/väst/nord-väst ut någonstans.

Leta upp polstjärnan så hittar du norr!

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 51eYez:

PCgamer, Kotaku, FZ med flera har hakat på DayZ-trenden. Det är kul att modden äntligen får den publicitet som den förtjänar. Även om det blir mer och mer spelare och därmed fler nybörjare samt oseriösa spelare så är det ändå kul att se modden växa. Trotts alla dessa nya spelarna hoppas jag att servrarna kommer ha kvar den community:n som den förtillfället har.

Länkar:
http://www.pcgamer.com/2012/05/12/for-the-love-of-pc-gaming-d...
http://kotaku.com/5908753/this-might-be-the-greatest-zombie-g...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120511/dayz-zombieinvasio...

Har aldrig varit intresserad av zombie-spel tidigare (som oftast verkar vara rena actionspel) men detta verkar sjukt intressant. Mer fokus på realism och atmosfär helt i min smak.

Har kollat på ett gäng youtube klipp med serier från folks äventyr och ser fantastiskt skoj ut Osäkerheten när man möter på andra spelar och inte vet vad de har för avsikt, om de är vänligt sinnade eller vill skjuta dig och ta dina prylar verkar vara en stark krydda i spelet.

Jag måste definitivt testa det här!

Och som gammalt fan av BIS som spelutvecklare är det skoj att se att denna mod även bidrar till att de säljer fler Arma2 och drar in mer pengar, det förtjänar dom enligt mig!

Permalänk
Medlem

Damn, mitt ute i ingenstans hittade jag ett camp som är gjord av players. Cirka 10-15 tält fulla med gear. Jag tog det jag behövde och min ALICE bag rymde, sen stack jag. tycktes inte kunna packa ner tälten

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Damn, mitt ute i ingenstans hittade jag ett camp som är gjord av players. Cirka 10-15 tält fulla med gear. Jag tog det jag behövde och min ALICE bag rymde, sen stack jag. tycktes inte kunna packa ner tälten

Hahahaha ganska nice hittaru något bra?

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Vargaas:

Damn, mitt ute i ingenstans hittade jag ett camp som är gjord av players. Cirka 10-15 tält fulla med gear. Jag tog det jag behövde och min ALICE bag rymde, sen stack jag. tycktes inte kunna packa ner tälten

Haha, vliken douche du är xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag har läst igenom hela tråden nu på morgonen och börjar bli grymt sugen att testa detta, men är inte hemma förräns vid sjutiden ikväll.
Spec featuren att man kan köra realtime på servern låter intressant. Jag bor i Kiruna (ljust till ca 23 atm, snart ljust hela tiden), och funderar på att börja hosta en server. Har en i3 2100T o 8gb ram i min NAS (linux), det borde väl räcka antar jag? Hur mycket lina behöver man dedikera till en 30-40 spelare?

Permalänk
Medlem

Kom in till slut på en server igår efter enormt mycket väntande och en del buggar på andra servers så jag fick hoppa runt lite.

Spawnade vid vattnet och det var bäckskumt och regnet öste ner.

Slängde iväg en flare för att kolla hur mycket den lös upp runt mig.
Jag förstår nu varför folk inte gärna använder den för mycket. Man signalerar verkligen vart man är

Begav mig inåt landet och igenom en stor skog och kom slutligen till en liten by.
Smög omkring lite för jag visste innan att det brukade finnas zombies i bebyggelser.

Var bara det att jag kom inte in i något av husen, så jag tänkte aja, är väl inga zombies här då, så jag slutade smyga omkring och började stapla mig framåt och föra en jevla massa oväsen.
Då hörde jag ljudet av en zombie och jag såg att den kom närmare i en rasans fart, och jag skrek som en tjej i teamspeak.
Alla andra av polarna satt och lirade world of tanks och undrade vad fan jag höll på med
I alla fall så hade jag en flare i handen som jag slängde iväg och på något sätt lyckades jag döda zombien för jag överlevde

Nu förstår jag räddhetsfaktorn i detta spelet och varför så många gillar det.
Det är jävlar skrämmande!

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Skrivet av zioxin:

Jag har läst igenom hela tråden nu på morgonen och börjar bli grymt sugen att testa detta, men är inte hemma förräns vid sjutiden ikväll.
Spec featuren att man kan köra realtime på servern låter intressant. Jag bor i Kiruna (ljust till ca 23 atm, snart ljust hela tiden), och funderar på att börja hosta en server. Har en i3 2100T o 8gb ram i min NAS (linux), det borde väl räcka antar jag? Hur mycket lina behöver man dedikera till en 30-40 spelare?

Läste att "Rocket" är hård med vilka som ska få hosta en server.

EDIT: "Rocket" är alltså personen som skapade denna mod

EDIT 2: Hittade detta på deras hemsida:

Q: Can I host a DayZ Server?

A: Send as a email to dayzdevteam@gmail.com if your server has these broad requirements and wish to be run 24/7:
Windows OS (only tested on Windows Server 2008)
4GB RAM
Dual Core CPU (Quad recommended)
10Mbps down, 5Mbps up (considered a minimum for ~25 players, can spike well above)
Able to run the custom HIVE console EXE application
RDP for DayZ staff so updates can be self applied. Alpha is a very rough time, 10 updates van be released in an hour
MySQL (currently not used, but in Beta/Release each server will run its own DB)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Läste att "Rocket" är hård med vilka som ska få hosta en server.

EDIT: "Rocket" är alltså personen som skapade denna mod

EDIT 2: Hittade detta på deras hemsida:

Q: Can I host a DayZ Server?

A: Send as a email to dayzdevteam@gmail.com if your server has these broad requirements and wish to be run 24/7:
Windows OS (only tested on Windows Server 2008)
4GB RAM
Dual Core CPU (Quad recommended)
10Mbps down, 5Mbps up (considered a minimum for ~25 players, can spike well above)
Able to run the custom HIVE console EXE application
RDP for DayZ staff so updates can be self applied. Alpha is a very rough time, 10 updates van be released in an hour
MySQL (currently not used, but in Beta/Release each server will run its own DB)

Trodde de skulle vara mycket mer krävande.

Eftersom NÄSTAN alla på Sweclockers sitter på en fiberlina och nasa-datorer så skulle vi kunna hosta för bra många spelare

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Skrivet av hannesboey:

Trodde de skulle vara mycket mer krävande.

Eftersom NÄSTAN alla på Sweclockers sitter på en fiberlina och nasa-datorer så skulle vi kunna hosta för bra många spelare

Yes, skulle själv hosta en om det inte var för att min server har dual-core och har 2 gb RAM.. Räcker inte långt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gud, upplägget låter helt fantastiskt. Läste om det för ett par dagar sedan, men kan på grund av jobb inte komma igång med spelandet förrän om lite mindre än två veckor.

Såhär mycket har jag inte längtat efter ett spel på flera år.

-----------------------

Är ni några som spelar tillsammans i tråden? I sådana fall är jag en försiktig intressent att gå med er när jag väl fått igång det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Spelet hypas rätt mycket just nu och många kommer förmodligen hoppa av framöver när de konstaterar att speltypen förmodligen inte passar dom och andra utvecklare inspireras av det Day Z gör. Det är ju trots allt en mod som använder Bohemias ARMA2 som trots allt är en del av en en extremt nichad spelserie som dessutom ställer rätt höga krav på spelaren. Jag ser inte att detta skulle bli ett nytt CS, spelet är i grunden för komplext för större delen av spelarskaran.

Även om servrarna överlastats rejält så får ändå all den publicitet som både Day Z men även ARMA 2 fått ses som mycket bra med tanke på vad det är. Själv lyckades jag inte ens komma in på någon server idag men har istället lagt lite mer tid att kolla officiella Day Z-forumet istället. Det finns mycket läsvärt där.

Dold text

Håller med dig om att efter denna hype så kommer folk som inte är helt intresserade sluta spela, som du säger så är ARMA är en extremt nichad spelserie. Men jag tycker ändå att det är väldigt roligt att DayZ får den chansen som den får nu.

Jag tror även att folk ifrån t.ex. CS eller CoD inte kommer gilla detta spelet, då CS och CoD är sådana spel där man nästan bara kan hoppa in och börja spela samt att vara bra på det. Medan ARMA har en sådan lång inlärningskurva, det tar tid att bli bra på det och lära sig hur att agera i det. Så jag tror inte att t.ex. min 12 åriga lillebror skulle kunna börja spela detta spel, för att det är alldeles för komplicerat för honom.

Skrivet av S_Z:

Har aldrig varit intresserad av zombie-spel tidigare (som oftast verkar vara rena actionspel) men detta verkar sjukt intressant. Mer fokus på realism och atmosfär helt i min smak.

Har kollat på ett gäng youtube klipp med serier från folks äventyr och ser fantastiskt skoj ut Osäkerheten när man möter på andra spelar och inte vet vad de har för avsikt, om de är vänligt sinnade eller vill skjuta dig och ta dina prylar verkar vara en stark krydda i spelet.

Jag måste definitivt testa det här!

Och som gammalt fan av BIS som spelutvecklare är det skoj att se att denna mod även bidrar till att de säljer fler Arma2 och drar in mer pengar, det förtjänar dom enligt mig!

Dold text

Har själv spelat lite andra zombiespel men aldrig något likadant som detta. Har testat bland annat Left 4 Dead- samt Dead Rising-serierna och jag har inte fastnat för dessa spelserier. Jag tyckte om öppenheten och det kreativa i Dead Rising men det blev ganska ensamt, sedan så tyckte jag om gruppsämjan in Left 4 Dead men annars vart det alldeles för upprepande. Jag tycker att DayZ har fångat de båda positiva sakerna samt lagt in jätte mycket mer som t.ex. osäkerheten eller rädslan för mörkret. DayZ är helt perfekt.

Jag tycker även att BIS verkligen förtjänar verkligen denna publicitet.

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Yes, skulle själv hosta en om det inte var för att min server har dual-core och har 2 gb RAM.. Räcker inte långt

Har en dator övers med Quad-core och 4gb RAM samt en stadig lina på 27 Mb/s ner och 8 Mb/s upp. Dock så finns det tre problem, jag har varken tid eller kunskap för att driva en server och så är moderkortet trasigt så burken fungerar inte hela tiden.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLLA:

Hahahaha ganska nice hittaru något bra?

Jag hann inte svara på ditt PM innan jag drog till sängen och slagga.

Förövrigt så hittade jag klocka, fyra mag till min AKS-75 Kobra, Grillat kött och en kniv.
Somsagt tog inte allt för mycket men i övrigt fanns det massor med vapen, ammunition och mat, dock inget jättefancy.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om "Direct Chat"/röstchatten fungerar som den ska ännu?

Jag saknar verkligen alternativet att kunna föra ett vanligt samtal med de överlevare jag stöter på. Någonting i stil med ACRE skulle som sagt vara gudomligt.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Avstängd

Går det att spela med inbyggt grafikkort, har Intel HD3000.

Övriga komponenter:
CPU: Intel i7 2600K
Moderkort: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
RAM: Corsair Vengeance Blue 8 GB
SSD: OCZ Vertex 3 120GB
Grafik: Intel HD3000

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Går det att spela med inbyggt grafikkort, har Intel HD3000.

Övriga komponenter:
CPU: Intel i7 2600K
Moderkort: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
RAM: Corsair Vengeance Blue 8 GB
SSD: OCZ Vertex 3 120GB
Grafik: Intel HD3000

Vad tror ni?

Det tvivlar jag mycket starkt på, men ladda ner demo och testa vetja.

Fråga: Testade nyss spelet för första gången på min skitdator, på lägsta settings. Varför ser jag inte survivors namn? Och hur pratar jag endast med folk i närheten av mig? Kan någon ge mig lite general tips bara?

Btw hahaha, såg en snubbe som stod mitt i natten och höll på med flares, och plötsligt "började han brinna", enligt min hjärna. Det såg ut som att han började brinna när han höll i flaren, så jag sprang dit för att se om jag kunde hjälpa honom. Jag blev skjuten. :'(

Sedan respawnade jag och hittade ett alice pack direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Det tvivlar jag mycket starkt på, men ladda ner demo och testa vetja.

Fråga: Testade nyss spelet för första gången på min skitdator, på lägsta settings. Varför ser jag inte survivors namn? Och hur pratar jag endast med folk i närheten av mig? Kan någon ge mig lite general tips bara?

Anledningen till att du inte ser survivorns namn är troligen att du spelar på en expert eller veteran server. På sådana servrar kan du inte heller se crosshair:et heller, så du måste dubbelklicka på höger musknapp för att få upp ironsightet ifall du vill sikta någorlunda bra.

Ett annat tips är att hålla dig ifrån flygplatser, militärplatser som Navy Sobor och Cherno samt Elektro (se länken nedanför). Om du inte har hittat en kompass så håll alltid reda på solen så att du vet vart öst, väst, syd och nord ligger. Ifall du vill till militär- och flygplatserna se till att ha bra gear och en skapligt stor grupp med dig.

Ifall du behöver följa en väg, gå på sidan av vägen och ta användning av skogspartier och buskar för att undvika att t.ex. bandits ser dig. När du är nära städer och inte vill locka alldeles för många zombies, undvik att springa. Smyg eller kryp fram sakta och säkert, det går inte att rusa in överallt i detta spel.

Håll alltid ett halvt öga på chatten, ifall någon har sett dig och frågar om du är friendly eller om någon t.ex. frågar om vem som skjuter i xxxx staden.

Sist och inte minst; lita aldrig på andra spelare som du inte känner.

Karta:
http://onlyhdwallpapers.com/wallpaper/southzagoria_arma2_9mil...

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 51eYez:

Anledningen till att du inte ser survivorns namn är troligen att du spelar på en expert eller veteran server. På sådana servrar kan du inte heller se crosshair:et heller, så du måste dubbelklicka på höger musknapp för att få upp ironsightet ifall du vill sikta någorlunda bra.

Ett annat tips är att hålla dig ifrån flygplatser, militärplatser som Navy Sobor och Cherno samt Elektro (se länken nedanför). Om du inte har hittat en kompass så håll alltid reda på solen så att du vet vart öst, väst, syd och nord ligger. Ifall du vill till militär- och flygplatserna se till att ha bra gear och en skapligt stor grupp med dig.

Ifall du behöver följa en väg, gå på sidan av vägen och ta användning av skogspartier och buskar för att undvika att t.ex. bandits ser dig. När du är nära städer och inte vill locka alldeles för många zombies, undvik att springa. Smyg eller kryp fram sakta och säkert, det går inte att rusa in överallt i detta spel.

Håll alltid ett halvt öga på chatten, ifall någon har sett dig och frågar om du är friendly eller om någon t.ex. frågar om vem som skjuter i xxxx staden.

Sist och inte minst; lita aldrig på andra spelare som du inte känner.

Karta:
http://onlyhdwallpapers.com/wallpaper/southzagoria_arma2_9mil...

Tack så mycket! Är det Direct Communication jag använder för att prata med folk som står bredvid mig så att inte alla på servern ser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Tack så mycket! Är det Direct Communication jag använder för att prata med folk som står bredvid mig så att inte alla på servern ser?

EDIT: Och varför kan jag inte joina servers längre? Pluppen längst till vänster är röd, som om jag har fel version. Det är 1.60, precis som på servern. Så är det på alla DayZ.

Haha, glömde bort din ena fråga där. Ja, Direct Communication är det när endast folk som är nära dig hör när du pratar. Jag har för mig att Direct Communication buggade lite så det finns någon liten patch som fixar det. Dock så vet jag inte var den patchen finns.

Har du senaste uppdateringen till DayZ? "Rocket" uppdaterar denna mod frekvent så det kanske är en ny uppdatering. Ifall du har den senaste uppdateringen av modden så har jag ingen aning om vad som kan vara fel.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 51eYez:

Haha, glömde bort din ena fråga där. Ja, Direct Communication är det när endast folk som är nära dig hör när du pratar. Jag har för mig att Direct Communication buggade lite så det finns någon liten patch som fixar det. Dock så vet jag inte var den patchen finns.

Har du senaste uppdateringen till DayZ? "Rocket" uppdaterar denna mod frekvent så det kanske är en ny uppdatering. Ifall du har den senaste uppdateringen av modden så har jag ingen aning om vad som kan vara fel.

Jag fixade det andra problemet

som jag sedan redigerade bort ur mitt inlägg

Dold text

Permalänk
Medlem

herregud vad armborstet suger!!!

dåligt sikte och när man väl ska försöka få tillbaks pilarna så påbörjar man typ ett buggigt hitta det dolda objektet-spel som pågår i flera minuter.

ibland är det helt jävla omöjligt pga clipping så att kropparna faller igenom en vägg och inte går att komma åt

ångrar rejält att jag bytte bort mitt winchester

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

herregud vad armborstet suger!!!

dåligt sikte och när man väl ska försöka få tillbaks pilarna så påbörjar man typ ett buggigt hitta det dolda objektet-spel som pågår i flera minuter.

ibland är det helt jävla omöjligt pga clipping så att kropparna faller igenom en vägg och inte går att komma åt

ångrar rejält att jag bytte bort mitt winchester

Du hittar snart din winchester igen, de är inte direkt ovanliga. brukar finnas i övergivna lador osv.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)