Permalänk

När kommer iphone (5)

Hej jag undrar om någon vet när iphone 5 kommer lanseras? Om det finns något ungefär datum eller så? och om den ens kommer heta iphone 5? Finns det någon info alls?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk

Det finns ingen direkt info. Men min gissning är att de har justerat om sitt releaseschema så att den kommer till hösten ungefär vid samma tidpunkt som 4S kom. http://macrumors.com är ofta bästa källan för aktuella rykten i applevärlden. Jag skulle också gissa på att den bara kommer heta iPhone så att namnet passar in i skaran av alla andra produkter (just nu är det bara iPhone som har ett nummer efter namnet för att identifiera vilken generation den tillhör).

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Antagligen slutet på oktober.

Permalänk
Medlem

Har för mig att det var rykten om att den skulle släppas i Juni/Juli. Men det är ingenting som är säkert. Kan mycket väl bara vara strunt och isf tror jag på någon gång mellan September och November.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk

Baserat på hur de namngett de tidigare iPhonemodellerna så bör nästa inte heta iPhone 5, utan snarare iPhone 6. (4S är ju egentligen iPhone 5.)

Permalänk
Medlem

eller helt enkelt bara "the new iphone"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinnkalsonger:

Baserat på hur de namngett de tidigare iPhonemodellerna så bör nästa inte heta iPhone 5, utan snarare iPhone 6. (4S är ju egentligen iPhone 5.)

Tror de skippar nummer i fortsättningen och kör med årtal som med datorerna.

Permalänk

Hoppas på att dom inte känner sig färdiga nog, och istället spottar ur sig en iPhone 4SS.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddechr:

Hej jag undrar om någon vet när iphone 5 kommer lanseras? Om det finns något ungefär datum eller så? och om den ens kommer heta iphone 5? Finns det någon info alls?

Ingen utanför Apple vet, allt som finns är rykten.
Men rimligen så kommer det en ny senast till hösten.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om de släpper en ny i sommar för de börjar känna flåset i nacken av samsung numera.

Permalänk
Medlem

Apple har ju sin stora utvecklarmässa, WWDC, i Juni. Då kommer de bl.a presentera iOS 6. Så det känns som att den kommer avslöjas antingen då, eller på ett event i höst. Med tanke på att senaste modellen var en speedbump så tror jag iallafall att de kommer göra produktcykeln kortare än ett år, särskilt med tanke på, som tidigare nämnt, att Galaxy och de andra har tagit ledningen vad gäller hårdvara.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Apple har ju sin stora utvecklarmässa, WWDC, i Juni. Då kommer de bl.a presentera iOS 6. Så det känns som att den kommer avslöjas antingen då, eller på ett event i höst. Med tanke på att senaste modellen var en speedbump så tror jag iallafall att de kommer göra produktcykeln kortare än ett år, särskilt med tanke på, som tidigare nämnt, att Galaxy och de andra har tagit ledningen vad gäller hårdvara.

https://devimages.apple.com.edgekey.net/wwdc/images/wwdc2012-...

Hm, en logga med små färglada fyrkanter. Intressant.
Kommer iOS 6 vara en rippof på WP7? Eller nej, inspirerat av. Eller nej, en idé som Microsoft stulit

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Apple har ju sin stora utvecklarmässa, WWDC, i Juni. Då kommer de bl.a presentera iOS 6. Så det känns som att den kommer avslöjas antingen då, eller på ett event i höst. Med tanke på att senaste modellen var en speedbump så tror jag iallafall att de kommer göra produktcykeln kortare än ett år, särskilt med tanke på, som tidigare nämnt, att Galaxy och de andra har tagit ledningen vad gäller hårdvara.

https://devimages.apple.com.edgekey.net/wwdc/images/wwdc2012-...

Tror inte att det blir någon ny hårdvara då, utan precis som förra året en genomgång av nya iOS (och förmodligen lite mer om Mountain Lion). Det är ju en utvecklarmässa som fokuserar på mjukvara. Det känns som att Apple vill ersätta det tidigare musik/iPod-eventet som varit i september med ett iPhone-event. iPad på våren, iPhone på hösten för att få lite jämn spridning på det. Men ingen vet förrän i efterhand

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*