Permalänk
Medlem

Värme på datorn

tjena, sitter på en bärbar dator som är ganska ny och undrar hur man kollar hur varm den är? Ock så undrar jag om det är värt och skaffa kylplatta? Det är en Asus x53s något som jag har

Permalänk

ladda ner CPUID HWMonitor och kolla tempen, jag spelar en del spel på min hp och kör utan kylplatta, funkar fint, har hört att asus ska ha bra kylning så tror inte du behöver skaffa en kylplatta

Permalänk
Medlem

En kylplatta kostar inte särskilt mycket så i mitt tycke är det helt klart värt det.

Permalänk
Medlem

Har du/ni något tips? Ska kolla runt lite men undrar om ni har något tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av treehorn:

En kylplatta kostar inte särskilt mycket så i mitt tycke är det helt klart värt det.

Skrivet av DjSweetBazz:

ladda ner CPUID HWMonitor och kolla tempen, jag spelar en del spel på min hp och kör utan kylplatta, funkar fint, har hört att asus ska ha bra kylning så tror inte du behöver skaffa en kylplatta

Okej fick cirka 70 grader på cpun är det mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucaas10:

Okej fick cirka 70 grader på cpun är det mycket?

Beror helt på när du fick detta värde.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Beror helt på när du fick detta värde.

Ops, efter cirka 20 minuters spelande på minecraft

Permalänk
Skrivet av Lucaas10:

Okej fick cirka 70 grader på cpun är det mycket?

nej inte alls, jag brukar få 80-85c på cpun när jag spelar och ~66c på gpun, och datorn känns sval, det är först när det går över ~92C som man borde bli lite orolig, men visst vill du ändå skaffa kylplatta så får du göra det, men jag tycker inte du behöver en.