Billigt abonnemang för någon som främst surfar?

Permalänk
Medlem

Billigt abonnemang för någon som främst surfar?

Jag sitter och funderar på om jag skulle byta abonnemang, är ute efter ett abonnemang med surf men utan en massa fasta avgifter eller stora potter eftersom jag kanske ringer för 25kr/mån.

För närvarande har jag Tele 2 Knock-out med en pott på 69kr och ett surfpaket på 1GB obegränsad hastighet för 39kr. Alltså 108kr/mån och jag ringer ALDRIG upp 69kr.

Om man kunde byta ut det till typ 3GB surf med hög hastighet och ingen pott.

Kontantkort har jag kollat på men det är ju bara ett rent bluffnamn nu för tiden då man måste ladda varje månad för att inte ha en prislista från 90-talet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Telia Max 25 med surf mellan (149kr för mobilabbo+surf)
telia-mobil-max25-mobilsurf-prislista

om du är under 25 dvs, alternativt studerande.

Permalänk
Avstängd

Telernor Surfa
79kr / månad
3mbit
Obegränsad surf

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Telernor Surfa
79kr / månad
3mbit
Obegränsad surf

Håller med. Även om det är strypt på 3Mbit är det sällan man kommer så mycket högre i praktiken över 3G.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Håller med. Även om det är strypt på 3Mbit är det sällan man kommer så mycket högre i praktiken över 3G.

Tack, bra förslag!

Hur är Telenor jämfört med Tele2 när det gäller täckning och hastigheter? Har telenor ett 2g-nät att falla tillbaka på?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Tack, bra förslag!

Hur är Telenor jämfört med Tele2 när det gäller täckning och hastigheter? Har telenor ett 2g-nät att falla tillbaka på?

/hulle.

Har telenor surfa på min HTC sensation XE just nu, funkar bra när man lanar och kan göra sin mobil till en WiFi punkt. Och det är högre än 3mb/s liger ofta på 3.5-3.8 mb/s när jag kollar på datorn (är ansluten till mobilen) och ligger på ungefär 60-70 latency På wow med 110fps på ultra

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Hulle:

Hur är Telenor jämfört med Tele2 när det gäller täckning och hastigheter? Har telenor ett 2g-nät att falla tillbaka på?

Ja, det har de, och jag har aldrig haft problem med täckningen (utom i lokaler där alla andra också har det, t ex vissa områden i skolan).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Allt förutom tele2 de har jag dem har blåst mig på många hundra lappar enligt dom och mina räkningar skulle jag få 6mbit+3gb+3000sms per månad för 89kr. Samt ringer jag för 50kr inom tele2 nät det borde vara typ 140kr men nej jag får 400-500kr de jävlarna på tele2 förtjänar dödsstraff.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh4dy:

Allt förutom tele2 de har jag dem har blåst mig på många hundra lappar enligt dom och mina räkningar skulle jag få 6mbit+3gb+3000sms per månad för 89kr. Samt ringer jag för 50kr inom tele2 nät det borde vara typ 140kr men nej jag får 400-500kr de jävlarna på tele2 förtjänar dödsstraff.

Låter sjukt skumt, knappast dom som luras nog mer som inte fattar själv vad som ingår, hur man än vänder och vrider på det så hittar aldrig telebolagen på, dom lägger ju inte precis räkningar på nåt du inte gör. Det som är gjort är gjort, och det får man betala för

Permalänk
Avstängd

Telenor är överlägset tele2

Iofs är väll allt bättre än tele2's grovt överbelastade/underdimensionerade nät

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Tack, bra förslag!

Hur är Telenor jämfört med Tele2 när det gäller täckning och hastigheter? Har telenor ett 2g-nät att falla tillbaka på?

/hulle.

Tele2 har problem med smartphones, de tappar 3G och hittar inte tillbaka. Verkar gälla för alla olika modeller och över hela sverige, men slumpmässigt om man drabbas (finns flera trådar om det på t ex swedroid.se).

På västkusten ska telenor ha bättre täckning enligt tester, och det är också vad jag upplevt sen jag bytte tele2->telenor för 1,5 år sedan drygt.
Försök leta rätt på någon kompis/granne/etc som bor i närheten av dig och har telenor och hör med dem.
Och ja, telenor har 2G att falla tillbaka på.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Testa Universal Telecom:
http://www.universal.se/hem/

Jag har haft dem och var nöjd.

Permalänk

Jag slår också ett slag för Telenor Surfa för 79 kronor i månaden.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Skulle också rekommendera att du kollar upp Universal. Bara 1mbit (tror jag) men asbilligt, 57kr/mån (de tre första månaderna är t.o.m. gratis) inkl. obegränsad surf och en ringpott motsvarande drygt 1000 min.
http://www.universal.se/mobiltelefoni/mobil57/?produkt

Visa signatur

Dator: CPU @ 1 600 000 000 000 000 000 000 pHz övrigt fina komponenter

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Json_81:

Håller med. Även om det är strypt på 3Mbit är det sällan man kommer så mycket högre i praktiken över 3G.

Nja, med Tre på min iPad har jag upp i 21mbit och mycket sällan under 5, i genomsnitt runt 10.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Nja, med Tre på min iPad har jag upp i 21mbit och mycket sällan under 5, i genomsnitt runt 10.

Då har du nog inte ett telefonabbonemang utan ett ipad/surf abbonemang.
Jag kommer aldrig över 3,5MBit iaf, ingen annan jag känner heller.

Det finns en tilläggstjänst för att få 10MBit för 99:-/månad.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Json_81:

Då har du nog inte ett telefonabbonemang utan ett ipad/surf abbonemang.
Jag kommer aldrig över 3,5MBit iaf, ingen annan jag känner heller.

Det finns en tilläggstjänst för att få 10MBit för 99:-/månad.

Med min iPhone 4 brukar jag landa runt 4-5mbit och damens iPhone 4s har landat på 12mbit genomsnitt på 7-8mbit.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Med min iPhone 4 brukar jag landa runt 4-5mbit och damens iPhone 4s har landat på 12mbit genomsnitt på 7-8mbit.

Kan det vara gamla abbonemangsformer?
För det är ju bara något år sedan de lade till strypningen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Json_81:

Kan det vara gamla abbonemangsformer?
För det är ju bara något år sedan de lade till strypningen.

Jag syftar på Tre och inte telenor.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag syftar på Tre och inte telenor.

Jag får nog jobba på min läsförståelse...

Imponerande hastigheter, är det bara centralt i storstad eller även längre ut?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Json_81:

Jag får nog jobba på min läsförståelse... http://findicons.com/files//icons/2311/anime_smiley_icons/128...

Imponerande hastigheter, är det bara centralt i storstad eller även längre ut?

Jag får samma hastighet när jag är på jobbet i centrala Stockholm som när jag är hemma norr om Stockholm. Med min iPad har jag nästan aldrig kommit under 5Mbit. I genomsnitt ligger den på 10Mbit I telefonen runt 4-5 beroende på hur hårt stressade masterna är

Mycket offtopic men: När jag åkte till sälen med släkten hade jag mottagning hela vägen dörr till dörr, medan mina familjemedlemmar med Telenor, Telia och Tele2 tappade titt som tätt. Det slutade med att jag delade mitt internet till dem.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Va fasen... har Telenor precis tagit bort sitt "Surfa"-abonnemang? Just när jag tänkte slå till på det?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Va fasen... har Telenor precis tagit bort sitt "Surfa"-abonnemang? Just när jag tänkte slå till på det?

/hulle.

Jadu verkar inte bättre. Undra hur det går för oss som precis slagit till på det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag sitter och funderar på om jag skulle byta abonnemang, är ute efter ett abonnemang med surf men utan en massa fasta avgifter eller stora potter eftersom jag kanske ringer för 25kr/mån.

För närvarande har jag Tele 2 Knock-out med en pott på 69kr och ett surfpaket på 1GB obegränsad hastighet för 39kr. Alltså 108kr/mån och jag ringer ALDRIG upp 69kr.

Om man kunde byta ut det till typ 3GB surf med hög hastighet och ingen pott.

Kontantkort har jag kollat på men det är ju bara ett rent bluffnamn nu för tiden då man måste ladda varje månad för att inte ha en prislista från 90-talet.

/hulle.

Kolla in denna:

http://www.universal.se/mobiltelefoni/mobil18/?produkt

sen tar du deras surfpaket också.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhffan:

Kolla in denna:

http://www.universal.se/mobiltelefoni/mobil18/?produkt

sen tar du deras surfpaket också.

Sidan ser så billig och oserös ut bara. Jag har förstått att de använder Telenors nät, ägs de av Telenor kanske? (Som Telia/Halebop, Tele2/comviq)

Vad tror ni om Tele2 Snackis Surf? 89kr/mån för 1GB i 6Mbit sen ringer jag i princip inte alls.

Tusan... jag tyckte Telenors lät så bra.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

Verkar som dom har gjort det, men samtidigt har man ju sänkt priserna på pott abben, 149kr /månad där fri ruf samt 3000 sms ingår är ju inte helt fel.

Om jag får gissa så beror det nog på att eftersom man kan byta abb form fritt hos telenor under bindingstid såp har väll säkert många bytt till det billigaste möjliga = lite profit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Verkar som dom har gjort det, men samtidigt har man ju sänkt priserna på pott abben, 149kr /månad där fri ruf samt 3000 sms ingår är ju inte helt fel.

Om jag får gissa så beror det nog på att eftersom man kan byta abb form fritt hos telenor under bindingstid såp har väll säkert många bytt till det billigaste möjliga = lite profit...

Ja Pott 149 verkar ju ok först, men sen ser man att hastigheten är begränsad till 1 Mbit... den var 3 Mbit på Surfa och Tele2 Snackis Surf har 6 Mbit.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Tack, bra förslag!

Hur är Telenor jämfört med Tele2 när det gäller täckning och hastigheter? Har telenor ett 2g-nät att falla tillbaka på?

/hulle.

Min täckning med telenor är utmärkt, Men att surfa på deras 3G funkar nästan aldrig. Riktigt segt går det.

Visa signatur

| NZXT Phantom Svart | 2 st XFX Radeon HD7970 3072MB Crossfire | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600Mhz |
| Intel Core i7 2600K 3,4GHz + Noctua NH-D14 | Gigabyte Z68XP-UD3P |

Citera gärna mina inlägg så jag hittar tillbaka igen!

Permalänk
Avstängd

Såg precis att nya pott 249 och uppåt har hela 16mbit som maxhastighet

Blev lite sugen på att uppgradera mig nu faktiskt...

Permalänk
Medlem

Jag bytte ikväll till Tele 2 Snackis Surf, 89kr/mån med 1 GB i upp till 6 Mbit.

Eftersom jag redan har Tele 2 och det inte är någon bindningstid så kan jag lika gärna byta liksom... testa det en månad och sen se om jag vill gå över till Telenor kanske.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."