iPhone 4 kan inte ansluta till datorn, får felmeddelande

Permalänk
Medlem

iPhone 4 kan inte ansluta till datorn, får felmeddelande

Hejsan, min iPhone har strulat ett tag men har inte haft tid till att försöka fixa det. När jag köpte telefonen fugerade det vanligt att plugga i den i datorn och sedan kom den upp i iTunes & Datorn. Men på senare tid så hände det något, den fick felmeddelandet En av de USB-enheter som är anslutna till datorn fungerar felaktigt och kan inte kännas igen. Klicka på det här meddelandet om du vill ha hjälp med det här problemet. Det konstigaste är att både min systers och hennes killes iPhones fungerar som vanligt när jag sätter i dom på samma sätt som min. Har även provat i andra datorer. Bör jag gå till min återförsäljare eller kan man fixa det på egen hand? Tacksam för svar, här får ni även en print på felmeddelandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille88:

Hejsan, min iPhone har strulat ett tag men har inte haft tid till att försöka fixa det. När jag köpte telefonen fugerade det vanligt att plugga i den i datorn och sedan kom den upp i iTunes & Datorn. Men på senare tid så hände det något, den fick felmeddelandet En av de USB-enheter som är anslutna till datorn fungerar felaktigt och kan inte kännas igen. Klicka på det här meddelandet om du vill ha hjälp med det här problemet. Det konstigaste är att både min systers och hennes killes iPhones fungerar som vanligt när jag sätter i dom på samma sätt som min. Har även provat i andra datorer. Bör jag gå till min återförsäljare eller kan man fixa det på egen hand? Tacksam för svar, här får ni även en print på felmeddelandet.

http://i39.tinypic.com/10ds2ew.png

Du kan prova att sätta den i DFU mode och kolla om det hjälper!
Annars kan du ju prova någon annan USB port också!

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repsax:

Du kan prova att sätta den i DFU mode och kolla om det hjälper!
Annars kan du ju prova någon annan USB port också!

har hört om det där med DFU men vet ej vad det innebär, kan du förklara? Och har provat alla USB-uttag + att min systers iPhone och hennes pojkväns funkar prima i min dator, så det borde vara strul med min telefon.

Permalänk
Medlem

Okej så jag testade DFU-Mode, fick fortfarande samma felmeddelande från windows som jag postade i tråden.

Permalänk
Medlem

windows är trasigt prova installera om itunes. verkar som ngn usb-drivrutin strular

Permalänk
Medlem

Inte läst vad jag skrivit i tidigare post? 2 andra familjemedlemmars iPhones funkar bra i datorn.

Permalänk

Testa och koppa in iPhonen INNAN du startar datorn. Har haft samma problem med USB-stickor :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseBoy:

Testa och koppa in iPhonen INNAN du startar datorn. Har haft samma problem med USB-stickor :/

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, värt ett försök.

Permalänk
Medlem

har testat det mesta nu, suttit i flera timmar och testat DFU mode och annat, googlat som en galning, visst det finns många svar och har testat dem. Sista utvägen nu att lämna in telefonen?

Permalänk
Avstängd

Öppna iTunes och ta bort din senaste backup och anslut telefonen igen, det fungerade för mig när jag hade liknande problem när jag hade min 3GS, hjälper inte det så installera om iTunes

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk

Tjejen hade samma problem med sin, dock från kartong. Vi lämnade in den och fick den utbytt på plats.