Problem när jag spelar in med fraps

Permalänk
Medlem

Problem när jag spelar in med fraps

Hejsan, när jag spelar in med fraps så får jag ett problem, min video delar upp sig i delar som är 3:50 min långa.
Nästa video börjar där den förra slutade, och den stoppar inte eller nåt sånt.
Hur gör jag för att få det till en video (utan 20 mins redigering)
Och jag HAR köpt fraps

//skrompf

Permalänk
Medlem

inte mycket du kan göra åt det vad jag läste allafall
http://frapsforum.com/threads/fraps-wont-save-videos-in-one-f...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Dessutom har fraps funkat helt okej sen ungefär en månad sen då detta började hända.

Permalänk

begränsning på 4 gb fil, ändra kvalite om du vill ha länge inspelningstid

Permalänk
Medlem

20 mins redigering är väl inte så farligt? Har du verkligen så bråttom?

Permalänk
Medlem

Är det inte så fraps skall funka? Du får bara dra ihop dem i något redigeringsprogram för o få en lång video.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Så har alltid fraps fungerat. Inget att oroa sig över eftersom du ändå måste köra filerna genom någon typ av rendering för att få ner storleken.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

synd det är ett sånt jävla skitprogram bara.
Krävande/usel kvalitet/stora filer.
Finns inget bra med det programmet, tyvärr.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av Defender:

synd det är ett sånt jävla skitprogram bara.
Krävande/usel kvalitet/stora filer.
Finns inget bra med det programmet, tyvärr.

Det är okomprimerad video. Stora filer blir det men kvalitet kan du omöjligt klaga på.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

med fraps 3.5.0 (senaste) så kan man välja om man vill ha 4gb stora filer eller en mega stor, förutsatt att du har en NTFS hårddisk och sparar på.

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

synd det är ett sånt jävla skitprogram bara.
Krävande/usel kvalitet/stora filer.
Finns inget bra med det programmet, tyvärr.

Programmet är toppen!
Ja det är lite krävande, kvaliten är EXAKT den du spelar i, stora filer p.g.a att dom är helt oändrade.

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]