Permalänk
Medlem

TERA-gille?

Har betatestat TERA lite grann nu, och kommer definitivt börja spela när
det lanseras i slutet av den här månaden. Däremot har jag ju inga polare som
är intresserade av att börja lira ännu ett MMO - och det suger ju lite =(.

Finns det något svenskt gille på servern Arborea, eller finns det några här som är
intresserade av att starta upp ett?

TeamSpeak-3 server finns.

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av en guild.
Vet inte om Arborea är en PvE eller PvP server?
Hade själv tänkt lira på en PvP server vid release!

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

gille? :s
Menar du Guild/Klan?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

gille? :s
Menar du Guild/Klan?

Japp, guild.

"Gille" är det svenska översättningen av "guild", på samma sätt "klan" är det svenska översättningen av "clan".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpaa88:

Jag är också intresserad av en guild.
Vet inte om Arborea är en PvE eller PvP server?
Hade själv tänkt lira på en PvP server vid release!

Rätt säker på att Aborea är en PvE (samma med Velika).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Rätt säker på att Aborea är en PvE (samma med Velika).

Stämmer.

Mig kvittar det dock vilken server jag hamnar på i slutändan.

Bara det inte blir en massa onödigt gankades, jag tycker om PvE-biten mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av brain83:

Stämmer.

Mig kvittar det dock vilken server jag hamnar på i slutändan.

Bara det inte blir en massa onödigt gankades, jag tycker om PvE-biten mer

Personligen föredrar jag att kunna fokusera på PvEn
Minns när jag körde AoC på en PvP server, det var inte kul. Kan inte minnas hur många gånger jag blev gankad och griefad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Varför säger ni inte skrå? Låter mycket bättre
Svenska krigar skrået! ^^

Permalänk

Sugen på pvpserver vid release, kommer förmodligen spela warrior eller lancer. självklart är pve mest intressant då jag spelat wow i 6 år men vill även ha möjligheten att PKa när man känner för de.

Permalänk

Jag är också sugen på att starta en guild, vill dock spela på en pvp server. Men ska vi ta och välja en server sen som alla börjar på då?:)

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen jag med skulle vara nice o få typ ett sweclockers guild haha

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

blir beta förresten igen imorn o fem dagar frammåt tror ja, sen efter de börjar open betan

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Skrivet av mejjan:

blir beta förresten igen imorn o fem dagar frammåt tror ja, sen efter de börjar open betan

Beta imon?:S Något nytt om betan eller?

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem
Skrivet av mejjan:

blir beta förresten igen imorn o fem dagar frammåt tror ja, sen efter de börjar open betan

Va?
Vart har du hittat den informationen?

https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=27286

Permalänk

Riktigt irriterande att man förhandsbokat men ändå inte får lira betan :C Händer ingenting om jag klickar på "play"-knappen, den beter sig som om den vore del av bakgrunden.

Tydligen var det ett problem de hade nu, som de jobbar på, sades de från supporten, någon annan här som kan spela betan?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Riktigt irriterande att man förhandsbokat men ändå inte får lira betan :C Händer ingenting om jag klickar på "play"-knappen, den beter sig som om den vore del av bakgrunden.

Tydligen var det ett problem de hade nu, som de jobbar på, sades de från supporten, någon annan här som kan spela betan?

Vad snackar ni om? Är CBT5 en hel vecka nu plötsligt? (kan inte komma in på tera-europe härifrån jag sitter)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mejjan:

blir beta förresten igen imorn o fem dagar frammåt tror ja, sen efter de börjar open betan

Skrivet av slimjim10:

Beta imon?:S Något nytt om betan eller?

Skrivet av Mocka:

Vad snackar ni om? Är CBT5 en hel vecka nu plötsligt? (kan inte komma in på tera-europe härifrån jag sitter)

Kika på länken Xaio skrev, där står beta-tider. För mer detaljerad info om CBT 5 så finns även denna tråd: https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=56977

Skrivet av Lasergurka:

Riktigt irriterande att man förhandsbokat men ändå inte får lira betan :C Händer ingenting om jag klickar på "play"-knappen, den beter sig som om den vore del av bakgrunden.

Tydligen var det ett problem de hade nu, som de jobbar på, sades de från supporten, någon annan här som kan spela betan?

Play knappen ska inte funka nu. Closed Beta är bara varannan helg, för EU är det ojämna veckor, för NA är det jämna veckor. EU's femte och sista stängda beta, CBT 5, börjar nu på fredag kl. 15:00, sen resettar de allt igen inför Open Beta. Så grattis, din förhandsbokning gav dig en enda beta-helg!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Skrivet av Phukkitt:

Kika på länken Xaio skrev, där står beta-tider. För mer detaljerad info om CBT 5 så finns även denna tråd: https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=56977

Play knappen ska inte funka nu. Closed Beta är bara varannan helg, för EU är det ojämna veckor, för NA är det jämna veckor. EU's femte och sista stängda beta, CBT 5, börjar nu på fredag kl. 15:00, sen resettar de allt igen inför Open Beta. Så grattis, din förhandsbokning gav dig en enda beta-helg!

Så deras support ljög om att det var ett problem de kände till och som snart skulle fixas?

Jaha, då avbokar jag väl då.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag kan säga ett guild ni inte borde joina iaf, riktig jävlar idiot som sköter den. (Ethics Violation)
Fick inte ens ett "good bye" när jag lämnade guilden även fast killen frågade mig varför jag ville lämna, och nä han svarade inte på det heller.

Världelöst leadership, en varning!

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att vi återupplivar tråden! Det börjar närma sig nu!

Dom som är intresserade att starta ett gille räcker upp en hand!

PvP server funkar för mig!

TeamSpeak-server finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Precis köpt spelet! Får hålla tummarna om blood problemet blir fixat.

Räcker upp en hand för både PVE och PVP. Kommer nog köra som priest

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Jag är på att lira som Beserk på PVP server.
Ang blodet så får vi tillbaka det mesta av blodet. Fast det blir först i maj någon gång.

Permalänk
Medlem

Röstar för PvP Server.
Kommer troligen att lira Slayer.

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Najs, några intresserade iaf

Det blir på en PvP server då!

jag återkommer imorgon vilken server vi hamnar på, eftersom vi då får veta vilka servrar som finns.

Ni kan ju få fundera över nåt najs guildnamn om ni har lust

Fixar ett forum under dagen för dom som är intresserade, och för TS info m m.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av brain83:

Najs, några intresserade iaf

Det blir på en PvP server då!

jag återkommer imorgon vilken server vi hamnar på, eftersom vi då får veta vilka servrar som finns.

Ni kan ju få fundera över nåt najs guildnamn om ni har lust

Fixar ett forum under dagen för dom som är intresserade, och för TS info m m.

Skickades från m.sweclockers.com

Förväntar mig att ni hamnar på en populär server
med bra guild namn *så jag slipper skämmas* :).

Teamspeak? Kan inte låta bli att ha något emot det. Testade teamspeak en gång i tiden och det var fan sämre än ventrilo.
Kan väl ha blivet bättre I guess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Förväntar mig att ni hamnar på en populär server
med bra guild namn *så jag slipper skämmas* :).

Teamspeak? Kan inte låta bli att ha något emot det. Testade teamspeak en gång i tiden och det var fan sämre än ventrilo.
Kan väl ha blivet bättre I guess.

Den har blivit mycket bättre, ja

Kan sätta upp en mumble server istället ifall ni andra har något emot TS.
(Tycker dock att den är rätt kass)

Permalänk
Medlem

Låter som en intressant idé, men jag hörde att de tänkte censurera europa-versionen av Tera?

Permalänk
Medlem

Kan nog hoppa på detta också, har ju köpt spelet så man måste ju lira lite.
Vet dock inte hur mycket jag kommer lira, men det är ju alltid skoj att sitta och prata med andra medan man lirar.

Är det någon pre access eller när kommer det igång?

Skrivet av Ecfor:

Låter som en intressant idé, men jag hörde att de tänkte censurera europa-versionen av Tera?

Tydligen så ska dom patcha in det lite senare.
http://feber.se/spel/art/241516/fans_lackar_p_tera/

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Europas version kommer nog vara lite censurerad hela tiden så länge spelet är PEGI 12.
Vilket WOW och GW2 är också. Så är väl inget större problem egentligen.

Det ända stora är väl att man på EU versionen inte har saker som.
-Man kan inte svära lika lätt
-Inget bloodsplatter på skärmen(annan effekt istället)
-Inga guild icons eller blod på release. (kommer senare=1månad max typ. Enligt vad dom sagt. )

Permalänk
Medlem

We'll announce details about PCC, headstart and launch, including the PCC server list today! ~Raven

: ). Så vi kan bestämma server redan idag