Hjälp snabbt!! Alla bilder borta!!!

Permalänk
Medlem

Hjälp snabbt!! Alla bilder borta!!!

La över alla mina bilder från mobilen till datorn. Men tydligen funkade det inte så allt blev raderat!?! Har väldigt viktiga bilder som fanns på min mobil hur får jag tillbaka dom??

Tack på förhand.

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk
Medlem

Om du har sökt igenom datorn och inte hittat bilderna, och de inte finns i papperskorgen. Hann filerna landa på datorn innan de försvann så har du möjligtvis en chans att få tillbaka med hjälp av ett program för Data recovery.

http://www.softwarepatch.com/software/filerecovery.html

Nu har jag inte testat programmet själv. Men det kan vara en lösning du söker.

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

Om du har sökt igenom datorn och inte hittat bilderna, och de inte finns i papperskorgen. Hann filerna landa på datorn innan de försvann så har du möjligtvis en chans att få tillbaka med hjälp av ett program för Data recovery.

http://www.softwarepatch.com/software/filerecovery.html

Nu har jag inte testat programmet själv. Men det kan vara en lösning du söker.

Skrivet av Erben:

Du får beskriva vad som hände betydligt mycket mer nogrant för annars så kan man bara ge dig en gissning på 1000 olika fel som kan ha uppstått.
Namn mobiltelefon. operativsystem på datorn. gick det över usb eller wifi, blåtand eller vad....

Hej, kommer med en uppdatiering har suttit hela kvällen och mixtat och jag har hittat filerna genom 2 program. Men bilderna är jätte små så de går knappt använda ändå. Men jag har bilderna, men vill ha dom i sitt orginalstorlek.

Har en Motorola Droid Razr, Windows 7 överföringen gick genom USB.

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk
Medlem

Vilken filtyp är dessa bilder?

Små, har deras upplösning förändrats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

Vilken filtyp är dessa bilder?

Små, har deras upplösning förändrats?

JPG tror jag. Ja tyvärr så ifall jag zoomar blir det extremt suddigt. Orginalet är tagna med en bra kamera så det är inte felet.

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk
Medlem

Troligtvis har upplösningen krympt då överföringen inte gick så bra som planerat

Permalänk
Medlem

Eftersom en Android lur blir som en extra HDD när man kopplar in den skulle jag rekommendera dig att testa programmet R-Studio och göra en restore på hela lurens innehåll till någon plats på din dator. Detta förutsätter dock att du kommer åt den del av telefonen som bilderna sparades på. Förhoppningsvis hade du ett SD kort och inte lurens inbyggda minne, men det kan fungera ändå om detta går att komma åt. R-Studio är det enda program jag testat som gör jobbet. Har återskapat flera hundra Gig med det då en partion pajade på en kompis HDD.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringolas:

Hej, kommer med en uppdatiering har suttit hela kvällen och mixtat och jag har hittat filerna genom 2 program. Men bilderna är jätte små så de går knappt använda ändå. Men jag har bilderna, men vill ha dom i sitt orginalstorlek.

Har en Motorola Droid Razr, Windows 7 överföringen gick genom USB.

Thumbnails?

Vet inget om Razr, men om fotona låg på ett minneskort så kan du använda en minneskortläsare + samma programvara för att ta tillbaka originalfilerna såvida de inte hunnit bli överskrivna.

Om de låg på minne integrerat i telefonen så blir det svårare, om det nu inte går att ansluta telefonen i "usb-minnesläge" till datorn (det brukar alltid gå på något sätt), så du kan köra en scan efter förlorade filer den vägen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av xieliand:

Troligtvis har upplösningen krympt då överföringen inte gick så bra som planerat

Haha, överföringsfel förminskar inte bilder Det är naturligtvis thumbnails till bilderna han har hittat.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Anledningen till varför man ska kopiera över bilder/filer och inte flytta över dem med en gång...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Anledningen till varför man ska kopiera över bilder/filer och inte flytta över dem med en gång...

Precis. När man gör "move" mellan enheter så tar man en viss risk att filerna går ut i "cyberspejs" istället för att landa där man tänkt sig.
Säg att datorn kraschar mitt i flytten, strömavbrott eller vad som helst.

Visa signatur

Öh, datorn börjar bli gammal nu.