Permalänk

Gainward vs Gigabyte

Tjenare har lite problem med val av mitt nytt grafikkort. Jag är ganska ny i det här angående datorer så har inte världens koll. Just nu är jag inne på 560ti 448 core. Jag står mest mellan Gainward: http://goo.gl/FmsbR och Gigabyte: http://goo.gl/bvyDX . Jag är är också mottaglig för andra förslag inom samma prisklass.

Tack i förhand för svar!

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Hugget som stucket egentligen..

Men gissar på att gigabyte kortet är tystare än gainward kortet eftersom det antagligen kyler bättre. Tror dock inte det är märkbart.

Ska du överklocka? Ta gigabyte-kortet. Annars kan du lika gärna ta gainward kortet och spara in 200:-

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Tack! Kommer nog ta Gainward eftersom jag förmodligen inte kommer överklocka

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Gainward gör/gjorde bra prylar! (Gigabyte likaså)

Permalänk
Medlem

Har ett 570 gainward, fast med phantom kylaren. Sjukligt bra kylare!!

Permalänk
Medlem

Gainward skulle jag valt, Gigabyte-kortet har blå pcb vilket inte är snyggt.

Permalänk

Har ett MSI GTX 560Ti 448 med Twin Frozr III kylaren. Är riktigt nöjd med detta kort, inte gett mig några problem alls !

Om du inte ska överklocka kan du ta det billigare IMO, men har de korten i lager då ? Det var ju trots allt ett limited edition kort?

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Skrivet av CaptainCarl:

Har ett MSI GTX 560Ti 448 med Twin Frozr III kylaren. Är riktigt nöjd med detta kort, inte gett mig några problem alls !

Om du inte ska överklocka kan du ta det billigare IMO, men har de korten i lager då ? Det var ju trots allt ett limited edition kort?

Sen kan man ju också undra hur "limited edition" det egentligen är. Allting har faktiskt ett begränsat antal. Tror det iaf inte är som asus mars II korten

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Skrivet av CaptainCarl:

Har ett MSI GTX 560Ti 448 med Twin Frozr III kylaren. Är riktigt nöjd med detta kort, inte gett mig några problem alls !

Om du inte ska överklocka kan du ta det billigare IMO, men har de korten i lager då ? Det var ju trots allt ett limited edition kort?

Det står i alla fall inte på cdons hemsida att den inte skulle vara i lager. Det står också att den ska levereras inom 1-3 arbets dagar så skulle förvåna mig om den inte var i lager!

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Ta inte(!) Gainward. Den kylaren är värdelös och låter ohyggligt mycket! Har en kompis med ett sådant fast 570 och det är det värsta jag någonsin har hört, det överröstar allas datorer och man får till slut ont i huvudet.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk

Jag tycker det verkar som om de flesta här skulle rekommenderar gainward kortet så det blir nog det

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarlund:

Jag tycker det verkar som om de flesta här skulle rekommenderar gainward kortet så det blir nog det

Ta gigabyte, gainward kortet låter som en orkan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarlund:

Jag tycker det verkar som om de flesta här skulle rekommenderar gainward kortet så det blir nog det

Det verkar dock som att dom flesta saknar erfarenhet av den kylaren och bara tänker på att Gainward vanligtvis är ett bra märke. Du tar självklart vilket kort du vill, men jag avråder dig STARKT att köpa Gainward-kortet.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Skrivet av InCyBoy:

Det verkar dock som att dom flesta saknar erfarenhet av den kylaren och bara tänker på att Gainward vanligtvis är ett bra märke. Du tar självklart vilket kort du vill, men jag avråder dig STARKT att köpa Gainward-kortet.

Skrivet av simme300:

Ta gigabyte, gainward kortet låter som en orkan.

Skrivet av InCyBoy:

Ta inte(!) Gainward. Den kylaren är värdelös och låter ohyggligt mycket! Har en kompis med ett sådant fast 570 och det är det värsta jag någonsin har hört, det överröstar allas datorer och man får till slut ont i huvudet.

Hmm får nog tänka om och fundera på Gigabyte

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarlund:

Hmm får nog tänka om och fundera på Gigabyte

Låter väldigt bra, du kommer inte bli besviken

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |