Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad ska man göra med sina söndriga ps3 ?

Permalänk
Medlem

Vad ska man göra med sina söndriga ps3 ?

Tjena!
Har i nuläget 2 st PS3 som blivit utsatta för YLOD ( yellow light of death). Har ingen garanti eller något kvar så de bara ligger och samlar damm.

Kan det vara så att någon är intresserad att köpa dessa för en rimlig summa eller finns det något sätt som inte är allt för bökigt att fixa dessa?

Känns surt att slänga eller bara ge bort de till nån elektronik affär för skitpengar..

Vad har ni andra gjort som blivit utsatta för detta ?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

släng dom från en hög höjd och filma

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsolof:

släng dom från en hög höjd och filma

Plan B!

Permalänk

Här verkar det finnas lite guider på hur man fixar YLOD på PS3, kanske kan vara värt att testa för dig! ?

http://community.us.playstation.com/thread/484908?start=0&tst...

MVH

Glömde länken :D
Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid prova laga dom, finns massor med guider på youtube.

Visa signatur

Ryzen 7 3800 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18

Permalänk
Avstängd

Om inte kan du ge mig ett utav dem. Fyller år på tisdag. /hunch, hunch ^.-

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Jag kan ju ta ett om du vill;) nej men som står ovanför, finns massor av guider hur man fixar det på youtube:) du behöver bara några få saker^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Se ett avsnitt av McGuiver, bygg sedan en helikopter.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevioh:

Tjena!
Har i nuläget 2 st PS3 som blivit utsatta för YLOD ( yellow light of death). Har ingen garanti eller något kvar så de bara ligger och samlar damm.

Kan det vara så att någon är intresserad att köpa dessa för en rimlig summa eller finns det något sätt som inte är allt för bökigt att fixa dessa?

Känns surt att slänga eller bara ge bort de till nån elektronik affär för skitpengar..

Vad har ni andra gjort som blivit utsatta för detta ?

Tack för svar!

Vilken firmware har de?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Skrivet av Perrablerra:

Haha! ska nog lägga in länkarna oxå. missa det helt

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevioh:

Tjena!
Har i nuläget 2 st PS3 som blivit utsatta för YLOD ( yellow light of death). Har ingen garanti eller något kvar så de bara ligger och samlar damm.

Kan det vara så att någon är intresserad att köpa dessa för en rimlig summa eller finns det något sätt som inte är allt för bökigt att fixa dessa?

Känns surt att slänga eller bara ge bort de till nån elektronik affär för skitpengar..

Vad har ni andra gjort som blivit utsatta för detta ?

Tack för svar!

Innan plan B (kast från hög höjd) så kan du ju plocka ut HDDn och stoppa i ett USB-skal så får du ett stort billigt USB-minne. Det är ju en 2,5" där i, lågprofil, så den kan du ha nytta av. Sen vet jag inte hur YLOD är att fixa.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att köpa en maskins PSU om det är en tjockversion då jag har en maskin som är kass och inte får ström. Men det är inget jag vill betala mer än kanske 300 kr+frakt för. Men då vill jag inte ha hela maskinen, frakten blir för dyr utan bara powersupply'n.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade gärna fått dom fixade, klarar nog inte att göra de själv dock. Men vad kan en sådan här reparation kosta tro ? nått tips på nån tekniker i skåne? får ju inte kosta mer än vad man kanske säljer dom för sedan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Kan tänka mig att köpa en maskins PSU om det är en tjockversion då jag har en maskin som är kass och inte får ström. Men det är inget jag vill betala mer än kanske 300 kr+frakt för. Men då vill jag inte ha hela maskinen, frakten blir för dyr utan bara powersupply'n.

Om jag ska sälja dom söndriga så vill jag tyvärr bli av med hela konsolen

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevioh:

Om jag ska sälja dom söndriga så vill jag tyvärr bli av med hela konsolen

Your loss. ^^

Visa signatur
Permalänk
Sötast
Skrivet av kevioh:

Om jag ska sälja dom söndriga så vill jag tyvärr bli av med hela konsolen

Du får alltså 300kr för att ha roligt?

Galet!

Permalänk
Avstängd

1. Ta fram din dremel och lödkolv.
2. Fixa och dona.
Voila! Du har en cool HTPC/smörgåsgrill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

Se ett avsnitt av McGuiver, bygg sedan en helikopter.

the one and only!

nej men tycker också det kan vara värt att försöka fixa dem, du har ju inget att förlora bortsett från ett kortvarigt nöje då du bejakar din inre grottmänniska och har sönder dem...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Det finns en butik i Malmö som utför YLOD reparationer dock är dom inte billiga.

http://www.modi5ive.se/playstation-3/

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Det finns en butik i Malmö som utför YLOD reparationer dock är dom inte billiga.

http://www.modi5ive.se/playstation-3/

ja de va ganska dyrt ändå, tycker 5-600 hundra kunde varit en klar deal. Vet dock inte själv hur svår denna reparation är så .

Permalänk

Stoppa i en rasperbypi i den och koppla till dvdn och ingångarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevioh:

Tjena!
Har i nuläget 2 st PS3 som blivit utsatta för YLOD ( yellow light of death). Har ingen garanti eller något kvar så de bara ligger och samlar damm.

Kan det vara så att någon är intresserad att köpa dessa för en rimlig summa eller finns det något sätt som inte är allt för bökigt att fixa dessa?

Känns surt att slänga eller bara ge bort de till nån elektronik affär för skitpengar..

Vad har ni andra gjort som blivit utsatta för detta ?

Tack för svar!

Är dina PS3 SLIM versioner eller de gamla Glossy tjocka ?

Permalänk
Medlem

Läs det här innan du gör någnting dumt med den:
Kollade upp YLOD och det tycks vara ett vanligt fel som oftast orsakas av dåliga kondningar som smälter av för hög värme från cpu/gpu. Det går att fixa själv om man löder lite. MEN i Sverige har vi 3 års reklamationsrätt. Är konsolen mindre än 3 år gammal så har du rätt att reklamera den om den går sönder pga fabrikationsfel. Vilket man helt klart kan hävda att det är i fall där konsolen inte klarar av den värme som den själv genererar. Dock är du skyldig att lämna in den så fort felet uppkommit och inte vänta ett år eller så. Så om den är mindre än 3 år gammal så måste du säga att det hänt nyligen och säga att du vill reklamera den. En sån process kan ta längre tid än ett vanligt garanti-ärende. Men helt klart värt i ditt fall. Antingen får dom reparera den eller ge dig en ny. Svensk konsumenträtt är något som fler borde ta tillvara på! (:

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Läs det här innan du gör någnting dumt med den:
Kollade upp YLOD och det tycks vara ett vanligt fel som oftast orsakas av dåliga kondningar som smälter av för hög värme från cpu/gpu. Det går att fixa själv om man löder lite. MEN i Sverige har vi 3 års reklamationsrätt. Är konsolen mindre än 3 år gammal så har du rätt att reklamera den om den går sönder pga fabrikationsfel. Vilket man helt klart kan hävda att det är i fall där konsolen inte klarar av den värme som den själv genererar. Dock är du skyldig att lämna in den så fort felet uppkommit och inte vänta ett år eller så. Så om den är mindre än 3 år gammal så måste du säga att det hänt nyligen och säga att du vill reklamera den. En sån process kan ta längre tid än ett vanligt garanti-ärende. Men helt klart värt i ditt fall. Antingen får dom reparera den eller ge dig en ny. Svensk konsumenträtt är något som fler borde ta tillvara på! (:

Tack som fan, ska kolla upp detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Är dina PS3 SLIM versioner eller de gamla Glossy tjocka ?

jag har ett 60 gig den första release modellen
och en av nästa modell som är 40 gig Båda 2 tjocka!

Permalänk
Medlem

har fixat en av dom genom en guide på nätet, de var skitlätt verkligen! , så ni som råkat ut för samma BETALA inte över 1000:- spänn för reparation, kylpastan kostade 90:- kr och 2 timmars pillande !

Permalänk
Medlem

Något som en bakning kan lösa kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Kan tipsa www.chipnplay.se
Har själv lämnat in YLOD PS3 och RROD XBOX360. Dom lagade det i bra pris samt ingår garanti.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 7800X3D| Moderkort: Asus B650 Prime-Plus| Minne: G.skill 32 GB DDR5@6400 MHz| GPU: MSI Radeon 7900XT| Chassi: Fractal Design North| SSD: Samsung 990 Pro 2TB| HDD: WD 1,5 TB + Hitachi 500GB| PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem

En HTPC kanske du kan bygga av den, PS3:an är ju väldigt snygg. Men den är ju inte särskilt stor så blir nog en hel del pill om du vill få de rätt.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av kevioh:

Tjena!
Har i nuläget 2 st PS3 som blivit utsatta för YLOD ( yellow light of death). Har ingen garanti eller något kvar så de bara ligger och samlar damm.

Kan det vara så att någon är intresserad att köpa dessa för en rimlig summa eller finns det något sätt som inte är allt för bökigt att fixa dessa?

Känns surt att slänga eller bara ge bort de till nån elektronik affär för skitpengar..

Vad har ni andra gjort som blivit utsatta för detta ?

Tack för svar!

Jag skulle nog kunna fixa dom åt dig,dock så har jag inte tid den närmaste månaden. Får du dom inte fixade så kan du höra av dig framöver så ska vi nog kunna komma överens om lagning till ett bra pris.mvh hjorten

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate