Du som har köpt Samsung Galaxy Note! Är du nöjd?

Permalänk
Medlem

Du som har köpt Samsung Galaxy Note! Är du nöjd?

Ja som titeln lyder. Jag är på jakt efter er som har köpt o ägt Galaxy Note en tid, och era synpunkter!

Och väldigt gärna konstruktiv kritik på vad ni tycker är bra och dåligt! (om du jämför med din gamla mobil)

(Har du precis köpt den och "går på rosa moln" och skriver KÖP NU! tar jag dig inte på allvar)

Tycker du skärmen/Mobilen är för stor?

Funkar pennan som den ska?

Noten ska få ICS 4.0 uppdateringen den 10 Mars läste jag, höjde det användarupplevelsen mycket? (till dig som testat runt)

Och finns det någon som har gått från iPhone till Note direkt? Så skriv gärna hur din upplevelse var, att gå från iPhone till Note!! (väldigt intressant fråga för mig)

Verkar vara en mobil som passar mig perfekt och har läst mycket, men som alltid. så är det alltid kul att läsa era synpunkter!!

Mvh skog1s

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Jag har haft min Note i cirka två månader nu, jag är väldigt nöjd med. Har stött på lite buggar i programvaran dock inge märkvärdigt. Det är som det brukar med Samsungs telefoner.

Storleken är inga problem för mig, tänker inte på det alls längre faktiskt. Mer än att andra telefoner ser löjligt små ut.

ICS har inte dykt upp till Note än, utan väntas under Q2. Den har blivit försenad för de slänger in lite extra funktioner för pennan.

Pennan fungerar bra, dock inget jag använder speciellt mycket.

Mvh Mattias

Visa signatur

| ASrock X570 Phantom Gaming 4 | Ryzen 3700x | 48GB DDR4 3200Mhz | Geforce 1050Ti | Unraid + Win10 VM

Permalänk
Medlem

Jag har bara haft den sedan i lördags med TELE2 maxi abonnemanget

Den fyller mina behov som surfmobil, media mobil

Permalänk
Medlem

Har köpte min Note för 1,5 vecka sedan med "3 total" abonnemang men jag har inte fått den från 3 än :(, men den som väntar på något så här gott väntar väl aldrig för länge
Jag kommer använda min mycket till att spela spel och kolla filmer på jobbet eftersom jag jobbar natt och har mycket dötid
Jag gick från iPhone till Note och jag tyckte det var en nobrainer när jag såg dessa 2 videos som jag länkar

http://www.youtube.com/watch?v=cl6AHTNef-s
http://www.youtube.com/watch?v=IBsqMV4Pymc

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Likt jag har haft den i drygt 2 veckor nu med Tele 2 Maxi Unlimited. Kan bara säga att jag än så länge är kanonnöjd med den! Tycker inte att den är för stor användarmässigt, en av anledningarna till att jag köpte den var ju skärmens storlek, däremot har jag märkt att klädvalet anpassats lite till byxor med stora fickor För tajta byxor/jeans så skulle jag säga att den inte går att ha i fickan, brukar köra lite loose "farfarsbyxor" och cargo pants med lite större fickor, och det är gränsfall i vissa fall faktiskt. Fast jag antar att det är sånt man får räkna med. Användarmässigt har jag stött på några små-buggar, bland annat att den i vissa fall startar program en aning segt...dvs. han står bara med programikonen intryckt ½ -1 sek, vissa fall 1 - 2 sek. Sen kan det gå direkt utan nån fördröjning. Sitter och funderar på om det kan ha vart efter att den legat oanvänd en stund, dvs att den är i nån sorts viloläga för att spara ström eller nåt och att det då tar några sekunder för den att vakna till liv.
En annan lite småirriterande grej är att den ofta väljer att synka min kontaktbok med min facebook av nån anledning, vilket leder till att jag får upp över 300 kontakter då jag ska lägga till ett namn/nr. Kan ha vart jag som missat nån iställning, dock vet jag med mig att jag har stängt av synkningen. Allt detta är egentligen bara smågrejor tycker jag, batteritiden är väl helt ok skulle jag säga. Den räcker ungefär 1 ½ dag vid vanlig användning, med vanligt surfande (aftonbladet, metro, youtube, Swec osv) och en del spel.

Sen har vi ju hela den här grejen med Kies som vägrar att fungera, jag får fan inte fanskapet att synka. Drivrutinerna som strular.
Har 3 gula utropstecken om jag kollar enhetshanteraren:
Bärbara enheter: GT-N7000
Andra enheter: Okänd enhet
Övörföringskablar: USB Easy Transfer Cable

Nån som har samma problem? Vad jag än gör så hittar den inte rätt drivrutiner. Nån som har ett tips, för Windows Update fungerar ju inte direkt.
Summan av kardemumman är väl egentligen att telefonen likt som andra mobiler har några pyttesmå buggar men funkar kanon, och att det istället är mjukvaran som är skurken i det hela.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Sen har vi ju hela den här grejen med Kies som vägrar att fungera, jag får fan inte fanskapet att synka.

Får inte heller ihop den med Kies. Fick föra över filmer via USB:n istället ju (nej, inte via Kies då heller)

Permalänk
Medlem

Jag gick från en iPhone4 som havererade till en Note för ca 2 månader sedan, jag är över lag nöjd, dock tycker jag att kvalitén på appar var bättre till iPhonen, saknar en del saker, men har också fått en del nya saker som jag verkligen gillar som inte fanns till iPhone. Storleken var inget problem tycker jag, nu känns dock en iPhone väldigt liten när man vant sig vid den stora skärmen...

Jag kör min som GPS i bilen med Navigon, fungerar helt suveränt, kollar på film/tvserier i den, spelar lite spel osv.
Har inte haft några som helst problem med Kies, fungerar mycket bra att synka med det.

En enda sak har buggat för mig och det är att det helt plötsligt kan dyka upp "MTP Initiering" eller nåt sådant som antyder att telefonen är ansluten via USB, när den inte är det, det står då att telefonen laddar, även fast den inte är ansluten...

Touchkänslan i skärmen tycker jag inte var lika bra som i iPhonen i början, men nu tänker jag inte på det alls, har troligtvis vant mig eller så blev den bättre med uppdateringen som kom för några veckor sedan. (jag har fortfarande 2.3.X...)

Kameran är inte precis rapp, men det var den inte i iPhonen heller, den tar bra bilder men fungerar inte så bra om objektet rör sig för mycket.

Att gå från iPhone till Android var inte ett så vidare stort steg tycker jag, man vande sig efter någon dag bara...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Får inte heller ihop den med Kies. Fick föra över filmer via USB:n istället ju (nej, inte via Kies då heller)

Får upp den som flyttbar enhet lite då och då, verkar nästan vara som ett lotteri?! Har följt guiderna om att använda sig av USB Debugging osv. men nä, det roliga var att det funka kanon den första veckan med Kies. Först nu senaste veckan det börjat strula, läst att en del andra haft samma problem.
Vetta fan riktigt vad man ska göra, det är väl bara att hänga på Samsung och försöka föra fram alla problem

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balbuto:

Jag gick från en iPhone4 som havererade till en Note för ca 2 månader sedan, jag är över lag nöjd, dock tycker jag att kvalitén på appar var bättre till iPhonen, saknar en del saker, men har också fått en del nya saker som jag verkligen gillar som inte fanns till iPhone. Storleken var inget problem tycker jag, nu känns dock en iPhone väldigt liten när man vant sig vid den stora skärmen...

Jag kör min som GPS i bilen med Navigon, fungerar helt suveränt, kollar på film/tvserier i den, spelar lite spel osv.
Har inte haft några som helst problem med Kies, fungerar mycket bra att synka med det.

En enda sak har buggat för mig och det är att det helt plötsligt kan dyka upp "MTP Initiering" eller nåt sådant som antyder att telefonen är ansluten via USB, när den inte är det, det står då att telefonen laddar, även fast den inte är ansluten...

Touchkänslan i skärmen tycker jag inte var lika bra som i iPhonen i början, men nu tänker jag inte på det alls, har troligtvis vant mig eller så blev den bättre med uppdateringen som kom för några veckor sedan. (jag har fortfarande 2.3.X...)

Kameran är inte precis rapp, men det var den inte i iPhonen heller, den tar bra bilder men fungerar inte så bra om objektet rör sig för mycket.

Att gå från iPhone till Android var inte ett så vidare stort steg tycker jag, man vande sig efter någon dag bara...

Tycker faktiskt kameran är riktigt rapp och kanon, jämförde lite hastigt i butik mellan en Xperia S och jag tycker inte det var såna gastronomiska skillnader som vissa tester framhäver att det är telefonerna jentemellan. Swedroid tycker jag går lite väl mycket till Sony fördel på den punkten faktiskt. Har å andra sidan ingen vidare erfarenhet av mobilkameror då jag förut brukade likna dom vid leksaken man får i ett Happy Meal på McDonald's, dvs. slit och släng. Fast den här är ju helt klart värdig som vardagskamera tycker jag, är ingen direkt fotonörd så det räcker för mig.

Btw, nån som använt Kies Air och fått det att funka? Vad är det som krävs, trådlöst nätverkskort only eller nåt mer?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Gick från iPhone 4s till Galaxy Note

Ang storleken, första dagarna jobbigt, kan fortfarande ha svårigheter med att hitta var jag ska ha den. Men numer upplevs andra mobiler för små.

Stör mig på vissa designmissar som ex knapparna som sitter på sidorna.
Pennan är inte så distinkt men fungerar.
Batteritiden är skitbra!

Rek att kolla på swedroids forum, finns mycket att läsa där!

Permalänk
Medlem

Ja, jag vill inte ha en mindre mobil nu. Men det tog inte en vecka att vänja sig utan snarare tre månader för mig.

Permalänk
Medlem

har haft min note nu ett tag, någon månad och tycker det är lite segt att ics inte kommit ännu,.. inte den svenska iallafall,.. men själva mobilen är bra, storleken funkar prima och jag med stora nävar kan även säga att man når allt på skärmen,.. (stora händer)

penna funkar bra, inte riktigt så exakt som man skulle vilja lr direkt men bra grej och smidigt med memo funktionen, den används flitigt =D

funkar som alla andra adroider bra förlitligt och trofast hehe

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Är nåt datum spikat?, förutom Q2 som är lite luddigt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Plockade upp en Note i lördags (tillsammans med Tele2 Maxi som många andra) efter att ha trånat efter den ett bra tag. Men innan jag bestämde mig var jag tveksam om jag inte skulle ta en lur i mer praktisk storlek som t.ex Htc One X. Men jag gick från en 4.3" Htc HD2 (med android 2.3.X) som jag haft i över ett år och jag kände att jag verkligen ville ha den större skärmen. Och efter bara ett par dagars användande kan jag inte säga annat än att jag verkligen inte ångrar mitt val att ta Note istället för One X.

Jag har lite svårt att jämföra med min förra telefon då jag hade en hel del stabilitetsproblem med HD2'an oavsett ROM. Men jag har en Iphone 4 som jobbtelefon och jag kan säga att jag inte skulle tveka på att byta ut den mot en Note.

Storleken på skärmen kan vara lite överväldigande i början men jag tycker att man vänjer sig snabbt och när man nu pillar på Iphonen känns den otroligt fjuttig. Jag har inte mycket bra att säga om iOS för jag har alltid föredragit Android och gör det även nu. Det finns många som sagt att Android inte känns lika rappt som iOS och det kan jag hålla med om när man kör det på en långsam lur. Men det är inget som märks av med Noten.

Sen är det klart att det inte bara är guld och gröna skogar, jag har fått den att hänga sig med utplockning av batteriet som enda lösning. Men det har hänt en gång och jag har belastat den relativt väl de här dagarna.

De två största fördelarna jag ser med den här luren är skärmen och batteritiden(!). Jag har använt den så fort jag fått tillfälle under hela arbetsdagen och även flitigt efter jobbet. Har spenderat de senaste två timmarna med att surfa, kolla FB, leka runt med google maps, spel, youtube.. osv och jag har 43% batteri kvar. Hade jag gjort det med min HD2 hade den knappt klarat sig genom arbetsdagen..

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Jag har haft min i c:a två månader och älskar den. Det var som att gå från vanlig mobil till en handdator, jag vet att det finns flera andra mobiler med liknande hårdvara, det är skärmen som gjorde den stora skillnaden. Som Jakelol ovan rekommenderas coldfustions filmer om Note på Youtube för att öka ha-begäret rejält, han förklarar även hur man moddar android snyggt i andra videos.

Skärmen är stor, men den går ner i alla mina byxor utan problem. Pennan använder jag inte så ofta, nån gång för lite snabba anteckningar bara, den är nog mer för de konst-intresserade även om den har andra praktiska användningsområden som digital underskrift. ICS har inte kommit som sagt, men med en kraftigt moddad telefon så saknar jag det inte, allt flyter på bra. Batteriet är fantastiskt, jag kan sitta hela dagen med online-spel som Crime City och Little Empire och fortfarande ha bra med ström kvar när den ska laddas. Min enda varning är att storleken i kombination med den fyrkantiga, platta designen gör att den kändes lätt att tappa när man tex ska ta foton. Därför rekommenderas att skaffa ett greppvänligt skydd så fort som möjligt.

Permalänk

Har själv ägt min i bara 2 veckor men kan ett och annat om mobiler och senast var S2an och köpte denna igentligen endast pga storleken då jag letat i några år efter en större, eller rättare sagt önskat mig en större, köpte en galaxy tab först men den blev för stor i längden.

Att läsa efteråt att dpi var högre var inte fel, har som sagt ägt S2an ett tag innan och jag aelskar denna lite mer än den, större skärm som för mig är ett jätte stort plus, bättre skärm och kameran har jag inte testat än men på S2an var den super åtminstonde i ljus omgivning.

Pennan har jag bara prövat men den är inte super korrekt när man använder den och ser för mig ingen anledning att att använda den utan det är väll ett plus som jag förmodligen aldrig kommer att använda.

Batteritiden är bättre än på S2an trots större skärm men den sitter ocks på 850 mer i styrka.

Allt syns bättre, man får plats med fler ikoner, texten osv.

Säkerligen mer men kommer inte på det nu, köptes med tele2 maxi unlimited eller ja unlimited är bara hittepå.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

har kört med min note i två veckor med 3total, Är mer än nöjd, och har inget att klaga på, Hoppas dom bygger mer mobiler i samma storlek.

Den ser väl stor ut kanske, Men jag kan ha den i fickorna på jeansen jag har, och i innerfickan på kavajen utan att störas av den.

För folk som är lite mindre än normalt kanske den inte är att rekomendera.

Skulle jag gjort om min beställning idag så hade jag valt samma mobil iallafall

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem

Premiumpaketet kommer snart, visste inte vilken tråd jag skulle posta i:
http://www.youtube.com/watch?v=FvH6vbhOs6Y&hd=1

Själv hade jag förhandsbokat den och fick den dag ett. Det var meningen att frugan skulle få den och jag skulle invänta SIII. Det blev tvärtom. Jag kan inte gå ner i storlek nu. Det är underbart med en stor skärm och jag är fortfarande "kär" i den, trots att den har sina små brister.

Att inte bekymra sig över batteri är mera befriande än man kan tro och att surfa helsidor utan att behöva zooma eller läsa PDF-magazin på 5.3" är obeskrivligt grymt.

Dag ett: Wow, jag håller i framtiden.
Idag: Wow, jag håller fortfarande i framtiden.

När Apple väl släpper sin 5"-6" kommer alla försvara formatet, och man kommer inte vara speciell längre. Men just nu är det väl inte så många som har en, och man känner sig lite unik. Det håller nog i sig till Note II. Den med SIII:ans specs och en 6" kantlös skärm vore något i hästväg! Eftersom den förmodligen kommer i höst skippar vi nog SIII:an helt och inväntar Note II.

Nackdelar har alla mobiler, men skillnaden med Note är att listan med fördelar är så sjukt mycket längre att det inte påverkar glädjen med att äga en...
Pallar inte att skriva allt, så skickar en länk här:
http://www.samsung.com/global/microsite/galaxynote/note/benef...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter