Switcha mellan olika ställen på kartan

Permalänk
Inaktiv

Switcha mellan olika ställen på kartan

Tjenare

Jag undrar hur man switchar mellan main base, army mm.. *Genom att bara använda tangetbordet*. Jag har kollat lite på apollo från dignitas, när han går igenom många bra saker men han missar att prata & gå igenom Marco/switcha mellan baser och Army.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon152617:

Tjenare

Jag undrar hur man switchar mellan main base, army mm.. *Genom att bara använda tangetbordet*. Jag har kollat lite på apollo från dignitas, när han går igenom många bra saker men han missar att prata & gå igenom Marco/switcha mellan baser och Army.

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag inte minns fel så assignar man grupper eller basen med ctrl+(val av tangent). Alltså markera typ dina marines och tryck ctrl+1 så har du dem i den gruppen så det bara är att trycka på 1.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av anon152617:

Tjenare

Jag undrar hur man switchar mellan main base, army mm.. *Genom att bara använda tangetbordet*. Jag har kollat lite på apollo från dignitas, när han går igenom många bra saker men han missar att prata & gå igenom Marco/switcha mellan baser och Army.

Skickades från m.sweclockers.com

Det går att göra med ctrl+F-tangent, om du menar ställen där man inte har armé. Finns i hotkeys. Annars så är det som Sampabowie skriver, ctrl+1-0 för att lägga byggnader och/eller enheter i samma kontrollgrupp. Båda använder man genom att inte använda ctrl men annars samma knappar!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tror det är F-tangenterna du menar.
Tror standard är F5-F8 eller något åt det hållet.
Ett hett tips är att kolla in Day9s videos om du vill lära dig mer om starcraft.
Den videon som är mest relevant i det här ämnet är: Day[9] Daily #252 - Secrets of Hotkeys, APM and Mouse Movement
Ja - det är långa videos, men så värda att kolla igenom

Permalänk
Medlem

^^ vilket spel rör det sig om :P? haha

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ziggy_:

^^ vilket spel rör det sig om :P? haha

Starcraft 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sampabowie:

Om jag inte minns fel så assignar man grupper eller basen med ctrl+(val av tangent). Alltså markera typ dina marines och tryck ctrl+1 så har du dem i den gruppen så det bara är att trycka på 1.

/S

Skrivet av Flamso:

Det går att göra med ctrl+F-tangent, om du menar ställen där man inte har armé. Finns i hotkeys. Annars så är det som Sampabowie skriver, ctrl+1-0 för att lägga byggnader och/eller enheter i samma kontrollgrupp. Båda använder man genom att inte använda ctrl men annars samma knappar!

Skrivet av Svajmon:

Tror det är F-tangenterna du menar.
Tror standard är F5-F8 eller något åt det hållet.
Ett hett tips är att kolla in Day9s videos om du vill lära dig mer om starcraft.
Den videon som är mest relevant i det här ämnet är: Day[9] Daily #252 - Secrets of Hotkeys, APM and Mouse Movement
Ja - det är långa videos, men så värda att kolla igenom

Tack för alla snabba svara, Tipset om Day9 var väldigt bra.

Permalänk

Själv har jag bindat om så att kamera-position 1 ligger på F2, position 2 på F3 osv...

CTRL F1 klickar man ju på för att selecta alla idle'ade arbetare..

Permalänk
Medlem

aha thx :)

Skrivet av anon152617:

Starcraft 2

ah okey nice det spelet verkar kul dok har jag aldrig spelat det ^^ men jag gillar strategi spel som battle for middle earth och warcraft liknande

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Discokungen
Skrivet av anon152617:

Tack för alla snabba svara, Tipset om Day9 var väldigt bra.

Ja, den är bra för alla ligor! Jag lärde mig mycket på den och jag är ändå i diamond, borde kolla på den igen!

Skrivet av Ziggy_:

ah okey nice det spelet verkar kul dok har jag aldrig spelat det ^^ men jag gillar strategi spel som battle for middle earth och warcraft liknande

Men spela det då! Det är riktigt värt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ja, den är bra för alla ligor! Jag lärde mig mycket på den och jag är ändå i diamond, borde kolla på den igen!

Men spela det då! Det är riktigt värt!

jo det skulle vara nice och skaffa det men jag har köpt diablo 3 CE en stock snus så jag är lite low på pengar

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Ziggy_:

jo det skulle vara nice och skaffa det men jag har köpt diablo 3 CE en stock snus så jag är lite low på pengar

Nästa månad då.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Nästa månad då.

kanske det ^^ men diablo 3 släpps om 35 dagar ^^

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Hett tips: Binda om f5-f8 till f1-f4 (du får offra idle worker knappen men den kan du ju klicka på manuellt), mycket lättare med f1 f2 f3 f4 för main natural third och rally eller nåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Hett tips: Binda om f5-f8 till f1-f4 (du får offra idle worker knappen men den kan du ju klicka på manuellt), mycket lättare med f1 f2 f3 f4 för main natural third och rally eller nåt

Jag har samma setup fast ända till f6. Idle worker är bindat till §

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Jag har samma setup fast ända till f6. Idle worker är bindat till §

En annan är ju pro och har evo chambers på §

Permalänk
Discokungen
Skrivet av m1n1h0p:

En annan är ju pro och har evo chambers på §

Lol, du är så mycket mer pro än Hobbe. <333

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Lol, du är så mycket mer pro än Hobbe. <333

UPPENBARLIGEN, AKTA DIG NÄR DU KLICKAR PÅ MINA UNITS OCH MÄRKER OH SHIT HAN HAR 3/3

Permalänk
Medlem

Gör som alla andra säger, men du kan ju också dra musen i kanterna av skärmen eller trycka på minimapen

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee