Galaxy SII vs Galaxy SII LTE vs Galaxy Nexus

Permalänk

Galaxy SII vs Galaxy SII LTE vs Galaxy Nexus

Hej hade tänkt att skaffa en ny mobil men jag har ingen erfarenhet av smartphones. Men jag har läst ett antal tester och kommit fram till de 3 telefonerna som står i rubriken. Men kan inte bestämma mig vilken jag ska införskaffa.
Sgs2 hade varit ett självklart val om inte upplösningen på skärmen hade varit så låg.
Nexus hade varit bra om den hade varit lite snabbare på spel än sgs2

Vill kunna surfa spela spel och ha möjlighet till att "modda" telefonen.

Har även hört att sgs3 ska komma ut snart, är det någon som vet något mer än snart? Och finns det några specs på den?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

Jag har S2, inget problem med låg upplösning, LTE så får du 4G vilket bara är intressant om du bor i Stockholm ännu och om du surfar mycket i mobilen. Galaxy Nexus tycker jag personligen har en liten bättre skärm än S2 men jag tycker 4,2" är högsta storleken på skärmen som är bekväm och jag har normalstora händer.

Vet inte riktigt vad du menar med att "modda" mobilen om det är med skal eller mjukvaran inuti?

S2 släpptes 17 Maj 2011 så det är inte helt otroligt att en ny är på G. Men jag har inte hört något om en ny snart. Väntar du så kommer du få mer för pengarna men det är i oändlighets cirkel.

Jag hade valt en Samsung byggd mobil pga. skärmen som är oslagbar, och ingen av de du nämner kommer lämna dig lässen.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

Galaxy Note? Äger ju de andra Galaxy på specs och är personligen sjuuukt nöjd med min Note, tex överlägsen batteritid mot SGSII som jag hade innan. Enda "nackdelen" man hört om Note är att grått som gränsar till svart blir svart i filmer (då har man verkligen letat fel, för det är omärkbart vid normalt tittande) och jantelagsproblemet att storleken gör det skämmigt att hålla mot skallen när man pratar. One X får annars toppbetyg överallt just nu, så kanske kan vara nåt om du kan leva med batteriet och inget SD-kort.

Permalänk
Skrivet av DragonRapide:

Hej hade tänkt att skaffa en ny mobil men jag har ingen erfarenhet av smartphones. Men jag har läst ett antal tester och kommit fram till de 3 telefonerna som står i rubriken. Men kan inte bestämma mig vilken jag ska införskaffa.
Sgs2 hade varit ett självklart val om inte upplösningen på skärmen hade varit så låg.
Nexus hade varit bra om den hade varit lite snabbare på spel än sgs2

Vill kunna surfa spela spel och ha möjlighet till att "modda" telefonen.

Har även hört att sgs3 ska komma ut snart, är det någon som vet något mer än snart? Och finns det några specs på den?

Den låga upplösningen på Galaxy S2 stör mig ganska mycket faktiskt, därför ska jag köpa en telefon med högre pixeltäthet nästa gång. Och det får bli ganska snart för jag har tröttnat på min Galaxy S2 nu.
Android (använder nu ICS 4.0.3) är fortfarande ganska buggigt, jag har fått usel batteritid igen efter att ha fått bukt med det sen tidigare. Buggarna kommer och går med Android.

Permalänk
Inaktiv

Kolla in HTC One X annars. Fetaste telefonen just nu, finns med bra erbjudande på Tele2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Kolla in HTC One X annars. Fetaste telefonen just nu, finns med bra erbjudande på Tele2.

Visst är det det, men med batteri som inte går att byta och väldig dåliga batteritider i övrig är inte så bra köp. Om man kollar runt /läser alla reviews så kommer man fram att batteri håller mellan 3-4 timmar vid riktigt mycket användning(spel, surfing, videotittandet osv) upp till 6 timmar vid vanlig användning som är under all kritik enligt mig... tycker jag i alla fall.

Däremot när det gäller prestanda är telefonen bästa som finns ute.

Permalänk

Samsung galaxy s3 kommer snart till london och den kommer sen i maj i svergie vad jag har hört och läst. Den kommer bli grym!