Vilken mobil av dessa föredrar ni, och vilken operatör?

Permalänk
Medlem

Vilken mobil av dessa föredrar ni, och vilken operatör?

Hej! jag tänker fixa nytt abbonemang i form utav det där nya från 3 (tre.se) och tele2 (tele2.se) som ger en smartphone för ett lågt högkostnads skydd i 2år. Jag skulle vilja veta vilken telefon utan Iphone 4s och Samsung galaxy s2 som ni har erfarenheter eller kunskaper om ska vara bäst? samt vilken operatör utav 3 och Tele2 som ni upplever har sämst support och täckning?

Jag är en daglig användare av mobiltelefoner men ingen extremist, men jag har också fattat det smarta med att kunna kolla nätet vart man än befinner sig och dylikt, samt gratis sms, mms och samtal i hela sverige till alla känns inte heller helt fel

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Med det erbjudandet skulle jag säga Sony Xperia S som är mycket bättre än Galaxy S2, men om du väljer mellan dessa - Galaxy S2 helt klart.

3 eller Tele2.. tja, jag har själv Tele2 (bor i Stockholm) och är väldigt nöjd, men många brukar föredra 3 då de t ex ska ha högre hastighet för surf. Det är dock inget jag någonsin har lidit av, jag får alltid bra hastigheter med Tele2.

Nu har jag inte varit i kontakt med supporten särskilt många gånger, men det har alltid funkat bra med Tele2, däremot har jag haft en del strul med 3 förr tillbaka, även när det gällde mitt mobila bredband. Men det är kanske inget man kan dra slutsatser av.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Med det erbjudandet skulle jag säga Sony Xperia S som är mycket bättre än Galaxy S2, men om du väljer mellan dessa - Galaxy S2 helt klart.

3 eller Tele2.. tja, jag har själv Tele2 (bor i Stockholm) och är väldigt nöjd, men många brukar föredra 3 då de t ex ska ha högre hastighet för surf. Det är dock inget jag någonsin har lidit av, jag får alltid bra hastigheter med Tele2.

Nu har jag inte varit i kontakt med supporten särskilt många gånger, men det har alltid funkat bra med Tele2, däremot har jag haft en del strul med 3 förr tillbaka, även när det gällde mitt mobila bredband. Men det är kanske inget man kan dra slutsatser av.

Alla åsikter är värda här, och det spelar heller ingen roll med vilken komponent du behövde och fick support med så länge du fick den och utan en utav operatörerna Hehe alla tjatar om att Iphone ska vara sååå grym och faktum är att ingen jag vet har en av dom övriga telefonerna så, det känns samtidigt tryggt att kunna be om hjälp om man skulle behöva då alla andra har en likadan.

Tack för åsikten och erfarenheterna

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Sitter själv med galaxy s2 och tre så min röst får hamna på den kombinatonen

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Haft tele2 i över 10år.
Inga problem.
Enda gången jag haft dålig täckning är i päronens bunker..hmm källare.

Annars så inga krux.
Dock kan jag ta upp frugans syster och kille har tre och dom är inte direkt nöjda.
Men sen finns det folk som är riktigt nöjda med tre.

Kolla lite hur det är kring områdena du är och kommer befinna dig mycket på.
Sen vilken tele du ska ha är bara du själv som kan veta det.

Ta den som faller dig i smaken.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Sony Xperia S > Samsung Galaxy S2 > iPhone 4s > iPhone 4

Jag har alla fyra och jag skulle rekommendera dem i den ordningen.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Jag skulle i alla fall inte stå ut med den låga upplösningen hos Galaxy SII. Sen står jag inte ut med iOS heller, så iPhonen skulle gå bort. Skulle välja Xperia S eller htc One x om jag valde idag.
En bubblare är Nokia Lumia 800!

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Hjälpsam

Själv valde jag HTC One X efter att ha klämt lite på den på ett HTC event/presentation samt operatören Tre, då jag har haft tre tidigare (har Telia i dag) och de områden som jag rör mig i generellt gav bättre täckning och avsevärt bättre hastighet med Tre jämfört med telia.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Jag skulle i alla fall inte stå ut med den låga upplösningen hos Galaxy SII. Sen står jag inte ut med iOS heller, så iPhonen skulle gå bort. Skulle välja Xperia S eller htc One x om jag valde idag.
En bubblare är Nokia Lumia 800!

Vänta nu här... Du står inte ut med upplösningen hos en Galaxy SII (Som inte är låg), men rekommenderar ändå nästan en Lumia 800 som har samma upplösning.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Notera att jag aldrig ägt en av dessa, men har klämt en del på dem innan jag köpte min Galaxy Nexus.

Jag skulle välja Galaxy S II av de två.

annars är jag otroligt nöjd med min Galaxy Nexus

Permalänk
Medlem

Har haft Tele2 och byter aldrig någonsin tillbaka. Den enda gången jag behövde ringa deras kundtjänst var de sjukt otrevliga. Deras täckning är urusel, och jag förstod verkligen inte skillnaden förrän jag gick till Telia. Jag är sällan utanför större städer, men när jag är det så är det underbart att ha god täckning både på tal- och datatrafik. Aktivt missnöjd sedan tidigare med Tele2, hade jag valt Tre som jag Vet att många av mina nära använder och som de tycker duger väldigt väl.

Ajfön eller Galaxy? Jag skulle ta Galaxy alla gånger. Jag bör då kanske nämna också, att jag av många anledningar aldrig skulle använda en iphone själv. Jag kan skriva en uppsats om varför, en annan gång. Men apple är kända för att stoppa ohäftig teknik i stiliga skal, och sedan lyckas ta överpris för det. Tro inte att "Siri" är ett säljargument - det kan vara den mest opraktiska/disfunktionella attribut jag sett i en mobiltelefon. Och jag kan inte för min värld begripa varför man inte får frihet i sitt eget system, i iOS, att åtminstone layoutmässigt fixa lite i sin telefon. Men du har Mycket bättre förutsättningar att bli nöjd i det Androida systemet, eftersom du där får dra runt och placera ikonerna i din egen ordning. Android erbjuder, i all helhet, Mycket mer frihet. IOS har... öh- iOS är ofta packeterat i ett fint skal med äpple på. Men för att försöka utelämna det subjektiva eller systemutvecklingsideologiska går jag på fakta: Undantaget displayens pixeltäthet, så är All hårdvara i Galaxyn bättre om inte så enkelt som likvärdig.

Det kan säkert ha hänt mycket med Tele2 sedan jag var kund där. Men jag är väldigt säker på att jag aldrig själv kommer att byta tillbaka dit, och Tre's erbjudande med Galaxyn låter sanslöst prisvärt. Hade huggit på det om jag var i din sits.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar hittills, jag har fått gott om åsikter och insikter blandat med erfarenheter och kunskap. Men jag hoppas tråden är aktiv tills dess att jag finner ett beslut

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

samsung galaxy s2 LTE:)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Sony Xperia s. Har den själv och e grymt nöjd. Otroligt snabb kamera både för foto/film. SKärmen e helt otrolig. Enda mobil jag haft som man kan hålla i direkt soljus o ändå se skärmen. Väldigt bra ljud för samtal oxå. Har tre och inte haft några problem med dom. Enda nackdelen jag kan se me Xperia S är väl strulet som varit med hörluskontakten. Inte alla hörlurar som funkar direkt. Mina gamla Koss funkar, men inte mina nya sennehzier. Sjukt skumt. Kolla upp det om det är en dealbraker för dig, annars är telefonen super.

Permalänk
Medlem

Jag och tjejen tog var sitt Tre abonnemang. Hon valde en Xperia S som är sjukt läcker faktiskt.
GS2 känns "gammal" med sin lågupplösta skärm, och 4S är inte ett alternativ för mig då glaset är på tok för känsligt.
Lumia 800 gick också bort pga. sitt dåliga utbud av appar, men det var den enda nackdelen imo. OSet såg läckert ut, och själva telefonen var snygg den med.

När jag tog mitt Tre anonnemang sa jag dock att jag ville ha Galaxy S3 Den har inte kommit ut ännu, men jag fick ett värdebevis på 5500:- som bör täcka konstadena när den kommer ut, så kan jag köpa den på det sättet.

Vi handlade på Phonehouse förresten.....

Edit: När jag pratade med säljaren sa han dock att både Tele2 och Tre skulle avsluta deras kampanj i förtid, dvs. den 25e Mars, då dem känner sig nöjda med att ha sålt 80.000 abonnemang som dem går back på

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Tack för alla svar hittills, jag har fått gott om åsikter och insikter blandat med erfarenheter och kunskap. Men jag hoppas tråden är aktiv tills dess att jag finner ett beslut

Kolla in Lumia 800. Snygg och annorlunda. Perfekt för en "daglig användare" som du. Android är bättre för extremister. Enda nackdelen är apputbudet, men det växer med god fart.

Permalänk
Medlem

Jag kollade igenom täckningsområden för operatörerna vart jag kommer befinna mig och kollade igenom försäkringar osv och även mobil recensioner, det blev helt enkelt en iphone 4s och operatören tele2 tack samtliga svar, erfarenheter och kunskap, det hjälpte en hel del

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag kollade igenom täckningsområden för operatörerna vart jag kommer befinna mig och kollade igenom försäkringar osv och även mobil recensioner, det blev helt enkelt en iphone 4s och operatören tele2 tack samtliga svar, erfarenheter och kunskap, det hjälpte en hel del

Se där ja, ett problem ut världen.
Lycka till, du blir säkert nöjd oavsett vilken nallen du hade valt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Vänta nu här... Du står inte ut med upplösningen hos en Galaxy SII (Som inte är låg), men rekommenderar ändå nästan en Lumia 800 som har samma upplösning.

3.7" vs 4.3" skärm...

Edit: vill bara tillägga att SGSII har 35% större skärm. Det är ungefär samma förhållande som mellan en 27 och 23-tums skärm. Skulle jag köpa en 27"-skärm skulle det verkligen inte vara en med bara 1080p-upplösning.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

Vilken butik var det som gav dig den dealen med 5500kr? Och va hete snubben? Lär lätt dra ditt fixa den dealen med!

Skrivet av biorrith:

Jag och tjejen tog var sitt Tre abonnemang. Hon valde en Xperia S som är sjukt läcker faktiskt.
GS2 känns "gammal" med sin lågupplösta skärm, och 4S är inte ett alternativ för mig då glaset är på tok för känsligt.
Lumia 800 gick också bort pga. sitt dåliga utbud av appar, men det var den enda nackdelen imo. OSet såg läckert ut, och själva telefonen var snygg den med.

När jag tog mitt Tre anonnemang sa jag dock att jag ville ha Galaxy S3 Den har inte kommit ut ännu, men jag fick ett värdebevis på 5500:- som bör täcka konstadena när den kommer ut, så kan jag köpa den på det sättet.

Vi handlade på Phonehouse förresten.....

Edit: När jag pratade med säljaren sa han dock att både Tele2 och Tre skulle avsluta deras kampanj i förtid, dvs. den 25e Mars, då dem känner sig nöjda med att ha sålt 80.000 abonnemang som dem går back på

Permalänk

Fan vad folk är kräsna nu förtiden, dålig upplösning på skärmen på en s2a, den är fan skitbra, jag köpte precis en Note med lite över 720p kvalite på skärmen och det är bra men inte så man inte skulle kunna återgå till en S2a, köpte den bara för att den hade större skärm, 5.3 is the magical number

3.7 är för småbarn.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Galaxy Nexus, för den har stor 720p skärm dock inte för stor, den har stock android inget skit över ,den är enklast att roota och mixtra med och den får alla android uppdateringar först! Sen så använder jag Tele2 kompis med 3k sms och 1gb fri surf betalar bara de som jag ringer för (fram till midsommar) och det brukar bara vara under 10 kronan för öppnings avgiften är 0,69 till andra tele2 !

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishyFish:

Vilken butik var det som gav dig den dealen med 5500kr? Och va hete snubben? Lär lätt dra ditt fixa den dealen med!

Kompisen fick också em sån deal från phonehouse här om dagen. Han ville ha htc one x men var inte 100 så han fick presentkort på typ 6k istället så kunde han tänka på saken.
Detta var en phonehouse butik i Gävle så om ta bor någon annan stans så borde ju samma deal gå att få där du bor
Han ändrade sig typ dagarna efter detta och åkte in och bokade en one x i alla fall för att komma med på väntelistan men för dom som vill ha s3 när dem kommer var det ju ett bra alternativ. Vet inte om det var någon datumstämpel på presentkortet eller tillgodo kvittot kanske det mer är.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Avstängd

Efter 2 Android telefoner så har jag införskaffat mig en Nokia Lumia 800:
http://www.youtube.com/watch?v=aHSrD6TdeQA&feature=related

Har inte varit så förtjust i smartphones överhuvudtaget, men med denna modell är jag fast.

Jag föredrar också Telia som operatör:
http://www.telia.se/privat/mobilt/mobiltelefoner/flex/flextlf...
Visst har de mindre Appar på Windows Phone ännu så länge.
Men det kommer nya hela tiden:
http://blogg.mobilizera.se/2011/12/30/microsofts-windows-phon...

http://www.windowsphone.com/sv-SE/marketplace?wa=wsignin1.0

Så för mig är det inte ett stort problem. De appar som finns upplever jag har en hög kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishyFish:

Vilken butik var det som gav dig den dealen med 5500kr? Och va hete snubben? Lär lätt dra ditt fixa den dealen med!

Phonehouse på Väla. Rail hette säljaren.