Asus Eee Pad Transformer Prime

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Funderar på att byta sälja min transformer och lägga till 1000kr för att köpa en prime i usa. Ni som bytt från tf101 till prime, är det värt det?

Jag har, och jag är kluven kring om det är värt med tanke på vad en prime kostar idag. Jag fick nämligen min 32gb prime+32gbmicrosd från skolan(gratis såklart) Och jag tycker att utseendet är en enda direkta skillnaden. Tegra 3 märks typ bara i 3d (eller force 2d) apps och det sitter inte jag och lirar så mycket. Angående trådlösa signaler så är WiFi mottagningen den samma som föregångaren, GPS sägs vara sämre, men jag kör inte bil, och speciellt inte med en padda vid instrumentbrädan, så Men får du den till ett bra pris så kör på, ICS med custom roms är riktigt gött, speciellt när det är skolans egendom!!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Skulle någon som rootat och kört custom roms kunna verifiera om det går att komma åt backup från microsd kort i CWR, eller om det måste ligga inne i plattan. Och sedan, om det går att köra en rom från micro sd kortet? /Danke Schön

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du ska ju placera romen på microsdkortet, alltså det externa. Varför inte pröva?

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på att köpa denna padda, verkar väldigt bra!

Valet står mellan denna och en iPad 2/3 finns det någon bra sida där Prime'n går upp i duell mot iPad 2/3 någonstans?
Jag gillar att streama sport, film, LoL, SC2, CS osv vilket jag inte vet om det fungerar på iPad'en för krävs det inte flash stöd för det?

Det som jag spontant känner talar för Prime'n är: Flash, lätt att slänga över filmer.
Det som talar för iPad: Gränssnittet, clean enkel, valmöjligheten av appar.

Är det några mer skillnader som kan få vågskålen att väga över åt ena eller andra hållet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MOJOLITO:

Är riktigt sugen på att köpa denna padda, verkar väldigt bra!

Valet står mellan denna och en iPad 2/3 finns det någon bra sida där Prime'n går upp i duell mot iPad 2/3 någonstans?
Jag gillar att streama sport, film, LoL, SC2, CS osv vilket jag inte vet om det fungerar på iPad'en för krävs det inte flash stöd för det?

Det som jag spontant känner talar för Prime'n är: Flash, lätt att slänga över filmer.
Det som talar för iPad: Gränssnittet, clean enkel, valmöjligheten av appar.

Är det några mer skillnader som kan få vågskålen att väga över åt ena eller andra hållet?

Prime har två minneskortplatser, HDMI ut, USB master/slave och en tangentbordsdocka. För sådana som spelar (jag är inte en sådan) kan man paira sin ps3-kontroll med bluetooth och göra Shadowgun, GTA och många andra tegra3 spel. Jämförelser (benchmarks) i all ära men det är svårt att jämföra så olika plattformar. crApple har fördelen med att all kod är skriven för en plattform och allting kontrolleras mha av deras, förkastliga, iTunes, appstore och propritära interface. Gillar man sådant köper man en ios-produkt. Gillar man valfrihet och kustomisering väljer man Android (även om man ibland får hålla på lite innan man blir nöjd, men det är ju bara roligt). Jag har inte rattat "NewiPad" men Ipad2 skulle jag aldrig välja framför en Prime, inte ens om jag bortser från att den kör ios. Primen är viciuos, jag har kört allting (upp till 1080p) på energisparläge och det har aldrig laggat en ms. Den är stilren, snygg, lätt (tunnare OCH lättare än "newiPad) och den har ett suveränt tangentbord. No contest för mig helt enkelt. Primens nackdel är GPS (som jag inte testat men den skall ju vara kass) och då att den inte har 3g, vilket jag inte behöver för jag tethar från min HTC. Primens skärm är bättre än ipad2 men retinan i newiPad är ju svårslagen, men eftersom det rör sig om drygt 10 tum i Primens fall och knappt 10 i paddans så spelar det inte så stor roll. ingen dealbreaker. Hur mycket upplösning behöver man på 10 tum liksom? Jag vet inte om retinan har lika bra ljustyrka som Primens super ips+, ipad2's ips e ju sämre än primens, men jag skulle misstänka att den har många nits den med.

Permalänk
Medlem

Skriver nu ihop om att asus kundtjänsten kan ge mig ett svar när de kommer fixa problemen att webläser konstant startar om, och med ett flertal gånger gör att alla flikar försvinner. samt att dator jäklen konstant startar om. vilket gör att allt man höll på med förloras.
börjar ångra mitt köp.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Skrivet av AsusSupport:

Hej!

Det är tråkigt att höra att du upplever dessa problem, vi är dock medvetna om att problemen du nämner förekommer.
Vi har därför gått ut med en uppdatering av systemprogramvaran.

Denna uppdatering laddar du ned genom att gå in under inställningar, där klickar du sedan på "Om pekdatorn", därefter ser du det aktuella alternativet längst upp i listan till höger.

Du är välkommen att skicka att PM till mig om dina nuvarande problem lever vidare efter uppdateringen!

Med vänliga hälsningar //
ASUS Support Sverige

Vilken uppdatering pratar vi om, .15?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

jag har väntat på min prime sen den kom till sverige och börjar bli trött på att vänta, NÄR får jag den?

jag hittar bara fler och fler ställen som jag skulle ha använt den på i skolan (i stort sätt alla lektioner).

om den inte är i min hand den 18april då har jag förmodligen en "ny ipad" i handen

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av nevel:

jag har väntat på min prime sen den kom till sverige och börjar bli trött på att vänta, NÄR får jag den?

jag hittar bara fler och fler ställen som jag skulle ha använt den på i skolan (i stort sätt alla lektioner).

om den inte är i min hand den 18april då har jag förmodligen en "ny ipad" i handen

Hur ska vi veta när du får den? Kontakta butiken istället och gnäll på dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nevel:

jag har väntat på min prime sen den kom till sverige och börjar bli trött på att vänta, NÄR får jag den?

jag hittar bara fler och fler ställen som jag skulle ha använt den på i skolan (i stort sätt alla lektioner).

om den inte är i min hand den 18april då har jag förmodligen en "ny ipad" i handen

Jo men om du missat det så fick man stora problem med plattan inkl stämningar i USA. (där kör man den hårda vägen utan att blinka)

Plattan som sådan är helt kanon..... men det jag inte är särskilt glad över är mycket svag WiFi-prestanda.

Jag har aldrig sett en sådan "shitstorm" över en ny produkt som det blev hos XDA

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1412

Gary Key är då en marknadssnubbe från ASUS USA.

Firmware version .19 ska komma strax och det blir spännande..... har reklamerat mitt fel hos Mediamarkt och får tyvärr inget mailsvar av ASUS Sverige om mina WiFi-problem.... snubben jag pratade med tom "förnekade" att det varit problem...

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo men om du missat det så fick man stora problem med plattan inkl stämningar i USA. (där kör man den hårda vägen utan att blinka)

Plattan som sådan är helt kanon..... men det jag inte är särskilt glad över är mycket svag WiFi-prestanda.

Jag har aldrig sett en sådan "shitstorm" över en ny produkt som det blev hos XDA

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1412

Gary Key är då en marknadssnubbe från ASUS USA.

Firmware version .19 ska komma strax och det blir spännande..... har reklamerat mitt fel hos Mediamarkt och får tyvärr inget mailsvar av ASUS Sverige om mina WiFi-problem.... snubben jag pratade med tom "förnekade" att det varit problem...

Har också samma wifi problem, som många andra hehe. Har ringt asus flera gången men deras support är ju kass, de som jag pratat med vet ju knappt att det finns wifiproblem. Funderar på att reklamera och skicka in den men är osäker nu när Gary annonserat .19 och också hans uttalande "We will have a major announcement on the TF201 in the near future.". Hade dock varit schysst om asus kunde komma in här o svara på lite av de frågor vi har.
Hur skulle det se ut om vi skickar in våra plattor med svag wifi och ingen gps-mottagning alls? Har ni hårdvara så det går att fixa?

Jag har också problem med "serial number unknown" där Gary Key har gjort mycket för de Amerikanska användarna, man pmar honom serienummret och de ringer upp. Asus Sverige borde göra precis samma sak :/

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

haha fick min prime idag och har än så länge inte varit något fel på den.

android 4.0.3 var redan installerat så inge problem me det.

bara en fråga vart kan jag hitta gps:en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevel:

haha fick min prime idag och har än så länge inte varit något fel på den.

android 4.0.3 var redan installerat så inge problem me det.

bara en fråga vart kan jag hitta gps:en?

Hur menar du med hitta? Inne i google maps kan du hitta din position med den. Det finns också en app på market som heter gps test eller nåt :S Den testar din signal.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av AsusSupport:

Hej!

Det är mycket tråkigt att du upplevt de problem du nämmner. Jag är medveten om att du haft problem med att komma i kontakt med supporten via telefon, till att börja med. Förklaringen bakom varför detta problem enbart drabbade en del av de som ringde var att den telefonväxel vi använder oss av fått snurr och därmed sporadiskt börjat skicka samtal åt fel håll - Detta gjorde i sin tur att problemet tog längre tid för oss att åtgärda, eftersom att vi ej kände till att problemet till en början på grund av att en stor skala fortfarande kom fram till oss.

Att du sedan haft problem med både GPS och Wifi är extra tråkigt att höra- Vår personal som arbetar med telefonsupport skall känna till de problem som är aktuella för den aktuella produkten, men, är det så att personen i fråga inte känner till att ett visst problem finns till så skall denna ändå godta och skapa ett supportärende för att lösa uppphämtning med UPS. Detta eftersom att vidare felsökning av produkten är nödvändig, vår supporttelefon skall helt enkelt fungera som en hjälpande hand i processen från problem till service.

Skicka ett PM till mig med Serienummer (Detta hittar du under Inställningar - Om Pekdatorn - Status) så skall jag föra ditt ärende vidare internt.

Jag skall även föra fram detta problem till berörda chefer för telefonsupporten då jag personligen enbart är ansvarig för webbsupport och att produkter som kommer till vår reparationsavdelning får rätt åtgärd.

Jag kommer att finnas till på forumet under dagarna från 09:00 - 23:00 där jag finns tillgänglig för de frågor ni har, oavsett om det rör Transformer-produkterna eller övriga produkter från oss.

Med vänliga hälsningar//
ASUS Support Sverige

Hej!

Tack för ditt svar, alltid roligt att se tillverkare som är aktiva här! Jag kommer pma dig lite detaljer.

Låter som några tuffa arbetstider det där

MvH

Filip

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Köpte en 3m usb förlängningskabel för att förlänga laddkabeln. men när jag använder den så laddar inte datorn. varför?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Om jag inte missminner mig så krävs USB3 kabel för detta.
Edit:USB 2 leads wont work since the transformer require some of the 4 extra cables in the usb 3 ... Genuine charger with the TP supplies 15V 1.2A to the Prime, 5V 2A to other devices.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt besviken på att plattan är så instabil, webläsaren kraschar väldigt ofta samma med andra program dem kan helt plötsligt sluta svara, är ganska störande när det händer för då fryser plattan i några sekunder. Sen helt random kan den starta om, vilket är mindre kul. Tangentbordet buggar med youtube, söker man på något och ska skriva flera ord så man är tvungen att använda mellanslag, då kan sökfältet försvinna. När man arbetar med polaris, och håller på att switcha mellan olika program så kan hela polaris bugga ut och progamet blir blankt, och har du inte sparat arbetet så går allt förlorat.

Med tanke på vad den kostar så är jag grymt besviken med alla dessa problem, men om dem här problemen fixas kommer jag vara super nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Jag är väldigt besviken på att plattan är så instabil, webläsaren kraschar väldigt ofta samma med andra program dem kan helt plötsligt sluta svara, är ganska störande när det händer för då fryser plattan i några sekunder. Sen helt random kan den starta om, vilket är mindre kul. Tangentbordet buggar med youtube, söker man på något och ska skriva flera ord så man är tvungen att använda mellanslag, då kan sökfältet försvinna. När man arbetar med polaris, och håller på att switcha mellan olika program så kan hela polaris bugga ut och progamet blir blankt, och har du inte sparat arbetet så går allt förlorat.

Med tanke på vad den kostar så är jag grymt besviken med alla dessa problem, men om dem här problemen fixas kommer jag vara super nöjd.

Hade samma problem som dig, fick lämna tillbaka den som tur var, prova med det och köp en ny när det finns stabilare plattor.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med plattan förrutom samma orsak som de flesta

Ursel WiFi

I samma rum som min (stationär)dator, telefon och bärbar (alla på trådlös) så har Primen väldigt dålig uppkoppling och tappar OFTA medans de andra köttar på. Dock i skolan där många sändare för EDUROAM finns så är det inga problem.

Vet det någon nyhet från ASUS om ifall detta kommer/kan fixas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag är väldigt nöjd med plattan förrutom samma orsak som de flesta

Ursel WiFi

I samma rum som min (stationär)dator, telefon och bärbar (alla på trådlös) så har Primen väldigt dålig uppkoppling och tappar OFTA medans de andra köttar på. Dock i skolan där många sändare för EDUROAM finns så är det inga problem.

Vet det någon nyhet från ASUS om ifall detta kommer/kan fixas?

Om den är dålig kan du skicka in den till Asus för reperation, de ska ha en fix för de. Min är hos Asus just nu.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Jag är väldigt besviken på att plattan är så instabil, webläsaren kraschar väldigt ofta samma med andra program dem kan helt plötsligt sluta svara, är ganska störande när det händer för då fryser plattan i några sekunder. Sen helt random kan den starta om, vilket är mindre kul. Tangentbordet buggar med youtube, söker man på något och ska skriva flera ord så man är tvungen att använda mellanslag, då kan sökfältet försvinna. När man arbetar med polaris, och håller på att switcha mellan olika program så kan hela polaris bugga ut och progamet blir blankt, och har du inte sparat arbetet så går allt förlorat.

Med tanke på vad den kostar så är jag grymt besviken med alla dessa problem, men om dem här problemen fixas kommer jag vara super nöjd.

Skrivet av Blomman:

Hade samma problem som dig, fick lämna tillbaka den som tur var, prova med det och köp en ny när det finns stabilare plattor.

Det kommer inom några dager en stor uppdatering från Asus, .21 släpps om två dagar i USA och Canada. Sen kan vi räkna med att den kommer hit till Europa efter några dagar.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Är så sugen på en Prime, men väntar nog till den uppdaterade Primen kommer, vill ju tyvärr ha GPS i min med så jag slipper köpa en platta + gps till bilen.

För ni som har Primen, hur funkar eran GPS?

jag har installerat nya uppdateringen och tycker gpsen verkar fungera bättre nu (eller om det bara är en klar himmel) förut när jag stog utomhus hittade jag satelliter men jag hittade inga innomhus. Nu när jag testade (innomhus) hittade den snabbt 2-3 stycken och efter en stund hittade den 13 satelliter (en mer än utomhus med förra versionen

var även ute snabbt och nu hittade den även bra signal här är bästa resultatet efter ca 30-40 sekunder (utomhus)

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

Funderar på Transformer Prime, Ipad 2/3 eller förhoppningsvis Samsungs nya(om de nu annonserar den snart, börjar tröttna på att vänta). Jag lutar mig mer mot android hållet, men det är ganska bra pris på iPad 2 just nu som lockar lite.

Jag läste en artikel nyligen som inte var speciellt positiv när det gäller apputbudet till Android plattor. Det var tydligen svårare att hitta bra kvalié appar speciellt gjorda för Android plattor.
Jag trodde utbudet hade blivit bättre nu och att man kunde hitta det mesta som man hittar till iPad.

Om man bortser från spel, hur upplever ni apputbudet till Android plattor? Finns det någon bra sida som man kan kolla på?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamer5:

Funderar på Transformer Prime, Ipad 2/3 eller förhoppningsvis Samsungs nya(om de nu annonserar den snart, börjar tröttna på att vänta). Jag lutar mig mer mot android hållet, men det är ganska bra pris på iPad 2 just nu som lockar lite.

Jag läste en artikel nyligen som inte var speciellt positiv när det gäller apputbudet till Android plattor. Det var tydligen svårare att hitta bra kvalié appar speciellt gjorda för Android plattor.
Jag trodde utbudet hade blivit bättre nu och att man kunde hitta det mesta som man hittar till iPad.

Om man bortser från spel, hur upplever ni apputbudet till Android plattor? Finns det någon bra sida som man kan kolla på?

Med en här appen kan du kolla in vilka appar som finns i HD-versioner. Men även android appar som är gjorde för telefoner funkar för tablets. Bara en lägre upplösning. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tablified.t...

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Tack, men finns det ingen hemsida som man kan kolla på? Tänkte bara kolla på nätet och se hur det ser ut innan jag köper en surfplatta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamer5:

Tack, men finns det ingen hemsida som man kan kolla på? Tänkte bara kolla på nätet och se hur det ser ut innan jag köper en surfplatta.

Inte vad jag vet, har du ingen androidlur du kan testa på?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Avstängd

Jo. firmware .21 som kom igår är en mycket bra och en genomarbetad mjukvaruuppdatering.

Plattan är mycket piggare och det är bra flyt.

WiFi är också bättre, kollat med WiFi-analyzer och jag har inga "tokdrops" med senaste firmware.

Inga kanonvärden med Speedtest eller BBK men jag har inga trubbel med "buffering" om jag kollar på nåt streamat media.

Bra jobbat ASUS !

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo. firmware .21 som kom igår är en mycket bra och en genomarbetad mjukvaruuppdatering.

Plattan är mycket piggare och det är bra flyt.

WiFi är också bättre, kollat med WiFi-analyzer och jag har inga "tokdrops" med senaste firmware.

Inga kanonvärden med Speedtest eller BBK men jag har inga trubbel med "buffering" om jag kollar på nåt streamat media.

Bra jobbat ASUS !

Roligt att höra!

Min prime är tyvärr i Tjeckien på Asusverkstaden, buhuu. Hoppas dom fixar den snart

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flIpz0R:

Roligt att höra!

Min prime är tyvärr i Tjeckien på Asusverkstaden, buhuu. Hoppas dom fixar den snart

Jo det var nog en fint...... vad jag läst hos XDA så har ingen Prime blivit bättre av att åka till verkstan.

Jag har min favoritsoffa på nedervåningen och min router på övervåningen och när jag nu kollar med WiFi-analyzer (app) så är jag ungeför 5 dB bättre med .21 firmwaret.

Något knepigt så har uploaden blivit mycket bra.... 10/20 Mbits men inga "drop" och buffering med media. Helt Ok !

Sen är det klart bättre flyt på allting....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo det var nog en fint...... vad jag läst hos XDA så har ingen Prime blivit bättre av att åka till verkstan.

Jag har min favoritsoffa på nedervåningen och min router på övervåningen och när jag nu kollar med WiFi-analyzer (app) så är jag ungeför 5 dB bättre med .21 firmwaret.

Något knepigt så har uploaden blivit mycket bra.... 10/20 Mbits men inga "drop" och buffering med media. Helt Ok !

Sen är det klart bättre flyt på allting....

Härligt härligt! Låter lovande!

Men precis, jag har hört lite skräckhistorier :S Har inte fått bästa supporten av asus om man säger så...

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb