Permalänk
Avstängd

nja. tror inte de är nätagget. moderkortet va paj från dag 1! vägrade starta(orginal). gick inte ens höjja multiply +1 elr ett skit. men till slut så funka det iaf att starta det.
jag hade 2st 7970 i moderkortet när de small till. Inget luktade bränt elr så. sedan drar ja ut ett av korten från pci-e porten. och där va de Grått typ som spakel både graffekortet och pci-e porten va helt grå och "grusig" . allt annat funka.

Har iaf pratat med återförsäljaren och moderkort+grafikkort ska bytas..

Dock så skulle ja vilja veta vad som kan ha varit orsaken i början. då de knappt gick o starta datorn elr överhuvetaget ändra nått i bios.
jag blev överlycklig bara datorn klara av o starta:)

*testade olika minnen
*testat annat nätagg
*uppgradera bios till 1.2

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Föredetting
Skrivet av -d-himself-:

hej och välkommen hit!

har ni några planer på att öppna telefonsupport för laptops då i sverige? jag arbetar själv hos en msi återförsäljare och jag tror ni är den enda laptoptillverkaren som inte har en svensk support att ringa till, det är ju ganska frustrerade, infocare är ju ruggigt dåliga att ha och göra med kan jag säga efter dom 50-60 supportärenden jag varit i kontakt med dom i och då är det jobbigt att inte ha någon att vända sig till, Min enda kontakt är en kille i nederländerna (Kevin Zhu) som jag tror egentligen är kontaktperson för distrubutörerna?, han har visserligen hjälpt till jättemycket varje gång när infocare inte lyckats lösa problemen eller surt ställt sig på tvären ,men det vore ju smidigt med någon i sverige som åf och slutkunder kan vända sig till för hjälp och support, Finns det ens någon personal i Sverige på laptop sidan?

Vi är medvetna om att det är en brist och arbetar på att lösa det snarast möjligt, det är allt kan säga.

Skrivet av flammsig:

nja. tror inte de är nätagget. moderkortet va paj från dag 1! vägrade starta(orginal). gick inte ens höjja multiply +1 elr ett skit. men till slut så funka det iaf att starta det.
jag hade 2st 7970 i moderkortet när de small till. Inget luktade bränt elr så. sedan drar ja ut ett av korten från pci-e porten. och där va de Grått typ som spakel både graffekortet och pci-e porten va helt grå och "grusig" . allt annat funka.

Har iaf pratat med återförsäljaren och moderkort+grafikkort ska bytas..

Dock så skulle ja vilja veta vad som kan ha varit orsaken i början. då de knappt gick o starta datorn elr överhuvetaget ändra nått i bios.
jag blev överlycklig bara datorn klara av o starta:)

*testade olika minnen
*testat annat nätagg
*uppgradera bios till 1.2

Det är alltid väldigt svårt att säga exakt vad som är fel genom att bara läsa en text, men om det är trasigt ska det självklart bytas ut. Att säga vad felet beror på utan att låtit vår RMA-avdelning titta på kortet är dessvärre inte bara svårt, utan en mindre omöjlighet.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Kära Sweclockare,

Som ett led i vår ökade närvaro på den svenska marknaden vill vi nu ta nästa steg, nämligen interaktion med våra användare. Alla, såväl nuvarande som tidigare och förstås framtida, användare är välkomna med feedback, produktfrågor och allt MSI-relaterat mellan himmel och jord. Ingen fråga är för enkel eller för svår.

Gällande MSI i sig är jag relativt säker att de flesta av er har ett hyfsat grepp på vad vi gör, i Sverige är huvudfokus på komponenter, d.v.s. moderkort och grafikkort och fulla system i form av notebooks och All-in-One.

Vi ser fram emot en drös givande feedback, tankar och åsikter!

Med Vänliga Hälsningar,
Jonas Klar
Marketing Communication Executive
MSI Sweden & Finland

http://i.imgur.com/r6S97.png

Kul att ni finns här! sitter just nu på den bästa datorn jag någonsin ägt (har haft 4 olika laptops hittils). Jag är väldigt nöjd med min dator och ni ska ha cred för att skapa en produkt som faktiskt är bra!

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Skrivet av Tottus:

Hej och välkomna in i forumet!

Sitter på 2 st MSI GTX 580 SLI. Har ett problem vardagligen.

Nvidia kernel mode driver svarar inte och har återställts och skärmen slocknar i några sekunder.
World of warcraft startas om.
Detta händer flera gånger per dag.

Jag har googlat saken och märker att det är många som har det problemet med GTX 5xx-serien.
Jag antar att det inte direkt är erat fel/problem, men ni måste ändå ha stött på problemet innan? Jag vill höra vad ni har att säga om det och vad ni hört.

Samma här, sitter på ett MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III och detta problemet dyker upp ungefär 3ggr på en spelhelg.

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem

När kommer GT70 börja säljas i sverige? Och vad kommer priset hamna på, ungefär?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Osterberg1985:

Samma här, sitter på ett MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III och detta problemet dyker upp ungefär 3ggr på en spelhelg.

Låter med andra ord som ett mjukvaruproblem nånstans. Har som sagt framfört det, lägger till att även Lightning berörs.

Skrivet av ocr123:

När kommer GT70 börja säljas i sverige? Och vad kommer priset hamna på, ungefär?

GT70 börjar säljas så fort vi får. Det beros på vissa partners. Det kommer finnas en rad varianter av GT70, så för en ungefärlig fingervisning kan du kolla på hur GT780 ligger till i pris.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

GT70 börjar säljas så fort vi får. Det beros på vissa partners. Det kommer finnas en rad varianter av GT70, så för en ungefärlig fingervisning kan du kolla på hur GT780 ligger till i pris.

Härligt att höra! Kommer kika in på webhallen då och då får att se en release då

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. MASS:

Du jag har ett 880GM-E45 i min HTPC och nu börjar jag undra när jag läser det du skrev. "...vid lite temperatur" Hur vet du att det dog pga av temperaturen ?!?!?! Jag hänger inte alls med.

Jag vet inte om det var det, inga synliga fel på moderkortet efteråt. Jag hade en fläktkontroller (efter detta har jag inte det), men på lägsta orkar den inte dra igåpng fläktarna själv så jag MÅSTE alltid skruva upp dne en bit för att sen skruva ner den igen... Men glömde det och slog på ett spel... Sen skulle jag bara steka lite kött innan jag skulle spela... Sen stod datorn bara och blinkade och var efter det död.
Andra kortet (E55) spontandog dock.

Permalänk

Hur fixar man det här problemet?

Permalänk
Medlem

Hej MSI, jag har ett uppdrag till er.

För två år sedan köpte jag ett MSI 790FX GD-70. För inte så länge sedan bestämde jag mig för att uppdatera bios med EZ-flash vilket visade sig vara lite smådumt. Jag utgick från instruktionerna som följde med biosfilen från MSIs webbplats och det jag läste på forumet efteråt var att det var helt fel och ej rekommenderat att göra.

Hur som helst så bestämde sig kortet för att inte fungera ordentligt (ingen bildsignal till skärmen osv.) Efter det fick jag reda på att det finns 2st olika GD-70-kort som är identiska till varandra förrutom om man läste av streckkoden på moderkortets undersida.. Givetvis hade jag använt fel biosfil vid uppdateringen då jag hade winki edition av någon anledning (stod inte vid köp från b-ray.se)

Nu undrar jag om det går att rädda kortet på något sätt?

Jag mejlade MSI angående detta och har inte fått svar på flera månader, den posten står fortfarande som aktiv på supportsidan. Vart tvungen att köpa nytt moderkort.

Permalänk
Medlem

Tjenare, har ni någon aning om ni släpper GTX 680 Twin Frozr,och om ni gör det vet du på ett ungefär när?
Skulle vara najs om man fick veta så kan man veta när man ska slå till på nytt graffekort

Visa signatur

What comes around goes around.

Permalänk
ADATA
Skrivet av meth00d:

Tjenare, har ni någon aning om ni släpper GTX 680 Twin Frozr,och om ni gör det vet du på ett ungefär när?
Skulle vara najs om man fick veta så kan man veta när man ska slå till på nytt graffekort

Hejsan,

N680GTX TwinFrozr kommer lanseras i April eller i början på maj månad.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Skrivet av Suljo:

Hejsan,

N680GTX TwinFrozr kommer lanseras i April eller i början på maj månad.

Tillsammans med D3 då skulle man kunna säga om det blir maj vad trevligt...
Jag kan knappt vänta

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
ADATA
Skrivet av ScrewFearMe:

Tillsammans med D3 då skulle man kunna säga om det blir maj vad trevligt...
Jag kan knappt vänta

Ja det är en spännande och rolig vår vi har att se fram emot med bland annat både lansering av Kepler & Ivybridge produkter.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Föredetting
Skrivet av furuliden:

Vilket grafikkort är det, mer specifikt?

Skrivet av Tobbsman:

Hej MSI, jag har ett uppdrag till er.

För två år sedan köpte jag ett MSI 790FX GD-70. För inte så länge sedan bestämde jag mig för att uppdatera bios med EZ-flash vilket visade sig vara lite smådumt. Jag utgick från instruktionerna som följde med biosfilen från MSIs webbplats och det jag läste på forumet efteråt var att det var helt fel och ej rekommenderat att göra.

Hur som helst så bestämde sig kortet för att inte fungera ordentligt (ingen bildsignal till skärmen osv.) Efter det fick jag reda på att det finns 2st olika GD-70-kort som är identiska till varandra förrutom om man läste av streckkoden på moderkortets undersida.. Givetvis hade jag använt fel biosfil vid uppdateringen då jag hade winki edition av någon anledning (stod inte vid köp från b-ray.se)

Nu undrar jag om det går att rädda kortet på något sätt?

Jag mejlade MSI angående detta och har inte fått svar på flera månader, den posten står fortfarande som aktiv på supportsidan. Vart tvungen att köpa nytt moderkort.

Har lagt vidare ärendet till våra tekniker som tar sig en titt på det, förhoppningsvis kommer vi fram till en lösning på detta snart.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av furuliden:

Testa aktivera "inofficial overclocking" i inställningarna (http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=338906). Hjälper inte det får jag dessvärre vara väldigt tråkig och peka dig mot Guru3D som utvecklar Afterburner: http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?f=55

Även denna tråd kan hjälpa, då AMD ändrat runt med lite DLL-filer sedan Cat 12.1: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=359671

Skrivet av Tobbsman:

Hej MSI, jag har ett uppdrag till er.

För två år sedan köpte jag ett MSI 790FX GD-70. För inte så länge sedan bestämde jag mig för att uppdatera bios med EZ-flash vilket visade sig vara lite smådumt. Jag utgick från instruktionerna som följde med biosfilen från MSIs webbplats och det jag läste på forumet efteråt var att det var helt fel och ej rekommenderat att göra.

Hur som helst så bestämde sig kortet för att inte fungera ordentligt (ingen bildsignal till skärmen osv.) Efter det fick jag reda på att det finns 2st olika GD-70-kort som är identiska till varandra förrutom om man läste av streckkoden på moderkortets undersida.. Givetvis hade jag använt fel biosfil vid uppdateringen då jag hade winki edition av någon anledning (stod inte vid köp från b-ray.se)

Nu undrar jag om det går att rädda kortet på något sätt?

Jag mejlade MSI angående detta och har inte fått svar på flera månader, den posten står fortfarande som aktiv på supportsidan. Vart tvungen att köpa nytt moderkort.

Svaret jag får är att BIOS mellan Winki och icke-Winki-versioner är kompatibla, det ska inte vara några problem att flasha in dem. Om kortet inte startar alls och är inom garanti/reklamationperiod rekommenderar vi att du returnerar det till din återförsäljare.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Vilket grafikkort är det, mer specifikt?

Har lagt vidare ärendet till våra tekniker som tar sig en titt på det, förhoppningsvis kommer vi fram till en lösning på detta snart.

Jag har ett HD 6950 2GB. Problemet uppkommer när jag sätter "UnofficialOverclockingMode" till något annat värde än "0". Och man måste sätta UnofficialOverclockingMode på 1 eller 2 för att kunna överklocka.

När jag har UnofficialOverclockingMode på 0 så kan jag bara klocka till 840 Mhz, när har UnofficialOverclockingMode på 1 eller 2 så uppkommer problemet som gör att jag inte kan överklocka alls.
Jag är klistrat in "I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it" vid "UnofficialOverclockingEULA". Men det är alltså när jag ändrar UnofficialOverclockingMode från 0 till 1 (eller 2) som MSI Afterburner slutar fungera. Det har fungerat bra tidigare.

Jag har drivrutin 12.3 installerad.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av furuliden:

Jag har ett HD 6950 2GB. Problemet uppkommer när jag sätter "UnofficialOverclockingMode" till något annat värde än "0". Och man måste sätta UnofficialOverclockingMode på 1 eller 2 för att kunna överklocka.

När jag har UnofficialOverclockingMode på 0 så kan jag bara klocka till 840 Mhz, när har UnofficialOverclockingMode på 1 eller 2 så uppkommer problemet som gör att jag inte kan överklocka alls.
Jag är klistrat in "I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it" vid "UnofficialOverclockingEULA". Men det är alltså när jag ändrar UnofficialOverclockingMode från 0 till 1 (eller 2) som MSI Afterburner slutar fungera. Det har fungerat bra tidigare.

Jag har drivrutin 12.3 installerad.

Yep, ser vilken drivrutin du har. Vågar jag anta att du uppdaterade från Cat 12.1 eller tidigare? Spana in länken med DLL-filerna ovan och se om det hjälper: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=359671

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag undrar om ni kommer att släppa GTX680 lightning och när kommer det lanseras i så fall? Det skulle vara väldigt intressant att veta om man ska satsa på ett 7970 lightning eller vänta

Permalänk
ADATA
Skrivet av techg15:

Hej,
Jag undrar om ni kommer att släppa GTX680 lightning och när kommer det lanseras i så fall? Det skulle vara väldigt intressant att veta om man ska satsa på ett 7970 lightning eller vänta

GTX680 eller Radeon 7970 det ska du nog inte välja emellan pga av om vi kommer släppa en Lightning version av GTX680 eller inte. Som det ser ut idag så finns det planer på att lansera en Lightning version av GTX680 också men jag har tyvärr inget exakt datum. Ska försöka luska lite och återkomma till dig. En vild gissning från min sida är mitten på Maj månad.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Yep, ser vilken drivrutin du har. Vågar jag anta att du uppdaterade från Cat 12.1 eller tidigare? Spana in länken med DLL-filerna ovan och se om det hjälper: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=359671

Tackar. Jag var tvungen att ladda ner dll filerna från länken du skickade, nu fungerar det bra igen. Återigen, tack för hjälpen.
Jag hade installerat om Windows 7 så 12.3 var det första drivrutinen som blev installerad på datorn.

Permalänk
Medlem

Radeon 7850 Twin Frozr

Tjena
Har du nån aning om när ovanstående kort börjar säljas? Inga affärer har den. . .

Visa signatur

| CPU: Intel i5 3570K 4,2Ghz | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti G1 | MB: MSI Z77A-GD65 | PSU: Corsair TX 650W |
| RAM: Crucial BallistiX Sport 1866MHz 16GB | SSD: Samsung 840 Pro 128 GB | HDD: WD Caviar Black 2TB

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt sugen på en laptop och kollar på bl a på MSI GE620DX-806NE

Vad jag undrar, och inte riktigt hittar info om, är vilken gpu core som sitter i.
Nvidia och webhallen skriver att den har dd3 och inet skriver ddr5.
Vad jag förstår skilljer sej gt635m lite beroende på vilken verision av gt555m det är som är omdöpt.
Lite specs hade vart trevligt, och förmodligen avgörande, om det blir ett köp eller inte.

Permalänk
Medlem

Hej! Är mycket sugen på era externa grafikkortslösningar. När kommer GUS II och mer information om detta?

Välkommna!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
ADATA
Skrivet av omarzum:

Tjena
Har du nån aning om när ovanstående kort börjar säljas? Inga affärer har den. . .

Vi skickade ut ett gäng i slutet av förra veckan till bland annat Inet & Komplett. Inga stora volymer dock så kanske du kanske ska vara snabb eller förbeställa.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Föredetting
Skrivet av PalaDain:

Jag är sjukt sugen på en laptop och kollar på bl a på MSI GE620DX-806NE

Vad jag undrar, och inte riktigt hittar info om, är vilken gpu core som sitter i.
Nvidia och webhallen skriver att den har dd3 och inet skriver ddr5.
Vad jag förstår skilljer sej gt635m lite beroende på vilken verision av gt555m det är som är omdöpt.
Lite specs hade vart trevligt, och förmodligen avgörande, om det blir ett köp eller inte.

Denna modell av GE620DX kommer med DDR3-minne på 2GB. Det är dock en trevlig upplevelse i övrigt om du vill ha mycket processorkraft, bra skärm, vettigt tangentbord och trevligt ljud.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Föredetting

Vi har under morgonen dragit igång en liten kampanj för våra svenska användare, tänkte även uppmärksamma er om den.

Sugen på ett N680GTX Twin Frozr? Köp ett valfritt Z77-moderkort från MSI innan 9:e April och skicka oss en kvittokopia för din chans att vinna ett rykande färskt GTX 680!

Våra Z77-moderkort finner du här: http://www.prisjakt.nu/search.php?query=MSI+Z77

Mailadressen publiceras under dagen. Alla som köper Z77-moderkort av återförsäljare i Sverige innan 9:e April är välkomna att delta i utlottningen av ett N680GTX Twin Frozr.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suljo:

Hejsan,

N680GTX TwinFrozr kommer lanseras i April eller i början på maj månad.

Riktigt fint, då vet man när man ska uppdatera burken

Visa signatur

What comes around goes around.

Permalänk

Hej Msi! Jag har en fråga angående er garanti, jag har precis lämnat in min dator hos webhallen och den har skickats till infocare. Det är en MSI gx660r. Jag har sedan läst på lite om infocare och det är inte så mycket bra som sägs. Hur hanterar ni problem som uppstår under själva servicen(om de nu uppstår vilket vi såklart inte hoppas!)

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Har en fråga om ett P55a-G55 moderkort som strular med en Force gt ssd den slutar svara dfå o då o får det bara om den körs mot Marwell kontrollen inte annars....finns det eller kommer nån fix för det???