Permalänk
Medlem

Prestanda/krona+kabeldragning, Lian Li pc-k56

Bestämde mig för att påbörja ett nytt projekt och bygga en "speldator" så billigt det bara gick. Här är resultatet. Cpu, ram, mobo, psu och kylaren fick jag verkligen snorbilligt och är hur glad som helst. Moderkortet såldes som defekt och problemet verkade vara korrupt bios. Enkelt fixat med andra ord.
Bilderna är tagna med min Optimus 2x så ha lite överseende med kvalitén :).

Core 2 Quad q6600 G0 @ 3.5ghz
4gb Corsair XMS2
Abit ip35 pro
Noctua NH-U12P
Coolermaster silent pro 700w modular

500kr

Lian Li pc-k56 chassi

500kr

XFX HD5850 BE 1gb

500kr

2x 74gb raptor
200gb lagring

100kr

Total kostnad: 1600kr
Processorn klockade helt okej och var stabil på 3.5ghz. Moderkortets bios var extremt lätt att jobba med och det tog inte alls lång tid att ställa in allt.
Chassit var mycket lätt att bygga i och sladdragningen blev mycket bra enligt mig. Med mycket god passform och bra och ett hyfsat stilrent yttre kan jag inte göra något annat än att rekommendera denna låda om man är ute efter kvalité på budget..

Prestanda/krona+kabeldragning, Lian Li pc-k56

Permalänk
Medlem

Håller med på med ett budget bygge Och det som är så kul är att se hur billigt man egentligen kan få det!

Har du köpt alllt här på SweC eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Håller med på med ett budget bygge Och det som är så kul är att se hur billigt man egentligen kan få det!

Har du köpt alllt här på SweC eller?

cpu, mobo, minnen psu och kylare fick jag tag på på blocket om jag inte minns fel. GPU köptes här på swec, Chassi på Inet och resten på Nordichardware/techsweden. NH och TS är de ställena jag föredrar att sälja/köpa saker mest.

Permalänk
Hedersmedlem

Ska inte hårddiskarna monteras åt andra hållet?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Ska inte hårddiskarna monteras åt andra hållet?

Det var det jag trodde först. Men det är tydligen tänkt att dom ska vara med sladdarna utåt. Sätter man dom åt andra hållet kan man inte skruva fast dom och det sitter en kant bakom så man inte kan koppla in kablarna.

Permalänk
Medlem

Kul med ett sånt billigt bygge. Nu kommer du säkert få massa minus av en drös drönare då det inte är rött/svart tema.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Din fläkt på CPUkylaren sitter åt fel håll, annars fint! :>

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Din fläkt på CPUkylaren sitter åt fel håll, annars fint! :>

Holy shit, har åtgärdat det nu. Framstår som värsta retarden ju XD. Fattar inte hur jag kunde missa något sånt :P. Tack för att du påpekade det.

Cpun har legat runt 65 grader under prime95 så har itne ens märkt av det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av j0h4nN:

Holy shit, har åtgärdat det nu. Framstår som värsta retarden ju XD. Fattar inte hur jag kunde missa något sånt :P. Tack för att du påpekade det.

Enkelt misstag att göra (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av j0h4nN:

Det var det jag trodde först. Men det är tydligen tänkt att dom ska vara med sladdarna utåt. Sätter man dom åt andra hållet kan man inte skruva fast dom och det sitter en kant bakom så man inte kan koppla in kablarna.

Annars kan du använda de som sitter i mitten istället för de som är längst ut, då får du en bättre kabeldragning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Annars kan du använda de som sitter i mitten istället för de som är längst ut, då får du en bättre kabeldragning.

Om man sätter skruvarna i mittersta hålet kan diskarna glida fram och tillbaka. Det enda som håller diskarna på plats är en metallskiva som man skjuter upp och ner för att låsa diskarna på plats. Den ligger emot den yttersta skruven. Detta verkar vara ändä sättet. Men jag tycker att kabeldragningen blev helt okey ändå. Betydligt bättre än de flesta avarage/budget systemen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av j0h4nN:

Om man sätter skruvarna i mittersta hålet kan diskarna glida fram och tillbaka. Det enda som håller diskarna på plats är en metallskiva som man skjuter upp och ner för att låsa diskarna på plats. Den ligger emot den yttersta skruven. Detta verkar vara ändä sättet. Men jag tycker att kabeldragningen blev helt okey ändå. Betydligt bättre än de flesta avarage/budget systemen.

Visst rör de på sig om man kastar upp och ner datorn, men nee det ska gå fint om du låter blir datorn. Om du ser min album t.ex. http://www.sweclockers.com/galleri/7324-project-ice-cool

bättre kabeldragning kan man få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Visst rör de på sig om man kastar upp och ner datorn, men nee det ska gå fint om du låter blir datorn. Om du ser min album t.ex. http://www.sweclockers.com/galleri/7324-project-ice-cool

bättre kabeldragning kan man få.

Kan ju inte ens se hur du dragit kablarna på dom bilderna. Och ifall man vill ha med datorn på lan tex så vill man ju att allt ska sitta fast.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av j0h4nN:

Kan ju inte ens se hur du dragit kablarna på dom bilderna. Och ifall man vill ha med datorn på lan tex så vill man ju att allt ska sitta fast.

Joo det är ju sant men det gick bra för mig när jag stack till dhs11

Permalänk

Väldigt billigt för de där prylarna! Fina grejor!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

i7 2600K @ 4.4Ghz :: GTX580 DirectCUII :: Force 3 120Gb :: Define R3 :: AX750

k4L