BF3 patch först till PS3, sen PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Var inte detta "kompensationen" för uteblivet BF1943 till PS3 ägarna? Att de skulle få allt lite innan.

BF1943 släpptes till PS3, dock inte till PC som det var först utlovat..

Permalänk
Medlem

sådant här HORER* tål jag inte , aldrig mer ett Dice/ea spel i mitt liv... mw3 uteslöts pga att dessa fasoner har börjat bli tröttsamt att en viss konsol eller pc skall ha skiten före alla andra... men vad fan är fel från första början ? spelet är halvår gammalt och en buggfix som vi alla väntar på är på 3-5000 fixar och balanseringar ????? vad fan är fel med dem som gjort spelet... inte ens motorn var väl klar då dyngan släpptes.... men det var ej förvånande spelade man bfbc2 så tog det 6mån innan man ens kunde starta dyngan... och detta kommer bli allt VANLIGARE , det handlar om miljarder (dollar ) i förtjänst av dessa stora titlar.. men om man köper cod så vet man iaf från releasdagen så finns alla funktioner... kolla tex bfbc2 där vissa stats är buggade än idag och inte visas korrekt.. samma i bf3.. nej nu fan skall ja avinstallera skiten blir att testa mw3

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

ts överdriver nog en hel del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av b4l74z4r:

BF1943 släpptes till PS3, dock inte till PC som det var först utlovat..

Meningen var att ps3 spelarna skulle få BF1943 gratis när de köpte bf3

Permalänk
Inaktiv

Dom har sjunkit väldigt lågt nu tyvärr. Konstanta fördröjningar, långsamma dlc och alltid ut sist på pc, som skulle vara huvudplattformen...

Permalänk
Medlem

det är underhållning inte en livsnödvändighet

skärp er

Permalänk
Skrivet av Nova-X94:

"We’ve been hard at work collecting and working on your feedback and suggestions, and are now happy to report that the next patch for Battlefield 3 will be released for PlayStation 3 on the 27th of March. More information on Xbox 360 and PC will come soon."

VAD FAN HÅLLER DICE PÅ MED EGENTLIGEN?! SÅ J***A IRRITERANDE, man har själv väntat skit länge på att dom ska komma ut med patchen till PC och sedan läser man DETTA!! ->"More information on Xbox 360 and PC will come soon."

Detta verkar ha en stor inverkan på ditt liv....

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk

lite irriterande, hoppas att det kommer nästa vecka och inte en vecka efter, vill att shiten ska komma ut så man slipper dö av aek, f2000, famas på 400 meters håll i sprey mode....
Sen fixa blackscreen saken är väldigt välkomnande framförallt tdm spawn tweaksena. D: vill ha patchen nu så man kan börja spela igen, spawna på folk i tdm är inte roligt.!

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Vad hemskt.... so what. Det kommer 1 vecka senare, deal with it

Så sant, jag ser inte problemet!

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Detta är ju jättebra nyheter! Eller hur grabbar? Nyheten säger att Dice arbetar på PC patchen! Gud va bra! Eller?

Neeeeeeeej då, detta är inte alls bra nyheter. Vi ska istället bli förbannade och börja gnälla över att den kom till PS3 först istället... *Suck*

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexanderGson:

Och vem fan bryr sig. De kan ju inte köra 64-player så hur kul kan BF3 vara då egentligen? 64-player conquest med vehicles är ju varför man kör BF3. Vad kör ps3 och xbox, typ 24 players max? Kul där.

Ganska kul faktikt.

Varför tycker folk fotboll är roligt? Det är ju så satans tråkigt! Vad är det? 11 spelare i varje lag? Pff suger ju!

-

Att folk alltid ska böla för de inte får som de vill... "kalle fick en större glass! BUHUHUHU"
Bara onödigt. Spara er energi på att ragea på patchen när er USAS-12 blir dålig och är obalanserad

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Herregud, en vecka, WOW!!! Förstår inte hur man kan bli lack över att få vänta 1 vecka på en patch...

Permalänk
Skrivet av vikham:

Detta är ju jättebra nyheter! Eller hur grabbar? Nyheten säger att Dice arbetar på PC patchen! Gud va bra! Eller?

Neeeeeeeej då, detta är inte alls bra nyheter. Vi ska istället bli förbannade och börja gnälla över att den kom till PS3 först istället... *Suck*

Det är så sant.
Sweclockers ska alltid klaga på nyheter oavsett. Om det är en bra nyhet då klagar dom på att nyheten är för bra.

Permalänk
Medlem

Ni som säger att ni aldrig kommer att köpa en EA/DICE produkt igen

You are welcome!

Antagligen spelar ni spelet eller så spelar ni inte. Bestäm er och sluta om ni tycker att det är dåligt istället för att gå på ett forum och klaga.

Själv tycker jag BF3 fungerar skitbra och därför kommer lätt fortsätta spela, kommer troligtvis köpa flera EA/DICE produkter i mitt liv (beroende på om det är titlar jag gillar).

Jag bryr mig inte om att en liten patch kommer (troligtvis) en vecka senare till PC är PS3.

Skrivet av brajonk:

men om man köper cod så vet man iaf från releasdagen så finns alla funktioner

Kan det bero på att Activision släpper samma spel om och om igen?

Permalänk
Medlem

Innan ni skämmer ut er mer:

http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/rab95/patch_27t...

Vore det bättre om PS3 fick vänta på sin patch bara för att den inte är klar till PC eller 360?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Kan det bero på att Activision släpper samma spel om och om igen?

Word.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lethalized:

Detta verkar ha en stor inverkan på ditt liv....

Nee fan hahahaha men som Jeddan sa...

Somliga vill kanske att spelet man betalt för ska börja fungera någon gång?

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

ts överdriver nog en hel del.

Med vad "överdriver" jag med?

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk

Det är synd men jag orkar uppriktigt inte bry mig, spela något annat medan ni väntar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nova-X94:

Nee fan hahahaha men som Jeddan sa...

Somliga vill kanske att spelet man betalt för ska börja fungera någon gång?

[–]crash7800BF3 Community Manager 282 point283 point284 point 1 dag siden The only reason that Sony's patch is going out first is because it's the only one that's ready right now. We're putting the finishing touches on the other patches and working as hard as possible. This has nothing to do with favoritism for a platform and is NOT related to DLC coming to Sony first. This just as well could have been PC or 360 first.

saxat från http://www.reddit.com/r/battlefield3...coming/c447kk5 som

Skrivet av aluminium:

skrev.

Du vill att spelet ska funka men sen bölar duöver att det inte släpps till pc först? De håller ju på och fixa det.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Give us Mirror's Edge 2! ),X

Permalänk
Medlem

Detta är business så det fungerar tyvärr.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag kan för allt i världen inte förstå vad som är så fel med BF3, har fungerat hur bra som helst med undantag för PB som alltid krånglar i alla spel.

Någon som vill vara så vänlig att förklara dessa buggar och på vilket sätt spelet är obalanserat? börjar bli smått irriterad på att så många klagar..jag vill också klaga men jag hittar inget att klaga på!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Som vanligt blir det kaos och inbördeskrig såfort Battlefield 3 och dess icke-perfektion kommer på tals.

Folk har rätt att klaga, naturligtvis. Battlefield 2 lanserades trasigt och lagades aldrig. Battlefield 3 släpptes i vanlig ordning trasigt och de åtgärder Dice förväntas göra låter dröja på sig. Att laga ett spel är inte lika attraktivt för utgivaren som att släppa nytt betalmaterial. Så självklart har folk rätt i att klaga när utgivarna prioriterar sina aktieägare i sådana proportioner i förhållande till kunderna att ledningen på EA antagligen inte ens förmår se att kunderna är människor, hellre än en osynlig entitet som slänger pengar omkring sig.

Skrivet av Esseboy:

Wait whaat? Ska vi vara glada för att de spelar på PS3 istället för PC? Hmm luktar Fanboyism Eller menade du att vi ska vara glada för att de inte spelar typ CoD eller nått?

Att vara "glad för någon" beytder i sig självt inte att man tar något ställningstagande utan uppmanar istället att gräva ner stridsyxan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Wait whaat? Ska vi vara glada för att de spelar på PS3 istället för PC? Hmm luktar Fanboyism Eller menade du att vi ska vara glada för att de inte spelar typ CoD eller nått?

Haha! Jag menar... De som spelar BF3 på PS3, var glada för deras skull, de får ju en patch lite tidigare. Jag själv spelar på PC och mitt förra inlägg hade inget med CoD att göra.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk

Det var samma sak med mw2 elle black ops eller vad det nu var. kom en månad tidigare till Xbox 360. en vecka är fan ingenting! sluta gnäll! spela ist

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BorN:

Jag kan för allt i världen inte förstå vad som är så fel med BF3, har fungerat hur bra som helst med undantag för PB som alltid krånglar i alla spel.

Någon som vill vara så vänlig att förklara dessa buggar och på vilket sätt spelet är obalanserat? börjar bli smått irriterad på att så många klagar..jag vill också klaga men jag hittar inget att klaga på!

Har också funderat mycket på detta fenomen, konstigt att ett spel som funkar så jävla dåligt aldrig strulat för mig, eller dom jag spelat med...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nova-X94:

Nee fan hahahaha men som Jeddan sa...

Somliga vill kanske att spelet man betalt för ska börja fungera någon gång?

Men den kommande patchen skulle ju inte att fixa några direkt tekniska problem, som kraschar och så.
http://bf3blog.com/2012/03/battlefield-3-patch-coming-march-2...

Sen får du se till att inte förväxla de gamla ständiga randomkrascharna med de som kommer för att servern lägger ner, även fast de felmeddelanden som kommer upp är väldigt lika och spelet lägger av på samma sätt.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Underligt, trots att PS3 får mer kärlek, så är spelet mest trasigt på den plattformen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nova-X94:

Med vad "överdriver" jag med?

Tänk efter lite. Det är bara ett spel. Inte så att någon kommer att dö.

""1 week early on Playstation®3" detta också!!"

Wow. seriöst, jorden går nog under 2012 ändå.

Du överdriver/övereagerar. ta dig ihop istället livet handlar inte om spel.

Did i make my point?