Permalänk
Medlem

Varför luktar epoxy pepparkaka?

Hallå kära moddare.

Jag använde mig nyss av Epoxylim av märket UHU för första gången och nyfiken som man är så luktade jag självklart på de, men när jag luktade på härdaren så kände jag igen lukten.

Den luktade förfan pepparkaka.

Så nu går jag runt och luktar på en pappersbit som jag tryckt ut lite av härdaren på och jag är fan säker på att det luktar pepparkaka!

Någon som har någon förklaring? Tycker inte det är särskilt smart att parfymera det som pepparkakor, då jag antar det är ganska farligt att äta ^^

Permalänk
Medlem

woot?
finns nog inte någon bra förklaring till det, men jag är ganska sugen på att lukta lite själv

EDIT: haha såg precis att vi bor i samma stad och blev medlemmar samtidigt

Permalänk
Medlem

eller kan det vara så att ni luktat för mycket på Epoxyn och är en och samma person?

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Skrivet av Sleten:

eller kan det vara så att ni luktat för mycket på Epoxyn och är en och samma person?

Dock har den ena en postcount på 800 och den andra på 2000+

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

woot?
finns nog inte någon bra förklaring till det, men jag är ganska sugen på att lukta lite själv

EDIT: haha såg precis att vi bor i samma stad och blev medlemmar samtidigt

Bara å testa på!

Haha, och vi båda verkar gilla PowerMac G5 chassit ;p Jag håller på att modda mitt för fullt och därför jag använde epoxy
Gillar dina andra byggen för övrigt!

Skrivet av Sleten:

eller kan det vara så att ni luktat för mycket på Epoxyn och är en och samma person?

De där made no sense at all? o_O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hallå kära moddare.

Jag använde mig nyss av Epoxylim av märket UHU för första gången och nyfiken som man är så luktade jag självklart på de, men när jag luktade på härdaren så kände jag igen lukten.

Den luktade förfan pepparkaka.

Så nu går jag runt och luktar på en pappersbit som jag tryckt ut lite av härdaren på och jag är fan säker på att det luktar pepparkaka!

Någon som har någon förklaring? Tycker inte det är särskilt smart att parfymera det som pepparkakor, då jag antar det är ganska farligt att äta ^^

smaka o se om det smakar pepparkaka med XD

Skrivet av Constant3831:

Dock har den ena en postcount på 800 och den andra på 2000+

2000+ är väll inte så mycket på 2 år:P jag har varit medlem i 8 månader o jag har 1339 post
AKTIVA DATANÖRDAR hehe XD

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

smaka o se om det smakar pepparkaka med XD

2000+ är väll inte så mycket på 2 år:P jag har varit medlem i 8 månader o jag har 1339 post
AKTIVA DATANÖRDAR hehe XD

Sant, sant. Kollade inte året haha!

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av pokelia:

woot?
finns nog inte någon bra förklaring till det, men jag är ganska sugen på att lukta lite själv

EDIT: haha såg precis att vi bor i samma stad och blev medlemmar samtidigt

Hua dig, fäll in huvet.

Permalänk
Medlem

haha min gamla stad har ej förändrats mö:P tur man flytta ifrån hbg så man ej fastnar i nya pepparkaks sniffande takter hahahhahah

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Epoxyn jag köpte från biltema luktar avlopp/svavel när den härdar. Säker på att du inte blandar ihop lukterna?

Permalänk
Entusiast

Oj. Sitter ni och sniffar lim?
Skämt åsido.

Lim som påminner om pepparkaka, den var ny.
Jag har själv stött på lim som luktar allt ifrån blommor till överruttna ägg, men inte pepparkaka.
Varför vet jag inte, men att olika limfabrikat luktar olika är inte ovanligt. Alla har ju sina egna recept.

Skrivet av Fönstrputtsaren:

Epoxyn jag köpte från biltema luktar avlopp/svavel när den härdar. Säker på att du inte blandar ihop lukterna?

Hmm... och TS tycker att limmet luktar pepparkaka. Det får mig att misstänka att det är något galet med TS pepparkaksrecept.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Sikket sammanträffande. Min kylpasta luktar äpplepaj

Permalänk
Medlem

Har en HDMI-splitter som luktar lussebullar när den varit igång ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Har en HDMI-splitter som luktar lussebullar när den varit igång ett tag.

This.Made.My.Day

Permalänk
Medlem

och jag antar att TS har läst varningstexten på förpackningen?

Visa signatur

NIL

Permalänk
Medlem

min kompis hdd vaggor i sin R2 luktar vanilj

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Hua dig, fäll in huvet.

huet är infällt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Bara å testa på!

Haha, och vi båda verkar gilla PowerMac G5 chassit ;p Jag håller på att modda mitt för fullt och därför jag använde epoxy
Gillar dina andra byggen för övrigt!

ser gärna ett galleri senare

Permalänk
Medlem

Jag har nu konstanterat att det inte luktar pepparkaka, utan degestivekex!

Jag misstog mig eftersom lukten var så bekant och att jag gillade den, men efter ett antal ytterligare sniffningar och tänkanden så kom jag på att det var degestivekex det luktade