Permalänk
Medlem

Itbutikken????

Hej har ett dilemma jag brottas med. Jag ska köpa en ny dator...men har bara råd med en för högst 10 000 - 12 000 kr. jag vill ha hög prestanda till ett lågt pris. och det enda billiga alternativ jag kommer på är den kontroversiella Itbutikken.dk...har läst på olika forum att de fått både skit och beröm...."mest skit". jag undrar kan jag lita på dem om jag köper en komplett PC från dem med alla delar monterade. eller är det bättre att köpa från nån svensk butik(mycket dyrare kanske inte har råd)??
Eller kan jag köpa en komplett pc från Itbutikken.dk utan att riskera nåt...vad tycker ni jag ska göra i den här sitsen? rekommenderar ni något??
snälla hjälp!!

Visa signatur

:-)

Permalänk

kolla Itel.se

grymma priser

Visa signatur

P4 2,53 ghz l Pc 1066 512MB RDram l 120GB l Radeon 9700 pro

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 3 eller 4 hela system från itbutikken, aldrig några problem.

Dock har jag monterat alla själv, men när det gäller prestanda för pengarna är itbutikken bäst.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Använd sökfunktionen, där kan du läsa om itbutikkens RMA-behandingar bl a. Köp från datorbutiken/Komplett istället. Avråder dig starkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer
Använd sökfunktionen, där kan du läsa om itbutikkens RMA-behandingar bl a. Köp från datorbutiken/Komplett istället. Avråder dig starkt.

Men då måste man komma ihåg att alla som köper produkter från itbutikken.dk och är nöjda brukar inte skriva det heller, tror det är en mycket större procent som är nöjda än missnöjda. Bara det att dom som är missnöjda vill att alla ska få veta det. Men dom som är nöjda sitter hemma och pillar naveln med deras fungerande grejor.

Det är inte itbutikken.dk's fel att saker går sönder, det är ej dom som tillverkar dom, utan dom levererar, till ett bra pris dessutom.
Lika stor chans att få en dålig hd från tex db.com som itbutikken.dk. Men har man då oturen att få en defekt grej blir det genast tråkigare..=/

En hel dator från itbutikken har jag funderat på, men är inte beredd att ta risken att få en dålig hd tex, jag kör det säkra järnvägsspåret, www.komplett.se, tycker dom är snabbare/billigare än db.com.

Är du en gambler som vill tjäna lite kosing - Itbutikken.dk
Är du en fegis, som mig - Svensk affär.

Sen är det ju så skärmar osv har man ju ofta 3års bytapåplats garanti.

Ett tips, du kan ju kombinera från tex itbutikken.dk/db.com du tar "säkra" saker med mindre felprocent och tar mer riskabla saker från db.com, inte lika mycket pengar som allt från itbutikken men så mycket billigare än allt från db.com

Usch, långt och tråkigt inlägg...=/

Permalänk

Jag har handlat rätt mycket hos Itbutikken och allt har fungerat smärtfritt ända fram tills något har gått sönder...
Handlar du hos en svensk leverantör så kanske du har ett par veckor eller tre innan du får en ny pryl om det inte är ett undantag.
Men om du handlar hos Itbutikken och ska returnera en vara så har du nog minst åtta veckor innan du kan ha en ny pryl...
Visst är det lockande med att dem har såna låga priser...
Men det är ju slävklart upp till dig själv hur du tycker!!
Läs den tråd som jag skapade för några dagar sedan:
Tryck här!

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk
Medlem

Beror lite på vad du är ute efter... jag har själv satt ihop ett paket där jag bevakar priserna för delarna med jämna mellanrum på http://download.apachez.net/dator.txt

Permalänk
Medlem

Allt fungerar säkret bra så länge ingenting går sönder som några skrev ovan. Klistrar min nuvarande RMA-status:

Afventer ankomst til lager.
25-10-2002 09:06:23 Vare modtaget. Videregivet til tekniker

Teknisk undersøgelse.
29-10-2002 12:54:26 Fejl konstateret. Skal sendes til eksternt værksted.

Returnering til leverandør
29-10-2002 13:08:20 Ansøgt om RMA-nummer hos leverandør

Afventer RMA-nummer fra leverandør
30-10-2002 10:26:04 Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.
30-10-2002 10:26:07 Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.

Detta är min andra retur på ett och samma kort. Har aldrig kunnat använda detta kortet och har nu förlorat en jävla massa pengar på att betala frakt för 2 returer och på att ha köpt ett bra kort för dyra pengar, vilket idag säkert har sjunkigt med 1000 kr. Kan nämna att jag alltså köpte detta kort för snart 3 månader sedan.

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om denna da? TVÅ månader!

Citat:

25-06-2002 13:52:01 Vare modtaget. Videregivet til tekniker
Teknisk undersøgelse.
26-06-2002 08:56:49 Fejl konstateret. Skal sendes til eksternt værksted.
Returnering til leverandør
26-06-2002 09:18:01 Ansøgt om RMA-nummer hos leverandør
Afventer RMA-nummer fra leverandør
27-06-2002 10:13:55 Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.
27-06-2002 10:13:58 Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.
Skal sendes til leverandør.
28-06-2002 16:03:51 Vare afsendt til leverandør.
Der skal rykkes for tilbagelevering
31-07-2002 09:26:35 Har rykket leverandør for varen retur.
Afventer varen tilbage fra reparation
31-07-2002 15:23:30 Vare modtaget fra leverandør.
Afslut retursag.
31-07-2002 15:25:58 Retursag afsluttet. Afventer nu afsendelse.
Returnering af varen til kunde.
09-08-2002 14:50:06 Vare sendt retur til kunde. Retursag afsluttet.
Bogholderimæssig afslutning
26-08-2002 10:42:51 Retursag afsluttet.

Permalänk
Medlem

Måste vara värre

Afventer ankomst til lager.
29-08-2002 09:25:32 Vare modtaget. Videregivet til tekniker
Teknisk undersøgelse.
29-08-2002 13:33:03 Fejl konstateret. Skal sendes til eksternt værksted.
Returnering til leverandør
30-08-2002 11:29:43 Ansøgt om RMA-nummer hos leverandør
Der skal rykkes for RMA-nummer
13-09-2002 15:12:21 Har rykket leverandør for RMA-nummer
Afventer RMA-nummer fra leverandør
13-09-2002 16:24:54 Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.
13-09-2002 16:24:57 Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.
Skal sendes til leverandør.
17-09-2002 19:21:48 Vare afsendt til leverandør.
Der skal rykkes for tilbagelevering
26-09-2002 11:32:24 Har rykket leverandør for varen retur.
04-10-2002 09:20:53 Har rykket leverandør for varen retur.
14-10-2002 09:10:38 Har rykket leverandør for varen retur.
22-10-2002 10:03:27 Har rykket leverandør for varen retur.
30-10-2002 10:36:39 Vare modtaget fra leverandør.
Afslut retursag.
30-10-2002 10:36:44 Retursag afsluttet. Afventer nu afsendelse.
Returnering af varen til kunde.
08-11-2002 13:29:27 Vare sendt retur til kunde. Retursag afsluttet.

nikko...

Visa signatur

Good prices on Blow Jobs !!!!!

Permalänk

Denna är rätt go också... Har inte hänt nåt sedans den 30 oktober... Måste vara rätt svårt att skicka iväg ett paket till leverantören... Eller vad tror ni...

Afventer ankomst til lager.
28-10-2002 09:13:22 Vare modtaget. Videregivet til tekniker
Teknisk undersøgelse.
29-10-2002 12:56:45 Fejl konstateret. Skal sendes til eksternt værksted.
Returnering til leverandør
29-10-2002 13:08:54 Ansøgt om RMA-nummer hos leverandør
Afventer RMA-nummer fra leverandør
30-10-2002 10:37:10 Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.
30-10-2002 10:37:12 Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk

Jag har en till här också... Som ni ser kanske den inte ser så ovanlig ut mot dem andra, bara det att jag har inte fått nåt paket ännu... idag den 13/11... inne på 10 veckan... visst är det härligt

Afventer ankomst til lager.
05-09-2002 14:00:16 Vare modtaget. Videregivet til tekniker
Teknisk undersøgelse.
09-09-2002 09:18:17 Fejl konstateret. Skal sendes til eksternt værksted.
Returnering til leverandør
09-09-2002 09:43:37 Ansøgt om RMA-nummer hos leverandør
Afventer RMA-nummer fra leverandør
16-09-2002 12:09:37 Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.
16-09-2002 12:09:41 Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.
Skal sendes til leverandør.
17-09-2002 19:17:36 Vare afsendt til leverandør.
Der skal rykkes for tilbagelevering
26-09-2002 11:32:24 Har rykket leverandør for varen retur.
04-10-2002 09:20:53 Har rykket leverandør for varen retur.
14-10-2002 09:12:31 Vare modtaget fra leverandør.
Afslut retursag.
14-10-2002 09:12:35 Retursag afsluttet. Afventer nu afsendelse.
Returnering af varen til kunde.
29-10-2002 14:10:07 Vare sendt retur til kunde. Retursag afsluttet.

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk
Medlem

Min senaste RMA blev liggandes på bogholderiet i 17 dagar, trots att det stod att kortet blivit skickat tillbaka till mig, och returen var avslutad.

Ibland undrar jag om det är ett krav att vara lobotomerad för att bli anställd på Itbutikken.

Permalänk

jaha, då har väl jag råkat ut för samma sak som du då weezer... att dem inte orkar skicka iväg grejerna fast de har dem redo att skicka iväg...

Förresten vad betyder lobotemerad, tyckte det var ett roligt ord...

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jckssn

*knips*
Är du en gambler som vill tjäna lite kosing - Itbutikken.dk
Är du en fegis, som mig - Svensk affär.
*knips*

Men komplett är norskt.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoned

Men komplett är norskt.

Ja, men lider inte av samma problem vid returer, enligt de flesta på forumet har komplett flera ggr bättre service än itbutikken.dk

Men skärm borde vara ganska riskfritt att byta ut, med tanke på bytepåplatsgarantin...eller?

Har funderat lite. Och tror faktiskt jag ska köpa skärm/moderkort från itbutikken.dk, gamla lite...=P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireZtein
jaha, då har väl jag råkat ut för samma sak som du då weezer... att dem inte orkar skicka iväg grejerna fast de har dem redo att skicka iväg...

Förresten vad betyder lobotemerad, tyckte det var ett roligt ord...

Lobotomi är ett kirurgiskt ingrepp i hjärnan, användes mycket förr för att bota vissa sjukdomar mm. Ofta med mycket dåligt resultat.

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | MSI Radeon RX 6700XT Gaming X | Kingston KC2500 M.2 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400 | LG 32UD59

Permalänk

Var tvungen att returnera ett moderkort till våra danska favoriter och fick vänta typ fyra veckor på ett nytt. Mitt problem består i att jag tycker att ITbutikken borde stå för returfrakten om de skickar defekta varor till mig och de tycker att de inte behöver svara på mina mail överhuvudtaget. Skickade ytterligare ett idag – Första beställningen skedde i slutet av augusti...

Visa signatur
Permalänk

Alltså, är det nån som råkat ut för att dem har sagt att dem har skickat tillbaka en ny vara och det står på track and trace sidan att returen är avslutad, men ändå inte fått nåt... det var 16 dagar sen dem avslutade min retur och inte fått den ännu.... svagt...

Nån som vet varför inte itbutikken svarar på mail??

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazelou

Lobotomi är ett kirurgiskt ingrepp i hjärnan, användes mycket förr för att bota vissa sjukdomar mm. Ofta med mycket dåligt resultat.

lobotomi är när man karvar bort främre pannloben. det användes frikostigt på 40 talet fram till 50 talet på allehanda missanpassade individer för att få dem att passa in i samhället, vilket de inte gjorde ändå.
främsta användningsområdet är ångestdämpande åtgärder men en trevligt bieffekt är personlighetsförändring.
btw, lobotomi används fortfarande och karolinska lobotimerar ca 5 personer årligen...

Covante

Permalänk
Medlem

har själv köpt bland annat en hel dator (med skärm, 19 tum) från itbutikken.dk och kommer fortsätta köpa därifrån så länge de är billigast. har sluppit returnera nånting än så länge men om jag blir tvungen kommer jag ställa till med ett helvete om de inte vill betala frakten.

Covante

Permalänk

Itbutikken är ju lite lustiga vet du...
Skickade in min hdd för över 10 veckor sedan, och har inte fått tillbaka den ännu...
Sen skickade jag in grafikkortet för ca en månad sedan och det kommer jag antagligen få i morgon eller på onsdag...
Jag fattar inte vad dem håller på med min hårddisk alltså...

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa