Permalänk
Medlem

Köpa billiga Converse

Jag undrar var man kan köpa billiga Converse. Från USA är ju hyfsat billigt, nu när dollarn är så pass låg. Men jag har även hört att man ska kunna beställa från Kina, och att det ska va ännu billigare. Men det handlar vad jag har förstått inte om kopior.

Någon som vet var det kan tänkas finnas?

Permalänk
Medlem

Frugan har köpt lite skor från USA via eBay, då med orginalgaranti osv. Har blivit ungefär halva priset mot här hemma inkl frakt

Från kina hade jag dock aktat mej, det finns mycket piratkopior ute..

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erick:

Från kina hade jag dock aktat mej, det finns mycket piratkopior ute..

Har som sagt en kompis som köpte därifrån, och dom var - såvitt vi kunde se - identiska med original. Men jag vet tyvärr inte var han köpte dom

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par converse från kina via ebay och det sjöng om piratkopia, ser identiska ut men kavliten på sula etc är skit. Så akta dig för kina, det var också en säljare som var "top-rated" etc, men man lär sig av sina misstag!

Visa signatur

Suup

Permalänk

Jag köper från england, (www.amazon.co.uk) då slipper du tull och moms på det hela!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Verkar som UK kanske är det bästa valet. Med moms och tull från USA blir det ju typ samma pris. Men är det någon som vet vad skillnaden mellan Cinnabar och Red är? Jag tycker det är svårt att se, på vissa bilder är röd snyggast och på vissa är "cinnabar" snyggast.

Permalänk
Skrivet av IsseBisse:

Verkar som UK kanske är det bästa valet. Med moms och tull från USA blir det ju typ samma pris. Men är det någon som vet vad skillnaden mellan Cinnabar och Red är? Jag tycker det är svårt att se, på vissa bilder är röd snyggast och på vissa är "cinnabar" snyggast.

Här ser du skillnaden bättre (cinnabar på bilden)

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Ägt ett 10tal kopior från kina köpta för 120-150kr och det är exakt samma som du köper på stan här i Sverige.
Vart dessa är köpta får jag antagligen inte berätta enligt Sweclockers regler men googla runt lite hint: sök ord erbjuder översatt till engelska och lite fantasi lär ta dig till en sida som tillhanda har det du söker.

Angående kvalitet håller mina i 6-8månader daglig användning var ingen skillnad jämfört med de första jag ägde inköpta i Sverige. Har extremt svårt att tro att de skiljer nåt på kvalitet när de handlar om tygskor. Vad skulle Converse ha i sina sulor som piratskona inte har något magiskt gummi som slits ut långsammare?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Här ser du skillnaden bättre (cinnabar på bilden)
http://www.soul4street.com/blogs/wp-content/uploads/2011/08/c...

Är cinnabar alltid mönstrade sådär, med vertikala sömmar? Eller är det bara någon speciell modell?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Experto:

Jag köpte ett par converse från kina via ebay och det sjöng om piratkopia, ser identiska ut men kavliten på sula etc är skit. Så akta dig för kina, det var också en säljare som var "top-rated" etc, men man lär sig av sina misstag!

Hur kan kvalitén vara sämre än originalskorna? De faller ju i bitar efter ett par veckor.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kolla:
http://www.javari.co.uk/

Två sidor som jag har shoppat mycket ifrån, och de ligger i England, så blir ingen tull eller moms på de köp du gör. Håll utkik efter deras reor.

Tjejen köpte Svarta Converse för 190kr inkl frakt..

Nu kommer jag inte ihåg vad den andra sidan heter tyvärr

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.