Kan jag flytta med Windows 7 till min nya dator?

Permalänk
Inaktiv

Kan jag flytta med Windows 7 till min nya dator?

Hejsan alla!

Jag vet inte riktigt ifall den här frågan hör hemma i denna del av forumet, men men.

Jo det är så att jag vill köpa ny dator, men vill inte lägga pengar på ett nytt windows 7. Den dator jag har nu har ju windows 7 på sin hårddisk.
Det är inte så att jag kan använda denna hårddisken i min nya dator så att liksom windows 7 "hänger med"?

Tacksam för svar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Som vanligt: Sök!! Svaret finns redan.

Har du en OEM version, kan du behöva ringa MS och få den omaktiverad.

Dold text
Permalänk
Medlem

Det kan hända att du får återaktivera Windows.

När jag flyttade över min hårddisk till min nya burk fick jag fippla en hel del med drivrutiner som inte längre funkade (självklart), och lite inställningar som hade försvunnit.

Men ja, för mig funkade det fint att bara stoppa in hårddisken från den gamla datorn i den nya.

Visa signatur

Phenom II X4 955BE | 8 GB PC3-12800 1600MHz | GA-990FXA-UD3 | Sapphire Radeon HD 6950>6970 2 GB

Permalänk
Medlem

Med en ny dator kommer du inte undan att också göra en nyinstallation av windows, använder du gamla hårdisken kommer problemen bli mer eller mindre stora, med lite tur små, men det kan också blåskärma det första som händer

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Kan ju kanske bli problem att aktivera windows igen är ju till 99% en oem licens du har d.v.s licensen hör till din gamla dator.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Inaktiv

Detta låter inte så lätt, kanske bäst att köpa nytt? Så tråkiga pengar bara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190058:

Detta låter inte så lätt, kanske bäst att köpa nytt? Så tråkiga pengar bara..

Sannerligen...

Permalänk
Medlem

En nödlösning kan ju vara consumer prewiev av Windows 8

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Legendarisk

*Tråd flyttad. Rubrik uppdaterad.*

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Prova Linux tex Ubuntu eller LinuxMint

Permalänk

Kan klona hårddisken och rensa gamla drivrutiner osv med hjälp av tredjeparts program, kommer dock inte ihåg namnet på ett sådant program så ska det gå prima, om du menar att du vill flytta hårddisken till nya datorn eller åtminstonde innehållet.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Inaktiv

Låter som sagt omständigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190058:

Hejsan alla!

Jag vet inte riktigt ifall den här frågan hör hemma i denna del av forumet, men men.

Jo det är så att jag vill köpa ny dator, men vill inte lägga pengar på ett nytt windows 7. Den dator jag har nu har ju windows 7 på sin hårddisk.
Det är inte så att jag kan använda denna hårddisken i min nya dator så att liksom windows 7 "hänger med"?

Tacksam för svar!

Fick du med en skiva med windows 7 är det inga problem.
Oftas på oem maskiner sitter cd nyckeln på ett klistermärke på datorn.

Fick du ingen skiva ska det finnes en funktion och bränna ut en oem system recovery skiva från din gamla dator. Sedan är det bara att rensa sådant du inte behöver från din gamle oem skiva och installera det du behöver till din nya. så gjorde jag.